עמוד הבית > בלוג > מדריך פרסום באאוטבריין 2023

מדריך פרסום באאוטבריין 2023

המאמר עודכן בשנת 2023:

הפרסום בפלטפורמות להמלצות תוכן רק הולך וגדל, זה לא משנה אם מדובר במותג ענק, או עסק קטן שמחפש דרך להגיע לקהלים נוספים, באאוטבריין יש מקום לכולם. ולכן הכנו מדריך עדכני לשנת 2021 שבו נעבור צעד אחרי צעד עד להקמת הקמפיין המיוחל.


היידה, גם אני רוצה קמפיין באאוטבריין

מה זה פרסום באאוטבריין?! 

אין אחד שלא נתקל בשיטוט בין הכתבות באתרים השונים במודעות פרסומיות של המלצות תוכן, זה בדרך כלל מופיע כ-"אולי יעניין אותך גם…", "מומלץ עבורך..", "מרחבי הרשת.." וכו' – באמצעות הפרסומים הללו ניתן לקדם תוכן מסוגים שונים: כתבות, מאמרים, תוכן שיווקי ועוד'.

 

outbrain

כיום, שתי החברות הישראליות שהשתלטו על תחום המלצות התוכן הן טבולה ואאוטבריין – לקריאת מאמר מקיף המשווה בין החברות – לחצו כאן

הקמת קמפיין באאוטבריין – שלב אחר שלב:

ראשית היכנסו לאתר OUTBRAIN – ופתחו חשבון חדש, פתיחת החשבון אפשרית לכולם בחינם ודי בקלות, אך חשוב לדעת כי העלות המינימלית להקמת קמפיין היא 20 דולר ליום.

אחרי שפתחנו חשבון באאוטבריין אפשר לעבור להקמת הקמפיין הראשון שלנו ולצורך כך נכנס למערכת הניהול שלנו ונלחץ על ADD CAMPAIGN

כעת נוכל להגדיר שם לקמפיין ולבחור מטרה לקמפיין מבין האפשרויות הבאות:

  • הגדלת חשיפה
  • תנועה לאתר
  • המרות
  • התקנת אפליקציה

הקמת קמפיין באאוטבריין 2021

 

בשלב הבא, נוכל לבחור את סוג המודעה – הקריאייטיב, מבין האפשרויות הבאות:

  • תמונה
  • קרוסלה
  • קליפ (GIF/MP4) – סרטוני וידאו קצרים במקום תמונה סטטית  (עדכון שנת 2021)

 

בשלב הבא מגדירים את התקציב היומי לקמפיין  (מינימום 20$ ביום):

כפי שאתם בטח מבינים כל הקלקה על מודעת הפרסום שלכם מנצלת אחוז מסוים מהתקציב היומי, וזוהי בעצם כמות הכסף שיורדת עבור כל הקלקה, כמו שאתם גם שמים לב ניתן לשנות את זה לסכום נמוך יותר, זאת אומרת שכל קליק של גולש יעלה לנו פחות.

אז למה לא להוריד את זה למינימום האפשרי?  CPC גבוה יותר יגרום למודעה שלך להיחשף ליותר אנשים רלוונטיים לקמפיין שלך, יש לזכור שתמיד ניתן לשחק עם האופציה הזאת במידה ורואים שהקמפיין לא ממריא.

עלות ממוצעת לקליק: מאוד קשה לדעת מכיוון ומדובר בהמון פרמטרים, מה גם שהמחיר הממוצע משתנה במהלך הקמפיין.  בדר"כ אאוטבריין תמליץ לכם על עלות ממוצעת לקליק שמומלץ להגדיר.  מניסיון, הרבה פעמים אפשר להוריד את הBID משמעותית ועדיין להריץ את הקמפיין.

תקציב פרסום באאוטבריין

 

בשלב הבא מגדירים את משך זמן הפרסום, אפשר לבחור Run continuously ואז הקמפיין ירוץ עם תקציב יומי עד שתחליטו לעצור אותו (מינימום 20 דולר ביום).

או שניתן לבחור ב-Set dates וכך אפשר לבחור טווח תאריכים מסוים שבו ירוץ הקמפיין, למשל שבועיים ועם תקציב מוגדר מראש, זאת האופציה העדיפה עליי אבל כל אחד והעדפותיו כמובן.

משך קמפיין אאוטבריין

טרגוט:

כמו בכל מערכת פרסום, אחד הדברים החשובים ביותר הוא טרגוט נכון של קהל היעד שלך, ככל שתצמצם את קהל היעד שלך לכאלו הרלוונטיים ביותר עבור הפרסום שלך כך תזכה להצלחה גדולה יותר ותנצל את התקציב הפרסומי שלך בצורה הכי אופטימלית, אפשרויות הטרגוט באאוטבריין פחות רחבות מאשר בפלטפורמות אחרות, אבל כפי שניתן לראות אתם יכולים לצמצם את הפרסום לאזור מסוים, ובנוסף ניתן לבחור בפרסום אך ורק לדסקטופ/סמארטפון/טאבלט.

בשלב ראשון הטרגוט הוא קודם כל לפי מדינות, כאן למשל בחרתי לצמצם את הפרסום רק לישראל.

בכל שלב אאוטבריין תציג לכם מה גודל הקהל, בהתאם להגדרות והפילוחים שתגדירו.

טרגוט גיאוגרפי באאוטבריין

 

במידה ויש לכם קהלים שמורים מקמפיינים בעבר, תוכלו להשתמש גם בהם:

טרגוט באאוטבריין

 

לטרגוט מתקדם, תוכלו לבחור תחומי עניין ומאפיינים קהל שונים.

בצילום המסך שלפניכם קידמתי מאמר שעוסק בשיווק B2B ואפשר לראות בחיפוש קצר את הקהלים שמצאתי והגדרתי.

טרגוט קהלים מתקדם באאוטבריין

 

טרגוט באאוטבריין

 

האזור הבא חדש יחסית באאוטבריין (עדכון משנת 2021) – טרגוט קונטקסטואלי המאפשר לכם לטרגט כתבות על פי תוכן הכתבה.

אם בטרגוט לפי תחומי עניין (Interests) טרגטנו את הגולש לפי תחומי העניין שלו, כעת נוכל לטרגט גולש לפי הכתבה בה הוא נמצא והתוכן אותו הוא קורא.  למשל, כתבות שמדברות על שיווק דיגיטלי, כתבות שמדברות על קריפטו / פיננסי וכד'.

טרגוט לפי תוכן כתבה באאוטבריין

בשלב הבא, נוכל להגדיר את המכשירים והתנאים שבהם יוצגו המודעות שלי  (למען האמת זה אזור שלרוב אני לא נוגע בו אלא אם יש לי קמפיין ייעודי לאייפוניסטים וכד'):

פילוח קהלים Outbrain

 

יצירת מודעות וקריאייטיב באאוטבריין:

הגיע החלק הכיף של פרסום באאוטבריין – יצירת המודעות.

אני ממליץ ליצור לפחות 3 אפשרויות שונות של תמונה וכותרת ראשית למאמר – כדי לבדוק מה עובד יותר טוב.   המטרה היא כמובן לנסות לגעת בכמה שיותר גולשים על ידי מספר וריאציות של מודעות, צריך לזכור שהמערכת של אאוטבריין מזהה את המודעה שעובדת הכי טוב ומשיגה את יחס ה-CTR הגבוה ביותר ואותו היא מפרסמת יותר מהשאר.

במסך הבא תצטרכו להוסיף את כתובת ה-URL  של המאמר שתרצו לקדם ובהמשך להגדיר כותרות ותמונות (שימו לב להגבלות בצילום המסך).

פרסום באאוטבריין - יצירת מודעות וקריאייטיב

 

 

לא לשכוח בסוף להוסיף הנעה לפעולה (Call to action) מתוך מבחר אפשרויות בעברית שהמערכת מציעה

outbrain cta

כותרות ותמונות:

מומלץ לנסות כותרות ותמונות שונות, כמובן שהן צריכות להיות רלוונטיות וכמו גם לעמוד בחוקים ובנהלים של אאוטבריין, אם אתם מתלבטים אילו כותרות או תמונות לבחור תוכלו להיעזר במאמר הבא.

אחת השאלות שתמיד עולה בהקשר של כותרות היא, מה עדיף? כותרת טיזרית שתמשוך גולשים? או כותרת עניינית או יש שיאמרו יבשה ובנאלית אבל כזאת שתתאר באופן המדויק ביותר את התוכן שיוצג, בעניין הזה אני ממליץ על הכותרת "היבשה" מכיוון שכותרת טיזרית אומנם תגדיל עבורכם את הטראפיק אך בכלל לא בטוח שזה מה שאתם רוצים, אם אתם מחפשים המרות אז הגולשים האלה הרבה פעמים לא יהיו רלוונטיים אליכם ולכן עדיף כותרת עניינית, אם אתם בכל זאת מעוניינים רק בטראפיק ובפרסום המותג אז כותרת "מושכת" יכולה להיות אופציה טובה.

יש לציין כי אאוטבריין לא מאשרת כל תוכן והיא שומרת לעצמה את האפשרות לפסול קמפיינים מסוגים שונים בניגוד לטבולה ששם פחות מחמירים.

תכנים שיווקיים מידי ללא מלל יפסלו, זאת אומרת שעדיף לכם להשקיע בכתבה/מאמר אינפורמטיבי על מנת לקדם את התוכן שלכם, כך תהיו בטוחים שהקמפיין לא ייפסל, עם זאת יש לציין שלאחרונה טען גיל לדרר, מנהל פיתוח עסקי של אאוטבריין כי יתאפשר פרסום של עמודי נחיתה ותכנים שיווקיים אך תחת האיסורים הרגילים של המערכת.

מה עוד אסור? תכני פורנוגרפיה, מכירת אלכוהול/סמים, תכני אלימות, שנאה והסתה, פייק ניוז, חומרים אסורים (סטרואידים וכו'), תכני שפוגעים בדתות והימורים  –הקליקו לרשימת האיסורים המלאה.

איך מודדים פרסום באאוטבריין?

Tracking – באמצעות הטמעת קוד UTM תוכלו לדעת מאיפה הגיעו הגולשים שלכם, זה חשוב על מנת להבין איפה אתם הכי רלוונטיים ויעזור לכם בקמפיינים הבאים.

איך זה קורה בדיוק? אחרי הטמעת הקוד תוכלו להיכנס לגוגל אנליטיקס ולהבין בדיוק מאיפה הגולשים הגיעו אל התוכן שלכם ומה יחס ה-CTR, לאחר מכן תוכלו להסיר את האתרים שיחס ה-CTR הוא נמוך ולהשאיר את האתרים שמניבים עבורכם טראפיק גבוה יותר.

Pixels – הטמעת קוד פיקסל יאפשר לכם לצבוע קהלים ולבצע פרסום רימרקטינג בפרסומים הבאים שלכם, האפשרות הזאת מומלצת מאוד כי כך תוכלו להגיע לקהלים שכבר התעניינו בכם או יצרו איזושהי אינטראקציה (פירוט בהמשך).

 

רימרקטינג:

אחת הפעולות האפקטיביות שתוכלו לעשות בשביל לשדרג את הקמפיינים שלכם הוא הטמעת קוד רימרקטינג, באמצעות הקוד הזה תוכלו "לצבוע" קהלים ובעצם לסמן את כל מי שנכנס למודעה/מאמר שלכם והתעניין, וכך בפרסום הבא שלכם תוכלו לקחת את הדאטה של הקהל שנצבע ולפרסם את התוכן הבא רק עבורם, האופציה הזאת יוצרת עבורכם אפשרות להעניק ערך לקוראים באמצעות מאמר ורק לאחר שתצבעו את אותו קהל תוכלו גם להציג להם את המותג שלכם עם מסרים פרסומיים.

וכאן יש לסייג, לא תמיד הקהל שצבעתם הוא הקהל שאתם מחפשים או שרלוונטי עבורכם, לכן צריך לקחת הכל בערבון מוגבל, ההמלצה הכי טובה שאוכל לתת היא לנסות לענות על צורך של הגולשים ורק לאחר מכן לפנות אליהם עם מסר שיווקי.

 

באילו אתרים ניתן לפרסם דרך אאוטבריין?

אתרים שניתן לפרסם בהם באאוטבריין

למאמר המשך בנושא:  קידום אפליקציות ומודעות קרוסלה באאוטבריין

השאלות שתמיד רציתם לשאול….

מי בוחר באיזה כתבות המודעה שלי תופיע?

למעשה אין אפשרות לבחור באיזה מן הכתבות תופיע המודעה שלי, מה שקורה הוא שהאלגוריתם של אאוטבריין מזהה את הכתבות הכי רלוונטיות לתוכן שלך בשילוב של קהל היעד שעל לפי האלגוריתם גם הוא רלוונטי עבורך וכך נקבע באילו כתבות תפורסם המודעה.

מה האורך המומלץ לתוכן באאוטבריין?

רוב האנשים קוראים עד 3-4 פסקאות, לאו דווקא בסדר הרציף שלהן ולכן ההמלצה היא על מאמרים של מינימום 400 מילים, נכון שיש תחומים שמצריכים יותר מידע ולכן ניתן להרחיב אך כן מומלץ למקד את התוכן.

איך זה נראה בפועל?

כך מוצגות המודעות למפרסם עצמו, ניתן לראות גם במקרה זה שהעלינו שלוש גרסאות –

Impressions –כמות הנחשפים לפרסום.

Clicks  – כמות האנשים שהקליקו על הפרסום

CTR  – הנתון החשוב מבחינתנו שמעיד על אחוז המקליקים מתוך אלו שנחשפו, השאיפה שלנו כמובן היא ל-CTR כמה שיותר גבוה, כך נוכל לדעת שהמודעות שלנו עובדות בצורה טובה.

לעיתים יש תנודות בקמפיינים מסוימים ולכן חשוב להקפיד לעקוב אחרי התוצאות ולתקן במידה ומשהו לא עובד.

הנה תצוגה של קמפיין לפי הופעה באתרים השונים: הדבר הכי חשוב מבחינתנו הוא נתוני ה-CTR – אחוז המקליקים מתוך אלו שנחשפו למודעה, אם אתם רוצים שיש אתר מסויים שמנצל תקציב גדול אך לא מספק נתונים טובים ניתן לכבות אותו.

ממוצע CTR:

מצורפים אחוזי ה-CTR בפלטפורמות להמלצות תוכן בארצות הברית (מובייל) – ממוצעי ה-CTR נעים בין מספרים שונים לפי תחומים שונים, יש תחומים שמקבלים אחוזי CTR גבוהים יותר כפי שניתן לראות, ויש כאלו שמקבלים הרבה פחות.

סיכום קמפיין:

באופן אישי אני ממליץ בסיומו של כל קמפיין לעשות דו"ח סיכום קמפיין שבו תציינו את נתוני ה-CTR הכלליים וגם הספציפיים לכל אחת מהמודעות שלכם, כך תדעו איזה מודעה עובדת יותר טוב עבור הקהל שלכם, ניתן גם לראות את אחוזי ה-CTR מתוך אתרים שונים, כך שאם ישנם אתרים שהשיגו עבורכם נתונים גבוהים באופן יחסי תוכלו להגביר באתרים הללו את הפרסום.

 

המאמר נכתב ע"י:  אילון סבג ואנידור חקק

8 Replies to “מדריך פרסום באאוטבריין 2023”

  1. עמית הגיב:

    איך אפשר להחליף תמונה?
    כאשר אני שם קישור זה מראה לי תמונה אוטומטית של הקישור , זה נותן לי אופציה להחליף כותרת, איך אפשר להחליך תמונה?

  2. hayde hayde הגיב:

    היי עמית, תנסה לגרור תמונה מהמחשב שלך לתוך הריבוע של המודעה.

  3. איתי ברנר הגיב:

    אחלה מדריך, עושה סדר בראש. מציע להפוך את התמונות ללחיצות כי קצת קשה לראות מה כתוב בלי להציג את התמונה בגודל מלא בטאב חדש

  4. עומר אהרונוביץ הגיב:

    אם אני מבין נכון חלק גדול מהכתבות שאליהם המודעה מפנה, הן מובנות בתוך המערכת של הפאבלישר.
    כלומר זה יראה כמו כתבה מן המניין באתר וואלה ולא יפנה את הגולש לכתבה בבלוג באתר שלך.
    כך זה נראה אמין יותר ומגדיל את הסיכוי להמרה.
    אבל איך אני גורם לכך שהכתבה תופיע כמו כתבה רגילה באתר של הפאבלישר?
    אשמח לעזרה, תודה עומר

  5. נתנאל הגיב:

    היי, איך אני עושה חשבון סוכנות באאוטבריין? אם יש לי כמה לקוחות ואני רוצה לעבור בינהם?

    1. אנידור חקק הגיב:

      אתה פשוט יכול להוסיף את היוזר שלך כאדמין לחשבון הלקוח

  6. shifra nahum הגיב:

    פוסט מושקע! תודה. איך אני פונה אליהם אם אני מעוניינת שיפרסמו אצלי באתר?

    1. אנידור חקק הגיב:

      אם יש לך מספיק טרפיק באתר כנראה שהם יגיעו כבר אלייך
      בכל מקרה את יכולה לפנות אליהם ישירות מהאתר שלהם
      https://www.outbrain.com/publishers/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך מוסיפים Rich Snippets ותמונת Authors לתוצאות החיפוש של גוגל

אחד המהלכים החדשים של גוגל זה להאדיר מאמרים איכותיים וטובים. ...

אסף כהן
04.06.2012
לקריאה

כמה זמן לוקח לקדם אתר?

אחת השאלות שאנחנו שומעים הכי הרבה היא "כמה זמן לוקח ...

צוות היידה
18.02.2021
לקריאה