עמוד הבית > כללי > איך כותבים תוכן איכותי?

איך כותבים תוכן איכותי?

אין ספק כי מאז תחילת ימי "התוכן הוא המלך", זרמו לא מעט טקסטים במקלדות – התכנים, על סוגיהם השונים, מככבים ברשתות החברתיות, באתרים – ובעצם, בכל מקום שבו יש מטרה מסוימת שאותה יש להשיג. בין אם המטרה היא לשכנע הורים לקנות עגלה איכותית יותר לילד שלהם, לתת אינפורמציה על תוסף המקל על העיכול או "סתם" לקדם תוכן במנוע החיפוש של גוגל, כולם כיום זקוקים לתוכן, כולם כיום כותבים ומעלים תוכן. אבל, דווקא משום כך, בשל ה"תוכן" הרב המסתובב כיום במדיות הדיגיטאליות, קל לנו הרבה יותר להבחין בין תוכן איכותי שנכתב, לרוב, בידי קופירייטר או בידי כותב תכנים מקצועי לבין טקסט נחות ולקוי באיכותו, שנכתב בידיים שאינן מקצועיות.

האם אתה חייב להיות קופירייטר על מנת לכתוב תוכן איכותי?

לא תמיד. בתור התחלה, אתם יכולים להיות אנשי מקצוע מעולים בתחומכם, וזה כבר יספק לכם ויניח עבורכם בסיס רחב וטוב לכתיבת טקסטים. בתור התחלה – זה מעולה, אבל, בשלב זה, מובן מאליו שתזדקקו גם לכישורי כתיבה כלשהם, על מנת להפוך את הידע או הרעיון שנמצאים בתוך הראש שלכם לטקסט שאחרים יוכלו לקרוא.

שימו לב, עד כה התייחסנו לטקסטים ולא כתבנו כאן עדיין אף מילה הנוגעת לאיכותו של הטקסט הנכתב – התוכן. אולם, כמו שכתבנו בתחילה, קיימים לא מעט טקסטים ברשת, ואז, נוצר מצב שבו אנשים מרפרפים על כמויות עצומות של מלל מידי יום ביומו, אבל לעצור ולקרוא באמת, להקדיש את הזמן הנחוץ לקריאת מאמר בן 300, 400 או 500 מילים, הם ישאירו לתכנים האיכותיים והמרתקים אותם באמת.

כיצד גורמים לגולש לקרוא?

אנחנו איננו אשמים בכך, הטקסטים אינם אשמים בכך, פשוט – כשאתם גולשים ברשת ופוגשים כמויות עצומות של "מילים" בכל יום, באופן טבעי, לא תוכלו להתפנות מכל עיסוקיכם ולקרוא כל טקסט לעומקו, גם אם הטקסט הספציפי הזה הוא קצרצר למדי…

וכאן, טמון, בעצם, הסוד הראשון של כתיבת טקסט איכותי – יכולתו לגרות את הגולש לעצור את הרפרוף ולהמשיך בקריאה – כבר בכותרת ובשני המשפטים הראשונים של התוכן הכתוב.

קצת על איך כותבים תוכן שיווקי איכותי בסרטון הבא:

כיצד עושים זאת?

ישנם לא מעט טריקים הנוגעים לבחירת ההתחלה (כותרת + שני משפטים ראשונים) לתוכן, כדוגמת שימוש במילים חיוביות בלבד, כיוון ממוקד וספציפי לבעיה המציקה לגולש (למשל – "5 דברים שאתם צריכים לדעת כשאתם בוחרים קופירייטר") או ציון עובדה מעניינת אבל פחות ידועה (למשל – הידעתם ש-90% מבעלי האתרים מנסים לכתוב את התכנים שלהם בעצמם, לפני שהם פונים לשירות מקצועי המתמחה בתחום).

הסוד השני לכתיבת תוכן איכותי

באמצעות הטריק הקודם הצלחנו להביא את הקורא למשפט השלישי בטקסט, ועכשיו מה?

עכשיו, זה הזמן להתחיל להפגין את הידע המקצועי שלכם. המשפטים שלכם, אולי, עשויים להיות פחות מלוטשים מאשר היו, אם היו נכתבים בידיים מקצועיות, אבל "מקצועיות" לכשעצמה נחשבת לתבלין מצוין ההופך את התוכן לאיכותי ומרתק.

הצלחתם להפגין ידע ומקצועיות?

מעולה, אתם בדרך הנכונה לכתיבת תוכן איכותי משל עצמכם.

תוכן מקורי

אתם חייבים שיהיה לכם תוכן מקורי.

איך מזהים תוכן משוכפל ואיך מתמודדים אתו?

בסרטון הבא:

Avatar

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

בניית אתרים בוורדפרס

רוצים לבנות אתר בוורדפרס?   פנו אלינו לקבלת הצעת מחיר לבניית ...

אנידור חקק
03.07.2011
לקריאה

איפה לפתוח בלוג? באתר / ברשת בלוגים?

אחת השאלות שחוזרות דרך קבע בפורומים וקבוצות פייסבוק הוא האם ...

אנידור חקק
19.04.2015
לקריאה