עמוד הבית > מאמרים > הכירו את גוגל אדס - כל מה שקמפיינר צריך לדעת בממשק החדש

הכירו את גוגל אדס – כל מה שקמפיינר צריך לדעת בממשק החדש

עד היום ידענו יפה מאד להימנע מהמלבן הכחול בו הופיע  "Get more done.Try the faster AdWords"

אך לפי גוגל בקרוב לא תהיה לנו ברירה ונוכל לעבוד רק דרך הממשק החדש.

המעבר לממשק צריך לקרות בימים אלה ממש (יש כמה תאריכים סותרים, אבל זה יקרה בקרוב).

כל מנהל קמפיינים בגוגל קיבל לאחרונה מייל מגוגל בו נכתב שעלינו להתכונן למעבר סופי לממשק החדש, לחלקנו נשמטה הלסת, לחלק לא אבל כולנו צריכים את הטיפים הבאים שיעזרו לנו בצעדים הראשוניים בעולם החדש של גוגל אדס.

השתמשו במדריך המקוון של גוגל אדס

רוב האנשים שאני מכיר בורחים ממדריכים מקוונים כמו מאש ומנסים כמה שיותר לדלג על דקות של סרטון הדרכה ביוטיוב רק כדי להגיע לחלק המעניין

ולמרות זאת נתתי למדריך של גוגל צ'אנס וזה שווה כל שניה, המדריך נותן לכם מבט ראשוני על איפה כל דבר חשוב נמצא מעתה, כגון:

  • פאנל הניווט – עוזר לנו לנוע בין קמפיינים שונים, מקבוצת מודעות אחת לשניה וכו'
  • המיקום החדש של ה"כלים" (tools)
  • אייקון "עזרה"
  • והחשוב מכולם ה overview שנותן לנו נקודות חשובות לתשומת ליבנו בחשבונות שונים

מפת התמצאות

כמובן שהדבר הראשון אליו שמים לב זה השינוי המשמעותי בחווית המשתמש בממשק החדש, חלוקת המסך שונה מהותית מהממשק הישן.

למזלנו גוגל הרכיבה מפה שתעזור לנו להבין היכן הכל נמצא וכיצד להגיע לשם:

כפי שניתן לראות ישנם 5 חלקים שאליהם ניתן לנווט, לכל אחד מהם יש את הייחודיות שלו, את המפה ואת המקרא ניתן לראות כאן, כדאי מאד להדפיס ולהניח מול העיניים עד שנתרגל לכל המעבר

הוסיפו את המסננים, הכללים והדוחות כפי שהתרגלתם

בעוד שהנתונים ורוב הדיווחים שלך ימשכו לתוך ממשק המשתמש החדש, יש קומץ של דוחות וכללים ששונו.

למשל לשונית dimensions נמצאת כרגע תחת "Predefined Reports"

כללים חכמים למיניהם שהיו תחת עמודות שונות יפסיקו לפעול אם העמודות הוסרו, כאן ניתן לצפות בעמודות שלא יופיעו בממשק החדש

דיווחים שיעלמו לנצח הם:

  • Destination URL performance report – דוח נתונים עבור כתובות URL
  • Managed placement performance report – ביצועי מיקומים מנוהלים
  • Automatic placement performance report – ביצועי מיקומים אוטומטיים
  • Placement report – דוח מיקומים

דיווח שנמשיך לראות  אך עם שינויים משמעותיים:

  • דוחות המכילים עמודות שאינן קיימות עוד.
  • דוחות המשתמשים בעמודות שעדיין לא נתמכות על ידי ה Report Editor, כגון – ציון איכות היסטורי, חוויית דף נחיתה, שיעור קליקים ורלוונטיות למודעה.

שימו לב שלא נוכל יותר לבחור איך להוריד את הדוחות ב CSV או ב XLSX אלא רק CSV 

השתמשו בתכונות החדשות

כבר כמעט כשנה גוגל מאפשרת לנו ליהנות משני העולמות – הממשק הישן והממשק החדש, ההזדמנות הזו נתנה לכולנו אפשרות גם להמשיך ולעבוד בשקט וגם ללמוד בהדרגה את הממשק החדש ולנסות את הפיצ'רים החדשים בפרסום אתרים בגוגל:

  • התאמות של הצעות מחיר לשיחות / Bid adjustments for calls -ניתן לוודא שתוספי השיחה שלך יוצגו לעתים קרובות יותר.

  • מנהל קהלים / Audience manager – מסדר בשורה אחת  את אפשרויות המיקוד השונות בגוגל מדיה וב RLSA
    את המנהל מוצאים כך:
    לוחצים על סמל הכלים  >> ספריה משותפת >> המרכז לניהול קהלים
    בתפריט יש שלוש אפשרויות:
    1. מקורות קהלים – דרך קודים מוטמעים באתר כמו אנליטיקס או קוד הRM של החשבון ניתן לפלח   את המבקרים באתר
    2. רשימות קהלים – כאן ניתן להביט ברשימות קיימות ולייצר חדשות
    3. מדדי הקהלים – גוגל משתמשת ביכולות שלה ובעצם נותנת לכם אופציה להגיע לקהלים לא "צבועים"          
  • תוספי קידום מכירות / Promotion extensions – תוסף המאפשר לקהל לראות קודי הנחה שונים או מבצעים לזמן מוגבל.
    כדי להגיע לתוסף לוחצים על מודעות ותוספים> תוספים (בחלק העליון)> + >תוסף קידום מכירות
  • וריאציות מודעות / Ad variations – מאפשר לבצע ab test בקלות רבה, הכלי נמצא כאן :

  • וכאן ניתן לראות את השלבים השונים עבור מבחנים שונים

  • קמפיין וידאו ללא חיבור ליוטיוב Outstream video campaigns – מטרת הקמפיין היא כמו  גוגל מדיה אבל במקום באנרים – סרטונים!
    המודעות יופיעו בניידים וטאבלטים בלבד (לפחות כרגע), המודעות מופיעות אוטומטית באתרים על מצב מושתק והגולש יכול להקליק על המודעה כדי לבטל את ההשתקה, החיוב מתבצע במודל של CPM והוא מתאפשר רק אם לפחות 50% משטח המודעה הופיעה על המסך ולמשך מינימום זמן  של 2 שניות.

           כיצד זה נעשה:
פותחים קמפיין חדש >> קמפיין וידאו חדש >> יעד – מודעות למותג וטווח הגעה >> מודעות שאינן חלק מסרטון/ Outstream וממשיכים כרגיל כמו בקמפיין מדיה, ניתן לקרוא עוד על החידוש כאן

           המטרה היא הנעה לפעולה דרך כותרות של עד 15 תווים שמופיעות כשורה ראשית ליד הוידאו.

           קריאות לפעולה מכילות עד 10 תווים והן מופיעות לצד הכותרת

            כיצד זה נעשה:
מקימים קמפיין וידאו עם יעד  של לידים או של הנעה לפעולה ובחלק האחרון של יצירת המודעה יש את האפשרות להזין את הכותרות ואת הקריאות לפעולה.

אף אחד מאיתנו (לרוב) אינו אוהב שינויים והמעבר לממשק החדש די מרתיע, אבל ברגע שקולטים איך זה עובד, מבינים את הערך המוסף שיש בממשק החדש וכל הסיפור הופך לפשוט ונגיש יותר.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

כמה דגשים לחתימת חוזה עם חברה לקידום אתרים

כיום, קידום אתרים נחשבת לאחת מהשיטות המוצלחות ביותר העומדות לרשות ...

צוות היידה
12.10.2021
לקריאה

איקומרס 2022 – כל המגמות שכדאי להכיר

פעילות האיקומרס חוותה קפיצה משמעותית במהלך השנתיים האחרונות. בימים שבהם ...

אורי פדידה
10.02.2022
לקריאה