עמוד הבית > כללי > כמה עולה מאמר לקידום אתרים?

כמה עולה מאמר לקידום אתרים?

אחת לשבוע לפחות אני נתקל בפניות לרכישת מאמרים לצורך קידום אתרים, הצורך הוא קבוע, הפניה והשירות טכניים לגמרי ומה שעושה ללקוח את ההבדל (אם הוא לא בעל ניסיון) זה התמחור.

מכיוון שיש אגדה אורבנית, לפיה מאמר לקידום אתרים הוא לא מאמר שמישהו אי פעם יקרא או שזה "רק לעיניים של גוגל" הרי שהאיכות בהרבה מן המקרים לא נלקחת בחשבון וקבלת ההחלטה של מרבית העסקים והלקוחות היא לפי המחיר הנמוך ביותר.

מה זה מאמר SEO איכותי?

בסקר קצר ולא מייצג שראיתי בקבוצת פייסבוק העוסקת בקידום אתרים גיליתי שיש המון דעות להגדרת מאמר איכותי, התג ובות נעו בין כאלו שאמרו שהתוכן חייב להיות ברמה הכי גבוהה תוך הקפדה על הפרטים הכי קטנים הקשורים באופטימיזציית תוכן לSEO לבין כאלו שאמרו שמאמר SEO אמור להיות מאמר קצר ופשוט בלי יותר מדי השקעה, שיכול לכתוב כל אדם – לא משנה מה ניסיונו, כל עוד שאיש SEO יעבור עליו ויתן הערות, היו שהגדילו ואמרו שגם עריכה אינה חשובה וכל מה שחשוב זה להטמיע כמה שיותר את מילות החיפוש בלי להקדיש מחשבה.

גישה זו חייבת להשתנות, אנחנו חיים בעידן שאחרי עדכון גוגל פנדה – לגוגל היום יש את היכולת לזהות תכנים טובים שמספקים ערך אמיתי לגולשים ולעומתם תכנים שלא מעניינים אף אחד.  אם התוכן שלכם לא יעניין את הגולשים – הוא גם לא יעניין את גוגל.   ההמלצה צריכה היום מיקוד בכתיבת תוכן מקצועי ובחירת כותבים שמתמחים בעולמות תוכן ספציפיים.

מאמר איכותי לצורך קידום אורגני במנועי חיפוש הינו תוכן שנכתב על ידי כותב בעל ניסיון בתחום, המותאם באופן יסודי עבור מנוע החיפוש הרלוונטי, מקור התוכן הוא כבר נושא בפני עצמו.

כיצד לבחור את הכותבים הנכונים?

מקדמי אתרים הגיעו למסקנה שלכתוב בעצמם את התכנים אינו ניצול נכון של זמן העבודה שלהם, אז עולה השאלה האם להעסיק כותבים חיצוניים או שמא נכון יהיה להביא עובד במשרה מלאה שכל תפקידו יהיה לייצר תוכן.

האם סטודנטים במשרה חלקית הם התשובה? האם כדאי למצוא כותבים עצמאיים ברשת?

קביעת המחיר למאמר נעשית כיום בעיקר לפי כמות המילים המבוקשת, סוג התוכן, ניסיון הכתב, רמת האופטימיזציה הנדרשת להתאמה למנוע החיפוש ועד ועוד. כמובן שאם מדובר בתוכן שיווקי שאמור לייצר פניות ומכירות – עלויות הכתיבה גבוהות יותר.

להרחבה – מומלץ לקרוא את המאמר:  "איך לבחור קופירייטר לאתר"?

כמה אמור לעלות מאמר לקידום אתרים?

בעיקרון יש את כל המשתנים שכבר ציינתי אבל יש גם את השוק שמכתיב לכולנו טווח מחירים, כיום בישראל ניתן למצוא מחירים של החל מ 0.09 שקלים למילה ועד שקל למילה, ככל שהדרישה לכתיבת מאמר לקידום אורגני גדלה כך גם כתבים שיודעים לתת ערך אמיתי דורשים עלות גבוהה בהתאם, עלות שחברות קידום מקצועיות מוכנות לשלם.

במקביל כתב מקצועי שיכול לעמוד בדרישות גבוהות יכול לייצר תוכן מוזל יותר, כאשר מדובר בהזמנות גדולות – למשל עבור חברה לקידום אתרים ולעיתים עדיף לרכוש את התוכן מסוכנות ולא ישירות מהכתב. עוד סוגיה חשובה היא נושא השחיקה. במידה ומועסק כותב אחד שנדרש לכתוב בכל חודש תכנים דומים לאותם לקוחות – זה עשוי לגרום לשחיקה ולפגיעה באיכות התוכן.

לכן מקצועני SEO רבים החליטו שמה שעובד להם הכי טוב עליו הם ישלמו ולא משנה מה העלות, בין אם זה כותבים במשרה מלאה ובין אם זה כותבים חיצוניים, העלות מן הסתם מתגלגלת על הלקוח ועל התמחור הכללי של העבודה, ולכן אם רוצים להגיע לכותב הנכון או לתוכן הכי טוב –  אפשר במקום לשבור את הראש, לגשת לחברה שיש לה ניסיון, מוניטין והצלחה בטוחה ולקנות ממנה ישירות תוכן. חשוב לציין שלא כל חברות הקידום מציעות שירותי כתיבת תוכן במסגרת שירותי הקידום.

תוכן לקידום אורגני – השקעה שתשפיע על קידום האתר השלכם

כדי להבין כמה כסף צריך להקציב למשימה הדבר שהכי פשוט למדוד הוא ניסיון ותוצאות, אפשר לבקש מכותב מקצועי או מסוכנות לקידום אתרים להציג תוצאות חד משמעיות לתוכן שגרם לגדילה בפניות/ בטראפיק/ במכירות או לתכנים שמופיעים בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.

אם נראה קשת רחבה של תכנים שיצרו ללקוח ערך בדמות המרות אמיתיות באתר – נדע גם כמה שווה לנו להשקיע בתקציב הכתיבה.

הנוסחה פשוטה – השקעה בתוכן צריכה להסתמך בעיקר על מה שאתם רוצים להשיג באמצעות התוכן המבוקש.

טיפים לבחירת הכותב המתאים:

  • כנסו לרשתות החברתיות – המקום הראשון אליו הכי קל לגשת, חפשו בקבוצות רלוונטיות אחר כתבים מוכשרים, ממש כמו שאנחנו רגילים לעשות כשאנחנו מחפשים מוצר חדש לבית
  • שוחחו עם הכתב ישירות, אם אתם מגיעים לסוכנות בקשו לדבר עם ראש התחום, בין אם זה מנהל SEO או מנהל התוכן
  • בקשו דוגמאות
  • בקשו סיפורי הצלחה
  • בררו כמה רחב הידע של הכתב בעולמות קידום אתרים במנועי חיפוש
  • האם הכתיבה כוללת עריכה לשונית? ישנן הצעות מחיר שלא כוללות את העלות של העריכה
  • אחרון והכי חשוב – תיאום ציפיות בינכם לבין עצמכם, החליטו מה החשיבות בעיניכם לתוכן המבוקש, מה המטרות של הכתיבה וצאו לדרך אחר כותב המתאים למטרה שאתם הגדרתם

יש המון דעות לכאן ולכאן על תוכן איכותי, טווח המחירים המומלץ בעיני הוא בין 15 אגורות למילה אם אתם פונים ישירות לכתב, ל35 אגורות למילה אם אתם רוכשים דרך חברת תוכן.

בסופו של יום הכל מתכנס לכמה אתם מוכנים להשקיע כדי להשיג את התוצאות הרצויות בעיניכם, אנו ממליצים לחקור וללמוד את השוק, את המטרות שלכם ולצאת לדרך עם כתב או סוכנות איתם תבנו מערכת יחסים ברורה הבנויה על תועלת הדדית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

למה קופירייטר עדיף על כותב תוכן רגיל?

עד לפני מספר שנים, כאשר דיברנו על קופירייטר, הקונוטציה הראשונית, ...

צוות היידה
01.08.2021
לקריאה

האתר מתרסק בגוגל? קייסטאדי מעבר לאתר חדש

"אנחנו מעלים היום את האתר לאוויר!" את הודעת האימה הזו ...

אסף כהן
23.10.2018
לקריאה