עמוד הבית > בלוג > איך גוגל עובד?

איך גוגל עובד?

השאלה "איך גוגל עובד" היא כנראה הגביע הקדוש של כל מי שעוסק באינטרנט. אם היינו יודעים את התשובה המלאה, המקיפה והמדויקת ביותר לשאלה הזו, כנראה שלא היינו כותבים לכם עכשיו מאמר על גוגל ועל קידום אורגני בגוגל אלא יושבים במשרדי גוגל בסן פרנסיסקו ודנים בחבילת השכר הענקית שלנו 😊.

אבל ברצינות, בכל זאת התכנסנו כאן כדי להסביר לכם דבר מהותי ומרכזי לכל עסק או אתר במרחב הדיגיטלי, אף אחד לא יודע באופן אבסולוטי איך מנוע החיפוש של גוגל עובד, כי הוא מורכב ממאות פרמטרים באלגוריתמים סופר מורכבים. מה כן אתם שואלים? בתור מקצועני SEO ותיקים שכבר נמצאים בתחום עוד לפני שהיה גוגל כרום או סמארטפונים, אנחנו בהחלט יודעים מספיק איך גוגל עובד כדי לקדם את האתרים שלנו ושל הלקוחות שלנו למקומות הראשונים בגוגל. אז יאללה היידה, נצא לדרך להסבר קצר ותמציתי.

תפקידו של גוגל כמנוע חיפוש

בתור מנוע החיפוש המרכזי והפופולארי ביותר באינטרנט, גוגל הוא שער הכניסה של רוב מוחלט מהגולשים לכל דבר שהם עושים ברשת, לכל שאלה שעולה להם, לכל החלטה צרכנית שהם רוצים לבצע וגם פשוט כדי להגיע לאתרים שהם כבר מכירים ורוצים. גוגל שואף לסדר את האינטרנט ולהציג לגולשים את התשובה הכי טובה, רלוונטית, מהירה ורלוונטית לשאלה שלהם, בכל נושא ותחום בעולם.

לכן מנוע החיפוש של גוגל עובר על כל האינטרנט, סורק את האתרים, בונה אינדקס עצום של האינטרנט, מדרג אתרים לפי מילות מפתח וביצועים ולבסוף מציג לגולשים תוצאות לשאילתות שלהם, בדמות קישורים לאתרים המספקים את התשובות הטובות והרלוונטיות ביותר לפי מנוע החיפוש.

קידום אתרים אורגני בגוגל – SEO – הוא תחום שלם שנולד מתוך האופן בו גוגל עובד והאופן בו כולנו מחפשים מידע ברשת, מכלול מקיף, מקצועי, מורכב ומותאם אישית של פעולות המיועדות להפוך את האתר המקודם לטוב, רלוונטי ובעל ערך כך שגוגל ידרג אותו גבוה למילות חיפוש רלוונטיות.

איך גוגל קובע אילו אתרים יוצגו קודם?

שאלת השאלות איך גוגל עובד נוגעת לאופן בו גוגל "בוחר" אילו אתרים יוצגו קודם לשאילתות חיפוש מסוימות ואילו ייעלמו במורד תוצאות החיפוש וכנראה לא יקבלו תנועת גולשים כלל לאותם מונחי חיפוש. גוגל עובד דרך שלו שלבים וצעדים מרכזיים, המתרחשים בסדר כרונולוגי כדלקמן:

  1. זחילה: גוגל מפעיל תוכנות אוטומטיות הסורקות את האינטרנט ומחפשות דפים חדשים או שעודכנו, תוכנות אלו ידועות גם בשם "זחלנים" או "עכבישים". בתהליך הזחילה, גוגל מוצא ובודק כל שורת קוד ותוכן שהוא יכול למצוא ולהבין בכל URL שאותו הוא מוצא.
  2. אינדוקס: לאחר הזחילה – המתבצעת אוטומטית כל הזמן – גוגל מאחסן ומארגן את המידע שמצא ברשימות ענקיות וסופר מורכבות, רשימה זו נקראת אינדקס. מרגע שדף אינטרנט נמצא באינדקס, הוא יכול להיות מוצג לשאילות חיפוש רלוונטיות.
  3. דירוג והצגת הדף בתוצאות החיפוש: מערכת הדירוג מספקת לגולשים במנוע החיפוש את חלקי התוכן המספקים את המענה הטוב ביותר למה שחיפשו בכל שאילתה, כאשר התוצאות מסודרות מהתוצאה הכי רלוונטית ואיכותית לדעת גוגל ובסדר יורד. הדירוג מתייחס לאינדקס ולרלוונטיות התוכן בדף אך גם להיבטים אחרים כמו סמכותיות האתר, חוויית משתמש, מבנה האתר ועוד המון דברים שמקבלים התייחסות בתהליך קידום אתרים אורגני מקיף ואפקטיבי.

אלו עמודי התווך במענה לשאלה "איך גוגל עובד", אך מן הסתם כל התהליך הזה מתבסס על תוכנות מאוד מורכבות, סבוכות וסודיות, עם מאות פרמטרים המשפיעים על הדירוג הסופי (והדינמי!) של כל דף אינטרנט לכל שאילתת חיפוש רלוונטית. מקצועני SEO מיומנים יודעים ליישם את מה שגוגל מחפש ורוצה מאתר טוב, רלוונטי ואשר מספק ערך לגולשים – כדי שהאתר שלכם יופיע גבוה בתוצאות החיפוש, לפני המתחרים שלכם וכך שהגולשים יגיעו אליכם דרך חיפוש אורגני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך אתר QUORA יכול לעזור ל-SEO ויצירת תוכן?

אנשי SEO ומנהלי תוכן נמצאים במרדף תמידי אחרי מילות מפתח ...

אילון סבג
24.04.2018
לקריאה

החיפוש משתנה וגוגל משתנה בהתאם – מה צופן העתיד ב- SEO?

אי אפשר להתעלם מהשינויים התכופים בתוצאות החיפוש בגוגל. אנחנו פחות ...

אנידור חקק
17.05.2016
לקריאה