עמוד הבית > בלוג > למה כדאי לחבר בין הנתונים של גוגל אדס לגוגל אנליטיקס?

למה כדאי לחבר בין הנתונים של גוגל אדס לגוגל אנליטיקס?

המערכת של גוגל אדוורדס לפרסום בגוגל מעניקה לך כמעט את כל הנתונים שאתה צריך, כמות הקלקות, כמות המרות, עלויות, והופעות (impressions), אבל על דבר אחד היא לא יכולה לענות לך:

מה קרה בין הרגע שבו הגולש הקליק עד לרגע שהפך להמרה, באיזה דפים הוא גלש? (בהנחה ומדובר בהפנייה של הגולש לאתר), מה שכנע אותו? למעשה זאת האינטראקציה בין הגולש לבין האתר שלך, כמובן שזה יכול להיות גם להיפך, מה גרם לגולש להקליק על המודעה אבל לא להשתכנע שהוא מעוניין במוצר שלך.

שנייה לפני שאנחנו מחברים בין השניים – בואו קודם כל נוודא שיש לנו גישות לניהול חשבון הפרסום בגוגל:

בשביל לענות על השאלה הזאת אנחנו מכניסים למשוואה את גוגל אנליטיקס, למי שמעוניין לערוך הכרות ראשונית עם המערכת הכנו מדריך למתחילים, אז ראשית צריך לחבר בין החשבונות על מנת שנוכל לקבל את הנתונים שאנחנו רוצים – היכנסו בגוגל אנליטיקס למנהל המערכת מצד ימין למטה ולחצו על "קישור אל ADWORDS".

חיברתי בין אדוורדס לאנליטיקס, איך זה בדיוק עוזר לי?

למוצר שלך יש בוודאי מספר מילות מפתח שאתה רוצה לקדם במודעות הפרסומיות שלך בגוגל אדוורדס, חלקן משיגות יחס CTR גבוה יותר וחלקן יחס נמוך יותר, אך מה שאנחנו רוצים לדעת הוא מה עשה הגולש לאחר שלחץ על מילת המפתח הספציפית שבחרת.

לדוגמה, יכול להיות שיש מילת מפתח שאתה מקדם אבל בבדיקה בגוגל אנליטיקס תמצא ששיעור היציאה הוא 90%, נתון שכזה יכול להצביע על 2 אפשרויות מרכזיות, או שהמון מקליקים נכנסים לדף בעקבות מילת המפתח אבל עוזבים כמה שניות לאחר מכן מבלי להמשיך לשוטט באתר, בהחלט מראה שמשהו פה לא עובד כשורה, האופציה השנייה היא שההגולש הגיע לדף נחיתה רלוונטי, השאיר פרטים (ליד) ויצא החוצה אחרי דף אחד ובמקרה כזה כנראה שהדף נתן לו מענה מושלם, מהצד השני יכול להיות שתמצא שמילת מפתח אחרת מייצרת שיעור יציאה נמוך מאוד וגורמת לגולשים להישאר הרבה זמן באתר שלך, בסופו של דבר כפי שאתם יודעים כל לחיצה על המודעות שלכם בגוגל אדוורדס עולה לכם לא מעט כסף, לכן כדאי לנצל את התקציב שלכם באופן הראוי ביותר ולהשקיע את הכסף שברשותכם על מילות המפתח שמייצרות עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.

ביצועים של מילות המפתח – key words:

אחרי שהבנו את הצורך אפשר להתחיל לבדוק מה בדיוק עובד ומה פחות, אתם נכנסים ל-"צירוף משתמשים" – ACQUISITION לאחר מכן בוחרים ב-"מילות מפתח" ומגיעים לדף הבא שבו אנו יכולים לראות את מילות המפתח שלנו כולל כמות הקלקות, מחיר להקלקה, אחוז פעילות באתר (צפיות, מסחר אלקטרוני וכדומה), שיעור יציאה ועוד.

במסך הזה תוכלו להסיק המון נתונים על מילות המפתח שלכם, שימו לב למשל בצילום המסך למילת המפתח מספר 9 ששיעור היציאה והמחיר לקליק גבוה במיוחד ביחד עם רמת פעילות נמוכה באתר, בהחלט אפשר לזהות את הבעייתיות, תמיד תזכרו שכתיבת מודעות מוצלחות תלויה מאוד ביכולת שלכם לעדכן בזמן אמת ולשנות דברים שלא עובדים או לחזק דברים שכן עובדים.

 

 

קמפיינים:

בלשונית הבאה תוכלו לקבל את הנתונים בעבור הקמפיינים השונים שפרסמתם, שימו לב שיש עוד אופציה יחסית חדשה, לבדוק את הנתונים של ה-SITELINKS (במודעות), ישנה אפשרות גם לצפות באחוזי ההקלקות לפי שעות, נתון זה יכול לעזור לכם להחליט על השעות שבהן כדי לחזק את הקמפיינים.

זרימת הפעילות של המבקרים – :Behavior Flow

הדף הזה בעצם מציג לך את דפי הנחיתה של הגולשים לפני שהם הגיעו להמרה, זה מציג גם דפים פופולאריים למכירות, בעזרת מחקר קטן על העמוד הזה תוכל להבין בצורה הטובה ביותר אילו דפים מביאים את כמות ההמרות הגדולה ביותר, וכמובן שגם אילו דפים פחות עובדים, אם יש לך למשל אתר עם עשרות מוצרים תוכל לדעת בדיוק מאיזה דף מוצר הגיעו מרבית הלידים.

 

שימו לב שאפשר לסנן את זה לפי המודעות הפרסומיות שלכם באדוורדס, וזה נכון שאתם מקבלים נתונים דומים באדוורדס, אבל בשביל להשלים את התמונה ולדעת מה בדיוק עובד תצטרכו להיעזר גם באנליטיקס.

 

קוד UTM למדידה באנליטיקס

אחת הדרכים הכי טובות לעקוב אחר התוצאות של הלקוחות שלך היא שימוש בקוד UTM – Urchin Tracking Module – את הקוד הזה ניתן לצרף לכתובת אתר מותאמת אישית ובכך הגוגל אנליטיקס מזהה מהיכן הגיעו אלייך הגולשים, אם זה מרשתות חברתיות, כניסות ישירות (DIRECT), כניסות אורגניות או קמפיין ממומן ועוד, שימוש בקוד UTM יוכל לתת לכם נתונים מדויקים מהיכן מגיעים הגולשים ואיפה כדאי להשקיע יותר/פחות.

מסקנה:

כנראה שאם תעשו שימוש בנתונים של גוגל אדוורדס בלבד, או גוגל אנליטיקס בלבד אתם תקבלו את רוב הנתונים שאתם צריכים ורלוונטיים בשבילכם, אבל בשביל לעשות עוד צעד אחד קדימה ולהפיק נתונים אפקטיביים יותר השילוב ביניהם הכרחי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

חשיבות ה- UI בקידום אתרים – גם בלי תוכן האתר שלכם יכול להיות מקום ראשון בגוגל!!!

האם תוכן הוא הפרמטר החשוב ביותר בקידום אתרים?  רוב מקדמי ...

אנידור חקק
07.11.2012
לקריאה

האם קידום אתרים SEO זה שירות שמתאים לכם?

השאלה שהצגתי בכותרת יכולה קצת לבלבל. זה אולי יישמע לכם ...

אנידור חקק
15.07.2020
לקריאה