עמוד הבית > בלוג > קידום זנב ארוך מול ביטויים גנריים בגוגל

קידום זנב ארוך מול ביטויים גנריים בגוגל

אם הגעתם לתוכן הזה, כנראה שכבר הבנתם שקידום אתרים בגוגל (SEO) הוא חלק קריטי באסטרטגיית דיגיטל מוצלחת ויעילה. בהחלט יכול גם להיות שאתם כבר לגמרי מבינים כי תוכן מעולה, מילות מפתח והבנת כוונת המשתמשים הם כולם מרכיבים קריטיים בתהליכים מנצחים של SEO. מרבית התחומים האינטרנט כבר הפכו לתחרותיים מאוד, מה שמצריך גם איכות והתמדה אך גם יצירתיות אתם נדרשים להבין איך לייצר לעצמכם יתרון – כשההקשר שלנו כאן הוא האם להשתמש בקידום של ביטויי זנב ארוך או דווקא לבחור בטקטיקה של ביטויים גנריים, קצרים ומבוקשים יותר.

הכל מתחיל במחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח זה השלב הראשון בו אנו צריכים לחשוב באילו ביטויים / מילים הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלנו יחפשו אחרינו בגוגל.

ברשימה זו, המורכבת ממגוון ביטויים נוכל למצוא ביטויים גנריים, אך בעיקר ביטויי זנב ארוך.

אלא אם כן אתם פועלים בתחום עסקי או אינטרנטי שאתם בעצמכם המצאתם (ורוב הסיכויים שזה לא כך!), סביר להניח שהתחום בו אתם פעילים ומחפשים גולשים/לקוחות הוא מאוד תחרותי מבחינת אתרים שונים ומבחינת התחרות על מילות המפתח המרכזיות. המשמעות היא שבקמפיינים של חיפוש ממומן (Ads) וגם בקידום אורגני, יש המון תחרות על מילות המפתח העיקריות והגנריות והעלות להצלחה בהן גבוהה – למשל המונח "השתלות שיניים" בתחום רפואת השיניים.

מה ההבדל בין זנב ארוך לביטויים גנריים

כדי לתת מעט רקע טכני למאמר הזה, נסביר בקצרה ובאופן כללי מה זה בכלל מונחי זנב ארוך ולעומתם מהם ביטויים גנריים.

מילות מפתח או ביטויי מפתח הם המונחים שאנשים מחפשים בגוגל כאשר הם רוצים למצוא מוצר, שירות או תשובה לשאלה כלשהי. והמגוון של סוגי השאילתות שגולשים מבצעים בגוגל הוא אדיר ואינסופי, החל בביטויים קצרים של שם מותג ספציפי או מוצר מסוים ועד שאילתות ארוכות ומפורטות מאוד – זה בדיוק ההבדל בין ביטוי גנרי לביטוי זנב ארוך.

ביטוי גנרי יכלול את הביטויים הכי מרכזיים, כלליים ונפוצים של נושא מסוים – למשל "השתלות שיניים", "טיסות זולות", "מתכון לפיצה", "צימר בצפון", "טלוויזיה מומלצת" וכן הלאה. אלו המונחים הכי כלליים שאנשים יחפשו לגבי כל נושא מסוים. אי לכך, אלו הביטויים הכי תחרותיים וגם הכי יקרים מבחינת קידום אורגני ושיווק דיגיטלי ממומן.

ביטוי זנב ארוך הוא ההיפך של הביטוי הגנרי, שימוש בשאילתת חיפוש ארוכה ומפורטת יותר. אם נמשיך בקו הדוגמאות הקודמות, נקבל למשל את האפשרויות הבאות לביטויי זנב ארוך: "רופא השתלות שיניים מומלץ באשדוד", "טיסות זולות לברלין בחורף", "צימר אינטימי ושקט בצפון רמת הגולן", "טלוויזיה חכמה מומלצת  65 אינץ'". אלו ביטויים ארוכים ומפורטים יותר ולכן במקרים רבים מאוד התחרות עליהם פחות קשוחה, כאשר זה הכי משמעותי ובעל ערך בהקשר של קידום אורגני בגוגל באמצעות מונחי זנב ארוך.

היתרונות של קידום זנב ארוך

קודם כל, במקרים רבים מאוד של קידום אתרים בגוגל, בהחלט יש מקום לשימוש גם בביטויי חיפוש גנריים ותחרותיים (יקרים וקשים יותר) וגם לקידום ביטויי זנב ארוך. החכמה היא לזהות איפה לשים את המשאבים שלכם מבחינת תוכן ועלויות קידום, באלו מילות מפתח גנריות להתמקד ואיפה להעדיף את האפשרות של זנב ארוך. קידום מונחי זנב ארוך הוא הכרחי היום ולגמרי מספק תוצאות בביצוע מדויק וחכם – עד כדי כך שקידום זנב ארוך הוא מהיסודות של מהלכי SEO יעילים.

מונחי זנב ארוך מהווים כמעט 80% מכלל החיפושים בגוגל! הנתון הזה לבדו יכול לסגור את מהות המאמר הזה ולהסביר בפשטות מדוע חשוב שתיישמו גם קידום שכזה באסטרטגיה הכוללת שלכם. כמובן שלא כל ביטוי זנב ארוך יספק תוצאות ומדובר על אומנות של ממש למצוא את המונחים הכי יעילים ורלוונטיים, כאלו שאנשים באמת מחפשים ושמזהים את כוונת החיפוש.

היתרונות המרכזיים של קידום אורגני בגוגל עם מונחי זנב ארוך הם:

  • אפשרות אמיתית ומעשית לעבור את המתחרים שלכם בדירוג על ביטויים חשובים.
  • אנשים באמת מחפשים בגוגל עם ביטויי זנב ארוך – קידום מוכוון לכך מייצר תוצאות בקידום וגם נותן לגולשים תשובות מדויקות. למה שהם מחפשים.
  • תוספת חשובה של הקשר לתוכן שלכם ולכל מהלכי הקידום האורגני לאתר שלכם.
  • למונחי זנב ארוך יש יחסי המרה טובים יותר מביטויים גנריים.
  • למרות שזה נשמע מנוגד, קידום זנב ארוך מסייע לכם לשפר דירוגים עם למילות חיפוש בודדות וגנריות.
  • תדלוק יעיל וחכם של אסטרטגיית התוכן בבלוג שלכם.
  • מונחי זנב ארוך נותנים מענה איכותי ומדויק יותר לחיפושים קוליים – תחום שהולך ומתפתח בחיפוש גוגל.
  • תכנים המתמקדים בזנב ארוך לרוב מספקים יותר ערך לגולשים לעומת תוכן של ביטוי גנרי.

ובנוסף, כפי שאמרנו, קידום זנב ארוך הוא לרוב זול יותר ליישום בהשוואה לביטוי גנרי וקצר באותו הקשר או נושא כללי – ועם תוצאות שהרבה פעמים תהיינה טובות יותר לקידום שלכם בגוגל!

רוצים להעמיק את הידע שלכם בתחום הSEO?
היכנסו ולמדו בקצב שלכם ובצורה אינטגרטיבית באמצעות המדריך הזה
.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

"גוגל העניש את האתר שלי"? עונשים של גוגל – איך מתמודדים עם זה?

כל בעל אתר שואף להשיג טראפיק איכותי לאתר שלו על ...

צבי גולדווג
14.04.2022
לקריאה

שיווק מבוסס דיוור אלקטרוני – כך עושים גיוס ושימור לקוחות!

גיוס ושימור לקוחות נחשב לפעולה החשובה ביותר בכל עסק, הפעילות ...

אנידור חקק
08.05.2012
לקריאה