עמוד הבית > מאמרים > קידום אתרים SEO בעזרת צ'אט GPT

קידום אתרים SEO בעזרת צ'אט GPT

מאז ה- 30.11.2022 הרשת גועשת ורועשת.   עידן הבינה המלאכותית הגיע סוף סוף במלוא הדרו כשחברת Open.ai השיקו את הכלי ChatGpt שמאפשר לכם לשאול כל דבר שאתם רוצים ולקבל תשובה מ'צאט בוט AI (בינה מלאכותית) בתוך מספר שניות.

למי שעדיין לא נחשף או לא מכיר, אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר שכתבנו בנושא ולצפות בסרטון הבא:

 

 

Seo עם צ'אט GPT?   הרי גוגל נגד תוכן AI          

אי אפשר לעצום עיניים כשהטכנולוגיה והעתיד כבר כאן.  וגם גוגל הגדולה (שיש לה יכולות AI לא רעות בכלל) אמנם נתפשה כאן עם המכנסיים למטה וצריכה להגיב אבל גם היא כבר שינתה את ההנחיות שלה ובישרה לאחרונה שתוכן AI הוא גם לגיטימי כל עוד הוא נותן מענה טוב לגולש ובעל ערך מוסף.  זאת לאחר שבמשך שנים גוגל הייתה נגד תוכן AI.  בנוסף, גוגל בישרה שגם היא תשיק בקרוב כלי דומה במנוע החיפוש שלה שיאפשר לגולשים לקבל תשובות ישירות לשאלות ע"י מנוע מבוסס AI.

תוסף SEO ל- צ'אט GPT

הכירו את AIPRM, תוסף כרום שהופך את הצ'אט GPT שלכם למקדם אתרים.

את התוסף תוכלו להוסיף לגוגל כרום שלכם.  מרגע ההתקנה, תשתנה תצוגת הממשק של Chat GPT  שלכם ותיראה כך:

Chatgpt aiprm

 

תוסף AIPRM ל - SEO

 

כמו שאתם שמים לב, לצד שורת הצ'אט הבסיסית בצ'אט GPT, כעת יתווספו לכם מאות (ממשיך להתעדכן) prompts מוכנים לשימוש לשלל פעולות SEO.

בין פעולות ה- SEO שתוסף AIPRM יוכל לעזור לכם:

  • כתיבת מאמרים / מדריכים וכד'
  • הוספת קישורים עם טקסט עוגן במאמרים
  • כתיבת פסקת תקציר למאמרים / לשיתוף
  • יצירת סכמות
  • סכמות FAQ
  • תכנית SEO
  • מחקר מילות מפתח
  • Keyword grouping / clustering
  • פוסטים ל- GMB
  • יצירת מפרט למאמר (Outline)
  • תסריט ליוטיוב, כותרות ליוטיוב, תאורים ליוטיוב
  • אופטימיזציית תוכן למאמר
  • תגיות מטא דסקריפשן
  • תגיות hreflang
  • כתיבת תוכן לדפי מוצרים ועוד

איך צ'אט GPT משפיע על SEO?

מצד אחד יש כאן בשורה אדירה, מצד שני יש כאן גם חשש גדול.

אין ספק שכלי AI כמו chatGPT  הולכים להקל מאוד על החיים של מקדמי אתרים ולחסוך לנו לא מעט זמן וכסף.  עם זאת, אסור לשכוח שמדובר בכלי עזר ולא במהות העבודה.   כלי AI לעולם לא יחליפו מקדם אתרים, לעולם לא יוכלו לבצע דו"ח אופטימיזציה מקצועי לאתר.

הניסיון של מקדם אתרים בהבנת העסק בהיבט האסטרטגי ובהבנת ה- intent של הגולש, לא יכול להתבצע (לפחות כרגע) ע"י בוט AI.   בהחלט אפשר להשתמש בכלים האלה,  אך חובה שתהיה מעורבת יד אדם ביכולת להתאים את התכנים לקהלי היעד השונים ולוודא שילוב נכון של מילות מפתח וכד'.

החשש האמיתי היותר גדול כאן, הוא איך כל הכלים האלו ישפיעו על האופן בו גולשים מחפשים אחר מידע.  אחד המקומות בהם SEO מייצר יתרון מובהק על פני ערוצי שיווק אחרים, הוא ביכולת למשוך גולשים ולקוחות רלוונטיים כבר בשלב ה- awareness וה- consideration,  כלומר בשלב בו הגולשים מחפשים אחר מידע ושואלים שאלות כדי לקבל מידע בנושא מסוים.

עולה כאן חשש סביר, שחלק גדול מהחיפושים האלה ינותב בהמשך ישירות לכלים כמו ChatGPT שידעו לספק תשובה במקום קישור לתשובה ואז ייחסך מהגולש מעבר לאתרים השונים – מה שיוביל לירידה עקבית בטראפיק האורגני לאתרי אינטרנט.

עם זאת, אני לא רואה איך הכלים האלה מחליפים מחר חיפושים עם כוונת קנייה המפנים לאתרי איקומרס למשל או אתרים המציעים שירותים.

 

לסיכום,

ChatGpt והכלים הדומים לו כמו גוגל בארד, כנראה הולכים לחסוך לנו לא מעט זמן וכסף, אך צריך להשתמש בהם בתבונה.  בסופו של יום אני מזכיר לך שמדובר בשיווק ושיווק דורש הבנה של קהלי יעד, שימוש נכון במסרים וערוצי שיווק בהתאם למטרות ו- KPI של המותג.   אם תתייחסו לתהליך באופן סיסטמתי ואוטומטי בלי להקדיש מחשבה ובניית אסטרטגיה – יהיה לכם קשה מאוד להקתדם בגוגל.    גם כך חלק גדול היום מהקישורים מבוצע באופן קנוי (גוגל לא ממש אוהבת את זה להזכירכם).  עכשיו גם התוכן ייעשה בעיקר ע"י AI ויש כאן פוטנציאל לירידה משמעותית באיכות התוכן.

לדעתי, בסופו של יום מה שיקבע מחר את הצלחת הקידום של אתר אחד או אחר זה בעיקר חוויית המשתמש.  ככל שנתוני הגולשים והאינטראקציה עם האתר יהיו טובים יותר, כך גם דירוגי האתר בגוגל יהיו טובים יותר.

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום זנב ארוך מול ביטויים גנריים בגוגל

אם הגעתם לתוכן הזה, כנראה שכבר הבנתם שקידום אתרים בגוגל ...

צוות היידה
21.01.2021
לקריאה

Google authority מול Google trust – מה ההבדלים ואיך תוכלו להגדיל את הסמכותיות והאמינות של האתר שלכם בעיני גוגל?

האלגוריתם לפיו גוגל מדרג את רלוונטיות האתרים לכל מילת מפתח ...

אנידור חקק
25.12.2012
לקריאה