עמוד הבית > כללי > איך מקדמים עסקים קטנים?

איך מקדמים עסקים קטנים?

אנחנו יכולים לומר לעצמנו מיליון פעמים שהגודל לא משנה, אבל ישנו תחום אחד (לפחות) שבו הגודל בהחלט משנה – קידום אתרים. ישנן סיבות לא מעטות לכך כי קידום אתר של חברה או ארגון גדול שונה מקידומו של אתר של עסק קטן, ביניהן, תקציב, כוח אדם ועוד לא מעט סיבות, המתייחסות לעצם השוני בין גדלי העסקים. כיצד ההבדלים הללו משפיעים על אופן קידום האתר? תכף נבדוק.

אז מה, בעצם, הם ההבדלים המהותיים שבין גדלי העסקים השונים?

במרבית המקרים, עסקים קטנים או עסקים של פרילנסרים ואנשי מקצוע העובדים מהבית פועלים בהיקפים בקנה מידה קטן ומאד מרוכזים בעצמם. הם, למשל, לא יצליחו להתפרש על כל הפלטפורמות החברתיות השונות הקיימות, אלא יבחרו אפיק אחד או שניים שאותו יטפחו בקפידה רבה. זה נובע מחוסר בכוח אדם, מתקציבים מצומצמים, ובעיקר, מהרגלי חשיבה "בקטן". ברור מאליו שלאבנר הובלות משעריים אין את תקציב הפרסום והשיווק שעומד לרשות תאגידי ענק כמו קוקה קולה, אבל, גם אבנר משעריים יכול להפגין את הנראות הדיגיטלית שלו במקומות שבהם נמצא קהל היעד העיקרי שלו – מנוע החיפוש של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכן הלאה. נראות דיגיטלית אינה, בהכרח, תלויה בתקציב הקידום או השיווק שעומד לרשות בית העסק, אלא, לעיתים קרובות, היא עניין של הכרת קהל היעד של העסק, עולם המושגים שלו, ה"מקומות" הוירטואליים שבהם הוא מסתובב וכד'. וכאן, אם לצידם התאגידים הגדולים עומדים התקציב וכוח האדם, לצידם של העסקים הקטנים יותר נזקפת הזכות של היכרות קרובה ואישית עם לקוחותיהם.

מדברים בגובה העיניים – הלכה למעשה

תאגיד ענק יכול לנסות לדבר בגובה העיניים עם לקוחותיו (כי כך הורו לו הנתונים הסטטיסטיים ופילוחי השוק בעובי ספר טלפונים ממוצע), אבל עסק קטן, גם באתר וגם ברשתות החברתיות, מדבר באמת בגובה העיניים של לקוחותיו, משום שהוא מכיר אותם מקרוב, ולא רק את נתוניהם היבשים. אם כן, ניתן לראות שלפעמים, ה"קוטן" דווקא משחק לטובת העסק הקטן, וזאת, כמובן, אם העסק הקטן יודע לנתב זאת נכון לצורך קידום האתר שלו ולצורך יצירת חשיפה ונוכחות וירטואלית.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים בגוגל? מוזמנים לצפות בוובינר של אנידור;


קידום בגוגל – אורגני או ממומן?

זוהי שאלת השאלות המעסיקה לא מעט בעלי עסקים קטנים שנים האחרונות. למעשה, גם כאן, ניתן לומר שהמדובר בעניין פרטני למדי, שבו על כל בעל של עסק להחליט לבד על הכדאיות. ברור כי ישנם יתרונות וחסרונות לכל אחד משני סוגי הקידום, אולם, במידה רבה, ניתן לומר כי בעוד קידום אתרים ממומן כמעט כל אחד יכול לעשות, קידום אתרים אורגני הוא כבר הרבה יותר מורכב ודורש ידע והשקעה של זמן. מצד שני, אחרי שפגה ההתלהבות מהקידום הממומן (ש"משריין" לכם את המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש) כבר שמענו כי גולשים הפסיקו להתייחס למודעות הממומנות בגוגל כאל סוג של "המלצה", ופשוט מתעלמים מקיומן.

 

 

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

בדיקת מהירות אתר – גוגל סרץ' קונסול

85 מילים על GSC Google Search Consoul – קונסולת החיפוש ...

יהודה גולדפילד
05.02.2020
לקריאה

חשיבות ה- UI בקידום אתרים – גם בלי תוכן האתר שלכם יכול להיות מקום ראשון בגוגל!!!

האם תוכן הוא הפרמטר החשוב ביותר בקידום אתרים?  רוב מקדמי ...

אנידור חקק
07.11.2012
לקריאה