עמוד הבית > כללי > יציאה מהמשבר: איך לקדם את האתר שלכם לאחר הקורונה?

יציאה מהמשבר: איך לקדם את האתר שלכם לאחר הקורונה?

בשעה טובה מתחילים לדבר על אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה, אז נכון זה יקרה בשלבים, ייקח זמן, וגם האנשים יאמצו לעצמם הרגלי רכישה חדשים, אבל אם יש משהו אחד שהתחדד מאוד לאור המשבר הזה, זה הצורך ב-נוכחות דיגיטלית, כל אלה שחשבו שהעסק שלהם בטוח ומוגן הבינו פתאום שצריך להשקיע באתרים, לפתח מוצרים דיגיטליים ולבנות בסיס חזק ככל הניתן מעבר לתשתית הפיזית.

בקרוב כאשר כולם יחזרו לשגרת היום-יום הם יתקלו בשאלה, מה עושים מכאן? איך מפרסמים את העסק תחת מגבלות התקציב? באילו פלטפורמות כדאי להשקיע?

אז הנה כמה טיפים למגוון תחומים מהתעשייה על אפשרויות הקידום והשדרוג של האתרים:

קידום מסעדות וחנויות אוכל – אין ספק שתחום המסעדנות ספג מכה קשה בקורונה ורבים לא יצליחו להתאושש ממנה. ובכל זאת התובנה הבולטת ביותר לאחר התקופה הזאת זה הצורך באפשרות משלוחים והזמנות דרך האתר, לרוב אתרי המסעדות וחנויות האוכל יש אתרי תדמית עם תפריטים, תמונות מהמקום, פרטי יצירת קשר והגעה, אולי הזמנת מקום ישיבה דרך האתר למסעדה וזהו. והאמת? זה לא רע ונותן את המענה לגולשים שמעוניינים להגיע למסעדה, אבל אם רוצים להזניק את המסעדה שלב אחד קדימה ושתהיה לכם את היכולת לעמוד בתקופות בהן המסעדה סגורה רצוי להוסיף מערכת הזמנות דרך האתר, אז נכון שזה מצריך מערך משלוחים, אבל זה גם לא משהו שאתם חייבים לעשות אותו בשגרה (אם אתם לא רואים בכך צורך או דבר שמשתלם כלכלית), אלא רק שתהיה את האופציה באתר שתפעילו בימים בהם המסעדה סגורה, ובמדינה כמו שלנו הדברים האלה לא כאלה נדירים.

קידום הרצאות ולימודים – גם בתחום הזה הקורונה מאוד פגעה, העובדה שכבר לא ניתן להתכנס עצרה לגמרי את הפעילות של הרצאות, סדנאות, קורסים למיניהם וכו'. מה שכן התגלה לעולם הוא ה-ZOOM, גוגל MEET ופלטפורמות נוספות לעריכת שיחת וידאו עם הרבה משתתפים, לכן בתחום הזה כדאי מאוד לחשוב על מכירת מוצרים אונליין. מכירת הרצאות, סדנאות אונליין, וובינרים או מדריכים בתשלום. זה כמובן לא סותר את העבודה שברגע שיוסרו ההגבלות לגמרי תחזרו לפעילות, אבל תחשבו על כך שיהיה לכם עוד גורם שיכול להניב רווח כלכלי.

קידום אולמות אירועים – אולמות אירועים היו הראשונים להיפגע וכנראה גם בין האחרונים לצאת מהמשבר, בהתחשב בכך שאף אחד לא ירצה לקיים חתונות ZOOM ההמלצה היא להשקיע כרגע בקידום האתר, להביא אותו למקומות ראשונים בגוגל, ליצור ולקדם תוכן איכותי. ואתם בטח שואלים למה לעשות את כל זה אם האולם כרגע סגור ועדיין אין סימן שמראה על חזרה לשגרה בתחום הזה, אז התשובה היא: נכון כרגע אין חזרה צפויה לשגרה אבל בטוח שזה משהו שיגמר, אם לא בחודש הקרוב אז בחודשים הקרובים, וכשזה יקרה יהיו המון זוגות שירצו להתחתן כי דחו את מועד החתונה או ביטלו, ואתם רוצים להיות שם, השוק יהיה מוצף – ואם אתם תהיו במקומות הראשונים ובתודעה באמצעות קידום ופרסום אתם אלו שתקצרו את הפירות.

לתחום זה אפשר להכניס גם את כל נפגעי ענף האירועים: ספקים כמו צלמים, הגברה ותאורה, DJ, שמלות כלה ועוד. גם כאן שווה לחשוב איך מייצרים תוכן רלוונטי ועדיין מייצרים מוצרים שמתאימים לאירועים מצומצמים (גם חתונה קטנה תצטרך שמלת כלה, צלם, איפור שיער ועוד).

קידום חנויות כל-בו – ההנחיות הראשונות ליציאה מהסגר כוללות פתיחה של חנויות כל-בו כך שבתחום הזה הפגיעה היא קטנה יותר מהשאר כי לרוב אין התקהלויות גדולות של אנשים ואפשר לשמור מרחק בתוך החנות, ועדיין התקופה הזאת שבה החנות הייתה סגורה צריכה להבהיר לכם את הצורך להפוך את האתר לאיקומרס, להתחיל למכור מוצרים גם דרך האתר וליצור לכם נכס דיגיטלי מניב, אל תשכחו שבחודשים הקרובים אנשים יעדיפו פחות להתחכך בחנויות ויחפשו להזמין יותר מוצרים דרך האינטרנט, במיוחד שמדובר על מוצרים שלרוב אין צורך להגיע ולראות בחנות, כלומר אם מישהו מזמין כבל מפצל לבית, הוא ממש לא צריך להגיע. אלא רק להזמין ולקבל.

בהקשר זה, כל חנות שעד היום מכרה במיקום פיזי – חייבת לייצר אסטרטגיה למכירה אונליין (אתרי איקומרס).  זה דורש לא מעט עבודה אך שווה לבנות את היסודות כבר היום.

קידום חברות תיירות – בדומה לתחום האירועים גם התחום הזה צפוי לצאת מהמשבר רק בסופו, אנשים לא ימהרו לטוס כל כך מהר כך וצפויות גם הגבלות על אלו שיחליטו שכן, כך שעדיין נראה את הנזק בתחום לאורך זמן. ובכל זאת צריך לזכור שיש לנו ארץ יפה מאוד ואפשר לקדם ולשווק תיירות פנים, ואם אין לכם אופציה כזאת ואתם מתעסקים רק בתיירות חו"ל אז כמו בתחום האירועים כדאי שתקדמו את הביטויים שלכם בגוגל באופן אורגני, ותייצרו המון תוכן שווה שישתלם לכם לאחר מכן, כי כשהפחד מטיסות ומהידבקות ירד תהיה עלייה משמעותית בכמות האנשים שיחפשו לטוס ולפצות על עצמם על הסגר הממושך הזה.

קידום חברות מימון והלוואות – כמעט ואין תחום שלא נפגע ממשבר הקורונה, ובכל זאת יש כמה כאלו שהביקוש שלהם עלה בעקבות כך. חברות מימון והלוואות צפויות לקבל הרבה פניות מעסקים קטנים ובינוניים שירצו לשקם את העסק, דווקא כאן מומלץ בנוסף לקידום אורגני גם לעשות פרסום ממומן במגוון הפלטפורמות (פייסבוק, גוגל, פרסום בלינקדאין וכו') כי אנשים יצטרכו את ההלוואות כאן ועכשיו ולכן תהיה עליהם תחרות גדולה.

אנחנו מאחלים לכולם יציאה מהירה מהמשבר ושתצליחו למנף את העסקים והאתרים שלכם מחדש, נשמח לעזור ולייעץ לכם כדי שתוכלו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

 

 

אילון סבג, מנהל התוכן בחברת היידה ו-AD-media. הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים עם התמחות בשפות תכנות שונות, ובנוסף הוא בוגר תואר ראשון בפוליטיקה ותקשורת. בצבא שירת ביחידה מודיעינית של חיל האוויר ואף המשיך לשירות קבע במשך שנה וחצי, השירות כלל הדרכה ועבודה מול צוותי אוויר עם מערכות מחשוב מתקדמות, אילון חובב ספורט ובעיקר כדורגל וטניס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה משפיע על SEO? נתוני מחקר אוגוסט 2015

לאחרונה פורסם המחקר הדו-שנתי של MOZ . פוסט זה מסכם ...

אנידור חקק
03.09.2015
לקריאה

מהי סכמה? מהם נתונים מובנים? כל מה שרציתם לדעת על Structured data ולא העזתם לשאול

בוודאי יצא לכם להיתקל במונח "נתונים מובנים" לאחרונה באינטרנט או ...

צוות היידה
24.07.2019
לקריאה