מדריך פרסום באאוטבריין 2018

הפרסום בפלטפורמות להמלצות תוכן רק הולך וגדל, זה לא משנה אם מדובר במותג ענק, או עסק קטן שמחפש דרך להגיע לקהלים נוספים, באאוטבריין יש מקום לכולם. ולכן הכנו מדריך עדכני לשנת 2018 שבו נעבור צעד אחרי צעד עד להקמת הקמפיין המיוחל.

מה זה פלטפורמה להמלצות תוכן? 

אין אחד שלא נתקל בשיטוט בין הכתבות באתרים השונים במודעות פרסומיות של המלצות תוכן, זה בדרך כלל מופיע כ-"אולי יעניין אותך גם…", "מומלץ עבורך..", "מרחבי הרשת.." וכו' – באמצעות הפרסומים הללו ניתן לקדם תוכן מסוגים שונים: כתבות, מאמרים, תוכן שיווקי ועוד'.

כיום, שתי החברות הישראליות שהשתלטו על תחום המלצות התוכן הן טבולה ואאוטבריין – לקריאת מאמר מקיף המשווה בין החברות – לחצו כאן

בואו נתחיל…

ראשית היכנסו לאתר OUTBRAIN – ופתחו חשבון חדש, פתיחת החשבון אפשרית לכולם בחינם ודי בקלות, אך חשוב לדעת כי העלות המינימלית להקמת קמפיין היא 20 דולר ליום.

אחרי שפתחנו חשבון באאוטבריין אפשר לעבור להקמת הקמפיין הראשון שלנו ולצורך כך נכנס למערכת הניהול שלנו ונלחץ על ADD CAMPAIGN

 

במסך הראשוני נוכל לבחור את שם הקמפיין, כמובן שאם יש לנו כמה קמפיינים דומים אז רצוי לתת להם שמות שונים שיבדילו בין האחד לשני, במסך הזה אנחנו גם בוחרים את משך זמן הפרסום, אפשר לבחור Run continuously ואז הקמפיין ירוץ עם תקציב יומי עד שתחליטו לעצור אותו (מינימום 20 דולר ביום).

או שניתן לבחור ב-Set dates וכך אפשר לבחור טווח תאריכים מסוים שבו ירוץ הקמפיין, למשל שבועיים ועם תקציב מוגדר מראש, זאת האופציה העדיפה עליי אבל כל אחד והעדפותיו כמובן.

 

תקציב פרסום:

נתחיל מהסכום שמופיע ב-Daily budget, זהו בעצם הסכום היומי של התקציב שלכם, שימו לב שאם בחרתם באופציה Run continuously אז בכל יום ינוצל התקציב שתבחרו ולמעשה עד שלא תחליטו לעצור את הקמפיין זה ימשיך באופן אוטומטי, אם תבחרו ב- Set datesהתקציב שינוצל הוא מספר הימים שבו תריצו את הקמפיין כפול התקציב היומי, אם בחרתם להריץ קמפיין של שבוע ב-20 דולר ליום, סך כל התקציב הכללי שלכם יהיה 140 דולר.

Cost per click

כפי שאתם בטח מבינים כל הקלקה על מודעת הפרסום שלכם מנצלת אחוז מסוים מהתקציב היומי, וזוהי בעצם כמות הכסף שיורדת עבור כל הקלקה, כמו שאתם גם שמים לב ניתן לשנות את זה לסכום נמוך יותר, זאת אומרת שכל קליק של גולש יעלה לנו פחות.

אז למה לא להוריד את זה למינימום האפשרי?  CPC גבוה יותר יגרום למודעה שלך להיחשף ליותר אנשים רלוונטיים לקמפיין שלך, יש לזכור שתמיד ניתן לשחק עם האופציה הזאת במידה ורואים שהקמפיין לא ממריא.

עלות ממוצעת לקליק: מאוד קשה לדעת מכיוון ומדובר בהמון פרמטרים, מה גם שהמחיר הממוצע משתנה במהלך הקמפיין.

טרגוט:

כמו בכל מערכת פרסום, אחד הדברים החשובים ביותר הוא טרגוט נכון של קהל היעד שלך, ככל שתצמצם את קהל היעד שלך לכאלו הרלוונטיים ביותר עבור הפרסום שלך כך תזכה להצלחה גדולה יותר ותנצל את התקציב הפרסומי שלך בצורה הכי אופטימלית, אפשרויות הטרגוט באאוטבריין פחות רחבות מאשר בפלטפורמות אחרות, אבל כפי שניתן לראות אתם יכולים לצמצם את הפרסום לאזור מסוים, ובנוסף ניתן לבחור בפרסום אך ורק לדסקטופ/סמארטפון/טאבלט.

כאן למשל בחרתי לצמצם את הפרסום רק לישראל ככה שפוטנציאל החשיפות הוא כמעט 6 מיליון.

Tracking – באמצעות הטמעת קוד UTM תוכלו לדעת מאיפה הגיעו הגולשים שלכם, זה חשוב על מנת להבין איפה אתם הכי רלוונטיים ויעזור לכם בקמפיינים הבאים.

איך זה קורה בדיוק? אחרי הטמעת הקוד תוכלו להיכנס לגוגל אנליטיקס ולהבין בדיוק מאיפה הגולשים הגיעו אל התוכן שלכם ומה יחס ה-CTR, לאחר מכן תוכלו להסיר את האתרים שיחס ה-CTR הוא נמוך ולהשאיר את האתרים שמניבים עבורכם טראפיק גבוה יותר.

Pixels – הטמעת קוד פיקסל יאפשר לכם לצבוע קהלים ולבצע פרסום רימרקטינג בפרסומים הבאים שלכם, האפשרות הזאת מומלצת מאוד כי כך תוכלו להגיע לקהלים שכבר התעניינו בכם או יצרו איזושהי אינטראקציה (פירוט בהמשך).

לאחר שהחלטנו על תקציב הפרסום וקהל היעד הנבחר שלנו, אנחנו יכולים לעבור ולהתעסק עם תוכן, במסך הבא תצטרכו להוסיף את כתובת ה-URL  של המאמר שתרצו לקדם והמשיכו למסך הבא על יד לחיצה על Add Content.

במסך הבא נוכל לבחור את הכותרות והתמונות שילוו את המודעות הפרסומיות שלנו, אני ממליץ ליצור לפחות 3 אפשרויות שונות של תמונה וכותרת ראשית למאמר – כדי לבדוק מה עובד יותר טוב.  ניתן לעשות זאת באמצעות לחיצה על העיגול הסגול עם הנקודות ואז Duplicate, המטרה היא כמובן לנסות לגעת בכמה שיותר גולשים על ידי מספר וריאציות של מודעות, צריך לזכור שהמערכת של אאוטבריין מזהה את המודעה שעובדת הכי טוב ומשיגה את יחס ה-CTR הגבוה ביותר ואותו היא מפרסמת יותר מהשאר.

כותרות ותמונות:

מומלץ לנסות כותרות ותמונות שונות, כמובן שהן צריכות להיות רלוונטיות וכמו גם לעמוד בחוקים ובנהלים של אאוטבריין, אם אתם מתלבטים אילו כותרות או תמונות לבחור תוכלו להיעזר במאמר הבא.

אחת השאלות שתמיד עולה בהקשר של כותרות היא, מה עדיף? כותרת טיזרית שתמשוך גולשים? או כותרת עניינית או יש שיאמרו יבשה ובנאלית אבל כזאת שתתאר באופן המדויק ביותר את התוכן שיוצג, בעניין הזה אני ממליץ על הכותרת "היבשה" מכיוון שכותרת טיזרית אומנם תגדיל עבורכם את הטראפיק אך בכלל לא בטוח שזה מה שאתם רוצים, אם אתם מחפשים המרות אז הגולשים האלה הרבה פעמים לא יהיו רלוונטיים אליכם ולכן עדיף כותרת עניינית, אם אתם בכל זאת מעוניינים רק בטראפיק ובפרסום המותג אז כותרת "מושכת" יכולה להיות אופציה טובה.

יש לציין כי אאוטבריין לא מאשרת כל תוכן והיא שומרת לעצמה את האפשרות לפסול קמפיינים מסוגים שונים בניגוד לטבולה ששם פחות מחמירים.

תכנים שיווקיים מידי ללא מלל יפסלו, זאת אומרת שעדיף לכם להשקיע בכתבה/מאמר אינפורמטיבי על מנת לקדם את התוכן שלכם, כך תהיו בטוחים שהקמפיין לא ייפסל, עם זאת יש לציין שלאחרונה טען גיל לדרר, מנהל פיתוח עסקי של אאוטבריין כי יתאפשר פרסום של עמודי נחיתה ותכנים שיווקיים אך תחת האיסורים הרגילים של המערכת.

מה עוד אסור? תכני פורנוגרפיה, מכירת אלכוהול/סמים, תכני אלימות, שנאה והסתה, פייק ניוז, חומרים אסורים (סטרואידים וכו'), תכני שפוגעים בדתות והימורים  –הקליקו לרשימת האיסורים המלאה.

רימרקטינג:

אחת הפעולות האפקטיביות שתוכלו לעשות בשביל לשדרג את הקמפיינים שלכם הוא הטמעת קוד רימרקטינג, באמצעות הקוד הזה תוכלו "לצבוע" קהלים ובעצם לסמן את כל מי שנכנס למודעה/מאמר שלכם והתעניין, וכך בפרסום הבא שלכם תוכלו לקחת את הדאטה של הקהל שנצבע ולפרסם את התוכן הבא רק עבורם, האופציה הזאת יוצרת עבורכם אפשרות להעניק ערך לקוראים באמצעות מאמר ורק לאחר שתצבעו את אותו קהל תוכלו גם להציג להם את המותג שלכם עם מסרים פרסומיים.

וכאן יש לסייג, לא תמיד הקהל שצבעתם הוא הקהל שאתם מחפשים או שרלוונטי עבורכם, לכן צריך לקחת הכל בערבון מוגבל, ההמלצה הכי טובה שאוכל לתת היא לנסות לענות על צורך של הגולשים ורק לאחר מכן לפנות אליהם עם מסר שיווקי.

השאלות שתמיד רציתם לשאול….

מי בוחר באיזה כתבות המודעה שלי תופיע?

למעשה אין אפשרות לבחור באיזה מן הכתבות תופיע המודעה שלי, מה שקורה הוא שהאלגוריתם של אאוטבריין מזהה את הכתבות הכי רלוונטיות לתוכן שלך בשילוב של קהל היעד שעל לפי האלגוריתם גם הוא רלוונטי עבורך וכך נקבע באילו כתבות תפורסם המודעה.

מה האורך המומלץ לתוכן באאוטבריין?

רוב האנשים קוראים עד 3-4 פסקאות, לאו דווקא בסדר הרציף שלהן ולכן ההמלצה היא על מאמרים של מינימום 400 מילים, נכון שיש תחומים שמצריכים יותר מידע ולכן ניתן להרחיב אך כן מומלץ למקד את התוכן.

איך זה נראה בפועל?

כך מוצגות המודעות למפרסם עצמו, ניתן לראות גם במקרה זה שהעלינו שלוש גרסאות –

Impressions –כמות הנחשפים לפרסום.

Clicks  – כמות האנשים שהקליקו על הפרסום

CTR  – הנתון החשוב מבחינתנו שמעיד על אחוז המקליקים מתוך אלו שנחשפו, השאיפה שלנו כמובן היא ל-CTR כמה שיותר גבוה, כך נוכל לדעת שהמודעות שלנו עובדות בצורה טובה.

לעיתים יש תנודות בקמפיינים מסוימים ולכן חשוב להקפיד לעקוב אחרי התוצאות ולתקן במידה ומשהו לא עובד.

הנה תצוגה של קמפיין לפי הופעה באתרים השונים: הדבר הכי חשוב מבחינתנו הוא נתוני ה-CTR – אחוז המקליקים מתוך אלו שנחשפו למודעה, אם אתם רוצים שיש אתר מסויים שמנצל תקציב גדול אך לא מספק נתונים טובים ניתן לכבות אותו.

ממוצע CTR:

מצורפים אחוזי ה-CTR בפלטפורמות להמלצות תוכן בארצות הברית (מובייל) – ממוצעי ה-CTR נעים בין מספרים שונים לפי תחומים שונים, יש תחומים שמקבלים אחוזי CTR גבוהים יותר כפי שניתן לראות, ויש כאלו שמקבלים הרבה פחות.

סיכום קמפיין:

באופן אישי אני ממליץ בסיומו של כל קמפיין לעשות דו"ח סיכום קמפיין שבו תציינו את נתוני ה-CTR הכלליים וגם הספציפיים לכל אחת מהמודעות שלכם, כך תדעו איזה מודעה עובדת יותר טוב עבור הקהל שלכם, ניתן גם לראות את אחוזי ה-CTR מתוך אתרים שונים, כך שאם ישנם אתרים שהשיגו עבורכם נתונים גבוהים באופן יחסי תוכלו להגביר באתרים הללו את הפרסום.

 

2018-03-28T15:29:04+00:00

אודות המחבר:

אילון סבג - מנהל התוכן בחברת היידה ו-AD-Media אילון הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים עם התמחות בשפות שונות, ובנוסף הוא בוגר תואר ראשון בפוליטיקה ותקשורת. בצבא שירת ביחידה מודיעינית של חיל האוויר והמשיך לשירות קבע במשך שנה וחצי, השירות כלל הדרכה ועבודה מול צוותי אוויר עם מערכות מחשוב מתקדמות.

2 Comments

  1. עמית 16 באוגוסט 2018 , 14:20 השב

    איך אפשר להחליף תמונה?
    כאשר אני שם קישור זה מראה לי תמונה אוטומטית של הקישור , זה נותן לי אופציה להחליף כותרת, איך אפשר להחליך תמונה?

  2. hayde hayde 16 באוגוסט 2018 , 14:29 השב

    היי עמית, תנסה לגרור תמונה מהמחשב שלך לתוך הריבוע של המודעה.

השאר תגובה

אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם