היום חשוב יותר מתמיד לבעל עסק להתמקד בקידום אורגני של השירות אותו הוא מציע בגוגל מפות כדי לוודא שניתן למצוא אותו בקלות.

אם עסק מקומי לא מנצל את האפשרות להופיע כמו שצריך על המפה, הוא מפסיד לקוחות וככל הנראה מפסיד אותם למתחרים שלו.

עם השנים קידום אתרים באופן לוקאלי הפך למורכב יותר ויותר, לכן אנחנו בהיידה דיגיטל הרכבנו רשימת טיפים שחייבים ליישם כדי למקסם את היתרונות של SEO לוקאלי.

מטא טייטל/ דסקריפשן (תאור) ותוכן:

למרות שמטא טייטלים ותיאורים נשמעים כמו טיפים ישנים של קידום אתרים במנועי החיפוש, יש להם אפקט גדול מאד בכל הקשור לקידום לוקאלי ובמיקומי אתר של עסק לוקאלי בתוצאות החיפוש.

מטא טייטל – המקום הכי חשוב להוסיף בו את מילות המפתח של השירות/מוצר אותו אתם מציעים + האיזור בו אתם נמצאים, למשל "מתקין מזגנים בבאר שבע", יצירת כותרות אלה דורשות איזון מסוים, מצד אחד אפשר לייצר כותרות מוגזמות שיבלבלו את מנוע החיפוש ומצד שני אפשר לייצר כותרות עם מינימום מידע שגם לא יעזור לנו להופיע בתוצאה גבוהה בצורה אופטימלית.

שימו לב למקם את מילת החיפוש בתחילת המשפט, האזור הלוקאלי באמצע ולסיים עם שם העסק שלכם.

מטא דיסקריפשן – בניגוד למטא Title , האפקט של התיאור על קידום אתרים הינו פחות משמעותי, יחד עם זאת הוא מסייע לגולש ומפתה אותו ללחוץ על התוצאה על ידי מתן מידע נוסף על העסק ועל הדף שהם עומדים לבקר בו.  הגדלת אחוז המקליקים על תוצאות מהאתר (CTR) משפיעים בעקיפין על קידום תוצאות מהאתר בגוגל.

מחקר מילים הינו חלק חשוב מאד לשני נושאים אלה וכדאי לפנות למומחים שידעו לתת לכם את המילים הנכונות לקידום עבור מה שהעסק שלכם צריך.

תוכן – התוכן באתר צריך לכלול מידע מקומי ומילות מפתח מקומיות, כמובן כאשר הדבר הרלוונטי. שימו לב שגוגל מזהה דחיסה של מילות מפתח שחוזרות על עצמן שוב ושוב ולכן אין לכתוב את מילות המפתח בצורה מוגזמת, אלא לשלב אותם בצורה שבה זה לא בולט לעין.

כדי לעזור לשפר את המידע המקומי, יש לוודא שדף "צור קשר" באתר נגיש בקלות, רשום את פרטי העסק המדויקים שלך והוסף מפה מוטבעת של Google המצביעה על העסק שלך.

גוגל מיי ביזנס / Google My Business –  GMB

מיי ביזנס הוא היבט חשוב נוסף של קידום אתרים לוקאלי, התוצאה של "כרטיס הביקור" של העסק שלכם יכול להופיע בצד תוצאות החיפוש הרגילות ויציג לגולש פרטים שונים על העסק שלכם, בחלק זה של המאמר נעסוק בטיפים של רישום העסק ב GMB \ אם תבקשו מידע נוסף על אופן היצירה של כל הכרטיס כדאי לקרוא את המאמר הזה שכתבנו על גוגל מיי ביזנס

בתמונה המצורפת ניתן לראות כרטיס GMB לדוגמא, הכרטיס מציג תמונות, שם העסק, לאיזו קטגוריה העסק רלוונטי, כתובת, טלפון, שעות פתיחה, ניתן להוסיף עוד ועוד מידע ופרטים כמפורט בהמשך.

תמונות

הגולשים מטבעם האנושי סקרנים ומעוניינים לקבל כמה שיותר אינפורמציה לפני שהם מקבלים החלטה, לכן לתמונות יש חלק מכריע, הן נותנות מגע אישי ומספקות צורך שאסור להזניח, לכן – הקפידו להעלות תמונות באופן קבוע לכרטיס ה- My business שלכם וכך תקפידו להישאר רלוונטיים

שם העסק

כשמבצעים אופטימיזציה לכרטיס GMB אתם רוצים לוודא ששם העסק מדויק ומוכוון מטרה לפי קטגורית העיסוק שלכם, השם שאתם מציגים צריך באופן קבוע ללכת איתכם לכל מקום בו אתם מפרסמים, אונליין ואופליין, הרישום של שם העסק חשוב מאד לגוגל, אל תצרפו מילת מפתח לשם העסק אם זה לא באמת קיים תחת השם, למשל אם שם העסק הוא "היידה דיגיטל" אזי ש\לרשום בכרטיס "היידה דיגיטל קידום אתרים" יעשה את הפעולה ההפוכה ויפגע בתוצאות החיפוש היקרות לנו ולעיתים גם יכול לגרום לעונש הרחקה על ידי גוגל/ איבוד של ביקורות/ מחיקת הכרטיס ועוד.

ביקורות ודירוג

כמו בסעיף התמונות, הביקורות חשובות מאד לקראת קבלת ההחלטה על ידי הלקוח הפוטנציאלי, זה נותן אמינות, המטרה היא להגיע לכמה שיותר ביקורות עם ציונים גבוהים, אם יש ביקורות שליליות אל תחששו, הקפידו להגיב לכל ביקורת ותנו שירות אדיב לכולם, ללא תגובה הגולש עלול לחשוב שאתם מסכימים עם מה שכתוב / אתם מזניחים את שירות הלקוחות שלכם.

קטגוריית העסק

סעיף זה אמנם פחות בולט (נמצא מתחת לדירוג) אך הוא קריטי מאד לגוגל בעיקר כדי להבין איזה סוג של שירותים אתם מציעים, הקטגוריה העיקרית צריכה להיות הרלוונטית ביותר לכם וללקוחות שלכם.

ניתן גם להוסיף קטגוריות משניות בהתאם לשירותים אחרים שאתם מציעים. עם זאת, אין להוסיף יותר מדי ולהקפיד לשמור על השירות המרכזי נוכח ולא להתפזר

מידע לוקאלי

ציון מידע מדויק על מיקום העסק הוא הכרחי לדירוג ומאפשר ללקוחות למצוא אתכם, מידע זה כמו שם העסק צריך להיות עקבי בכל מקום בו אתם מפרסמים.

שימו לב לרישום הזה – מכיוון שגוגל מאפשרת לכל אחד להציע עריכה למידע, הרי שאתם יכולים לקום מחר בבוקר עם כתובת שונה ממה שפרסמתם, גוגל יכולה לקבל הצעה לעריכה של המידע והיא בודקת את הרישום שלכם בין היתר דרך האתר שלכם, הרשתות החברתיות והפניות שונות, לכן הקפידו לוודא שהכתובת מדוייקת.

פוסטים של Google

בחלק מהרישום ב GMB יש קטע שנקרא Google Posts, גוגל פתחה את האופציה הזו ב 2016 ובכך יצרה את האופציה לתת אינפורמציה עדכנית בכל רגע נתון על משהו חדש שקורה בעסק שלכם, בין אם זה שירות חדש, מוצר חדש וכל עדכון שהוא תוכן מהפוסטים של Google מוצג כעת בתוצאות חיפוש המציגות את העסק שלכם. זה נותן למשתמשים מידע נוסף עוד לפני לחיצה על הקישור שבתוצאה. למרות ש- Google לא הכריזה רשמית שיש קשר בין הפוסטים לבין הדירוג הלוקאלי, קשה להאמין שהן אינן משפיעות באופן כלשהו על הדירוג או האמינות שלכם.

פוסט רגיל מוצג 7 ימים באזור המיועד, אתם יכולים להציג מספר הודעות בכל פעם.

אם יש למשל אירוע בן חודש אפשר להגדיר את הפוסט כך שיוצג במשך חודש שלם.

הוספת call-to-action באופן חכם יכולה גם לעזור להקלקות על התוצאה שלכם.

מקורות מידע חיצוניים

גוגל מושכת מידע ממקורות אחרים, למשל אתרי ביקורות ומידע כמו Trip Advisor, YELP, דפי זהב וכו.

"ציטטות" ומקורות מידע  אלו הן מקור חשוב להצגת המידע העסקי המדויק שלך. זה נדל"ן מקוון יקר המאפשר לאנשים למצוא את העסק שלכם ועוזר למנועי החיפוש ליצור אתכם  אמון ולהבין אתכם טוב יותר. לחלק מן המקורות החיצוניים יש גם קטעי סקירה ש- Google יכולה לראות ולהשתמש בהם כדי לקבוע כיצד לדרג אתכם בחיפושים.

עקביות היא המפתח, ולכן חשוב לקבל מידע עקבי ומדויק על כל מקור בו אתם רשומים.

עוד מקור מידע מאוד חשוב הוא אינדקסים מקומיים.   ברגע שאתם עסק באזור גיאוגרפי מסוים, גוגל מצפה שתופיעו באינדקסים הרלוונטיים לעסק.  N.A.P – name,address,phone זה נתון שגוגל בודקים ומאוד משפיע על קידום לוקאלי.

מוניטין מקוון וסקירות

למרות שכבר נגעתי בנושא זה, אני חוזר אליו כי הוא סופר חשוב לקידום אתרים לוקאלי.

המוניטין המקוון  באמצעות ביקורות יכול להעלות או להפיל את העסק בעיקר כאשר מתחרים נגד עסקים מקומיים אחרים.

כלל הזהב בקבלת הביקורות האלה הוא להיות החברה הטובה ביותר שניתן להיות – לומר ללקוחות שלכם מעת לעת כי אתם מעריכים ביקורת מקוונת ולנסות לקבל כמה שיותר ציונים גבוהים.

מה גוגל לא רוצה שתעשו?

  • לקנות ביקורות מזויפות (לפחות שגוגל לא תדע… 🙂
  • לבקש מחברים ובני משפחה לתת ביקורות
  • להחזיק במכשיר בבית העסק ממנו תבקשו מלקוחות לדרג אתכם (גוגל יזהה שכל הביקורות מגיעות מאותו IP ויעניש אתכם/ ימחק את הביקורות)

ליצור תמונה מזויפת של העסק שלכם באינטרנט לא שווה את הזמן ואת המאמץ. פשוט תהיו העסק הכי טוב, תנו שירות לקוחות מעולה והביקורות החיוביות יגיעו.

אז מה חשוב לדעת על קידום אתרים לוקאלי?

יש הרבה מה לומר על קידום לוקאלי  ונגענו כאן רק בקצה הקרחון.

בסופו של יום כדי לשלוט בתוצאות החיפוש הלוקאלי יש לוודא שהמיקום שלנו מופיע בכל מקום אפשרי באותה הכתובת, לא להזניח את נושא בניית באמון עם הלקוחות שלכם וכנ"ל האמון מול מנועי החיפוש.

בצעו אופטימיזציה לקידום לוקאלי לאתר האינטרנט שלכם, הוסיפו תוכן בסעיפים השונים ב GMB, תקפידו על מענה לביקורות וב"ציטוטים" ממקורות חיצוניים

זכרו, תהיו הכי טובים במה שאתם עושים ותנו שירות לקוחות מעולה.