עמוד הבית > כללי > איך מוסיפים סכמת FAQ בתוצאות החיפוש של גוגל?

איך מוסיפים סכמת FAQ בתוצאות החיפוש של גוגל?

לאחרונה סוף סוף נכנסו בישראל תוצאות של שאלות ותשובות במסגרת תוצאות החיפוש.

מדובר בחידוש חשוב מאוד, כיוון שבשימוש נכון בו, הוא יכול להגדיל משמעותית את גודל תוצאות החיפוש שלכם בגוגל ובאופן ישיר גם להגדיל את כמות ההקלקות על תוצאות מהאתר שלכם.

הנה דוגמה לתוצאת חיפוש לאחר הוספת הסכמה:

שימו לב להבדל בגודל התוצאה שיש בין התוצאה שלנו (בה מוטמעת סכמת FAQ) לבין תוצאות אחרות בחיפוש אחר אותו ביטוי:

על מנת שתוכלו גם אתם ליהנות מתוצאה עם תוספי שאלות ותשובות – עליכם להטמיע סכמת FAQ בדפים השונים שתרצו שיופיעו.  שימו לב שהסכמה מורכבת ממספר שאלות ותשובות קצרות – אותם תצטרכו לכתוב ולהטמיע במסגרת הסכמה.  בכל שאלה כזו גם תוכלו להוסיף קישור לדף נחיתה רלוונטי באתר שלכם ובכך להגדיל עוד יותר את הכניסות הממוקדות לדפי התוכן השונים באתר שלכם.

אז איך מוסיפים סכמת FAQ לאתר שלכם?

שלב ראשון: חפשו בגוגל: "Faq schema generator" וכנסו לאתר

 שלב שני: בתוך האתר שנכנסתם אליו תוכלו ליצור סכמה ולהזין בה שאלות ותשובות שהכנתם.

ממליץ שתכינו מראש מספר שאלות ותשובות שיופיעו במסגרת תוכן הדף ואותם תוכלו להעתיק ולהטמיע כאן.

 

שלב שלישי: כנסו לתג מנג'ר של האתר שלכם והזינו את הקוד שנוצר בדף הספציפי שתרצו להציג בו את השאלות והתשובות.

שימו לב, בתג מנג'ר אתם נדרשים להזין אך ורק את הקוד שקיבלתם מהאתר.

 

אם אתם לא מעוניינים להטמיע דרך תג מנג'ר, תוכלו גם להטמיע ישירות בדף באמצעות הטמעת רכיב HTML (בכל אתר וורדפרס/אלמנטור/WIX) ניתן לייבא אלמנט/קוד HTML כמו גוגל מפות ואחרים.

שלב רביעי: סיימתם. בקרוב התוצאה שלכם תעודכן בתוצאות החיפוש.  מניסיוננו לאחר ההטמעה, התוצאה המעודכנת תופיע לאחר מספר שעות.  אפשר גם לזרז את התהליך אם תשלחו את הדף לאינדוקס מהיר דרך ה- Search console.

ממה שראינו עד כה, תוצאות FAQ יופיעו רק בדפים פנימיים ולא בדפי בית של אתרים.  כמו כן, בעיקר ראינו את זה בדפים שמקודמים בדף הראשון בגוגל.

למה כדאי לכם להוסיף סכמת FAQ לאתר שלכם?

חשוב לציין שמדובר בפיצ'ר שבעיקר מתאים לאתרי תוכן ובמקרים בהם נרצה להציג מידע רלוונטי לגולשים מתעניינים.

סכמת FAQ רלוונטית היום בעיקר לאור השינוי שגוגל הכניסו לתוצאות החיפוש – כך שאתרים שמציגים FAQ נראים משמעותית באופן בולט יותר בתוצאות החיפוש יותר ובאופן טבעי גם מרוויחים יותר קליקים וכניסות אורגניות בהתאם.

בארה"ב למשל, כבר אפשר לראות שבביטויים רבים גוגל משלבת תוצאה 0 – שגם היא מגיעה מעולם התוכן של תשובה לשאלה.

גוגל מעדיפה כיום לספק תשובות ולא רק קישורים לתשובות.

לכן, אם תיערכו ותכינו מראש תכנים מתאימים שמתמקדים בשאלות ותשובות – תוכלו לזכות בנוכחות בולטת יותר בתוצאות החיפוש.

על עוד מגמות עתידיות ושינויים צפויים בגוגל – תוכלו לקרוא במאמר הבא

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

7 Replies to “איך מוסיפים סכמת FAQ בתוצאות החיפוש של גוגל?”

  1. מתן הגיב:

    האם יש קשר בין מיקומי האתר לבין סיכוי ההופעה של השאלות בחיפוש? כלומר אם אני לא במקום גבוה אבל רק לי תהיה סכמה, אני אופיע בכל זאת?

    1. לרוב יצא לנו לראות שזה מופיע באתרים שמופיעים בעמוד הראשון. יצא לי פעם אחת לראות בעמוד השני. אז לאור ניסיוננו זה בעיקר יופיע בתוצאות מקודמות.

  2. יוסיף הגיב:

    תודה רבה על המדרי המעולה. יש לי מספר שאלות ברשותך:

    1. האם מה שכתוב בסכמה צריך להיות זהה למה שכתוב בדף האתר? או שבסכמה יכול להיות שאלות ותשובות אחרות וכתובת אחרת ממה שכתוב בדף האינטרנט?

    2. האם הסכמה תוצג בכל מקרה בתוצאות החיפוש? גם אם התוצאה היא לא במקום הראשון?
    או שהצגת הסכמה כפופה להחלטה של גוגל?

    3. כמה זמן לוקח לגוגל בערך לסרוק את הסכמה לדעתך?

    תודה רבה(:::

    1. אנידור חקק הגיב:

      1. התוכן נלקח מתוך התוכן שמוזן בדף ומוזן בסכמה
      2. הסכמה תוצג כשהתוצאה תקודם בדף הראשון בגוגל לרוב, בכפוף להחלטה של גוגל
      3. סריקה מאוד מהירה, אצלנו הופיע תוך כמה שעות

  3. ישראל הגיב:

    האם יש אפשרות להוסיף כל גם את הסכמה how to ?

    זה יכול גם לקדם את המיקום של התוצאה

    1. אנידור חקק הגיב:

      זה לא משפיע ישירות על קידום התוצאה.
      אבל היות וזה מגדיל משמעותית את נראות התוצאה בתוצאות החיפוש – זה יכול בעקיפין להגדיל את כמות ההקלקות על התוצאה וכך לתרום גם בהשפעה על הקידום שלה בתוצאות החיפוש.
      סכמת HOW TO עדיין לא פעילה בישראל ממה שראינו, אבל בהחלט עתיד להיכנס בהמשך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מיני סייט

קשה מאוד שלא ללכת לאיבוד בין כל האתרים ברשת. קשה ...

אנידור חקק
20.04.2011
לקריאה

מדריך גוגל פלוס בעקבות השינויים – מתחילים מחדש!

שוב גוגל פלוס?  היא עוד לא מתה? אז כן, הרגו ...

אנידור חקק
24.11.2015
לקריאה