עמוד הבית > כללי > איך יוצרים מודעה בגוגל?

איך יוצרים מודעה בגוגל?

פרסום בגוגל הוא אחד מאותם דברים שעד לפני זמן לא רב, רק מעטים היו מודעים לחשיבותו, אולם, עם הזמן, הולכת ומתקבעת המוסכמה שהמדובר במשהו שהוא MUST, בדיוק כמו נכסים דיגיטאליים או ניהול מקצועי של המדיות העסקיות השונות. יכולנו לכתוב כאן גם מאמר בן 2,000 מילים המפרט, שלב אחרי שלב, כיצד יוצרים מודעת פרסום בגוגל, אבל נחסוך לכם (וגם לנו) את כל המדריך הזה, ונתמקד בלתת לכם מספר טיפים, שיסייעו לכם יותר מכל מדריך מפורט כזה. בעיקר, כי הם נרכשו בעבודת שטח של לא מעט שנים.

מה חשוב לדעת על פרסום בגוגל?

חושבים שפרסום ממומן בגוגל מקנה לכם, אוטומטית, את המקום הראשון? תשכחו מזה!

כאשר אתם יוצרים את המודעה באמצעות הגוגל אדוורדס, המודעה נכנסת לסוג של "מכרז" המתנהל מול מודעותיהם של העסקים האחרים שהשתמשו באותן מילות המפתח. המכרז הזה מאפשר לגוגל להחליט האם המודעה שלכם תופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש וגם באיזה מיקום בו היא תופיע. ככה זה עובד:

כשהגולש מקליד בחלונית החיפוש ביטוי מסוים, לדוגמה "קידום בגוגל", גוגל מבצעת מספר תהליכים, שמטרתם להציג לגולש הספציפי את המודעות שהן הרלוונטיות ביותר עבורו. בשלב הראשון, גוגל מאתרת את כל המודעות הפעילות שרלוונטיות לחיפוש של על פי מילות המפתח. למשל, בהמשך לדוגמא שלנו, תאותרנה כל המודעות העוסקות בקידום בגוגל, בעוד שנודעות שאינן פעילות או אינן רלוונטיות (כדוגמת כתיבת תוכן או בניית אתרים) לא תעבורנה את הסינון הראשוני שלה.

בשלב שלאחר מכן, גוגל תסנן את המודעות היוצרות סתירה כלשהי בין מאפייניו של הגולש הספציפי לבין הגדרותיו של קמפיין הפרסום שבמסגרתו עלתה המודעה. סתירה כזו עשויה להיווצר כשבית העסק מעוניין לפנות ללקוחות בירושלים בלבד, בעוד שהגולש ממוקם בתל אביב, כשהגולש מחפש בשעות שאינן מוגדרות כשעות פעילות לפרסום המודעה וכן הלאה.

את יתר המודעות, אותן מודעות שהצליחו לעבור את שני שלבי הסינון הקודמים, תדרג גוגל על פי דירוג האיכות שלהן, בסדר המתחיל מתוצאת החיפוש הרלוונטית הראשונה ומטה. ככלל, ניתן לומר, כי המודעות הזוכות לדירוג האיכות הנמוך לא תופענה בדף הראשון של תוצאות החיפוש, ובמקרים מסוימים, אף לא תופענה כלל בתוצאות חיפוש. באופן זה, מקפידה גוגל לוודא כי כל גולש זוכה לקבל גם את המודעות הממומנות הרלוונטיות עבורו ביותר, ולא רק את תוצאות הקידום האורגני הרלוונטיות ביותר עבורו.

כיצד גוגל מדרגת את איכותן של המודעות?

אוווו, פה אנחנו כבר גולשים לסיפור הרבה יותר מעניין, שאולי, פעם, נרחיב עליו יותר. אולם, בקצרה, על קצה המזלג נאמר, שהמדובר בין שילוב של שיקולים מקצועיים ענייניים (למשל, הרלוונטיות של מילות החיפוש למודעה) מצד אחד, ושיקולי הכדאיות העסקיים של גוגל (כדוגמת הצעת המחיר לקליק עבור מודעה בקמפיין), מצד שני.

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך מוסיפים סכמת FAQ בתוצאות החיפוש של גוגל?

לאחרונה סוף סוף נכנסו בישראל תוצאות של שאלות ותשובות במסגרת ...

אנידור חקק
27.01.2020
לקריאה

שלושה טיפים לשיווק דיגיטלי

על אף, שלכאורה, שיווק דיגיטלי, במיוחד עבור עסק קטן, אינו ...

צוות היידה
01.07.2021
לקריאה