עמוד הבית > כללי > האם הנתונים שאתם מקבלים מה Search console מדוייקים?

האם הנתונים שאתם מקבלים מה Search console מדוייקים?

כולם יודעים שהדרך הטובה ביותר לדעת איך גוגל מתייחס לאתר שאתם מקדמים היא באמצעות כלי ניהול האתרים של גוגל – הSearch Console – (לשעבר Webmaster Tools – ולהלן: WMT). העיקרון הוא פשוט – אנחנו מאשרים מול גוגל שהאתר שייך לנו – וגוגל מצידו פורש בפנינו את הנתונים שיש לו – על מנת שנוכל להתייעל ולשפר את הנראות שלנו בגוגל (ועל הדרך להתקדם במיקומים).

על פניו – הWMT הוא הכלי הבטוח והאמין ביותר על מנת לקבל את מלוא המידע

צריך לומר זאת מראש – גוגל מעולם לא אישרו או טענו שיש קשר בין הנתונים ובין המיקומים בתוצאות החיפוש. אנחנו משתמשים בכלי בעיקר כי אם יש תקלה כלשהי באתר או אם האתר עף מתוצאות החיפוש – המקום הנכון ביותר להתחיל לבדוק מה הבעיה זה הWMT.

אבל – האם הנתונים בסרצ' קונסול מדוייקים?

ובכן – על פניו נראה שכן. אבל שימו לב ל"גליצ'ים" שעלולים לגרום לכך שהנתונים שWMT מציג לכם עלולים להיות חסרים ולא מדוייקים.

האם ידעתם שיש חשיבות מכרעת לצורה שבה אתם רושמים את האתר בWMT?

ידעתם.

לכן כשאנחנו מעבירים אתר מHTTP לHTTPS אנחנו רושמים את האתר כנכס חדש. ואותו דבר כשאנחנו מוסיפים או מעלימים את הWWW. כי גוגל נותן נתונים על פי כתובת האתר שמופיעה לו.

נו, זה ברור. אז מה הבעיה?

זו בדיוק הבעיה. גוגל מציגים את הנתונים על פי התצוגה המדוייקת שמופיעה במנוע החיפוש. ואיך זה מפריע?

במקרה שאני נתקלתי בו – יש לי אתר ראשי – ותחתית 3 אתרים שנמצאים על תת-תיקייה.

נניח שכתובת האתר שלי היא site.com

ויש לי תת-אתר בשם: site.com/justtestingsomething

אז רשמתי אותו ככה בWMT.

אבל! כשפתחו את תת האתר הוא הוגדר (וזה אפשרי במערכות כמו וורדפרס) בכתובת כ site.com/JustTestingSomething – ולכן גוגל לא יציג לי אף נתון על האתר! מכיוון שהאתר יופיע לגולשים במנוע החיפוש עם האותיות הגדולות – ומבחינת גוגל זהו אתר שונה לחלוטין! ולכן עלי לקרוא לנכס שלי בWMT בדיוק כפי שכתובת האתר מוצגת.

נו מה אתה רוצה ממני?! זה מקרה קיצוני ונדיר!

טוב, זה נכון. אבל כבר אמר הסופר האגדי טרי פרצ'ט זצ"ל "סיכוי של אחד למיליון מתרחש בתשעה מתוך עשרה מקרים" – ולכן הסבירות שמישהו יתקל בזה היא לא קטנה – בעיקר כי היום בעידן שם הדומיין, אורכו וייחודיותו – פחותים בכל מה שקשור לSEO – ובאתרים כמו WIX, WordPress.com ועוד מערכות שבגרסאות מסויימות לא נותנות דומיין אישי. ולכן נתקלתי במספר תתי אתרים שמורכבים מהמון מילים – ובעליהם פשוט משתמשים באותיות גדולות בשביל להבדיל בין המילים – והם חשופים לבעיה הזו.

במקרה שלי – יש לי אתר ראשי שמתוכו מסתעפים 3 תתי אתרים. שאחד מהם מורכב מ2 מילים שבמקור הוצגו עם אותיות גדולות כהפרדה בין מילים. ובעקבות תקלה במערכת ההפניות באתר – גיליתי שיש לאתר 2 גרסאות אחת באותיות קטנות – ואחת עם שילוב של אותיות גדולות וקטנות.

כמובן שהבעיה נפתרה די מהר (קנוניקל ושינוי גורף של כתובות האתר) אבל הייתי חייב לבדוק מה המשמעויות הנוספות לכך שבתוצאות החיפוש בגוגל – כתובת האתר מופיעה לפעמים עם אותיות גדולות ולפעמים בלי. על פניו, לא אמור להיות הבדל… בפועל:

כתובת האתר עם אותיות גדולות:

 

כתובת האתר עם אותיות קטנות:

כפי שניתן לראות – מבחינת גוגל מדובר ב2 אתרים שונים לחלוטין.

אגב – הנתונים של ההקלקות זה רק נדבך אחד של השוני בין הנתונים. שימו לב למדד הקישורים הנכנסים:

האתר עם אותיות קטנות

מול האתר עם אותיות קטנות וגדולות

וזה ממשיך בכל אחד מנתוני האתר – כשאני מזכיר שוב – מדובר באותו אתר בדיוק!

אוקי… אז מה עושים?!

לא הרבה.

כלומר – יש מה לעשות, אבל קודם כל חשוב שתדעו שיש סיכוי סביר שאם האתר שלכם יושב על תת-תיקייה באתר ראשי (וזה קורה הרבה בפורטלים ענקיים ואתרים מסועפים כשרוצים להפריד בנתונים של הקטגוריות) הוא עם פוטנציאל לשינוי אותיות – יכול להיות שיש לכם נתונים חסרים.

אז איך מצמצמים נזקים?

טוב – בואו לא ניסחף. לא מדובר פה בנזקים. נכון, יש הבדלים בנתונים ולפעמים הם משמעותיים – אבל אני בספק אם זה יגרום לנזק ישיר.

אבל בכל זאת – איך ניתן להתמודד בצורה הטובה ביותר מול המפלצת?

אז קודם כל – מילת המפתח שלנו היא "אחידות". אחידות בכתובת, אחידות בשימוש בו, בקישורים, במבנה ובאתר.

אם החלטתם על צורת כתיבה מסויימת – השתמשו רק בה. למקרים הגנרים כמו WWW וHTTPS – יש הפניות וגוגל בד"כ יעשה את המעבר בעצמו. אבל על שינוי באותיות אנחנו לא מצהירים מול גוגל ולכן אנחנו חייבים לעמוד על המשמר ולוודא שלפחות באתר שלנו – כתובת האתר והמבנה שלו אחידים כדי שגוגל לא יסרוק ויאנדקס את כתובות האתרים שלכם במספר צורות.

לסיכום

כרגיל – גוגל לא נוטים לחשוף את הסיבה לפעולות שלהם והצורה שבה הם מתייחסים לנתונים – ואנחנו צריכים לעמוד על המשמר.

אחד הדברים החשובים שניתן וצריך לעשות – זה לשמור על אחידות במבנה וכתובת האתר ולדאוג שיהיה בצורה הפשוטה ביותר שלו – קרי – באותיות קטנות באנגלית. כל צורה אחרת תהיה מקור לבעיות. וכמובן – לוודא שהאתר מוגדר ומופיע נכון במנועי החיפוש ובWMT.

אסף כהן, ירושלמי, נשוי ואבא לילדים. מנהל את תחום הSEO וקידום האתרים בהיידה. מתמחה באופטימיזציה למנועי חיפוש ואוהב לפתור בעיות אופטימיזציה שאחרים הרימו עליהן ידיים. לאסף יש תואר שף מטעם איגוד השפים הישראלי והוא מתחזק אתר מתכונים מוביל בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

סיגנלים חברתיים הם הקישורים החדשים – למדו איך להשתמש בהם לקידום האתר – Social Seo

מכל השינויים שמתרחשים באלגוריתם של גוגל בשנים האחרונות, ניתן לזהות ...

אנידור חקק
04.06.2013
לקריאה

שיווק מבוסס דיוור אלקטרוני – כך עושים גיוס ושימור לקוחות!

גיוס ושימור לקוחות נחשב לפעולה החשובה ביותר בכל עסק, הפעילות ...

אנידור חקק
08.05.2012
לקריאה