עמוד הבית > כללי > איקומרס 2022 – כל המגמות שכדאי להכיר

איקומרס 2022 – כל המגמות שכדאי להכיר

פעילות האיקומרס חוותה קפיצה משמעותית במהלך השנתיים האחרונות. בימים שבהם גל קורונה רודף גל קורונה, הספקנו ללמוד כמה וכמה דברים חדשים על איקומרס.

 

למדנו ששנת 2020 הייתה הקטליזטור הטוב ביותר שתחום האיקומרס יכל לבקש. למדנו על האתגרים ששנת 2021 הביאה איתה בכל הקשור לשלבים השונים בשרשרת האספקה ומנגד, על השיפורים הטכנולוגיים שאמורים לקחת את התחום מספר צעדים קדימה.

 

החידושים ומגמת ההשתפרות הכללית ניכרים בכל זירות האיקומרס, כולל בישראל. רוצים להכיר חלק משיטות המכירה, שיטות ל-CRO והטרנדים שצפויים להיות באיקומרס השנה? על מנת להיערך בצורה טובה לשנה החדשה – ריכזתי מספר מגמות ששווה לכם להכיר.

 

צ'אטבוטים –

סוג של "העתיד", צ'אט בוטים בימינו מציעים אפשרויות מגוונות מאוד של יכולות – מהתאמת המוצר ללקוח, דרך ליווי תהליך רכישה באתר/ווצאפ ועד הצעת מוצרים נוספים. יש פה מגמה מעניינת אך אם להיות כנה, לדעתי אמנם מדובר בטכנולוגיה חכמה מאוד, אך לא מספיק קולעת לשוק הישראלי.

 

למה זה כן יתפוס לדעתי?

כמו כל סוג של פיסת מידע שמיוצרת באיקומרס ואותה מנצלים להגדלת מכירות, גם כאן יש את למידת המכונה שמשתפרת עם הזמן ויכולה ללמוד את הקהל.

שירות לקוחות 24/7 – מאוד נוח לתפעול של מערך מכירות הפועל בכל שעות היממה.

אוטומציות – חוסכות זמן וכסף, חסכון בכוח אדם.

 

למה זה לא יתפוס לדעתי?

בגדול, בגלל החוויה. ישראלי טוב ירצה להתמקח, עם בוט זה בלתי אפשרי… ועכשיו ברצינות, התהליך עם צ'אט בוט עשוי להרגיש מלאכותי ומייגע, אם זה לא קולע ונוח – זה לא עובד.

התאמת הבוט לעסק דורשת את היכולות – לאפיין תרחישי מכירה עם לקוחות, לייצר להם תשובה טובה וקולעת ולמצוא מוצר נכון ומתאים ללקוח. לקחת את כל היכולות האלה ולתרגם אותם לכדי צ'אט בוט עם עץ שיחה מדויק וקולע – זה לא פשוט. לא כל עסק יכול לתרחש את כל אפשרויות המכירה ולכן צ'אטבוט יותר יתאים לאתרי נישה בעניין הזה.

 

ריבוי אפשרויות תשלום –

השנה חווינו שיפור ניכר בריבוי אפשרויות התשלום בארץ. הכניסה של הארנקים הדיגיטלים ושל השחקניות הגדולות לשוק ולארץ שיפרו ושינו את חווית הקנייה. כבר אין צורך להזין/להעביר כרטיס אשראי במציאות הפיזית – אז למה שבדיגיטל כן נצטרך? המגמה הכללית היא כאמור להרבות את אופציות התשלום בעת הצ'קאאוט. בין אם מדובר על שירות תשלום כמו פיי-פאל, ביט, מענה אנושי טלפוני לסליקה ועוד ועוד אפשרויות תשלום, במקרה הזה הוספת אפשרויות תשלום היא מגמה שמטרתה להיות נוחה ללקוח ולשפר יחסי המרה.

למה זה כן יתפוס לדעתי?

זה יתפוס. העובדות בשטח כבר מראות את זה וזו בהחלט מגמה ששווה להכיר וליישם. אם יש לכם חנות ואתם מאפשרים רק אפשרות תשלום אחת – בחנו באיזה אופן יתאים לכם להגדיל את אפשרויות התשלום ודעו שזה כדאי. גם אפשרות לפיצול תשלום למספר כרטיסי אשראי זו אופציה מעניינית ששווה לבחון (בעיקר במשלוחי מזון)

למה זה לא יתפוס לדעתי?     

זה יתפוס. אבל, מקודם אמרנו שככל שמוסיפים אופציות תשלום "הרי זה משובח" ועכשיו, נחדד. עם הרצון לייצר ללקוח אפשרויות תשלום גמישות כמה שיותר, חשוב לזכור שלעיתים ריבוי רב מידי של אפשרויות יכול ליצור בלבול – שלאחריו באה נטישה. שימו לב לעניין ונהלו את המתח בהתאם. 3-4 מודלים ואפשרויות תשלום צריכים להספיק.

איקומרס B2B –

אמנם לא תחום חדש, אבל בהחלט מגמה בהתעצמות. כמו בני האדם, גם החברות סיגלו הרגלים חדשים. ככל שאנו מעמיקים בתקופה הבלתי נגמרת של הקורונה גם הרגלי הצריכה של ארגונים וחברות השתנו ועברו לדיגיטל. חברות רבות מספקות יותר ויותר שירותים ומענה להזמנות B2B כבר באתר האינטרנט שלהן. מה שפעם היה בקטלוג נייר – הופך לחנות דיגיטלית בשירות עצמי שבה אפשר לייצר הזמנות גם בקנה מידה גדול. גם לקוחות B2B שלנו ביצעו התאמות ברוח התקופה ומציעים כיום מגוון שירותים רחב באמצעות אתר האינטרנט שלהם.

למה זה יתפוס לדעתי?

לא מעט חברות כבר עובדות ככה שנים, חברות רבות הצטרפו לזה בימי הקורונה, זה נהיה יותר ויותר נפוץ. הרגלי הצריכה הם מה שהשתנה ולכן זו מגמה שתלך ותגבר עם הזמן.

למה זה לא יתפוס לדעתי?

אז גם כאן, זה תפס תאוצה רצינית ולכן זו סוג של "עובדה בשטח". עם זאת, חשוב לזכור את האתגר השיווקי באתרי B2B – בעיקר בהקשרי SEO. עסקי B2B אמנם נהנים מרכישות בסכומים גדולים אך באותה נשימה סובלים מנפח הזמנות קטן. בכל הנוגע ל-SEO ,רוב עסקי B2B קטנים-בינוניים סובלים מנפחי חיפוש קטנים שמאפיינים את השוק הזה.

סושיאל קומרס –

יותר זמן בבית = יותר זמן מסך ורשתות חברתיות = יותר רכישות באינטרנט. אחת מהמגמות הבולטות היא כמובן התחזקות הסושיאל קומרס. הרשתות החברתיות הפכו כבר מזמן לאחד מערוצי המכירה והשיווק העיקריים של כל עסק איקומרס. בנוסף, כיום אנשים רבים מתחילים את תהליך החיפוש לקראת רכישה ברשתות החברתיות – ובשילוב עם נוחות הרכישה במרקטפלייסים של הרשתות החברתיות, אפשר לראות גדילה משמעותית במכירות.

 

למה זה כן יתפוס לדעתי?

סופר קל ונוח, הרוכשים נמצאים שם. זוהי אחת מהמגמות שבהן לדעתי צפויות עוד הפתעות, בטח בהקשר ל-מטאוורס, VR ועוד ועוד אפשרויות והזדמנויות שטמונות בטכנולוגיה.

 

לייב-קומרס –

אם אתם לא מכירים את זה, מדובר בלקחת את האיקומרס – כמה וכמה שלבים קדימה. למעשה, לייב-קומרס הוא תהליך מכירת מוצרים דרך וידאו בלייב, תוך יכולת ליצירת קשר בזמן אמת. הלקוח יכול לשבת בבית, לראות את החנות והמוצרים, ולנהל שיחה עם המוכר. שילוב ערוצי מכירה בין "רצפת המכירה" הפיזית, לדיגיטל (omnichannel) שיוצר חווית לקוח קצת שונה.

למה זה כן יתפוס לדעתי?

כי זה מאפשר לקנות באינטרנט בלי הוויתור על אדם בצד השני. המגמה הזאת יכולה להפוך חיים של אנשים מבוגרים לדוגמא, לטובים ונוחים הרבה יותר. זה נוח במיוחד מתוך הבנה שזהו פתרון המתאים לאורח החיים כיום בצורה מצוינת.

 

למה זה לא יתפוס לדעתי?

מבחינה תפעולית, זה דורש היערכות ויכולות טכנולוגיות שלא תמיד מתאימות למוכר בחנות פיזית. זה פחות רלוונטי לחלק מסוגי המוצרים.

 

חלק מהמגמות עליהם דיברתי עשויות לשפר משמעותית את חווית הלקוח ובקצה, את ההמרות באתר. בחלק מהמקרים, יישום כלים כאלה בחנויות דיגיטליות יכול להיות "Game changer" שיישפר מכירות באתר בצורה משמעותית. מעניין לראות מי מהמגמות תעבוד יותר ומי פחות בשנה שלפנינו. דבר אחד בטוח, האיקומרס כרגע ממשיך בתהליך התעצמות, התהליך המואץ הזה שכפתה עלינו הקורונה, הולך להפוך את הרגלי הצריכה של כולנו לקצת שונים ולמתוחכמים הרבה יותר – כבר בעתיד הקרוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

למה קופירייטר עדיף על כותב תוכן רגיל?

עד לפני מספר שנים, כאשר דיברנו על קופירייטר, הקונוטציה הראשונית, ...

צוות היידה
01.08.2021
לקריאה

קידום אתרים במנועי חיפוש

גוגל הוא אינו מנוע החיפוש היחיד בעולם. מפתיע? בארץ הקטנה ...

צוות היידה
22.12.2011
לקריאה