עמוד הבית > כללי > פרסום בלינקדאין 2023 – כל מה שמשווק B2B צריך לדעת!

פרסום בלינקדאין 2023 – כל מה שמשווק B2B צריך לדעת!

אם אתם עסק שמשווק לעסקים אחרים (B2B) אתם חייבים להתחיל לפרסם ולקדם את עצמכם בלינקדאין.
לינקדאין הפכה עם השנים לפלטפורמת השיווק האפקטיבית ביותר לפרסום לקהל יעד מקצועי.
חברת היידה בעלת ניסיון עשיר בניהול קמפיינים לקידום תוכן וגיוס לקוחות בלינקדאין.


היידה, גם אני רוצה קמפיין בלינקדאין

המדריך עודכן ב- 2023:

בכל הרצאה שאני מעביר על לינקדאין, השאלה הראשונה שאני שואל היא לכמה אנשים יש פרופיל בלינקדאין? (לרוב, מחצית מהכתה תשיב בחיוב) ושאלת ההמשך – כמה מכם משתמשים באופן קבוע בלינקדאין?.  כאן כבר ידיים בודדות נשארות באוויר.

לינקדאין ביססה את עצמה כרשת עסקית חברתית מובילה עם למעלה מחצי מיליארד משתמשים, שמשתמשים בלינקדאין בעיקר לצרכי ניהול קריירה (מציאת עבודה / גיוס עובדים) ולצורך נטוורקינג ויצירת קשרים עם בעלי תפקידים רלוונטיים בחברות שונות.

גם עבור משווקים, בעיקר בעולמות ה- B2B (עסקים שמשווקים לעסקים אחרים), פרסום בלינקדאין משתלב כיום ככלי משמעותי בפעילות השוטפת.

הבסיס לכל הפעילות בלינקדאין הוא הפרופיל האישי שלכם.

אז למה בכל זאת לינקדאין לא תופסת אצל רובנו?

ללינקדאין יש כמה בעיות שמונעות ממנה להיהפך לפופולארית בקרב ישראלים.

  1. הפלטפורמה לא בעברית – ומסתבר שזו בעיה לישראלים רבים
  2. גולשים לא ממש מבינים מה עושים בלינקדאין ובעיקר מנסים להשתמש בה אחרי שפיטרו אותם מהעבודה (כי בלינקדאין אמרו להם שמוצאים עבודה). הבעיה היא שמי שמגיע ללינקדאין רק בשביל למצוא עבודה אחרי שהוא פוטר – כנראה שלא ימצא עבודה בלינקדאין.  זו פחות רשת חברתית במובן של פייסבוק, שם אפשר להעלות תמונות מחיי היומיום שלי עם משפחה / חברים / בילויים.  ועם כל הכבוד למי שפוטר כרגע מהעבודה, לא ניתן לצפות למצוא עבודה בלינקדאין אם לא בניתם יסודות וקשרים לפני כן.  אל תשכחו שבכל זאת מדובר ברשת חברתית שמבוססת על קשרים חברתיים.  צאו מנקודת הנחה שתיכנסו לפייסבוק פעם בחודש, כמה ערך תוציאו ממנה?
  3. לינקדאין לא מתאימה לכולם? זה נראה שלינקדאין מצויינת לניהול קריירה אך גם נראה שהיא בעיקר פונה לתעשיות ומקצועות ספציפיים.  זו הסיבה שבעיקר ניתן למצוא גולשים שעוסקים בהייטק, יזמות, תעשייה, סטארט אפים ועסקים שפונים לעסקים
  4. פלטפורמת השיווק של לינקדאין – עד תחילת שנת 2017 בכלל לא אפשרה פרסום בעברית ולמעשה לא הייתה "סקסית" כמו פלטפורמת הפרסום של פייסבוק. כיום, שיווק B2B נשען בעיקר על פלטפורמת לינקדאין וחשוב להכיר את אפשרויות הפרסום המוצעות בלינקדאין.

השינוי החל ב- 2017:

במהלך 2016 נרכשה לינקדאין ע"י חברת מייקרוסופט (במה שרבים מחבריי המשווקים כינו בתור "תחילת הסוף של לינקדאין" 🙂  ).

אך דווקא מאז פלטפורמת הפרסום של לינקדאין עוברת שינויים חיוביים מאוד, שהופכים אותה לשחקנית שכדאי לקחת אותה בחשבון – במיוחד אם אתם משווקי B2B.

השינויים הראשוניים הגיעו בשינוי הויזואלי הגדול ביותר שבוצע אי פעם בלינקדאין והפך אותה לרשת מאוד דומה ל…. פייסבוק. לינקדאין הבינו שבפייסבוק כנראה עושים משהו נכון ומבחינה ויזואלית וגם מבחינת אפשרויות הפרסום בלינקדאין, ניתן לראות כיום המון מגמות שנלקחו מפייסבוק.

במהלך שנת 2017 החלו להיכנס מגוון אפשרויות פרסום חדשות בלינקדאין, כמו: היכולת להטמיע קוד מעקב המרות וקוד לביצוע קמפיינים של רימרקטינג, מודעות בניוזפיד, מודעות dark post , אפשרות להעלות קהלים (כמו בפייסבוק) לפרסום, מודעות לידים בלינקדאין, אנליטיקס של משתמשי לינקדאין באתר, דיוור ממומן ושלל אפשרויות נוספות.   בנוסף, בימים אלו נכנסה האפשרות להעלות סרטונים בלינקדאין ישירות לניוזפיד – בפרופיל אישי והן בדפי חברות.   ניתן גם לפרסם סרטונים בלינקדאין, אך כרגע עדיין ללא יכולת לייצר קהלים מבוססי צפייה. הוידאו פועל באופן אוטומטי בניוזפיד במובייל בלבד בשלב ראשון – בדומה לאופן בו הוא מופיע בפייסבוק.   היתרון הגדול של לינקדאין הוא ביכולת לפלח מי צופה בסרטונים שלכם ולהציג את המידע לפי החברות השונות מהם צפו בסרטונים שלכם.

כך זה נראה היום באנליטיקס של סרטונים שמעלים בפרופיל האישי:

לינקדאין אומרים שכרגע צפייה תיספר החל מ- 3 שניות ובדומה לפייסבוק נוכל בהמשך לצבוע קהלים שצפו באחוז מסוים מהסרטון לקמפיינים עתידיים.

אז החלטנו לרכז עבורכם את כל מה שאנחנו יודעים על פרסום בלינקדאין.   במדריך הקרוב נציג סקירה מקיפה על אפשרויות הפרסום שמוצעות למשווקים בלינקדאין.

לינקדאין לעסקים – איך מקימים דף חברה בלינקדאין?

אם אתם רוצים לפרסם בלינקדאין, אתם קודם כל צריכים להקים דף חברה בלינקדאין וחשבון פרסום בלינקדאין.

תוכלו לראות איך מקימים דף חברה וחשבון פרסום כולל מתן גישות בסרטונים הבאים:

 

למה לפרסם בלינקדאין?

לינקדאין מציעה כיום את היכולת הטובה ביותר לפלח ולטרגט קהלי יעד לפי העיסוק המקצועי שלהם.  כך למשל, אין דרך טובה כיום לטרגט מנהלי IT או מנהלי פרויקטים / רכש וכדומה בפייסבוק או בגוגל.

לינקדאין מאפשרת לטרגט ישירות לפי התפקיד של כל אחד – מה שמקנה לה יכולת ייחודית חשובה מאוד בזירת השיווק B2B.

יתרה מזאת, המשתמשים בלינקדאין מבינים שמהות הרשת היא יצירת ערך ותוכן מקצועי – לכן שיווק מסרים וכלים רלוונטיים נתפסים כתוכן רלוונטי ולא מציק ופרסומי.  (כמובן, כשעושים את זה נכון ולא בצורה אגרסיבית ופולשנית).

החל מתחילת שנת 2019 שודרג ממשק הפרסום בלינקדאין ובדומה לפייסבוק וגוגל, מציג עכשיו תהליך יצירת קמפיין מבוסס מטרה

פרסום בלינקדאין – סוגי מודעות

אחרי שהבנו שלינקדאין היא הפלטפורמה בשבילנו, עכשיו צריך להבין איך מפרסמים בה.  עכשיו, כשאתם מבינים ששיווק B2B אורך זמן, אתם כבר יודעים שאם תנסו לגייס לידים מלקוח פוטנציאלי שרואה אתכם בפעם הראשונה – כנראה שלא תצליחו. אתם צריכים לייצר תהליך מבוסס תוכן בו הלקוח נחשף אליכם מספר פעמים לפני ביצוע המכירה.

מבחינת אפשרויות פרסום וסוגי מודעות בלינקדאין, נהוג לחלק את המודעות בלינקדאין לשתי אפשרויות:

Self-service ads – המודעות שרוב המפרסמים משתמשים בהם ונגישים לכל המפרסמים.

סוגי מודעות בלינקדאין

מודעות טקסט: מופיעות בצד (לא בניוזפיד) ובדר"כ מקבלות אחוז הקלקה נמוך

 

קידום תוכן / דפי נחיתה:

כאן למעשה מדובר על כל המודעות שאנחנו רואים בניוזפיד שלנו ולמעשה מדובר במודעות שמייצרות את האינטראקציה הגבוהה ביותר ובדרך כלל אני ממליץ להשתמש בעיקר בהן.

 שימו לב שבכל פעם שתיצרו מודעה בחלק זה, תינתן לכם האפשרות לבחור בין האופציה לקדם תוכן קיים (שכבר הועלה בדף) לבין האפשרות לקדם תוכן שלא יופיע בדף החברה (create new ad)

dark post linkedin

dark post / un published post

 

סוגי מודעות בחלק זה:
  • קידום תוכן – (single image ad) – מודעת קישור שמפנה לדף נחיתה / מאמר באתר. במודעה זו עליכם לבחור לקדם פוסט שעלה בדף החברה שלכם.
  • קידום סרטון:

    גם כאן ניתן לפרסם סרטון שכבר הועלה בדף או סרטון מקישור חיצוני שיופיע בניוזפיד לקהל היעד אך לא יופיע בדף החברה.

קידום סרטון בלינקדאין

  • מודעות לידים – בדומה לפייסבוק, סוג מודעה שכרגע פעיל באפליקציה בלבד. בעת הקלקה על המודעה נפתח טופס לידים פנימי (ללא יציאה לדף נחיתה חיצוני) בו ניתן בקליק אחד להשאיר פרטים.

 

 

מודעות לידים בלינקדאין

מודעות קרוסלה בלינקדאין:

מודעות קרוסלה מופיעות בניוזפיד ויכולות להפנות למגוון דפי נחיתה או לפתוח טופס לידים לאחר הקלקה.

  • מינימום 2 כרטיסים
  • תמונות 1080X1080
  • JPG, PNG. אפשר גם GIF (לא מונפש)
  • כותרת כרטיס: עד 45 תווים
  • כותרת כרטיס במודעת קרוסלה עם טופס לידים – עד 30 תווים.
  • ניתן להפנות את הגולשים לדפי יעד שונים (בהקלקה על כרטיסים שונים).   במידה ובוחרים מודעת לידים – כל הקליקים יפתחו טופס לידים.

מודעת קרוסלה בלינקדאין

  • מודעות דינמיות: מודעות דינמיות של לינקדאין דורשות אף הן תקציבים גדולים ומאפשרות יצירת מודעות מותאמות אישית לקהל היעד. המודעות מציגות את תמונת הפרופיל של קהל היעד וכך מושכות יותר הקלקות ואינטראקציה.

דוגמאות למודעות דינמיות:

מודעות דינמיות לינקדאין

סוג מודעות נוסף שנשלח ישירות כדיוור בתוך לינקדאין:

  • Message ad  – בעבר נקרא Sponsored inmail: אחת האפשרויות המעניינות ביותר שלינקדאין הוסיפו ב- 2017 – היכולת לשלוח דיוור ישירות לתיבת ה- inbox של משתמשי לינקדאין. קמפיין נהדר שמייצר אינטראקציה גבוהה במיוחד כשנעשה נכון.

אני יכול להעיד שבקמפיינים של דיוור ממומן השגנו אחוזי פתיחה של מעל 50% (גבוה יותר מקמפיינים של דיוור שערכנו במקביל).  מומלץ לא לכתוב יותר מדי תוכן – רוב הגולשים פותחים את הדיוור במייל ואם זה ארוך, זה לא אפקטיבי.

היתרונות הגדולים של דיוור ממומן בלינקדאין:  הדיוור נשלח רק כאשר הגולש מתחבר ללינקדאין, לצד כל פרסום יוצג באנר פרסומי שלכם, התשלום מתבצע על כל שליחה בעלויות מגוחכות של 30-40 סנט לשליחה.

בכל יצירת מודעת דיוור, עליכם להגדיר שולח (פרופיל אישי של עובד בחברה ולא מטעם דף חברה) ולכל מודעה ניתן לשלב באנר, שיוביל גם הוא (כמו כפתור ה- CTA) לדף נחיתה ייעודי שתגדירו.

במהלך 2023 message ads הוחלפו במודעות שיחה.

מודעות שיחה בלינקדאין – Conversation ads:

קמפיין המשך לקמפיין message ad (שלימים גם הפך למחליף שלו בלינקדאין). קמפיין שיחה פועל בדומה לקמפיין מסנג'ר בפייסבוק, בו הגולש מופנה להמשך שיחה בתיבת ההודעות שלו בלינקדאין מול המפרסם.  קמפיין זה בנוי כמו BOT ומאפשר לנו להשתמש בתבניות שיחה מוכנות לפי מטרת הקמפיין.

למדריך הקמת קמפיין מודעות שיחה

  • Partner ads – סוג מודעות שדורש תקציבי פרסום גבוהים יותר (מעל 5000$ ברבעון) ופרסום דרך נציג לינקדאין (ידרוש מכם למלא כמה טפסים…) או פלטפורמה צד שלישי שמאפשרת את הפרסום הנ"ל.

סוגי המודעות תחת partner ads:

 

 

LinkedIn stories – הסטורי הגיע ללינקדאין:

תגידו שלום ללינקדאין סטוריז – כן, כן, גם הרשת העסקית החליטה לאמץ את הטרנד החם ברשתות החברתיות והכניסה החל מאוקטובר 2020 סטוריז.

כרגע זה מתאפשר לפרופילים בלינקדאין ולדפי חברות רק באפליקציה של לינקדאין.

היתרונות של סטוריז מוכרים לנו מאינסטגרם ופייסבוק – חשיפה מאוד גבוהה בעקבות העובדה שזה מופיע לחברים שלנו במעלה דף הבית כשהם נכנסים לאפליקציית לינקדאין.  לכן, יש כאן הזדמנות נהדרת מבחינה שיווקית גם בלינקדאין.

תארו לעצמכם השקה של מוצר או אירוע בחברה שלכם – בו כל עובדי החברה וכמובן דף החברה מעלים בסטוריז שלהם תמונה/סרטון קצר על האירוע – מדובר באמצעי שיכול לייצר חשיפה עצומה.

 

פרסום סטוריז בלינקדאין:

מודעות סטוריז יופיעו בין סטוריז רגילים שמועלים ע"י גולשים ודפי חברות.

שימו לב שיש 2 סוגי סטוריז:  סטורי מאונך/ורטיקלי וסטורי מרובע

vertical and square ads

 

עליכם להקפיד לעמוד בהגדרות העלאת סרטונים / סטוריז:

  • סטורי מרובע – יחס 1:1
  • סטורי מאונך – יחס 9:16,  2:3  , 4:5
  • משך סרטון: 3-30 שניות
  • כרגע לא רלוונטי לטרגוט בישראל – ברגע שיהיה זמין בישראל, נוכל למצוא את האפשרות תחת מודעות קידום סרטון – Placement – Linkedin stories

למידע נוסף על הגדרות נדרשות לסרטונים וסטוריז בלינקדאין – קראו בHELP של לינקדאין   

למידע על קמפיין סטוריז – צפו במצגת

story ad

איך מפרסמים בלינקדאין?  שלבי עבודה:

  1. פתיחת דף חברה / קבלת גישה לדף חברה:

    אם אין לכם דף חברה, עליכם לפתוח דף חברה בלינק הבא.  תהליך יצירת דף חברה פשוט מאוד ודורש מכם הזנת שם חברה, לוגו, כתובת URL לדף החברה בלינקדאין (חייב להיות ייחודי)

במידה וקיים דף חברה, עליכם לקבל גישת אדמין לדף החברה:

הוספת מנהלים לדף לינקדאין

2. בשלב הבא עליכם לפתוח חשבון פרסום בלינקדאין לחברה שלכם / לקבל גישה לפרסום מטעם חשבון פרסום של הלקוח שלכם:

כמובן שתצטרכו להזין אשראי כחלק מתהליך זה.

שימו לב שאתם צריכים לבחור לפרסם מטעם דף חברה כלשהו שקיים כבר בלינקדאין (או לחלופין לפרסם מטעם הפרופיל האישי שלכם).  מומלץ לבחור לפרסם מטעם דף חברה – כך תוכלו לפרסם מודעות שיופיעו בניוזפיד ודיוור ממומן.

באופן תאורטי לינקדאין תתן לכם אפשרות לבחור לפרסם מכל דף קיים בלינקדאין (למשל אני יכול לפרסם מטעם חברת "888"), אך ברגע שתנסו לייצר את הפרסום בהמשך, לינקדאין תדרוש מכם לקבל גישת אדמין לדף החברה…

פרסום מטעם דף חברה

במידה וקיים כבר חשבון מפרסם, עליכם לקבל גישת אדמין אליו:

Account access

3. הטמעת הפיקסל (קוד המרות) של לינקדאין באתר שלכם:

שלב קריטי וחשוב מאוד ביצירת קמפיינים בלינקדאין.

תחילה נסביר:

בלינקדאין יש קוד מעקב אחד שנקרא insight tag.  את הקוד צריך להטמיע פעם אחת בכל דפי האתר בסוף תגית /body

הקוד ייחודי לכל דומיין.   בשלב ראשון עליכם להיכנס ל- account assets ושם לשלוף את הקוד תחת insight tag.

assets

שימו לב, על מנת לייצר את הפיקסל, עליכם להזין את שם הדומיין (ללא WWW או http) ומיד תקבלו את הקוד להטמעה באתר.

רק לאחר הטמעת הקוד, תסומן לכם האפשרות verified ואז למעשה ניתן להקים קמפיינים שמתבססים על הקוד.

 

insight tag

מה ניתן לייצר באמצעות הפיקסל של לינקדאין?

  • מעקב המרות – הטמעת קוד בדפי תודה, מעקב אחר לידים, "הוספה לעגלה" וכדומה.

  • יצירת קהלים – רשימות לשיווק חוזר (רימרקטינג) עד 90 יום.

כל אפשרויות יצירת הקהלים בלינקדאין:

יצירת קהלים בלינקדאין

 

  • קבלת נתוני אנליטיקס מהאתר – בדגש על נתוני אנליטיקס על אילו משתמשי לינקדאין יש לכם באתר – תחת website demographics

  • בשלב הבא עליכם ליצור את ההמרות בקמפיין – Conversions:

על מנת שהקמפיין יספור את ההמרות הרצויות, עלינו להגדיר מה נחשבת להמרה.

4. בשלב הבא תוכלו ליצור את הקהלים לפי הדפים השונים באתר שלכם

5. זהו, אתם מוכנים, כעת ניתן להקים את הקמפיין.

הקמת קמפיין בממשק הפרסום החדש של לינקדאין:

קמפיין בלינקדאין

 

ניתן לראות שכעת, בממשק החדש, לאחר שנקליק על Create campaign נצטרך בשלב ראשון לבחור את מטרת הקמפיין.

אפשרויות בחירה – מטרות קמפיין:

Brand awareness – קמפיין להגדלת חשיפה למודעות לכמה שיותר קהל

Website Visits      – קמפיין שמטרתו להניע גולשים לאתר / דף נחיתה

Engagement      – קמפיין שמטרתו להגדיל עוקבים לדף ואינטראקציה עם מודעה

Video views     – קמפיין שמטרתו להגדיל חשיפה וצפיות / אינטראקציה עם מודעת סרטון

Lead Gen     – קמפיין שמטרתו להגדיל את כמות הפניות/לידים (מודעות לידים עם טופס)

website conversions – קמפיין שמטרתו לייצר המרות באתר / בדף נחיתה (הרשמה לוובינר , הרשמה בדף נחיתה וכו')

Job applicants – הגדלת אינטרקאציה עם מודעות דרושים

 

טירגוט קהלים בלינקדאין:

אפשר להגיד שהיתרון האמיתי של לינקדאין טמון ביכולות הטרגוט שלה, שמאפשרות כאמור, לפלח פרסומות בהתאם לפרמטרים כמו:

  • מגדר, גיל, מיקוד גיאוגרפי
  • תחום עיסוק, חברות, גודל חברות, תפקידים, שנות ניסיון בתפקיד
  • תחומי לימוד, כישורים ועוד…

 

בניית קהלים בלינקדאין:

לינקדאין שיפרה מאוד את יכולת בניית הקהלים בשנת 2020.

לצד יכולות העלאת דאטה (מיילים/רשימת חברות) ללינקדאין, נוספה עם הזמן יכולת ליצירת קהלים דומים (לוקאלייק) ולייבא קהלים ממערכות CRM צד ג'.

audience

 

יכולות הרימרקטינג גם השתדרגו וכעת ניתן לפרסם לקהל שביצע את אחת מהפעולות הבאות:

  • יצר אינטראקציה עם דף החברה שלנו בלינקדאין
  • היה באתר / דף נחיתה כלשהו שלנו
  • יצר אינטראקציה עם אירוע שפרסמנו בלינקדאין / מודעות לידים / סרטון

retargeting linkedin

 

הפרסום בלינקדאין מאוד דומה לפייסבוק ובדומה לפייסבוק, גם כאן יכולות הפרסום משתכללות עם מגוון אפשרויות מתקדמות כגון:

  • פרסום לקהל ממוקד מבוסס על DATA שלכם: בפייסבוק זה נקרא custom audience , בלינקדאין זה נקרא matched audience ומאפשר לכם לייצר קהל על בסיס כתובות דוא"ל (אם יש לכם כתובות מייל של מקומות עבודה – יש סיכוי טוב שתצליחו למצוא התאמה גבוהה)  או על בסיס טירגוט רשימת עובדים בחברות.
  • פרסום שפונה לקהל שהיה באתר / דף נחיתה שלכם (רימרקטינג): בהתאם לקוד שהטמעתם בשלב הקודם, תוכלו לייצר קהלים ולבנות קמפיין שיטרגט את אותם קהלים.

שימו לב:

  • ניתן להעלות קובץ CSV בלבד, החל מ- 1000- מקסימום 300,000, עד 20MB
  • לוקח עד 48 שעות להתעדכן ולראות כמה קהל נמצא
  • ניתן להזין קובץ עם רשימת חברות (לינקדאין תמצא מי מהן קיימות בלינקדאין)
  • ניתן להזין קובץ עם רשימת מיילים
  • בהעלאת חברות: שם השורה הראשונה: companyname
  • כדי שהקמפיין יהיה פעיל – לינקדאין צריכה למצוא לפחות 300 אנשי קשר

 

כמה עולה לפרסם בלינקדאין?

כאן אנחנו מגיעים לנושא כאוב. לינקדאין יודעת שהיא מחזיקה ביכולות פרסום שאין לאף פלטפורמה אחרת ולאור העובדה שאין לה הרבה משתמשים כמו פייסבוק, היא מנסה למקסם את ההכנסות שלהם מהמפרסמים שכן בוחרים לפרסם בלינקדאין.

קליק ממוצע בלינקדאין עולה 3$ ונדרשת מינימום הוצאה של 10$ ביום.

בקמפיינים שהתחרות על הקהל גדולה יותר ומניסיון שלי בכמה קמפיינים שהרצנו בארה"ב מדדנו גם עלות ממוצעת לקליק של 9-10$.

תוסיפו לזה את העובדה שקשה לייצר לידים בלינקדאין, בין היתר בגלל התהליך הארוך שנדרש לעבור במהלך שיווק B2B וקיבלתם אתגר שמרתיע מפרסמים ובעלי עסקים רבים.

אני ממליץ להשקיע לפחות 100$ ביום בקמפיין פרסום בלינקדאין.

אם אתם מחפשים את ההזדמנות הזולה לפרסם בלינקדאין, אני ממליץ לכם לבחון את אפשרות הדיוור הממומן – שם תשלמו על כל שליחה 1 שקל בממוצע בלבד!

עכשיו דמיינו שאתם רוצים לייצר קמפיין שפונה ל- 1000 מנהלי רכש מחברות מובילות בישראל.  הקמפיין הזה יעלה לכם 1000 ₪ בלבד!

המלצה: אל תנסו בקמפיינים האלה לייצר מכירה בפעם הראשונה שאתם נחשפים ללקוח – זה לא יצליח, מניסיון!    חפשו לתת ערך, דבר מה במתנה כדי לייצר חיבור ראשוני ולמשוך את הלקוח אליכם – למשל להזמין את הלקוח לוובינר מקצועי חינם או לשלוח לו קייס סטאדי שמתאים לצרכים שלו ויכול לחסוך לו זמן וכסף.

פרסום בלינקדאין – מה אני ממליץ?

אני מסתכל על לינקדאין כמקום שבו אני מייצר חשיפה ראשונית וחיבור ראשוני לקהל היעד המדויק שלי.  אם אני מייצר קמפיינים של B2B, אני רוצה להגיע באופן מדויק לבעלי התפקידים שמעניינים אותי.

באמצעות קידום תכנים שמספקים ערך ועניין לקהל היעד המוגדר שלי באופן קבוע, אני יכול למשוך את קהל היעד לאתר שלי לקרוא מאמרים ממוקדים.   כמובן שכל מאמר שלי צבוע עם פיקסל מעקב של פייסבוק/גוגל/לינקדאין – כך שאני יכול לייצר המשכיות בקמפיינים בפייסבוק.

פעמים רבות יצא לי להתחיל את הקמפיין בלינקדאין כדי "לסמן" את הגולשים שמעניינים אותי ולהמיר אותם בסופו של דבר בכלל ברימרקטינג בפייסבוק.

מומלץ לא להכין יותר מדי מודעות, 3-5 מודעות אמורות להספיק.  שימו לב להגדיר תקציב פרסום שאמור לתת מענה לגודל הקהל שאתם מכוונים אליו.

תשאפו לאחוז מקליקים גבוה על המודעות – לפחות 1.5-2%.  קחו בחשבון שעלות המרה בלינקדאין גבוהה.

מה דעתכם? מפרסמים בלינקדאין?  מה אתם ממליצים?

אם אתם משווקי B2B מוזמנים לשתף ו/או לשלוח לקולגות.

בהצלחה!

שאלות נפוצות על פרסום בלינקדאין

למה לפרסם בלינקדאין?

עבור עסקים שקהל היעד שלהם הוא עסקים אחרים (B2B), לינקדאין מציעה כיום את היכולת הטובה ביותר לפלח ולטרגט קהלי יעד לפי העיסוק המקצועי שלהם.  יכולות הטרגוט של קהלים עסקיים משמעותית פחות טובה בזירות כמו פייסבוק או גוגל.

איך מפרסמים בלינקדאין?

לפרסום בלינקדאין יש שלבי עבודה בדומה לשאר פלטפורמות הפרסום, החל מפתיחת דף חברה או קבלת גישה לפרסום בעמוד. לאחר מכן בונים את הקמפיין לפי קהלים, מודעות ועוד – להסבר מלא כנסו לעמוד

כמה עולה לפרסם בלינקדאין?

קליק ממוצע בלינקדאין עולה 3$ ונדרשת מינימום הוצאה של 10$ ביום. בקמפיינים שהתחרות על הקהל גדולה יותר, העלויות יהיו גם הרבה יותר גבוהות לכן זה מאוד תלוי בתחום. ההמלצה שלנו: רצוי להגיע עם תקציבים גדולים כדי לייצר תוצאות בלינקדאין.

למי מומלץ לפרסם בלינקדאין?

לינקדאין יעילה מאוד בקמפיינים של B2B כך שתוכלו להגיע לבעלי תפקידים שמעניינים אתכם, באמצעות קידום תכנים שמספקים ערך ועניין לקהל אתם יכולים למשוך קהלים אליכם וגם לצבוע אותם עם פיקסל מעקב על מנת להמשיך לפרסם להם בעתיד.

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

7 Replies to “פרסום בלינקדאין 2023 – כל מה שמשווק B2B צריך לדעת!”

  1. יורי הגיב:

    מאמר מעולה אנידור!
    בסוף 2016 התנסתי בפרסום בלינקדאין לראשונה, והם עשו קפיצה ענקית קדימה מאז ועד היום.

  2. משה הגיב:

    מאמר מושלם, תודה רבה

  3. איתי הגיב:

    מאמר מצוין. עם זאת, חייבים לומר את האמת: פייסבוק כמה רמות מעל לינקדין גם בB2B ובמיוחד בסקייל. המחירים הגבוהים בלינקדין הם תולדה של, ובכן, שימושיות נמוכה מאד. אנשים בקושי נמצאים ברשת הזו ולכן הביקוש עולה על ההיצע = מחיר גבוה. אם רוצים לפצח משהו בסקייל, חד משמעית פייסבוק – אין תחרות בכלל. אגב אני עובד ישירות מול פייסבוק על B2B והם לוקחים את התחום ממש ברצינות. התוצאות מעולות וההבנה שלהם את תהליכי המכירה בB2B הפתיעו אותי לגמרי.

  4. גילי ברוך הגיב:

    היי, תודה על המידע החשוב והמעניין הזה.
    האם ניתן להשתמש בלינקדאין כפלטפורמה לגיוס עובדים גם ללא השקעה כספית? כמו פרסום משרות בחינם?
    לא הצלחתי להבין מהמאמר אם זה אפשרי 🙂
    תודה ענננננקית!

    1. Anidor Hakak הגיב:

      באופן תאורטי בהחלט אפשרי לשתף סטטוסים מהפרופיל האישי ומדף החברה, לעשות פניות ישירות בלינקדאין ועוד.
      עם זאת, המודל הכלכלי של לינקדאין בעיקר נשען על כל עולמות הגיוס וה- HR.
      לכן יש פרופילים ייעודיים של פרימיום לנושא זה וכמובן קמפיינים לקידום משרות שמאתרים בצורה מדויקת את האנשים הרלוונטיים – ומן הסתם זה יהיה הרבה יותר מדויק ואיכותי מפעילות ידנית חינמית

  5. רוס הגיב:

    היי ,
    האם יש עלות לאנשים המגיעים (קליק) דרך לינקדאין לאתר החברה ללא פרסום ממומן עם קמפיין אלה רק מדיוור ישיר שעלותו יותר נמוכה ?

    1. Anidor Hakak הגיב:

      אם מדובר במענה ופנייה אורגנית דרך המייל הפנימי בלינקדאין – מדובר בפעולה ללא עלות.
      במידה וזה נעשה במסגרת קמפיין דיוור ממומן – כמובן שיש עלות – על כל שליחה שמתבצעת בפועל של דיוור ממומן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה חשוב לדעת על פרסום ממומן בגוגל?

מאז שגוגל נכנסה לחיינו היא משחקת תפקיד מרכזי בשוק הפרסום. ...

אבי פולק
05.02.2019
לקריאה

איך בונים אסטרטגיית תוכן ללקוח

אחד ההיבטים הכי חשובים בבניית נוכחות דיגיטלית איכותית ואפקטיבית עבור ...

צוות היידה
05.12.2021
לקריאה