עמוד הבית > קידום אתרים > 11 שאלות שיעזרו לכם להחליט האם קידום אתרים זה שירות שמתאים לכם?

11 שאלות שיעזרו לכם להחליט האם קידום אתרים זה שירות שמתאים לכם?

השאלה שהצגתי בכותרת יכולה קצת לבלבל. זה אולי יישמע לכם קצת מוזר, אבל השירות של קידום אתרים לא מתאים לכל אחד.

בדרך כלל השאלות הנפוצות לפני שמתחילים לקדם את האתר הן:

  1. איך בוחרים חברה לקידום אתרים?
  2. מה עדיף? לקדם את האתר או לעשות קמפיין ממומן בגוגל?
  3. צריך בכלל אתר בימינו? הרי יש פייסבוק.  כאן מבחינתי יש פתרון אחד ברור – אתר שייך לכם, פייסבוק לא.

 

רוב הפרויקטים של קידום אתרים נכשלים בגלל:

  1. לא מוגדרים יעדים
  2. לא מוגדרים מדדים לפיהם נוכל למדוד את איכות העבודה
  3. לא ניתן לעשות שינויים באתר / אין גישות והרשאות לשינויים באתר

 

לכן החלטתי לרכז בפניכם שאלות שיעזרו לכם להבין –

האם קידום אתרים זה בכלל שירות שמתאים לכם?

 

  1. מה מטרת הפעילות? מה אתם רוצים שיקרה?

קידום אתרים הוא שירות שאורך זמן. מטרתו העיקרית היא יצירת נוכחות בעמוד הראשון בגוגל בכמה שיותר ביטויים רלוונטיים למוצרים והשירותים שלכם. חלק גדול מהחיפושים בגוגל הנו למטרת למידה ולא בהכרח למטרת רכישה.  קידום אתרים בגוגל עוזר לכם לבנות את המותג שלכם בעיני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.   אם אתם מחפשים לבנות מותג ולהגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם מגוגל – קידום אתרים מתאים לכם.

 

  1. מה בעיניכם יוגדר כהצלחה?

אם אתם מחפשים כמה שיותר לידים וכמה שיותר מהר – קידום אתרים זה לא המוצר שאתם צריכים.

קידום אתר בהחלט יכול לתרום ולייצר לידים מאוד איכותיים, אך בטח לא בשלב ראשוני ובטח לא עם אתר חדש / אתר שלא קודם בעבר.

 

  1. כמה זמן אתם יכולים לחכות עד שתגיעו למטרה?

כדי לראות תוצאות מקידום אתרים, צריך להמתין בין 3-6 חודשים לפחות.  בביטויים תחרותיים, זמן ההגעה לדף הראשון עשוי לארוך גם שנה ואף יותר.

 

  1. מה המדדים לפיהם נוכל לבדוק את איכות הקידום?

לידים? מכירות?  זה היעד הסופי.

כדי שנוכל להגדיל את כמות הלידים והמכירות באתר יש כמה מדדים שצריכים לקרות לפני:

  • עלייה במיקומים בביטויים שנבחרו לקידום באתר. כל פרויקט קידום אתרים מתחיל במחקר מילות מפתח, שתפקידו לבחור את הביטויים בעלי הרלוונטיות והפוטנציאל הגבוה ביותר למשוך לקוחות לאתר. העלייה במיקומים מתחילה לאחר 3-6 חודשים מתחילת הפעילות כאשר המטרה הנכספת היא כמובן הגעה לדף הראשון בגוגל.  חשוב מאוד לבחור ביטויים עם כמות חיפושים גבוהה כדי להגדיל משמעותית את כמות הגולשים שנכנסים לאתר.

קידום לדף הראשון

  • לאחר שדפים מהאתר הגיעו לדף הראשון בביטויים רלוונטיים, מגיע השלב השני – הגולשים מתחילים להגיע לאתר. לכן, המדד השני הוא הגדלת תנועת הגולשים (טראפיק) האורגנית לאתר.  לאורך זמן (ובדרך כלל בין 6-12 חודשים), תנועת הגולשים האורגנית לאתר צריכה לגדול באופן עקבי ככל שיותר ביטויים ודפים מהאתר נכנסים לדף הראשון בגוגל.

הגדלת טראפיק לאתר

  • ורק אחרי כל זה מגיעים הלידים. ככל שיותר ויותר גולשים מגיעים לאתר, עכשיו זה השלב לגרום להם להפוך ללקוחות.  זה אומר להוסיף טפסי יצירת קשר, כפתורי התקשרות ושלל אלמנטים מתחום ה- UI/UX ומתחום שיפור ההמרות (CRO).

הגדלת מכירות כתוצאות מקידום אתרים

כמובן שבשלב זה נוכל למדוד את איכות הטראפיק שמגיע לאתר ולשנות/לעדכן בהתאם את הביטויים שאנחנו מקדמים.

 

  1. האם קהל היעד שלכם בארץ או בחו"ל?

אם קהל היעד שלכם בחו"ל, אתם צריכים להגיע עם אורך רוח גדול. צריך גם לקחת בחשבון שככל שתרצו להתקדם בגוגל ביותר מדינות וביותר שפות – כך העלות לפרויקט תגדל.   חלק גדול מהתקציב לקידום אתרים בחו"ל מושקע ביצירת קישורים איכותיים לאתר. התקציב עשוי להגיע לאלפי דולרים מדי חודש.

 

  1. האם קהל היעד שלכם הוא עסקי (B2B) או פרטי (B2C)?

אם קהל היעד שלכם הוא עסקי (חברות/עסקים/ארגונים), יצירת נוכחות בגוגל היא חשובה מאוד אך היא לא תמשוך בהכרח את קהל היעד הנכון.  החיסרון הגדול ביותר של גוגל הוא שאי אפשר להחליט מי יכול לחפש את הביטויים שבחרנו לקדם?  לדוגמה: אחד מהלקוחות שלנו בעבר קודם על ביטויים שקשורים למרכזיות.  קהל היעד שלו היה חברות מעל 25 עובדים.  לאחר שקידמנו אותו לעמוד הראשון בגוגל, הוא פנה אליי בטענה שפונים אליו גם בעלי עסקים קטנים עם 3-4 עובדים וזה לא מתאים לו.   לכן, חשוב להבין, נוכחות בגוגל היא טובה וחשובה, אך לא בהכרח מושכת את קהל היעד המדויק – בטח כשמדובר ב- B2B.

 

  1. כמה כסף תוכלו להשקיע מדי חודש?

קידום אתרים הוא שירות שדורש תשלום חודשי קבוע ולאורך זמן.  העלויות בשוק נעות בין כמה מאות שקלים לחודש לכמה אלפי שקלים לחודש.  הממוצע ינוע בין 2000-3000 ₪ בחודש. חשוב מאוד לבדוק מה אתם מקבלים במסגרת הקידום ולמה הספק מתחייב.   המחיר צריך לכלול בנק שעות לטיפול שוטף באתר (On page), יצירה והעלאת תכנים וכמובן יצירת קישורים לאתר (Off page).

 

  1. האם יש לכם מתכנת או מנהל אתר שיכול לערוך שינויים באתר?

אחד השלבים הראשונים בפרויקט קידום אתר, הוא ביצוע דו"ח אופטימיזציה טכני לאיתור בעיות שמונעות מהאתר להתקדם בגוגל.

התוצר של הדו"ח הוא רשימת המלצות ובעיות שיש לתקן באתר באופן מיידי כדי לגרום לו להיסרק ולהתאנדקס טוב יותר בגוגל.  חלק גדול מההמלצות הללו דורשות שינוי בקוד האתר – משהו שרצוי לתת למישהו בעל ידע והכרות עם האתר לעשות.  לכן, חשוב שיהיה לכם איש טכני שיוכל לטפל בהמלצות שיוגשו ע"י חברת ה- SEO.

 

  1. האם אתם מוכנים שיעשו לכם שינויים באתר?

שירות SEO (קידום אתרים) מחייב לבצע שינויים באתר.  אחד המוקדים העיקריים שמייצר התנגדות – הוא שינוי והוספה של תכנים באתר.  מקדמי האתרים רוצים שיהיה תוכן בכל דף ושיופיעו מילות המפתח הרלוונטיות – כי זה מאוד משפיע על קידום האתר.  בעלי אתרים רבים לא רוצים לפגוע בחוויית המשתמש וחלקם אוסרים להכניס תוכן לאתר – מה שבמקרים רבים ימנע את הצלחת הקידום בגוגל.

מניסיון, צריך לבוא לזה פתוחים, יש מספיק פתרונות טובים שמאפשרים גם שמירה על חוויית המשתמש וגם מיקוד בפרמטרים שחשובים לגוגל.  בנושא זה חשוב גם לוודא שיש אפשרות להטמיע קודים באתר.  זה רלוונטי גם ל- SEO אבל בכלל רלוונטי למדידה בשיווק דיגיטלי.

 

  1. האם יש לכם בלוג? האם אתם מעלים תוכן חדש לאתר?

בהמשך לשאלה הקודמת, תוכן זה חלק עיקרי וחשוב בקידום אתרים.  אם לא קיים באתר בלוג ואם יש בעיה לייצר ולהעלות תוכן חדש לאתר – זה יפגע ביכולת של האתר להתקדם בגוגל.

 

  1. האם יש חיפושים למוצרים ולשירותים שלכם בגוגל?

גוגל בסופו של יום הוא מנוע שנותן מענה לביקושים.   אם מחפשים אחרי ביטוי כלשהו, גוגל יחזיר כתשובה את הדפים המתאימים ביותר לחיפוש.

יש מקרים שבהם אנו מקדמים מוצר חדש שאין לו חיפושים בגוגל.   במקרים כאלו עלינו לעשות בדיקת עלות-תועלת ולהחליט האם כדאי לנו להשקיע בגוגל.

אחד המקרים שזכורים לי הוא שלפני מספר שנים הגיע אליי לקוח וביקש ממני לקדם את העסק שלו.

כששאלתי מה הוא עושה, הוא אמר שהם עושים מסאג' לאנשים במשרד.  אחלה שירות… אבל, לצערי אין לשירות הזה יותר מדי חיפושים בגוגל.  ולכן במקרה כזה או שצריך לחפש ביטויים שקשורים בעקיפין למוצר או ששווה לחפש שיטות אחרת.

אני תמיד אומר שכדאי להתחיל עם קמפיין ממומן בגוגל למשך חודש-שניים ולפיו לבדוק האם אפשר למשוך מגוגל לקוחות רלוונטיים.

 

בחירת חברה לקידום אתרים היא תהליך לא פשוט, אך קודם כל חשוב לראות שאתם מבינים מה השירות כולל, מה הוא דורש מכם והאם זה מתאים לכם?

קידום אתרים בראש ובראשונה דורש אורך רוח והבנה שהולכים פה לתהליך לאורך זמן.

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

האם שם הדומיין או הסיומת משפיעים על קידום אתר?

הבחירה בכתובת דומיין לאתר היא משמעותית, לא תמיד ברמת הקידום ...

אילון סבג
30.06.2019
לקריאה

הקשר בין גוגל, מותגים ונאמנות-גולשים

מקדמי אתרים תמיד דנים בפרמטרים הנחוצים לדירוגים, אבל מה שבטוח ...

amit
27.10.2013
לקריאה