ההבדל בין הפניית 301 להפניית 302

הפניית 301 מול הפניית 302 – מבולבלים לגבי ההבדל ביניהן ובאיזה קוד להשתמש? האמת שאתם ממש לא היחידים ואפילו בימינו בעלי אתרים רבים עדיין אינם בטוחים איזה סוג הפנייה הכי טוב מבחינת SEO ומבחינה טכנית. צוות היידה דיגיטל כאן כדי להסביר ולעשות סדר.

במובן הכי פשוט, קוד הפניה (Redirect) הוא דרך לשלוח גם גולשים וגם מנועי חיפוש לכתובת URL שונה מהכתובת המקורית שאליה ביקשו להגיע. ישנן כמה סיבות אפשריות להפנות מכתובת אחת לכתובת של דף אחר, למשל:

·         כתובת הדף המקורי "שבורה" וכבר לא עובדת.

·         יש לכם דף חדש באתר בשביל המידע המבוקש או שיש לכם בכלל אתר חדש לגמרי.

·         אתם נמצאים בתהליך עדכון/תיקון של הדף ורוצים שהגולשים יגיעו בינתיים לדף אחר.

מטרת ההפניה בהחלט משפיעה על סוג קוד ההפניה שבו עדיף לכם להשתמש, קרי 301 או 302. זוהי בחירה בעלת משמעות לא מבוטלת, כי קוד הפניה לא נכון או פחות מתאים יכול לפגוע לכם ב-SEO הכולל של האתר. שווה להזכיר כי יישום הפניות היא אחת הדרכים המרכזיות למנוע הצגת דפי שגיאת 404 (עמוד לא נמצא) לגולשים שלכם.

הסבר על קוד הפניה 301

 הפניית 301 שולחת למנוע החיפוש הודעה כי הדף המבוקש הועבר למיקום אחר באופן קבוע וסופי. כאשר אומרים קבוע, הכוונה היא לפרק זמן של שנה או יותר. לאחר שנה, רצוי לבדוק האם אנשים ומנועי חיפוש עדיין מופנים לדף הרלוונטי מאותו דף שבו יישמתם את הפניית ה-301. אם זה אכן עדיין קורה, נסו לאתר את המקור ולתקן את הלינק לפני שאתם מבטלים את ההפניה ואת העמוד כולו (אחרת הגולש יקבל דף 404).

כאשר מיישמים קוד 301, גוגל מסיר את ה-URL מהאינדקס שלו ומעביר את רוב ערך הלינק לדף החדש, אך יכול לקחת זמן עד שמנוע החיפוש ישים לב לשינוי ואתם תראו השפעה בתוצאות SEO.

מתי מומלץ להשתמש בהפניית 301?

במקרים רבים, אנשים משתמשים בהפניית 301 כאשר הם רוכשים דומיין אשר הם רוצים שהטראפיק ממנו ישלח לאתר הראשי שלהם – למשל שמות דומיין דומים, וריאציות על המותג שלכם, שגיאות כתיב של שם המותג שלכם או דומיינים רלוונטיים עם ניקוד סמכותיות גבוה.

שימוש בהפניית 301 יהיה יעיל גם כאשר אתם רוצים לבסס מה הדומיין המרכזי וברירת המחדל עבור האתר שלכם. הכוונה היא למשל להבדל בין “ABCD.co.il” לבין “www.ABCD.co.il”

בנוסף, עדיף וחשוב להשתמש בקוד 301 במקרים של מיזוג שני אתרים יחד לאתר אחד, או אם יש לכם כתובות URL ישנות ולא רלוונטיות מסיבות כאלו ואחרות.

מה זה קוד הפניה 302?

אם הפניית 301 משמשת למצבים בהם דף בוטל באופן קבוע, אז מן הסתם שקוד הפניה 302 משמעותו לומר למנועי החיפוש כי הדף או האתר הוסרו באופן זמני בלבד. אין הסרה של ה-URL מהאינדקס של גוגל ולרוב אין פגיעה ב-SEO, גם אין העברת ערך של הלינק לדף החדש שאליו אתם מפנים זמנית.

מתי מומלץ להשתמש בקוד הפניה 302?

משתמשים בהפניית 302 כאשר רוצים לשלוח מנוע חיפוש או גולשים לדף אחר או לאתר אחר למשך זמן קצר ומוגבל. זוהי למשל ההפנייה הנכונה להשתמש בה כאשר אתם נמצאים בתהליך עיצוב מחדש או עדכון תכנים באתר/בדף. הפניה 302 מאפשרת להוביל משתמשים לדף שימושי אחר ולא להציג להם הודעת שגיאה מתסכלת שהאתר/הדף נמצא בשיפוצים ושינסו שוב מאוחר יותר. זה תורם לחוויית המשתמש באתר ויכול למנוע פגיעה ב-SEO .

משתמשים בקוד הפניה 302 רק במקרים בהם יש כוונה ברורה להחזיר את הדף הישן לפעילות. לכן זוהי ההפניה המתאימה גם אם אתם רוצים לבחון תוצאות של דף / עיצוב חדש מבלי לפגוע בקידום האתר/הדף הקיים שלכם.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

helpful contnent ubdate

צוות היידה

כללי

מדריך על עדכון Helpful content של גוגל

אפריל 14, 2025

חיפוש ללא הקלקות בגוגל

צוות היידה

קידום אתרים

חיפושים ללא הקלקות על תוצאות בגוגל – איך זה משפיע עליכם?

מרץ 31, 2025

אנידור חקק

קידום אתרים

קידום אורגני לדפי "כסף" : אודיט קישורים פנימיים

מרץ 18, 2025

אנידור חקק

AI

איפה אנשים מחפשים ב- 2025? נתוני נתח שוק עדכניים לסוף 2024

פברואר 26, 2025

השאירו פרטים

ומייד נחזור אליכם

השירותים של היידה

דיגיטל 360

חבילת שיווק דיגיטלי – קידום אורגני, רשתות חברתיות ופרסום ממומן

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

קידום בתוצאות בינה מלאכותית, search GPT, בינג + Copilot, פרפלקסיטי, ג'מיני (גוגל) ועוד.

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

מקדמים אותך בכל חיפוש – הגדלת מכירות מגוגל.

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים במגוון מדינות ושפות, קידום בגוגל בארצות הברית.

קידום אתרים אורגני – SEO

קידום אורגני SEO להגדלת תנועה והמרות אורגניות מגוגל.

השירותים של הידה

דיגיטל 360

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים אורגני – SEO