קמפיינים מבוססי מיקום הפכו לפופולריים יותר ויותר בקרב עסקים שמבוססים מיקום כמו מסעדות, אולמות אירועים, חנויות פיזיות וכדומה.
אז איך מגיעים לאותם תיירים או אנשים שלא תושבי המקום המחפשים את המסעדה שיצאו אליה הערב,  את הבר הקרוב למלון שלהם או בדיוק נמצאים בסביבת החנות שלכם ואתם מעוניינים שהם יחשפו אליה?

בשונה מקמפיינים כאלו בגוגל לוקאלי (Google Maps  או Google My Business לדוגמא) שהמערכת בעצם בוחרת איזה תוצאות להציג לאותו מחפש ובוחרת גם איזה לא להציג לו, בפייסבוק הכל תלוי תקציב שבעזרתו נוכל להגיע לאותו קהל ייעודי באזור ולהיחשף אליו.

כלי המעקב – Local Insights

ראשית נשתמש בכלי המעקב של פייסבוק – Local Insights שבו נוכל לראות את הנתונים של התנועה הרגלית אשר נאספה על המשתמשים הנמצאים באזורינו.
נוכל לבחון את הגילאים, שעות העומס, כמה ומתי אנשים מסתובבים באזור העסק שלנו.

בעבר כדי לקדם את הפוסט לקידום מקומי היה קמפיין ייחודי בפייסבוק –(Local Awareness לוקאל אוורנס) אך האפשרות הזו ירדה וכיום ניתן לבצע זאת בעזרת הלחצן  שמופיע בסמוך לנתוני המשתמשים שלנו (ראו בתמונה המצורפת למעלה).מיקום העסק יבחר אוטומטית כפי שהוא הוגדר מראש בדף, אנו רק נצטרך לבחור את המרחק לפרסום מהיעד שלנו, הגילאים, המגדר ואם נרצה להוסיף עוד תחומי עניין שפונים לקהל שלנו, וכאן נוכל להיעזר בנתונים שחשופים בפנינו.

הקמת קמפיין כזה הוא פשוט למדי ורבים לא מבינים את כוחו והצורך העצום שלו בקרב אותם בעלי עסקים שמחפשים להיחשף לאותו קהל לוקאלי ולרוב אקראי.

רוצים להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק דרך ה -Business Manager לצורך הקמת הקמפיין הלוקאלי?

אז ראשית כמו בכל קמפיין פייסבוק, נצטרך לבחור מטרה. (עדיין לא יודעים איך לבנות קמפיין בפייסבוק? – ניתן לקרוא על כך במדריך הבא)

המטרה אותה נבנה תתבסס על איזה תחום העסק אותו תרצה לקדם ומי קהל היעד שלו, כמובן בהמשך ננסה להבין איך מגיעים לאותו קהל אבל ראשית נבין מה הצורך של אותו קהל.
או במילים אחרות, למה שיחפשו את העסק שלי?
בין אם הקהל הם אותם התיירים שמגיעים לארץ זרה ומחפשים באזור התיירות של אותה העיר מסעדה, בר, או אפילו ספא ובין אם דוכן האוכל שלי ממוקם בקרב משרדי עבודה והצורך שלי הוא להגיע לאותם מנהלים או עובדים שיוצאים להפסקת צהריים ולא יודעים מה בא להם לנשנש היום.

בחרו במטרת קמפיין לדוגמא: Brand Awareness או  Post Engagement המומלצים על ידינו.
הקימו קהל אזורי:

אז שאלתם את עצמכם איך נזהה את אותו הצורך של קהל היעד שלנו?

פייסבוק העמידה בפנינו מספר כלים לזהות ע"י דפוסי התנהגות שונים ומידע שנאסף את אותו הצורך ללא איזכור שלו כלל.
למשל – איך פייסבוק תזהה מיהו התייר שאליו אנחנו שואפים להגיע?
למשל במערכת הפרסום של פייסבוק כיום קיימת האפשרות לטרגט את האנשים שמטיילים באותו אזור (בעצם נמצאים רחוק ממקום המגורים המוגדר שלהם) ולכן נחשבים עבור פייסבוק ל'תיירים' באותו מקום.
נכון שכדי להיות מוגדר כך בפייסבוק על אותו אדם לבצע מספר פעולות כמו חיבור לאפשרויות המיקום במכשיר הסלולרי שלו וכדומה אבל האפשרות לטרגט את אותם אנשים שמטיילים ואף להוציא (Exclude) את אותם אנשים הגרים באותו אזור יביא לנו את התוצאה המושלמת.

 

לאחר שהגדרנו את מאפייני הקהל – גיל, מגדר ואפילו תחומי עניין שמאפיינים את אותם אנשים שמהווים עבורנו קהל היעד (כמו התנהגות של אנשים שמטיילים מתמידים או טיילו לאחרונה,בוקינג וכו'), חשוב שנשים דגש כפול על תוכן וויזואליות המודעה שלנו.
אתם שואלים למה?
כי לא רק שנרצה למשוך את תשומת לב המשתמש שנחשף למודעה אלא גם באותו מעמד גם נרצה לשכנע אותו להגיע אלינו!
אז בין אם זו מסעדה או ספא – נבחר בתמונה המרשימה ביותר לעסק שלנו שתעורר אצלו את התאבון!
רוצים להוסיף עוד קצת סקרנות אצל אותו משתמש? ניתן להוסיף קופון משתלם כמו 25% למביאי המודעה וכדומה.

הסתבכתם? מרגישים שזה גדול עליכם?
צרו איתנו קשר ואנו נשמח לעזור!

אודות המחבר:
נוי בר, בוגרת תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים והתמחות בשיווק , פירסום ודיגיטל מטעם המסלול האקדמי המכללה למנהל.
שוחה בתחום ניהול קמפיינים במדיה וייעוץ אסטרטגי לעסקים מאז 2014 באופן עצמאי ותמיד עוקבת אחרי חדשנות בתחום.
במקביל, בעלת רשת חנויות נעליים מובילה במגזר החרדי, מקדמת מיזמיים חברתיים ועדיין מוצאת זמן פנוי לטייל ברחבי העולם.