אחד הדברים היפים במדיה החברתית, הוא הדרך בה אנו נחשפים מדי יום למוצרים ושירותים חדשים ברשת.

זה לא חדש שאנו נמצאים בתקופה של מהפכה חברתית שמושפעת בראש ובראשונה משלל הרשתות החברתיות ששואבות את סדר החיים של כולנו ומשתלטות עליו אט אט.

זה גם לא חדש שבכל שבוע אנחנו שומעים על רשת חברתית כזאת או אחרת שמנסה להתרומם לה ולמצוא את הנישה שלה.

אז נכון שיש את הסקפטיים שיגידו שפייסבוק השתלטה על המשבצת של המדיה החברתית בחיינו ואין ביכולתנו לתחזק יותר מפלטפורמה אחת.. שיגידו..

בינתיים גוגל פלוס כבר צברה למעלה מ-150 מיליון משתמשים, טוויטר ולינקדאין מוכיחות שגם להן יש מקום ובין לבין אפילו הצליחה להשתחל לה רשת חברתית חדשה נוספת בשם Pinterest.

אם להיות כנה, גם אני עד לא מזמן התעלמתי באופן גלוי מהרשת שמנסה להתעורר אבל בסופו של דבר גם אני נכנעתי.  כחלק מההתנהלות שלי במדיה החברתית אני תמיד גורס שאם יש משהו שכל כך הרבה אנשים מדברים עליו ומשתפים אותו – כנראה ששווה שידברו עליו.  אז בדקתי את Pinterest ואני מביא בפניכם סקירה קצרה של יתרונות הרשת החברתית החדשה וכיצד היא יכולה להועיל לנו.

מה זה Pinterest?

Pinterest היא רשת חברתית שבנויה ויזואלית בתור לוח שעם, עליו ניתן "לתלות" ולחלוק את כל המידע, התמונות והסרטונים שמעניינים אתכם ברשת.  הרשת נוסדה במרץ 2010 בפאלו אלטו קליפורניה.

שם הרשת מורכב מהמילים PIN ו-  Interest ובמילים אחרות – הרשת מבוססת על איסוף מידע מעניין והוספתו על לוח השעם שלכם (שהוא בעצם הפרופיל שלכם).   בנוסף, על מנת להגדיל את הויראליות והשימושיות ברשת, מוצע לכם כפתור Pin it שתוכלו להוסיף לדפדפן שלכם ובאמצעותו להוסיף מידע מעניין שמצאתם ברשת ישירות לפרופיל שלכם.  מרגע ששיתפתם משהו (עשיתם לו pin) – אפשר לעשות לו repin על ידי גולשים אחרים שמוצאים את המידע והתוכן רלוונטי עבורם.

מטרת הרשת (לפי החזון שלהם) היא לחבר את כל הגולשים ברשת באמצעות מוקדי העניין המשותפים שלהם.

 

איך מצטרפים ל-Pinterest?

בינתיים הרשת החברתית אינה פתוחה לציבור הרחב ומאפשרת הצטרפות באמצעות הזמנה מחברים קיימים בלבד.  מודל זה, שכבר הוכח כיעיל בעבר בהשקה של Gmail – עוזר לעורר סקרנות מהרשת החדשה וגורם להמוני גולשים ברחבי העולם לדרוש הזמנה.

קצת מספרים:

נכון לפברואר 2012, בפינטרסט יש למעלה מ- 10 מיליון משתמשים, כשלפי סטטיסטיקות 3.3 מיליון משתמשים נחשבים לפעילים ואקטיביים ברשת.

נתון מדהים לגבי הרשת, הוא אחוז הנשים שפעיל ברשת.  לפי הערכות שונות, למעלה מ- 90% מהמשתמשים (ועל פי גרסאות שונות 97% בקירוב) ב-Pinterest הם בכלל משתמשות (נשים).

מילון מונחים:

Pins: הכפתור שלמעשה מחליף את יכולת השיתוף של פייסבוק / פרסום פוסט.  אפשר לעשות pin על תמונות, סרטונים ומידע ברשת – כולל שיתוף מחודש של תמונות שמשתמשים אחרים עשו עליהם Pin –  Repin.

כל Pin כולל תמונה ותאור קצר שניתן להוסיף לצדה.

אפשר לשתף כל pin בפייסבוק ובטוויטר.

אי אפשר לעשות  pin it על תמונות מתוך הפייסבוק.

Boardsכשהמשתמשים נועצים (pin) תמונות בפרופיל שלהם, הם למעשה "תולים" אותם על לוחות שמסודרים לפי קטגוריות שונות – למשל לוח אופנה, לוח אוכל, לוח עיצוב בית, לוח סרטונים מצחיקים וכן הלאה..

שימוש יעיל שאפשר לעשות בלוחות יכול להיות ארגון מסיבה או חתונה למשל – שם תוכלו לשתף את כל המידע הרלוונטי לאירוע.

Likesגולשים יכולים לעשות לייק לתמונה או סרטון שהם רואים אצל משתמשים אחרים.

Commentsגולשים יכולים להוסיף תגובות על מידע שמשותף / ננעץ על לוחות של משתמשים אחרים.

Following: בדומה לטוויטר, Pinterest מאפשרת לנו לעקוב אחר משתמשים שונים. ניתן לבחור לעקוב אחר כל ה-pins שמשתמש מסוים משתף או אחר קטגוריה מסוימת בלבד.

Followers: כמו שאתם יכולים לעקוב אחר משתמשים אחרים – כך יכולים לעקוב גם אחר הידיעות והשיתופים שאתם מעלים ללוחות שלכם.

Feed: ברגע שהתחברתם למערכת (אפשר להתחבר גם באמצעות פרופיל הפייסבוק שלכם), אתם תגיעו לדף הראשי שנקרא feed.  בדף זה יופיעו כל ה- pins האחרונים.  אתם תוכלו לבחור באילו לצפות לפי פילוח של:  הכול / קטגוריות מועדפות / חברים בלבד.  כמו כן תוכלו לשתף את ה- feed שלכם ישירות לטיימליין בפייסבוק.

מי משתמש בפינטרסט?

נכון לזמן זה, מי שמשתמש בפינטרסט הן בעיקר נשים.  אך בזמן האחרון ניתן לראות גידול מרשים וחשיפה הולכת וגדלה לרשת המסקרנת.

לדעת רבים, ההצלחה הגדולה של Pinterest נובעת מהויזואליות והממשק הידידותי.  כאמור, ניתן להירשם למערכת בהתממשקות מלאה עם הפייסבוק.  הרשת עצמה חושפת מאגר ויזואלי עשיר של תמונות ומציעה לכל גולש חוויית גלישה מהנה.

תוכלו לראות שלל דוגמאות של משתמשים שעושים שימוש ברשת לניהול וריכוז תמונות בנושא מסוים – למשל

מישהי שריכזה את כל הפריטים שהיא צריכה לארגון החתונה שלה.

או למשל מישהו שמרכז את המאכלים והקינוחים שהוא מת לאכול –

 

לסיכום, Pinterest היא בהחלט רשת חברתית שעושה סימנים חיוביים להמשך גדילה ומשיכת גולשים ומשתמשים חדשים.

פייסבוק כבר שמה עין על הרשת החדשה והיא בהחלט מתעניינת במידע שמתנקז לרשת זו.  מארק צוקרברג כבר הספיק להצטרף לרשת.

מנתונים שמתקבלים, פינטרסט מייצרת כיום יותר תנועה לאתרים מאשר גוגל פלוס ולינקדאין למשל.

רוצים להוסיף כפתור pin it לאתר שלכם ולהגדיל את החשיפה שלכם ברשת – קראו מדריך בנושא

מה אתם חושבים על Pinterest?    יש לה עתיד?