עמוד הבית > קידום אתרים > כמה עולה לקדם אתר?

כמה עולה לקדם אתר?

כמה עולה לקדם אתר בגוגל?

עולם השיווק והקידום הדיגיטלי הוא רחב, מגוון מבחינת אפשרויות ושיטות ולא אחת גם מורכב להבנה עבור עסקים ובעלי אתרים שמפעילים עסק אבל לא מתעסקים במכלול ההיבטים של יצירת נוכחות דיגיטלית אפקטיבית ומנצחת. בתוך כך, קידום אתרים אורגני וקידום אתרים בגוגל הוא בהחלט אחד התחומים המרכזיים ביצירת אותה נוכחות אינטרנטית מנצחת, תחום המאפשר צמיחה אורגנית יעילה והצלחה יותר ברת קיימא לטווח הארוך מאשר אפיקים אחרים כמו פרסום.

אבל מעבר לעובדה שיש המון אפשרויות מבחינת קידום אתרים והמון עסקים ועצמאיים שמבטיחים לכם גדולות ונצורות לגבי קידום האתר שלכם, ישנה סוגיית מחיר קידום אתרים, אשר משפיעה על הנכונות של בעלי אתרים להיכנס לפרויקט קידום וגם על הכדאיות הכלכלית של פרויקט שכזה. אז כמה עולה לקדם אתר בגוגל? ננסה לתת לכם תשובה פרקטית לשאלה נפוצה זו.

תשובה די מעצבנת, אבל זה תלוי…

נתחיל מכך שבאמת שאי אפשר לתת מחיר אחד ויחיד לגבי השאלה כמה עולה לקדם אתר בגוגל. כמו שיש אתרים שונים לגמרי ותחומי פעילות שונים לגמרי, כך עלויות הקידום משתנות מאוד בין אתר לאתר ובין תחום לתחום – זה כי היקף וסוג טקטיקות הקידום שיש ליישם כדי להגיע להצלחה משתנים עבור כל פרויקט.

עלות שירותי SEO (קידום בגוגל) משתנה ונקבעת בעיקר לפי סוג וכמות שירותי הקידום הכלולים בחבילה שאתם רוכשים. כמו כן, יש השפעה לסוג האתר שלכם, האם האתר חדש או ותיק ועד כמה תחרותי התחום בו האתר שלכם פעיל – לאלו יש השפעה על משך הזמן והיקף עבודת הקידום שיש להשקיע כדי לראות תוצאות. כמה שצריך לבצע יותר מהלכי SEO וככל שמהלכים אלו משמעותיים וגדולים יותר, כך העלות לפרויקט תהיה גבוהה יותר.

היבט אחר בתמחור קידום אתרים היום לעומת שנים קודמות הוא שהתחום התפתח מאוד וגם כל המרחב הדיגיטלי הפך לתחרותי ועמוס יותר. כך, בעבר היה אפשר לשים 10,000 שקל על פרויקט קידום אתר ולקבל תוצאות איכותיות וחיוביות תוך כחצי שנה ואז להמשיך לקצור את הפירות גם בלי המשך מהלכי קידום ותשלום ריטיינר חודשי. היום SEO הוא תחום דינמי ומתמשך, כדי לגרום לאתר להגיע לתוצאות גבוהות בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל, אבל גם להישאר שם לאורך זמן ולהמשיך לספק טראפיק ותוצאות לבעליו, צריך לבצע מהלכי קידום בכל חודש. זו לא סתם שיטה לקבל תשלומי ריטיינר אלא לחלוטין אבולוציה של התחום וצורך אמיתי. עיקר ההשקעה היא באלמנטים הגדולים של קידום אתר, אך בכל חודש צריך ליצור עוד תוכן, להשיג עוד קישורים, לייצר סיגנלים ממדיה חברתית וכן הלאה.

תשובה קצת יותר ספציפית – כמה באמת עולה קידום אתרים

התמחור של שירותי קידום גמיש וכולל המון רמות מחיר שספקי שירות שונים גובים, כאשר למחיר יש קשר ישיר גם לפרמטרים שונים לגבי האתר עצמו ומהותו. היום הכי מקובל לעבוד לפי ריטיינר חודשי לשירותי SEO, בכמה רמות מחיר כלליות ונפוצות:

  • 1,500-2,000 ש"ח לחודש: תקציב קידום נמוך ובסיסי, מיועד בעיקר לאתרים קטנים יחסית, פשוטים, בתחומים לא מאוד תחרותיים וכאשר ברור שתהליך הקידום ייקח זמן וסבלנות. קלאסי לעסק קטן חדש שנמצא בצמיחה.
  • 2,000-3,000 ש"ח לחודש: עלות קידום אתרים המאפשרת יותר מהלכים וטקטיקות קידום, לתחומים עם תחרות בינונית-נמוכה ואתרים לא מורכבים במיוחד, כולל יצירת תכנים טובים בכל חודש, השגת כמה קישורים איכותיים ויצירת צמיחה אורגנית יציבה אך בקצב איטי יחסית.
  • 3,000-4,500 ש"ח לחודש: תקציב ממוצע לקידום אתרים, סכומי ריטיינר די נפוצים עבור אתרים גדולים יותר, בתחומים תחרותיים ועם תקציב המאפשר תוצאות טובות, במהירות גבוהה יותר ועם יצירת תכנים וקישורים ברמה גבוהה יותר. מתאים לחברות, אתרים בינוניים-גדולים בתחומים תחרותיים, חנויות אינטרנטיות וכדומה.
  • מעל 5,000 ש"ח לחודש: עלות שירות פרימיום של קידום אתרים בגוגל, מתאים לחברות גדולות, מותגים ואתרים גדולים ומורכבים בתחומים מאוד תחרותיים. במחיר כזה, מדובר על שירותי קידום מקיפים ואיכותיים מאוד מבחינת איכות התוכן, איכות וחוזק הקישורים, היבטים טכנולוגיים ויישום מגוון רחב ומתקדם של טקטיקות SEO.

לסיכום: כמובן שישנן רמות מחיר שונות לשירותי קידום אתרים אורגני בגוגל ויש שירותי קידום טובים וחכמים יותר מאחרים, מה שגם יוצר מגוון יחסית רחב בתמחור של SEO בשוק הישראלי. לצד קבלת מחיר סביר ומתאים לתקציב שלכם, חשוב שתזכרו גם כי קידום אורגני בגוגל הוא "משחק" לטווח הרחוק והארוך, לוקח יותר זמן לראות תוצאות אבל כאשר התוצאות מגיעות, הן איכותיות, אפקטיביות ומשתלמות יותר כלכלית לעומת כל אפיק אחר של שיווק וקידום דיגיטלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום תמונות בגוגל

לא מעט אתרים מקדמים את עצמם באופן אורגני – במילות ...

אורי פדידה
23.10.2022
לקריאה

איך אתר QUORA יכול לעזור ל-SEO ויצירת תוכן?

אנשי SEO ומנהלי תוכן נמצאים במרדף תמידי אחרי מילות מפתח ...

אילון סבג
24.04.2018
לקריאה