עמוד הבית > כללי > איך כותבים תוכן איכותי?

איך כותבים תוכן איכותי?

אין ספק כי מאז תחילת ימי "התוכן הוא המלך", זרמו לא מעט טקסטים במקלדות – התכנים, על סוגיהם השונים, מככבים ברשתות החברתיות, באתרים – ובעצם, בכל מקום שבו יש מטרה מסוימת שאותה יש להשיג. בין אם המטרה היא לשכנע הורים לקנות עגלה איכותית יותר לילד שלהם, לתת אינפורמציה על תוסף המקל על העיכול או "סתם" לקדם תוכן במנוע החיפוש של גוגל, כולם כיום זקוקים לתוכן, כולם כיום כותבים ומעלים תוכן. אבל, דווקא משום כך, בשל ה"תוכן" הרב המסתובב כיום במדיות הדיגיטאליות, קל לנו הרבה יותר להבחין בין תוכן איכותי שנכתב, לרוב, בידי קופירייטר או בידי כותב תכנים מקצועי לבין טקסט נחות ולקוי באיכותו, שנכתב בידיים שאינן מקצועיות.

האם אתה חייב להיות קופירייטר על מנת לכתוב תוכן איכותי?

לא תמיד. בתור התחלה, אתם יכולים להיות אנשי מקצוע מעולים בתחומכם, וזה כבר יספק לכם ויניח עבורכם בסיס רחב וטוב לכתיבת טקסטים. בתור התחלה – זה מעולה, אבל, בשלב זה, מובן מאליו שתזדקקו גם לכישורי כתיבה כלשהם, על מנת להפוך את הידע או הרעיון שנמצאים בתוך הראש שלכם לטקסט שאחרים יוכלו לקרוא.

שימו לב, עד כה התייחסנו לטקסטים ולא כתבנו כאן עדיין אף מילה הנוגעת לאיכותו של הטקסט הנכתב – התוכן. אולם, כמו שכתבנו בתחילה, קיימים לא מעט טקסטים ברשת, ואז, נוצר מצב שבו אנשים מרפרפים על כמויות עצומות של מלל מידי יום ביומו, אבל לעצור ולקרוא באמת, להקדיש את הזמן הנחוץ לקריאת מאמר בן 300, 400 או 500 מילים, הם ישאירו לתכנים האיכותיים והמרתקים אותם באמת.

כיצד גורמים לגולש לקרוא?

אנחנו איננו אשמים בכך, הטקסטים אינם אשמים בכך, פשוט – כשאתם גולשים ברשת ופוגשים כמויות עצומות של "מילים" בכל יום, באופן טבעי, לא תוכלו להתפנות מכל עיסוקיכם ולקרוא כל טקסט לעומקו, גם אם הטקסט הספציפי הזה הוא קצרצר למדי…

וכאן, טמון, בעצם, הסוד הראשון של כתיבת טקסט איכותי – יכולתו לגרות את הגולש לעצור את הרפרוף ולהמשיך בקריאה – כבר בכותרת ובשני המשפטים הראשונים של התוכן הכתוב.

קצת על איך כותבים תוכן שיווקי איכותי בסרטון הבא:

כיצד עושים זאת?

ישנם לא מעט טריקים הנוגעים לבחירת ההתחלה (כותרת + שני משפטים ראשונים) לתוכן, כדוגמת שימוש במילים חיוביות בלבד, כיוון ממוקד וספציפי לבעיה המציקה לגולש (למשל – "5 דברים שאתם צריכים לדעת כשאתם בוחרים קופירייטר") או ציון עובדה מעניינת אבל פחות ידועה (למשל – הידעתם ש-90% מבעלי האתרים מנסים לכתוב את התכנים שלהם בעצמם, לפני שהם פונים לשירות מקצועי המתמחה בתחום).

הסוד השני לכתיבת תוכן איכותי

באמצעות הטריק הקודם הצלחנו להביא את הקורא למשפט השלישי בטקסט, ועכשיו מה?

עכשיו, זה הזמן להתחיל להפגין את הידע המקצועי שלכם ולתת קצת ערך מוסף.

בעידן שבו גולשים מתקשים לצרוך תכנים ארוכים ומעמיקים, האתגר איך כותבים מאמר מקצועי שגם יסקרן את הגולש ויגרום לו להישאר זמן רב מחייבת אותנו לייצר חוויית קריאה שיש בה מצד אחד קריאות נוחה, חלוקה לפסקאות, בולטים, כותרות משנה ומצד אחד מתן מענה לסוגיות שמעניינות את אותו גולש.  לא קשה לזהות היום בכלי מילות מפתח שונים מהן השאלות שמעניינות את הלקוחות שלנו בכל נושא – אתם צריכים לתת מענה לשאלות האלה.

הצלחתם להפגין ידע ומקצועיות?

מעולה, אתם בדרך הנכונה לכתיבת תוכן איכותי משל עצמכם.

תוכן מקורי

אתם חייבים שיהיה לכם תוכן מקורי.

איך מזהים תוכן משוכפל ואיך מתמודדים אתו?

בסרטון הבא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קמפיין בגוגל – ממה להיזהר?

יש כל כך הרבה מאמרים שעוסקים בפרסום בגוגל (לא מאמינים? ...

צוות היידה
12.10.2021
לקריאה

קידום אתרי שופיפיי Shopify – כך תעשו את זה נכון

לא מזמן השתתפתי בדיון בקבוצת פייסבוק על עניין קידום אתרי ...

אורי פדידה
21.07.2022
לקריאה