עמוד הבית > בניית אתרים > 7 צעדים ראשונים ליצירת נוכחות דיגיטלית

7 צעדים ראשונים ליצירת נוכחות דיגיטלית

יומיים אחרי שהתחלתי לעבוד בקידום אתרים, התחילו להגיע השאלות מבנות משפחה וחברים.

כולם רוצים עזרה בהגעה ללקוחות באינטרנט ומאמינים שזה פשוט. שמתי לב שהרבה עצמאים ובעלי עסקים קטנים רצים קודם כל לבנות אתר משלהם ואחרי זה מנסים לקדם אותו בגוגל- לרוב ללא הצלחה.

בעולם האמיתי, אף אחד לא יפתח חנות לפני ביצוע בדיקות מקיפות על המיקום, מוצרים, תקציב וכו'.

מהבחינה הזו -ולא רק- האינטרנט פועל כמו בעולם האמיתי. קודם כל צריך לחשוב ולהחליט מה רוצים ורק אז אפשר לבדוק מהי הדרך הטובה ביותר להשיג את זה. רמז- לא תמיד אתר משלכם זה הצעד הראשון.

יש ברשת המון כלים ואתרים שבהם כדאי למקד את המאמצים שלכם בתחילת הדרך. החכמה היא לראות את התמונה הגדולה וליצור נוכחות דיגיטלית משמעותית במקומות הנכונים.

אז לאחותי הקטנה ולכל העצמאים בתחילת הדרך- קבלו מדריך ל- 7 הצעדים הראשונים. והתחילו ללכת..

צעד ראשון: הגדירו את המטרות שלכם.

אם עניתם באופן אוטומטי-להביא עוד לקוחות-כדאי לחשוב שוב. נוכחות דיגיטלית יכולה לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים, להתרחב לתחומים קרובים, לאפשר מכירת מוצרים אונליין, לבנות מותג לטווח ארוך ועוד ועוד. המטרה המרכזית יכולה וצריכה לכלול הרחבת הפעילות של העסק, אבל תזכרו שיש המון דרכים שונות לעשות את זה. החוכמה היא להגדיר מטרות רלוונטיות לעסק שלכם ולשוק שאתם פועלים בו. ולבחור מטרות ברות השגה שתוכלו למדוד עם הכלים העומדים לרשותכם. לדוגמא- חשיפה של העסק ל200 לקוחות חדשים.

אסטרטגיה ברורה עם תוכנית עסקית מוגדרת- תחסוך מכם מאמץ מיותר ותביא תוצאות.

צעד שני: פתחו כרטיס עסק ב GOOGLE MY BUSINESS.

אם עדיין אין לכם כזה- עשו זאת עכשיו. מדובר בכלי חינמי לחלוטין שייתן לכם נראות מאוד גבוהה בתוצאות החיפוש בגוגל וגם בגוגל מפות אם תציינו את מיקום העסק. מי שיחפש את שם המותג שלכם- שזה כנראה מי שכבר מכיר אתכם- יראה באופן הכי ברור את המידע החשוב על העסק. בדף הזה תציגו את עיקרי המידע על פעילות העסק- מיקום, שעות פתיחה, יצירת קשר ועוד. אחרי הקמת הדף- שלחו את הקישור לחברים ובני משפחה ואל תתביישו לבקש מהם לדרג אתכם ב-5 כוכבים (:

כאן תוכלו למצוא מדריך עדכני 2019 -GOOGLE MY BUSINESS

צעד שלישי: הקימו דף באחת מהרשתות החברתיות.

אם ישר חשבתם על פייסבוק, תזכרו שהיא לא התשובה היחידה. יש לא מעט רשתות חברתיות שישרתו אתכם בצורה שמתאימה יותר לעסק שלכם ולמטרות שהגדרתם לנוכחות הדיגיטלית שלכם.

זיכרו למשל, שגם WhatsApp זו רשת חברתית. לדוגמא- אם את מורה ליוגה עם חוג תלמידים קבוע-קבוצה פעילה בווצאפ תיתן לך קשר רציף ואיכותי עם התלמידים בשיעור ותפחית חיסורים. אם אתה פרילנס בתחום המחשבים או השיווק -כנראה שכבר יש לך חשבון בלינקדאין. ויש את טוויטר, אינסטגרם, טלגרם, פינטרסט.. יש באמת המון אפשרויות מדהימות בעולם הזה. ולחשוב שהכל התחיל  מ-ICQ (-:

גם כאן, החוכמה היא קודם כל להחליט על מטרת הנוכחות ברשתות, לברר איפה נמצא קהל רלוונטי ורק אז לבחור את הרשת הכי מתאימה.

זה כל כך פשוט: בררו היטב מי הלקוחות שלכם. תחשבו טוב איפה הם נמצאים. ותהיו שם גם..

חשוב לזכור כי נוכחות ברשתות חברתיות תאפשר ללקוחות מאוכזבים לפרסם ביקורת שלילית מול כל הצופים שלכם. אין טעם להיבהל מזה! ביקורות משדרות שהעסק שלכם הוא אמיתי. בנוסף, ביקורת עניינית היא הזדמנות טובה להשתפר, בעיקר בנושא השירות ללקוח שהיום חשוב מאין כמוהו.

צעד רביעי: הציעו ללקוח דרכים פשוטות ליצירת קשר.

נכנסת פעם לחנות ויצאת ממנה אחרי דקה כי לא הגיע אלייך אף אחד שיעזור? באינטרנט, הסבלנות שלנו הרבה יותר נמוכה מזו. עליכם לתת ללקוחות גישה פשוטה לכל האפשרויות שבהן ניתן לתקשר איתכם. זה נכון לגבי לקוחות חדשים שהרגע נחשפו אליכם ונכון עוד יותר ללקוחות חוזרים שמצפים לקבל מכם שירות.

  • הרבה אנשים היום עדיין מעדיפים לדבר עם נציג אנושי לפני ביצוע קנייה. לכן חשוב מאוד להציג באופן ברור את מספר הטלפון שלכם ולציין באיזה שעות יש בו מענה.
  • הוסיפו כפתור שמאפשר לחייג ישירות מהנייד. קיים באופן מובנה ב- GOOGLE MY BUSINESS ובהרבה אפליקציות נוספות.
  • הציגו בצורה ברורה את כתובת המייל שלכם + קישורים לדפים ברשתות החברתיות.
  • אם יש לכם עסק פיזי, חובה להציג באופן בולט את הכתובת שלכם ולאפשר ללקוח ניווט קל לחנות ישירות מהדף/ אתר שלכם. וודאו שאתם מופיעים באופן מדויק גם בWaze
  • טופס השארת פרטים הוא חשוב מאוד עבור לקוחות שמצפים שיפנו אליהם. עם זאת, חשוב לא רק לחכות ללידים, אלא להציג ללקוח כמה אפשרויות שבהן הוא יוכל ליצור איתכם קשר בעצמו.

צעד חמישי: הקמת אתר אינטרנט.

בשלב מסוים כנראה תגיעו למסקנה שהדרך להשיג את המטרות שלכם היא באמצעות אתר אינטרנט משלכם. היתרון של אתר הוא ברור- יש לכם את היכולת להציג את כל מה שתרצו ובאיזה אופן שתבחרו. אתר רציני משדר ללקוחות שהעסק הוא רציני. וכמובן תוכלו גם להקים חנות און-ליין ולמכור מוצרים/ שירותים ישירות מהאתר. העצה הכי חשובה פה היא-לא למהר. הרבה פעמים הזמני הופך לקבוע- למשל, ברגע שקניתם דומיין ('שם מתחם' בעברית. כתובת האתר שלכם) -סביר להניח שתישארו איתו לנצח.

אז באיזה פלטפורמה להקים אתר? התשובה תלויה במטרות ובגישה שלכם לטכנולוגיה.

  • הפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם להקמת אתרים היא  WordPress.

כאן תוכלו להתנסות לבד בבניית אתר עם המון כלים נוחים ויעילים להפליא. היתרון הגדול בוורדפרס הוא שהאתר שתבנו אשכרה שייך לכם. בנוסף, הוא נבנה מערכת של קוד פתוח (שאתם שולטים בו), כך שתמיד תוכלו לשנות חלקים ממנו בלי צורך לבנות את כל האתר מחדש.

  • אם מטרת האתר היא רק 'כרטיס ביקור דיגיטלי' תוכלו להסתפק באתר בעיצוב עצמי ב-WIX. היתרון הגדול הוא שתוכלו להקים אתר מהמם תוך דקות ותוכלו לשלוט בתכנים שם באופן פשוט ונח. זיכרו- אין דבר כזה 'חינם' וגם ב-WIX תצטרכו לשלם סכום סמלי כדי שהאתר יופיע תחת הדומיין שלכם ויאוחסן בתנאים שיאפשרו לגולשים ומנועי החיפוש להגיע אליו.
  • אם המטרות שלך גדולות יותר כמו למכור מוצרים או לתת שירות מקוון ללקוחות-כדאי לתת את העבודה לבונה אתרים עם ניסיון. יש אינספור מתכנתים בשוק ותמיד כדאי לפנות לקבל הצעות מחיר ממספר אנשים. אין יתרון לחברה גדולה או קטנה והכל תלוי בניסיון וברצון של בוני האתרים להקשיב ולחלום איתכם. תמיד תבקשו לראות תיק עבודות שכל מתכנת ישלח לכם בשמחה.

טיפ- כל הצעה שתקבלו וכל שיחה עם איש מקצוע- יאירו בפניכם אפשרויות חדשות ודברים מדהימים שלא חשבתם לעשות באתר החדש שלכם. אז שווה לשאול.

  • אחרי שהאתר יעלה לאוויר, כנראה תרצו להתחיל לקדם אותו בתוצאות החיפוש בגוגל. זה נושא כל כך רחב שלא אוכל להתייחס אליו פה-חוץ מטיפ קטן: תחשבו על הקידום מתחילת הדרך.

התייעצו עם אנשי מקצוע איך לבנות אתר שגם המשתמשים וגם מנועי החיפוש יאהבו ויקדמו.

שלב שישי: פרסום ממומן ברשת.

כיום, הרוב המוחלט של פרסום ברשת נמצא בידיים של שתי הענקיות- גוגל ופייסבוק.

פרסום ברשת פועל בדיוק כמו כל מסע פרסום אחר. צריך להגדיר קודם כל מטרה לקמפיין, להגדיר יעדים ותקציב ולהכין את העסק שלכם לטפל בפניות שצפויים להגיע מהקמפיין. אין טעם להביא עשרות לידים אם אין לכם נציג שיחזור אליהם באופן מיידי, או שהעסק שלכם לא יכול לתת מענה לציפיות של הלקוחות שבאים מהערוצים האלה. זה כמו לזרוק רשת לים , רק בלי חבל שיעלה אותה עם השלל בחזרה לסירה.

פייסבוק או גוגל?

  • קמפיינים בגוגל הם מסוג PULL- משיכה של לקוחות שמחפשים ביטוי ספציפי. המודעות מופיעות בראש תוצאות החיפוש ונראות כמו תוצאה רגילה, למעט סימון של Ad מתחת לקישור. וכך ניתן לפרסם מודעה רק למי שיקליד בחיפוש 'מורה ליוגה בירושלים'. התשלום הוא רק עבור מי שפותח את המודעה. תשלום עבור קליק = PPC-Pay Per Click.
  • קמפיינים בפייסבוק הם מסוג PUSH- פרסום ממוקד לקהל יעד מוגדר. המודעה שלכם תוצג בפני הקהל הרלוונטי, תוך תקווה שהמסר שלכם יקלע לטעמם והם ילחצו על המודעה להמשך תהליך התקשורת/ רכישה.
  • פרסום ממומן יכול להגיע לעלויות גבוהות והחוכמה היא לבנות מודעות שיפנו למי שבאמת יהיה לקוח שלכם. אם אין לכם כוונה ללמוד לעומק את הנושא- עדיף לתת את העבודה לסוכנות דיגיטל מקצועית שיש לה ניסיון, היכרות עם המערכות השונות ובעיקר יכולת למקד קמפיינים ולהוזיל עלויות.

שלב שביעי: הישארו מעודכנים.

זה לא סוד שהעולם הדיגיטלי מתעדכן כל הזמן. אם תפעלו לפי שיטות שיווק שהיו מקובלות עד לפני שנתיים- ייתכן שרק תגרמו לעצמכם נזק במקום תועלת. למזלנו, על כל דבר שמתפתח באינטרנט, תוכלו למצוא המון מידע- ובכן, באינטרנט. החוכמה היא לעקוב אחרי הבלוגים והפורומים הנכונים ולבסס את הידע שלכם על מקורות ידע מגוונים ואמינים. כך תוכלו לראות אילו שינויים באמת מצריכים התייחסות ואיך להתאים את עצמכם ואת הנוכחות הדיגיטלית שלכם למה שקורה עכשיו.

הוא כמובן חינמי, מקיף המון נושאים ומאפשר לכם להתקדם צעד צעד לפי מטרות שתגדירו.

גילוי נאות-חלק גדול ממה שכתבתי כאן מבוסס על דברים שלמדתי מהסדנא.

בונוס- אם מסיימים בהצלחה את כל הסדנא- מקבלים תעודת הסמכה רשמית מגוגל!

  • הכי חשוב: הקפידו לבקש משוב מהלקוחות שלכם על כל כלי או דף חדש שתקימו לעסק. זה יחזק את הקשר איתם ובסוף הם מקור הידע החשוב ביותר לגבי מה שמצופה מכם ברשת.
  • משפט אחד שמסכם את כל הסיפור:

# צרו ערוצים שיחברו בין הציפיות שלכם לציפיות של הלקוח #

One Reply to “7 צעדים ראשונים ליצירת נוכחות דיגיטלית”

  1. רונית לה-פוזה הגיב:

    כתבה ממש טובה בנקודות מפורטות אבל לא חופרות, 'מסדרת ת'ראש', תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

אז איך מקדמים אתר בגוגל? גוגל שוב מרעננים את החוקים

לאלו מכם שעוקבים, וודאי כבר הבחנתם שכל הרשת בוערת מהשינויים ...

אנידור חקק
16.04.2012
לקריאה

קידום רופאי שיניים בגוגל

בין אם אתם מרפאה דנטלית ותיקה, מוכרת ועם מוניטין מוערך ...

צוות היידה
21.06.2020
לקריאה