איך מוסיפים סכמת FAQ בתוצאות החיפוש של גוגל?

לאחרונה סוף סוף נכנסו בישראל תוצאות של שאלות ותשובות במסגרת תוצאות החיפוש.

מדובר בחידוש חשוב מאוד, כיוון שבשימוש נכון בו, הוא יכול להגדיל משמעותית את גודל תוצאות החיפוש שלכם בגוגל ובאופן ישיר גם להגדיל את כמות ההקלקות על תוצאות מהאתר שלכם.

הנה דוגמה לתוצאת חיפוש לאחר הוספת הסכמה:

שימו לב להבדל בגודל התוצאה שיש בין התוצאה שלנו (בה מוטמעת סכמת FAQ) לבין תוצאות אחרות בחיפוש אחר אותו ביטוי:

על מנת שתוכלו גם אתם ליהנות מתוצאה עם תוספי שאלות ותשובות – עליכם להטמיע סכמת FAQ בדפים השונים שתרצו שיופיעו.  שימו לב שהסכמה מורכבת ממספר שאלות ותשובות קצרות – אותם תצטרכו לכתוב ולהטמיע במסגרת הסכמה.  בכל שאלה כזו גם תוכלו להוסיף קישור לדף נחיתה רלוונטי באתר שלכם ובכך להגדיל עוד יותר את הכניסות הממוקדות לדפי התוכן השונים באתר שלכם.

אז איך מוסיפים סכמת FAQ לאתר שלכם?

שלב ראשון: חפשו בגוגל: "Faq schema generator" וכנסו לאתר

 שלב שני: בתוך האתר שנכנסתם אליו תוכלו ליצור סכמה ולהזין בה שאלות ותשובות שהכנתם.

ממליץ שתכינו מראש מספר שאלות ותשובות שיופיעו במסגרת תוכן הדף ואותם תוכלו להעתיק ולהטמיע כאן.

 

שלב שלישי: כנסו לתג מנג'ר של האתר שלכם והזינו את הקוד שנוצר בדף הספציפי שתרצו להציג בו את השאלות והתשובות.

שימו לב, בתג מנג'ר אתם נדרשים להזין אך ורק את הקוד שקיבלתם מהאתר.

 

אם אתם לא מעוניינים להטמיע דרך תג מנג'ר, תוכלו גם להטמיע ישירות בדף באמצעות הטמעת רכיב HTML (בכל אתר וורדפרס/אלמנטור/WIX) ניתן לייבא אלמנט/קוד HTML כמו גוגל מפות ואחרים.

שלב רביעי: סיימתם. בקרוב התוצאה שלכם תעודכן בתוצאות החיפוש.  מניסיוננו לאחר ההטמעה, התוצאה המעודכנת תופיע לאחר מספר שעות.  אפשר גם לזרז את התהליך אם תשלחו את הדף לאינדוקס מהיר דרך ה- Search console.

ממה שראינו עד כה, תוצאות FAQ יופיעו רק בדפים פנימיים ולא בדפי בית של אתרים.  כמו כן, בעיקר ראינו את זה בדפים שמקודמים בדף הראשון בגוגל.

למה כדאי לכם להוסיף סכמת FAQ לאתר שלכם?

חשוב לציין שמדובר בפיצ'ר שבעיקר מתאים לאתרי תוכן ובמקרים בהם נרצה להציג מידע רלוונטי לגולשים מתעניינים.

סכמת FAQ רלוונטית היום בעיקר לאור השינוי שגוגל הכניסו לתוצאות החיפוש – כך שאתרים שמציגים FAQ נראים משמעותית באופן בולט יותר בתוצאות החיפוש יותר ובאופן טבעי גם מרוויחים יותר קליקים וכניסות אורגניות בהתאם.

בארה"ב למשל, כבר אפשר לראות שבביטויים רבים גוגל משלבת תוצאה 0 – שגם היא מגיעה מעולם התוכן של תשובה לשאלה.

גוגל מעדיפה כיום לספק תשובות ולא רק קישורים לתשובות.

לכן, אם תיערכו ותכינו מראש תכנים מתאימים שמתמקדים בשאלות ותשובות – תוכלו לזכות בנוכחות בולטת יותר בתוצאות החיפוש.

על עוד מגמות עתידיות ושינויים צפויים בגוגל – תוכלו לקרוא במאמר הבא

 

עדכון – אוגוסט 2023:

גוגל עדכנה שבזמן הקרוב תוצאות FAQ יוצגו רק לצד דפים מאתרים סמכותיים כגון – אתרי ממשלה / אתרי בריאות וגופים מוסדיים מוכרים.

זה אומר שבהדרגה אנחנו צפויים לראות פחות תוצאות כאלו באתרי תדמית ואיקומרס "רגילים".

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אנידור חקק

קידום אתרים

קידום אורגני לדפי "כסף" : אודיט קישורים פנימיים

מרץ 18, 2025

אנידור חקק

AI

איפה אנשים מחפשים ב- 2025? נתוני נתח שוק עדכניים לסוף 2024

פברואר 26, 2025

geo ip

צוות היידה

קידום אתרים

מה זו הפניית GEO IP ואיך זה יכול לפגוע ב- SEO

פברואר 26, 2025

צוות היידה

בלוג

קניית דומיינים משומשים – למה ואיך עושים את זה נכון?

פברואר 11, 2025

השאירו פרטים

ומייד נחזור אליכם

השירותים של היידה

דיגיטל 360

חבילת שיווק דיגיטלי – קידום אורגני, רשתות חברתיות ופרסום ממומן

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

קידום בתוצאות בינה מלאכותית, search GPT, בינג + Copilot, פרפלקסיטי, ג'מיני (גוגל) ועוד.

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

מקדמים אותך בכל חיפוש – הגדלת מכירות מגוגל.

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים במגוון מדינות ושפות, קידום בגוגל בארצות הברית.

קידום אתרים אורגני – SEO

קידום אורגני SEO להגדלת תנועה והמרות אורגניות מגוגל.

השירותים של הידה

דיגיטל 360

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים אורגני – SEO