עמוד הבית > כללי > איך מוסיפים סכמת FAQ בתוצאות החיפוש של גוגל?

איך מוסיפים סכמת FAQ בתוצאות החיפוש של גוגל?

לאחרונה סוף סוף נכנסו בישראל תוצאות של שאלות ותשובות במסגרת תוצאות החיפוש.

מדובר בחידוש חשוב מאוד, כיוון שבשימוש נכון בו, הוא יכול להגדיל משמעותית את גודל תוצאות החיפוש שלכם בגוגל ובאופן ישיר גם להגדיל את כמות ההקלקות על תוצאות מהאתר שלכם.

הנה דוגמה לתוצאת חיפוש לאחר הוספת הסכמה:

שימו לב להבדל בגודל התוצאה שיש בין התוצאה שלנו (בה מוטמעת סכמת FAQ) לבין תוצאות אחרות בחיפוש אחר אותו ביטוי:

על מנת שתוכלו גם אתם ליהנות מתוצאה עם תוספי שאלות ותשובות – עליכם להטמיע סכמת FAQ בדפים השונים שתרצו שיופיעו.  שימו לב שהסכמה מורכבת ממספר שאלות ותשובות קצרות – אותם תצטרכו לכתוב ולהטמיע במסגרת הסכמה.  בכל שאלה כזו גם תוכלו להוסיף קישור לדף נחיתה רלוונטי באתר שלכם ובכך להגדיל עוד יותר את הכניסות הממוקדות לדפי התוכן השונים באתר שלכם.

אז איך מוסיפים סכמת FAQ לאתר שלכם?

שלב ראשון: חפשו בגוגל: "Faq schema generator" וכנסו לאתר

 שלב שני: צרו סכמה והזינו בה שאלות ותשובות שהכנתם.

 

שלב שלישי: כנסו לתג מנג'ר של האתר שלכם והזינו את הקוד שנוצר בדף הספציפי שתרצו להציג בו את השאלות והתשובות.

שלב רביעי: סיימתם. בקרוב התוצאה שלכם תעודכן בתוצאות החיפוש.

למה כדאי לכם להוסיף סכמת FAQ לאתר שלכם?

חשוב לציין שמדובר בפיצ'ר שבעיקר מתאים לאתרי תוכן ובמקרים בהם נרצה להציג מידע רלוונטי לגולשים מתעניינים.

סכמת FAQ רלוונטית היום בעיקר לאור השינוי שגוגל הכניסו לתוצאות החיפוש – כך שאתרים שמציגים FAQ נראים משמעותית באופן בולט יותר בתוצאות החיפוש יותר ובאופן טבעי גם מרוויחים יותר קליקים וכניסות אורגניות בהתאם.

בארה"ב למשל, כבר אפשר לראות שבביטויים רבים גוגל משלבת תוצאה 0 – שגם היא מגיעה מעולם התוכן של תשובה לשאלה.

גוגל מעדיפה כיום לספק תשובות ולא רק קישורים לתשובות.

לכן, אם תיערכו ותכינו מראש תכנים מתאימים שמתמקדים בשאלות ותשובות – תוכלו לזכות בנוכחות בולטת יותר בתוצאות החיפוש.

על עוד מגמות עתידיות ושינויים צפויים בגוגל – תוכלו לקרוא במאמר הבא

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

5 Replies to “איך מוסיפים סכמת FAQ בתוצאות החיפוש של גוגל?”

  1. מתן הגיב:

    האם יש קשר בין מיקומי האתר לבין סיכוי ההופעה של השאלות בחיפוש? כלומר אם אני לא במקום גבוה אבל רק לי תהיה סכמה, אני אופיע בכל זאת?

    1. לרוב יצא לנו לראות שזה מופיע באתרים שמופיעים בעמוד הראשון. יצא לי פעם אחת לראות בעמוד השני. אז לאור ניסיוננו זה בעיקר יופיע בתוצאות מקודמות.

  2. יוסיף הגיב:

    תודה רבה על המדרי המעולה. יש לי מספר שאלות ברשותך:

    1. האם מה שכתוב בסכמה צריך להיות זהה למה שכתוב בדף האתר? או שבסכמה יכול להיות שאלות ותשובות אחרות וכתובת אחרת ממה שכתוב בדף האינטרנט?

    2. האם הסכמה תוצג בכל מקרה בתוצאות החיפוש? גם אם התוצאה היא לא במקום הראשון?
    או שהצגת הסכמה כפופה להחלטה של גוגל?

    3. כמה זמן לוקח לגוגל בערך לסרוק את הסכמה לדעתך?

    תודה רבה(:::

    1. אנידור חקק הגיב:

      1. התוכן נלקח מתוך התוכן שמוזן בדף ומוזן בסכמה
      2. הסכמה תוצג כשהתוצאה תקודם בדף הראשון בגוגל לרוב, בכפוף להחלטה של גוגל
      3. סריקה מאוד מהירה, אצלנו הופיע תוך כמה שעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

האם השינויים האחרונים באלגוריתם של פייסבוק משפיעים על שיווק באמצעות תוכן?

אמ;לק- הם לא,  ואסביר גם למה. אך לפני כן, תנו ...

שי עמירן
28.01.2018
לקריאה

Link me baby one more time – כל השיטות לבניית קישורים לאתר שלכם

זה לא סוד שקישורים נחשבים לפרמטר חשוב ומכריע בדירוג אתרים ...

אנידור חקק
15.07.2012
לקריאה