עמוד הבית > בלוג > איך עושים מחקר מילות מפתח בעזרת SEMRUSH?

איך עושים מחקר מילות מפתח בעזרת SEMRUSH?

עצרתם פעם לחשוב איך החליט מקדם האתרים לבחור דווקא במילות המפתח הספציפיות שמופיעות בחקר מילות המפתח שלו ובאתר שהוא מקדם? למכלול השיקולים יש היבטים רבים, במאמר הבא ננסה להבין איך אנחנו יוצרים מחקר מילות מפתח איכותי וכזה שישיג לכם את התוצאות הטובות ביותר לקידום אורגני באמצעות הכלי Semrush.

SEMRUSH

למי שעדיין לא ערך היכרות ראשונית עם Semrush מדובר על כלי שימושי מאוד לביצוע חקר מילות מפתח ובנוסף מחקר מתחרים, הכלי מיועד בעיקר לאנשי SEO,PPC ועולמות הדיגיטל אך יכול לשמש גם בעלי עסקים ומתעניינים בתחום, במאמר זה אנחנו נתמקד במחקר מילות מפתח אך חשוב שתדעו שיש גם את האופציה לחקור ולחפור אחרי המתחרים המובילים שלכם (בינתיים תוכלו להציץ גם במאמר על SimilarWeb).

גרסה חינמית VS תשלום:

כמו כלים רבים שזקוקים לפרנסה, גם ידידתנו SEMRUSH פותחת את שעריה לרווחה רק למי שישדרג לגרסת הפרו – המחיר של התענוג הוא 99.95 דולר לחודש.

במידה ותעדיפו שלא לשלם את הסכום אז האפשרויות יהיו מצומצמות. למשל, במסך מילות המפתח מה שיוצג לכם הוא 10 ביטויים בלבד לעומת כל הביטויים שיופיעו למשלמים, בנוסף יש הרחבות נוספות למשתמשי הפרו.

ההחלטה היא כמובן בידכם, מקדמי אתרים ואנשים שעוסקים יום-יום בנושאים הללו יהיו חייבים לרכוש את גרסת הפרו, אבל אם אתם סתם חובבים או בעלי אתר/עסק ורוצים לקבל נתונים מידי פעם אז תוכלו להסתפק בגרסה החינמית, הנתונים שאותם אציג במאמר שייכים לגרסת ה-PRO.

מה השיקולים שלנו בעת ביצוע המחקר?

  1. כמות חיפושים – בסופו של דבר נרצה להיות מקודמים בביטויים שאנשים מחפשים הרבה, אלו הביטויים החזקים בתחום שלנו ואם אנחנו מתכוונים למתג את עצמנו כאוטוריטה בתחום נהיה חייבים להופיע בביטויים הללו.
  2. רמת תחרות על הביטוי – הרצון שלנו הוא טוב וחשוב, אבל כמו בכל תחום עסקי שמעורב בו כסף אז קיימת גם תחרות, ולעיתים היא קשה ומול מותגים גדולים ובעלי תקציב גדול, ולכן חשוב להבין מה מידת התחרות, כמה נצטרך להשקיע וכמובן מי אלו המתחרים שלנו.
  3. רלוונטיות של הביטוי למוצר שלכם – הביטויים שהלקוח רוצה או דורש לא תמיד רלוונטיים לביטוי שהגולש מקליד כשהוא מחפש בגוגל או לביטויים שיביאו לו את הלקוחות הנכספים – זה יכול להיות שלא מחפשים את הביטוי, זה יכול להיות שגולש רושם ביטוי אבל הסיכוי שימיר הוא נמוך או אפילו מתכוון למוצר אחר ועוד, לכן חשוב לבדוק האם הביטוי רלוונטי למוצר שלנו.
  4. רצון הלקוח – הרצון של הלקוח הוא חשוב מאוד, אך צריך לקחת אותו בעירבון מוגבל. לעיתים הלקוח רוצה לקדם מילים שאף אחד לא מחפש או שיש עליהן תחרות שבמסגרת התקציב שלו הוא לא יוכל לעמוד בה ולכן חשוב להדגיש בפניו את כל הנתונים. מצד שני אם לקוח לדוגמא מעוניין על מילה עם כמות חיפושים קטנה אך מסיבות שונות הוא רוצה להיות ממותג עם אותה מילת מפתח אז לא צריך להתעקש וכן לקדם את אותה מילה, גם כי העבודה תהיה יחסית יותר קלה בגלל שהמילה לא תחרותית אבל חשובה מאוד ללקוח. באופן כללי חשוב להתייחס ברצינות לרצונותיו של הלקוח ולהתייעץ אתו לאורך התהליך.
  5. מה עושים המתחרים – תמיד מומלץ לבדוק גם אצל המתחרים שלנו, לא במטרה להעתיק, אלא יותר כדי להבין את מה הם מקדמים ואולי גם להסיק מה עובד להם טוב/פחות טוב ומכאן להשליך על המחקר שלנו. מומלץ להיכנס לאתרי המתחרים, ללמוד קצת על הביטויים העיקריים שמופיעים בכותרות האתר ומזה להסיק ולקבל רעיונות על ביטויים שיכולים לשמש גם אתכם.

בסופו של דבר ההמלצה שלי היא ליצור דו"ח אקסל עם כל המשתנים שציינתי וכמובן נתונים מאומתים, חשוב לזכור שלא תמיד הלקוח יודע איזה מילים בדיוק הוא רוצה לקדם, או אפילו יותר גרוע, יש לקוחות רבים שמקדמים מילים שאין בהן צורך או שלא משיגים עבורם תועלת ששווה את ההשקעה ולכן אתם צריכים להגיע לפגישה עם מחקר מעמיק ומגובה בנתונים שיצליחו להעביר גם למי שלא בקיא בתחום את האפשרויות העומדות בפניו.

מתחילים במחקר:

אחרי שנכנסתם למערכת אפשר להתחיל בעבודה האמיתית, על מנת לקבל את התפריט הרצוי בעבור המחקר שלנו אנחנו לוחצים על Keyword Overview ומחפשים את המילה או הביטוי שאנחנו רוצים לקדם, כמובן שיש הרבה אופציות אבל בחרתי במשהו די נפוץ כמו "צימר" עליו כמובן שיש תחרות רבה (גם אורגנית וגם בקידום ממומן).

שימו לב רק שבעת החיפוש אתם מסמנים ישראל, אחרת תקבלו את הנתונים לפי ברירת המחדל (ארה"ב) אלא אם כן אתם מקדמים במדינה אחרת ואז תצטרכו לסנן לפי המדינה שאתם צריכים.

אחרי שתלחצו על תוצאות החיפוש יופיע בפניכם המסך הבא, הוא מציג את כל הביטויים שקשורים לביטוי שלכם, הסדר כאן הוא לפי כמות חיפושים ועל מנת לקבל את הפירוט המלא ולא תצוגה מקדימה תצטרכו ללחוץ על View full report.

זה כבר המסך בו נוכל לקבל את התוצאות שאנחנו מחפשים, ראשית כפי שציינתי זה מסודר על פי כמות חיפושים (VOLUME) אבל אם תלחצו על כל אחד מהקטגוריות הוא יציג את התוצאות לפי הסדר העולה או היורד של אותה קטגוריה (מה שתחליטו), כך שאם חשובה לכם רמת התחרות למשל אז תצטרכו לסמן על "COM" או קטגוריה אחרת שתרצו.

כל דו"ח או פירוט של הנתונים תוכלו גם לייצא לקובץ אקסל מה שיכול לעזור לכם מאוד בעת הצגת הנתונים ללקוח או לשם סדר ושמירתם בצורה קלה ונוחה יותר.

מקרא:

Volume – נפח החיפוש החודשי, כמות הפעמים שמחפשים את הביטוי בחודש, שימו לב שאלו לא נתונים מדויקים אלא השערה של הכמות אך אפשר להתבסס עליה כמקור אמין.

KD – הנתון הזה מצביע על רמת הקושי (נע בין 0-100) של קידום מילת המפתח בתוצאות האורגניות, זאת אומרת שיש על אותה מילת מפתח תחרות גדולה ולכן גם אם נשקיע מאמץ רב יכול להיות שלא נגיע למיקומים הגבוהים ביותר, את הנתון הזה חשוב וצריך להסביר ללקוחות כאשר בונים הצעת מחיר ומציגים את הביטויים שתרצו לקדם.

הרבה פעמים לקוח חושב שאם הוא משלם ומחליט לקדם ביטוי מסוים אז הוא יראה תוצאות מהר מאוד, זה יכול להיות נכון במקרה שאין תחרות גדולה על מילת המפתח, אך אם התחרות היא גדולה חשוב לציין ואף להראות לו את הנתונים.

CPC –  הנתון הבא רלוונטי בעיקר עבור מי שמחליט לפרסם בגוגל אדוורדס – התרגום המלא הוא Cost Per Click מה שמצביע על גובה התשלום שנשלם בעבור כל הקלקה על המודעה שלנו במידה ונחליט לפרסם. נתון זה מושפע באופן טבעי מכמות החיפושים ורמת התחרות על הביטוי, ככל שהיא תהיה גבוהה יותר כך התשלום בעבור הקלקה בודדת יהיה גבוה יותר.

COM – כמות התחרות על הביטוי, מה שמציג בפנינו את כמות המתחרים שמפרסמים בצורה ממומנת, צריך לזכור שאנחנו במאמר הזה מתעסקים במחקר מילים לתוצאות האורגניות ומה שמופיע בדף הראשון בגוגל הוא קודם כל התוצאות של המפרסמים שמשלמים עבורם ורק לאחר מכן התוצאות האורגניות.

Trend – רמת החיפושים בכל אחד מחודשי השנה, למעשה הוא מציג את הטרנדיות של הביטוי, אם למשל נסתכל על הביטוי "צימר עם בריכה פרטית" שהוא גם הביטוי המחופש ביותר, תוכלו לראות שהוא חזק מאוד בחודשי הקיץ (בעיקר יוני-ספטמבר) וחלש בשאר השנה.  נתון זה משמש בעיקר למנהלי קמפיינים, שבהתאם לעונתיות מנתבים תקציבים לביטויים והתחומים השונים.

אבל למשל הביטוי "צימר עם בריכה מחוממת" שגם הוא מחופש די הרבה ונמצא ברף העליון של החיפושים חזק דווקא בחודשי החורף (ינואר-אפריל) – הסיבה היא כמובן כי בחורף מי שמחפש צימר ישמח לקבל אותה עם בריכה מחוממת ובקיץ כמובן שאין בזה צורך (לכן מאי-ספטמבר כל כך נמוך).

 

 Results– כמות התוצאות האורגניות שיופיעו בעת שתקלידו את מילת המפתח שמוצגת.

נתונים נוספים:

אם תקליקו על הביטוי הנבחר תקבלו נתונים נוספים, כמו למשל תוספת של עוד ביטויי זנב ארוך (הסבר בהמשך המאמר) או הטיות של מילים שונות וזאת כדי שנוכל להרחיב את נפח הביטויים שלנו.

בחלק התחתון יופיעו בפניכם התוצאות האורגניות המובילות של אותו ביטוי (צד שמאל) והתוצאות הממומנות המובילות (צד ימין), התוצאות כפי שמופיעות למעלה, מתעדכנות בזמן אמת וניתן לראות רשימה ארוכה של תוצאות.

ביטויי זנב ארוך – Long Tail

מעבר לביטויים הרגילים שאנחנו נרצה לקדם, הרבה פעמים מה שיביא לנו את כמות הטראפיק הגדולה ביותר הם דווקא ביטויי הזנב הארוך שמאופיינים בכך שכמות החיפוש שלהם ע"י גולשים היא נמוכה ביחס לביטוי המרכזי, אולם הם יותר ממוקדים עבור הגולש והשירות אותו הוא מחפש.

למשל צימר או צימרים זה הביטוי הגנרי השלם והתחום בו אנחנו עוסקים, אבל הביטוי "צימר עם בריכה מחוממת" או "צימר בצפון" אלו ביטויי זנב ארוך, הגולש מעוניין למקד כמה שיותר את החיפוש שלו וברור שהמילה "צימר" היא כללית מידי.

שימוש באתרי שאלות תשובות

גם אם מחקר מילות המפתח שלנו הכי איכותי שיש בסופו של דבר אנחנו תלויים בגולש ובצורה בה הוא מחפש אותנו, גם שימוש באתרי שאלות תשובות ובמיוחד QUORA יכול להיות אפקטיבי מאוד עבורכם, הסיבה היא שאתם רוצים לראות אילו שאלות גולשים מחפשים בתחום שלכם ואולי מתוך ההבנה הזאת ייגזרו מסקנות נוספות למחקר מילות המפתח שלכם.

לסיכום:

בסופו של דבר כל קידום אתר מתחיל במחקר מילות מפתח, יש לעבודה הזאת חשיבות רבה בהצלחת או אי הצלחת התהליך כולו, אך לפני שתגבשו את הרשימה המלאה תצטרכו מעבר למחקר שעשיתם גם להתייעץ עם הלקוח, להסביר לו את המשמעות של כל דבר וביחד אתו לבחור את הביטויים שיקודמו, רצוי גם להתייעץ עם חברים מהתחום, קולגות בעבודה ואנשי מקצוע שמבינים בתחום הספציפי בו אתם מתחילים לקדם.

3 Replies to “איך עושים מחקר מילות מפתח בעזרת SEMRUSH?”

  1. מכללת יסודות הגיב:

    יש כלים חינמיים שאינם עולים כסף גם בשימוש חוזר ואפשר לעשות איתם את אותו הדבר? אני רוצה לדעת אם יש אופציה למתחילים שאינה בתשלום. ותודה רבה על התגובה מראש

    1. anidor hakak הגיב:

      הי
      רוב הכלים האיכותיים עולים כסף. אפשר לקבל הערכה גסה של טווחים בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל.
      יש עוד עשרות כלים חינמיים שייתנו לך הערכה כללית והצעות לביטויים – אך אני מראש מסייג – הם לא מדויקים.
      תוכל להעמיק בעוד כלים במדריך שכתבתי בזמנו

  2. מכללת יסודות הגיב:

    שלום רב. האם ישנם כלים חינמיים לגמרי שיכולים לעשות את אותה העבודה ללא צורך להוסיף כמעט מאה דולר בהמשך? רוצה לדעת אם יש דרך לעשות את זה בלי להוציא כסף בכלל… תודה מראש על המענה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

ניווט באתר באמצעות פירורי לחם (breadcrumbs)

פירורי לחם או בשמו הלועזי breadcrumbs זהו מושג הנועד להגדיר ...

אילון סבג
13.10.2020
לקריאה

ממה מורכב מחיר קידום אתרים?

קידום אתרים אורגני, תחום שנקרא גם SEO, הוא אחד האפיקים ...

צוות היידה
04.03.2021
לקריאה