עמוד הבית > כללי > דפי 404 - מה חשוב לדעת ואיך מטפלים בזה

דפי 404 – מה חשוב לדעת ואיך מטפלים בזה

דפי 404 הם מדפי השגיאה המוכרים יותר באתרי אינטרנט ובפרוטוקול HTTP, חרדתם של וובמאסטרים ושל מנהלי אתרים. לעיתים תקלות קרות ואין מנוס מכך שגולש מקבל דף שגיאת 404, אך אם תדעו את מה שצריך לדעת על הנושא החשוב הזה ובעיקר אם תדעו כיצד לטפל בזה באופן שלא יפגע בחוויית המשתמש ואפילו יוכל לתרום לכם משהו מבחינת SEO והשארת הגולש באתר שלכם – אז הכל בסדר ותצאו מזה לגמרי בשלום.

מה זה דף 404?

ראשית, מן הסתם חשוב להסביר מה זה בכלל דף 404. דף הודעת שגיאה עם קוד 404 הוא התוכן שהגולש יראה כאשר הוא מנסה לגשת לדף באתר שלא קיים או לא נמצא. זהו הדף שאותו שרת אחסון האתר יציג כאשר הוא לא מצליח לאתר את הדף המבוקש. קוד 404 הוא הקוד שנבחר לצורך מקרים אלו בפרוטוקול HTTP.

דפי שגיאת 404 נפוצים במיוחד באתרי מסחר אלקטרוני, אתרים דינמיים אשר בהם יש לרוב דפים רבים -אפילו אלפים – וקשה לעקוב אחר כולם ולוודא שכל עמודי המוצר קיימים או שאלו שהוסרו אכן הוסרו כהלכה או שיושם לגביהם קוד הפניה אפקטיבי.

אך למרות שדפי 404 הם תופעה שכיחה יחסית ורוב הגולשים אפילו מכירים את קוד השגיאה הזה, בהחלט אסור להתעלם מהבעיה, כי דפים אלו מהותיים ל-SEO הכולל של האתר ולחוויית המשתמש באתר שלכם.

איתור דפי 404 באתר שלכם

אחת הדכים הפשוטות לזהות דפי 404 באתר שלכם היא להיעזר בכלים של קונסולת החיפוש של גוגל. תחת "טעויות זחילה" תוכלו לראות דפי 404 שהכלי איתר, כאשר יש דפי 404 "רכים" ויש דפים שלא נמצאו. דפי 404 רכים הם שאילתות להצגת דפים, אך אשר לגביהן השרת שולח לדפדפן קוד מסוים לדף מחליף, כאשר אם לדפים אלו אין דף מחליף ברור שאפשר (וצריך) להפנות אליו, עליכם לוודא כי השרת יציג דף 404 רגיל (Not Found).

דפי 404 רגילים (Not Found) הם דפים שהיו קיימים בעבר, אך נעלמו/"נשברו" מסיבה מסוימת. כמובן שהצגת דף 404 כזה מהווה הזדמנות מפוספסת למשוך ולהשאיר תנועה באתר שלכם.

טיפים לניהול נכון ויעיל של דפי 404

השתמשו בהפניות כאשר אפשרי

ברוב המקרים, האפשרות האופטימאלית היא לא להציג דף 404 כלל אלא להפנות את הגולשים לדף אחר (301 Redirect). אם עדכנתם דף באתר ושיניתם לו את ה-URL, ודאו כי שמתם קוד הפניה ב-URL הישן לדף החדש והנכון או לדף אחר באתר שלכם. כך אתם גם נמנעים מדפי 404 וגם לא מאבדים את כל ערך הלינק הישן לאחר עדכון הדף וכתובתו החדשה. לאתרי וורדפרס יש פלאג-אין שהופך את משימת יצירת ההפניות האלו לפשוטה מאוד.

צרו עיצוב מושך, משעשע ויעיל לדפי 404

דפי 404 לא מספקים לגולשים שלכם את התוכן שחיפשו, אך הם יכולים לתרום לחוויית המשתמש האיכותית שהאתר שלכם מציע ואפילו לספק ערך מבחינת חוויה זו ומבחינת SEO. לכן נפוץ היום לראות דפי 404 עם עיצובים מושקעים ומלאי מחשבה. לכן עצבו דפי 404 תוך שמירה על המיתוג שלכם, עם משפט משעשע או חמוד לגבי מהות השגיאה וכמו כן הצעות של מה ניתן לעשות כדי להמשיך ביעילות באתר שלכם.

·         הסבירו לגולש מה קרה, מה מהות התקלה במילים פשוטות ורצוי הומוריסטיות.

·         עצבו עמוד מושך, עם אלמנטים מצחיקים ותוך שמירת ההקשר לפעילות האתר שלכם.

·         הוסיפו לדף 404 קישורים שימושיים – לדף הבית, לדף רלוונטי אחר, ישירות לדף המרה וכו'.

לסיכום: בכל האתרים קיימים דפי 404, גם גוגל מבינים את זה ולכן לא צריך להיכנס לפאניקה לגבי זה. אבל אסור להתעלם מדפי שגיאה אלו וחשוב לנסות להימנע מהם ולספק פיתרון אפקטיבי ומושך למקרים בהם הגולש כן יתקל בהם.

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

האם האתר שלכם ראוי להיות במקום הראשון בגוגל והאם זה מספיק בימינו?

מאת: אנידור חקק, מנכ"ל היידה הרבה לפני שאתם מתקשרים לחברת ...

אנידור חקק
15.01.2013
לקריאה

מעכשיו גם בישראל: אפליקציית וואטסאפ השיקה שירות חדש המאפשר לעסקים לפרסם ולמכור את מוצריהם ישירות מהאפליקציה!

אז אחרי ששמענו בשבוע שעבר שאפליקציית וואטסאפ מפתחת שירות חדש ...

נוי בר
14.11.2019
לקריאה