כמה קישורים יוצאים מותר להוציא מכל דף?

קישורים (קישורים פנימיים, חיצוניים, נכנסים) הם בהחלט עדיין מרכיב משמעותי בקידום אתרים אורגני ובבניית אתר חכמה ויעילה המספקת למשתמשים יותר מידע וערך ולגוגל יותר יכולת להבין מה האתר נותן ומה מידת הסמכותיות שלו וכך לשפר את הדירוג שלו לנושאים הרלוונטיים. אך בכל הנוגע לקישורים יוצאים מהאתר שלכם למקורות אחרים ברשת, מה המידה הנכונה וכמה קישורים יוצאים מותר להוציא מכל דף באתר? נסביר זאת עכשיו.

קישורים יוצאים הם גורמים חשובים ויעילים מאוד באסטרטגיית קידום אורגני יעילה ומקיפה, נושא שפעמים רבות אל זוכה לתשומת הלב הראויה לו או להכרה עד כמה קישורים אלו תורמים לבניית סמכותיות ואיכות האתר מבחינת גוגל. אך כפי שאמר הרופא והמדען השוויצרי פאראצלסוס שפעל במאה ה-16, "כל דבר הוא רעל, זה רק תלוי במינון" – וזה בהחלט נכון בכל הנוגע לקישורים יוצאים וכמה מהם רצוי שיהיו בדפי האתר שלכם.

 

הבעיות של יותר מדי קישורים יוצאים

קישורים יוצאים מספקים הרבה יתרונות לקידום אורגני וגם לתוספת ערך לגולשים באתר שלכם, כאשר כמובן שזהו נושא רגיש המחייב דיוק ומקצועיות בביצוע – כי בכל זאת אתם מפנים גולשים החוצה מהאתר שלכם ואל מחוזות אחרים במרחב האינטרנטי. מכאן שברור מאליו שיש מגבלה מסוימת או מומלצת על כמות הקישורים היוצאים מכל דף באתר שלכם, כמו גם על מקרים רלוונטיים בהם טוב לשים קישור יוצא או מקרים הפוכים בהם כדאי להימנע מכך.

הבעיות המרכזיות של יותר מדי קישורים יוצאים מדף אינטרנט באתר שלכם הן:

  • יצירת עומס יתר של קישורים ומידע במקומות אחרים עבור הגולשים באתר שלכם – יותר מדי קישורים יגרמו להם לאבד את עצמם במרחב הדיגיטלי ובהחלט יתכן שעומס זה יצור מצב בו הם לא יחזרו לאתר שלכם.
  • ריבוי לינקים יוצאים מדף מסוים באתר שלכם לאתרים שונים ברשת, יכול ליצור אצל גוגל את "הרושם" שאתם מייצרים תוכן ספאם או תוכן לא איכותי שסתם נועד לבניית מערכי קישורים בין אתרים מקודמים. זה יכול לפגוע בדירוג הדף המסוים או האתר כולו.
  • עודף קישורים יוצאים ייצור פגיעה באמינות ובסמכותיות האתר שלכם, גם בעיני משתמשים שייראו שאתם בפועל מפנים כל הזמן החוצה מהאתר עצמו וגם מבחינת גוגל.

 

כמה זה יותר מדי קישורים יוצאים?

מדובר על נושא מורכב מבחינות רבות, כך שבאופן טבעי והגיוני אין תשובה שהיא One size fits all לגבי כמה קישורים יוצאים מותר להוציא מכל דף. זה תלוי באורך, סוג ומהות התוכן, במבנה האתר, בדירוג הקיים של האתר, באתרים אליהם מקשרים וההקשר המייצר את הקישור.

חשוב לא להגזים עם קישורים יוצאים ולא לעשות את זה מאולץ. אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים בצורך או ברצון להכניס קישור יוצא לדף באתר שלכם, ככל הנראה אתם ניגשים לעניין לא נכון.

כדי כן לתת לכם תשובה יותר מדויקת ומעשית, באופן כללי לא מומלץ להוציא מעל 2 קישורים יוצאים מדף אינטרנט סטנדרטי מבחינת כמות התוכן שבו.

מעבר לשאלה כמה קישורים יוצאים מומלץ להוציא מכל דף, למעשה הרבה יותר חשוב לשאול איזה קישורים יוצאים ליישם, באילו סיטואציות וכיצד לבצע זאת טכנית. בהחלט אפשר ומותר להפנות גולשים באתר שלכם למקורות מידע חיצוניים, אך קריטי לעשות זאת בזהירות הנדרשת, רק כזה בעל ערך לאתר שלכם ורק בהתאם לידע מקצועי ממשי בתחום ספציפי זה של קישורים יוצאים.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אנידור חקק

קידום אתרים

קידום אורגני לדפי "כסף" : אודיט קישורים פנימיים

מרץ 18, 2025

אנידור חקק

AI

איפה אנשים מחפשים ב- 2025? נתוני נתח שוק עדכניים לסוף 2024

פברואר 26, 2025

geo ip

צוות היידה

קידום אתרים

מה זו הפניית GEO IP ואיך זה יכול לפגוע ב- SEO

פברואר 26, 2025

צוות היידה

בלוג

קניית דומיינים משומשים – למה ואיך עושים את זה נכון?

פברואר 11, 2025

השאירו פרטים

ומייד נחזור אליכם

השירותים של היידה

דיגיטל 360

חבילת שיווק דיגיטלי – קידום אורגני, רשתות חברתיות ופרסום ממומן

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

קידום בתוצאות בינה מלאכותית, search GPT, בינג + Copilot, פרפלקסיטי, ג'מיני (גוגל) ועוד.

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

מקדמים אותך בכל חיפוש – הגדלת מכירות מגוגל.

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים במגוון מדינות ושפות, קידום בגוגל בארצות הברית.

קידום אתרים אורגני – SEO

קידום אורגני SEO להגדלת תנועה והמרות אורגניות מגוגל.

השירותים של הידה

דיגיטל 360

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים אורגני – SEO