עמוד הבית > בלוג > איך אתר QUORA יכול לעזור ל-SEO ויצירת תוכן?

איך אתר QUORA יכול לעזור ל-SEO ויצירת תוכן?

אנשי SEO ומנהלי תוכן נמצאים במרדף תמידי אחרי מילות מפתח ותכנים רלוונטיים שיביאו טראפיק לאתר מצד אחד, ומצד שני יהיו רלוונטיים ויתאימו למותג שלהם, יש המון דרכים לעשות זאת, אחת מהן היא היעזרות באתרי שאלות-תשובות, בישראל יש לנו את askpeople ו-stips ואילו המקבילה הבינלאומית לאתרים הללו והמוכרת ביותר היא QUORA עליה נרחיב במאמר זה, אך כמובן שאפשר להיעזר גם באתרים דומים למטרות הללו.

שימו לב, במהלך 2019 אתר קוורה נכנס לישראל עם ממשק ייעודי לקהל הישראלי

מה זה QUORA – קוורה?

מדובר על אתר שאלות ותשובות שבו כל אדם יכול לפרסם שאלות ולקבל תשובות על כל נושא שיחפוץ בו, משאלות מקצועיות בנושאים מדעיים שמצריכים ידע רב ועד התלבטויות של איזה צבע נעליים מתאים לחולצה בצבע כלשהו.

בנוסף, באתר ישנה אפשרות לדרג את התשובות כך שנוכל לקבל גם את מידת האמינות של התשובה ומומלץ מאוד להתחשב בזה.

הטראפיק לאתר QUORA גדל מיום ליום וההערכות הן שמדובר על היקף של 334 מיליון מבקרים ייחודיים בחודש, על פי הדירוג של ALEXA הוא מדורג במקום ה-134 בעולם ולכן אין שום אפשרות להתעלם ממנו.

פרופיל אישי ב-QUORA

אני ממליץ ליצור פרופיל אישי באתר מכיוון שכך תוכלו לבחור נושאים ספציפיים שמעניינים אתכם וכך ה-FEED שלכם כל הזמן יעודכן בשאלות חדשות בנושאים הללו וישאיר אתכם מעודכנים, תוכלו גם לעקוב אחר משתמשים או חברים שמעניינים אתכם מאותם תחומים ולקבל התראות כשעולות שאלות שעשויות לעניין אתכם.

איך השאלות עוזרות לי לקידום SEO?

לחפש נושאים למאמרים ובכלל כתיבת תוכן יכולה להיות עבודה מתישה עבור אנשי  SEO ומנהלי תוכן שעוסקים בקידום אתרים, צריך לזכור שבסופו של דבר מה שאנחנו מחפשים זה למצוא נושאים שיעניינו את הגולשים שמגיעים אלינו, אך גם יענו על הכאבים/צרכים שלהם.

דוגמה:

יש לנו לקוח של גמילה מעישון, הנושא הזה מעסיק הרבה מאוד אנשים, אבל אנחנו רוצים לדעת אילו מאמרים ונושאי מאמרים יביאו לאתר שלנו הכי הרבה טראפיק וגם יהיו אינפורמטיביים ויעניינו את הגולשים.

 

אלו התוצאות הראשונות שקיבלתי במילת החיפוש לשאלות בנושא "עישון":

"דרכים להפסקת עישון", "למה התחלת לעשן?", "האם לסיגריות יש גם אפקטים חיוביים?" אלו רק מספר שאלות בודדות מתוך מאגר ענק של שאלות בנושא שחלקן הגדול אלו שאלות שכולם שואלים, אך בין היתר תוכלו למצוא גם שאלות מגוונות שלא העלתם על דעתכם, מומלץ גם להסתכל על כמות האינטראקציה שהשאלה יוצרת ומכך להסיק את מידת הרלוונטיות שלה.

זוהי רק דוגמא קטנה ולכל נושא שתרצו תוכלו למצוא מגוון שאלות שיפתחו לכם אפשרויות לנושאי מאמרים אינפורמטיביים שיענו בדיוק על הצרכים/כאבים והשאלות שהגולשים שלכם ירצו לקבל עליהם את התשובות.

מילות מפתח חדשות:

כנראה שכבר יש לכם רשימת מילות מפתח די גדולה ללקוחות שלכם, אבל תמיד טוב לרענן ולהוסיף מילות מפתח על פי רלוונטיות, בעזרת שאלות ותשובות תוכלו לדעת אם יש צירופים ששווה לכם לקדם בגוגל, "איך מפסיקים לעשן" זוהי שאלה שגולשים רבים מחפשים גם בQUORA- וגם בגוגל, לכן זה בוודאות משהו ששווה לקדם בחיפוש אורגני.

לא רק שאלות….גם התשובות יעזרו לכם!

סביר להניח שתמצאו הרבה נושאים למאמרים בעבור מילות המפתח שלכם, אבל גם בתשובות של הגולשים (על אף שלא תמיד מדובר במומחים) תוכלו למצוא המון מידע שיעזור לכם בכתיבת המאמרים, אם נגענו בצורך העישון וישנה שאלה שעוסקת ב-"דרכים להפסיק לעשן" אז בתשובות תוכלו למצוא תשובות מעניינות מאוד לשיטות בהן הגולשים הפסיקו לעשן, כמובן שצריך לברור את המידע באופן קפדני יותר אך חשוב להיות פתוח גם לאופציה הזאת.

שינויים במבנה וקטגוריות באתר:

אתם בטח שואלים את עצמכם, איך אתר עם שאלות ותשובות יעזור לי במבנה האתר שלי? התשובה לכך היא ממש פשוטה, בזכות השאלות הרלוונטיות ביותר נדע מה התחום שהכי מעניין את הגולשים שלנו ולפי כך נסדר את הקטגוריות באתר ואולי אפילו נבצע שינויים מבניים בהיררכיית האתר, כמו הורדת קטגוריות או הוספת קטגוריות שמעניינות גולשים.

לדוגמה:

לקוח מעולם מוצרי תינוקות, על פניו באתר יהיו קטגוריות לכל אחד מהמוצרים, אבל ייתכן ותמצאו בQUORA כי ישנה שאלה שחוזרת על עצמה פעמים רבות על מוצר מסוים שלא קיים אצלכם, אז כנראה שאם יש כל כך הרבה שאלות גם הביקוש למוצר הוא גדול ולכן שווה לפתוח עבורו קטגוריה ייעודית.

כמובן שזה גם עובד הפוך, אם תראו מוצר שמאבד מהרלוונטיות שלו אולי שווה לוותר עליו בקטגוריות הראשיות באתר, יש לזכור שאנחנו רוצים שלא יהיה עודף של קטגוריות אחרת הגולשים שלנו ילכו לאיבוד בתוך האתר.

שימוש במאמרים שלך על מנת לספק תשובות ב-QUORA

אם יש לך מאמרים מקצועיים שעשויים לעזור לגולשים, אולי שווה לתרגם אותם לאנגלית ולעשות בהם שימוש כתשובות לשאלות בנושאים שבהן עוסק המאמר עם קישור ספציפי כך שעל הדרך גם תיהנה מכניסת גולשים נוספת, ואולי גם תצליח לצבור עוקבים מהתחום שלך שירצו להמשיך להתעדכן.  כמובן שאפשר כך גם לבנות קישורים מאתרי שאלות ותשובות בעברית שיקשרו לאתרים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מדריך פרסום בטאבולה – TABOOLA

עודכן בשנת 2023 בעידן בו אנו צריכים לתפור למידותיו של ...

אילון סבג
15.08.2018
לקריאה

זהירות! שרלטנים "מטעם גוגל" מציעים לעשות לכם קמפיין בגוגל אדוורדס

בפוסט הזה אני רוצה להתריע בפניכם בעלי החברות, מנהלי השיווק ...

צוות היידה
01.07.2012
לקריאה