עמוד הבית > מאמרים > מה משפיע על SEO? נתוני מחקר אוגוסט 2015

מה משפיע על SEO? נתוני מחקר אוגוסט 2015

לאחרונה פורסם המחקר הדו-שנתי של MOZ . פוסט זה מסכם את תוצאות המחקר הנ"ל ותובנות שניתן להסיק מהן לקראת שנת 2016.

המחקר של MOZ – מדדים שמשפיעים על קידום אתרים SEO

על הסקר הקודם כתבתי בזמנו באתר.  סקר 2015 מבוסס על מידע שנתקבל מלמעלה מ-150 סוכנויות מובילות שדירגו את המדדים המובילים שמשפיעים על קידום אתרים נכון להיום.   המחקר מסתמך גם על נתונים שמגיעים מכלי ניתוח כמו SimilarWeb ו- Ahrefs ועל מחקרים פנימיים שביצעו ב- MOZ לאחר הסתכלות על אלפי תוצאות חיפוש בשאילתות שונות.  כך שהמחקר הנ"ל מציג גם נתונים שהועלו על ידי חברות קידום מובילות וגם נתונים שיש להם קורלציה עם התוצאות בגוגל.

נתחיל בסיכום כולל של תוצאות המחקר – ואז נבדוק לעומק מה כולל כל מדד:

ranking factors 2015

 

הכי חשוב: Domain level Link features:

כפי שניתן לראות באינפוגרפיקה, המדד שזוכה להשפעה הגדולה ביותר על SEO הוא עדיין קישורים.  שימו לב שכלל המדדים מחולקים גם לפי השפעה ברמת חוזק הדומיין וגם לפי המדדים המשפיעים על כל דף ספציפי.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • כמות קישורים נכנסים לדומיין (מדומיינים שונים – לא קישורי פוטר או קישורים רוחביים)
  • איכות קישורים נכנסים (אמון, סמכותיות) – כמה הדומיינים שמקשרים אליכם דומיננטיים / פופולאריים / סמכותיים.
  • גיוון במקורות קישורים
  • קישורים נכנסים על גבי שם המותג
  • קישורים שמגיעים מאותו אזור גיאוגרפי בו פועל האתר שלכם
  • קישורים מכתובות IP שונות
  • רלוונטיות קישורים נכנסים – קישורים מדפים ודומיינים רלוונטיים בנושאים קשורים.
  • Page rank (כן, כן, אותו אחד שגוגל הפסיקו לעדכן אותו.. )

 

מספר 2 בחשיבות: Page level link metrics:

חשיבות הקישורים אינה קריטית רק ברמת הדומיין, אלא גם בהשפעה על דירוג של כל דף מהאתר.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • רלוונטיות (נושא) של דפים ודומיינים המקשרים לדף
  • גיוון בטקסט העוגן המקשר לדף, שימוש במילת המפתח בטקסט העוגן המקשר (במדויק / באופן חלקי).
  • קישורים נכנסים מאתרי מותגים וכותבים סמכותיים המקשרים לדף.
  • כמות קישורים נכנסים מדומיינים סמכותיים שונים לדף
  • ציון TRUST של הדף, סמכותיות של הדף
  • מיקום הקישור בדף המקשר והקונטקסט של הקישור
  • Page rank של הדף המקשר
  • קצב גדילת קישורים נכנסים לדף
  • כוונת הקישור (קישור עם כוונה שלילית על הדף המקושר)

 

מספר 3 בחשיבות: Page level keyword & content based metrics:

מדד זה מתייחס לרלוונטיות, כמות ואיכות התוכן המוצג בדף.  המדד מתייחס גם לאופטימיזציית התוכן בדף ושימוש במילת מפתח במקומות בעלי חשיבות.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • מילת המפתח מופיעה ב- Title של הדף
  • מילת המפתח מופיעה בחלק העליון של הדף / באזור התוכן העיקרי בדף
  • שימוש ב- LSI, מילים נרדפות
  • סמנטיות התוכן והתאמה לצרכי הגולש. כידוע לכם גוגל היום מנוע חיפוש חכם יותר ויודע לחבר בין אלמנטים שונים.  כך למשל אם אני מקדם דף על קבוצת באיירן מינכן, ראוי לציין את שמות השחקנים של הקבוצה, היסטוריה, תארים וכו' – כדי להיות רלוונטי יותר בתוכן של הדף לצרכי הגולש.  כך למשל אם גולש יחפש באיזה קבוצת כדורגל משחק ארתורו וידאל – הדף שלי עשוי להיות רלוונטי יותר.
  • מילת מפתח מופיעה בכתובת ה- URL של הדף
  • מילת המפתח מופיעה על גבי קישורים פנימיים המקשרים לדף
  • מילת המפתח מופיעה על גבי תגית ALT
  • מילת המפתח מופיעה ברכיבי HTML של הדף – כותרות, באופן מודגש / נטוי וכד'

 

מספר 4 בחשיבות: Page level – keyword agnostic features:

גם מדד זה מתייחס לאיכות הדף בהקשר של התוכן ומילות המפתח הקשורות אליו.     ההבדל מהמדד הקודם – ההתייסחות כאן אינה לשיבוץ של מילת המפתח בתוכן הדף או באיכות התוכן – אלא בפרמטרים עקיפים.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • תוכן ייחודי בדף
  • תוכן רלוונטי בדף / תוכן סמכותי
  • דף מותאם למובייל
  • CTR בהקלקות גולשים מתוצאות החיפוש בגוגל – בחיפוש אחר מילות מפתח רלוונטיות לדף.
  • מהירות זמן טעינה של הדף
  • כמות חיפושים של מילת המפתח המקודמת בדף, בשילוב עם שם המותג / כתובת URL. למשל גולשים שמחפשים "מתי לפרסם סטטוס בפייסבוק היידה"
  • באונס רייט של הדף
  • חוויית משתמש בדף
  • רמת עניין בדף – כמה זמן הגולשים שוהים בדף, האם גולשים וממשיכים לגלול את הדף לכל אורכו.
  • כמה התוכן עדכני? תאריך עדכון אחרון של הדף / תאריך בו הדף נכתב
  • ותק הדף
  • כמות התוכן בדף (אורך דף)
  • גולשים חוזרים לדף
  • שימוש במידע מובנה בדף / שימוש ב- schema.org
  • שימוש בתמונות וב- rich media בדף (סרטונים, מצגות וכו'.)
  • HTTPS
  • סמכותיות מחבר / כותב התוכן (Author rank)
  • שימוש ב- open graph בדף – למשל ב- Facebook authorship

 

מספר 5 בחשיבותו: User usage & traffic query:

נתונים אלה הם למעשה נתונים שגוגל מקבל מהגולשים. הנתונים שנמדדו בחלק זה נלקחו והתבססו על similarweb הישראלית.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • מידת אינטראקציה של הגולשים עם דפים מהאתר שמופיעים בתוצאות החיפוש
  • פעולות שעושה הגולש בדף – שיתופים, תגובות, צפייה בסרטון, קריאת תוכן
  • כמות גולשים שמגיעה לדף / כמות גולשים שמגיעה לדומיין
  • CTR של הדף וגם ברמת הדומיין
  • זמן שהייה בדף
  • כמות דפים נצפים
  • באונס רייט

מספר 6 בחשיבותו: Domain level brand metrics:

במילים אחרות – האם אתם מותג?  זה לא סוד שגוגל אוהב מותגים (וגם הצרכנים בדרך כלל).  לכן, אם אתם רוצים להתקדם בגוגל, רצוי לגרום לגוגל לחשוב שאתם מותג.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • כמה אנשים מחפשים אחר שם הדומיין / שם המותג
  • מידע רב שמופיע על המותג ברשת באתרים שונים (בין היתר NAP – name,address,phone). חשיבות גדולה בעיקר בהיבט של קידום לוקאלי.  האם מדובר בעסק מוכר בעל נוכחות גם בעולם האמיתי (ולא רק בוירטואלי)
  • אזכורים לשם הדומיין ברשת
  • אזכורים ברשת של המותג לצד מילות מפתח רלוונטיות
  • אזכורים של המותג ברשתות חברתיות
  • נוכחות של המותג ברשתות חברתיות וכמה הפרופילים החברתיים של המותג פופולאריים.

 

מספר 7 בחשיבותו:  Domain level keyword usage

מדד זה מתייחס לשימוש במילות מפתח רלוונטיות ברמת הדומיין.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • מילת המפתח מופיעה במדויק / חלקי בכתובת הדומיין
  • שם הדומיין קשור / רלוונטי למילת המפתח
  • מילת המפתח מופיעה בסאב דומיין / בתיקייה כלשהי באתר

 

מספר 8 בחשיבותו: Domain level keyword agnostic features:

מדד זה מתייחס לרלוונטיות וחשיבות מילת המפתח לדומיין ספציפי.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • תוכן ייחודי באתר
  • האתר מותאם למובייל
  • CTR משוקלל לכלל האתר
  • עדכניות התוכן המופיע באתר
  • זמן טעינה משוקלל לכלל הדפים בדומיין
  • התנהגות גולשים באתר: זמן שהייה, ביצוע פעולות באתר, גלילה של דפים, הקלקה על קישורים פנימיים
  • שימוש בקישורים פנימיים באתר
  • כמות דפי שגיאה באתר
  • ותק דומיין
  • כתבים סמכותיים ומשפיעים כותבים באתר
  • TRUST כללי של הדומיין ושל הדפים השונים בו
  • איכות אתרים שמאוחסנים על השרת בו מאוחסן הדומיין
  • אורך כתובת דומיין
  • זמן שנותר עד מועד חידוש הדומיין הבא
  • בעלים גלוי לדומיין

מספר 9 בחשיבותו: סיגנלים חברתיים

גוגל הכחישו מספר פעמים בשנים האחרונות את ההשפעה של סיגנלים חברתיים על דירוג בגוגל.  עם זאת, מרבית המקדמים בעולם מסכימים באופן נחרץ שקיימת השפעה.

הנתון הנ"ל מתייחס למדדים הבאים:

  • אינטראקציה עם תכנים של האתר ברשתות חברתיות
  • אינטראקציה עם תכנים של האתר בגוגל פלוס – שיתופים / +1
  • כמות ציוצים של דפים מהאתר בטוויטר
  • כמות שיתופים בפייסבוק
  • כוונת הגולש בקישורים ואזכורים שמגיעים מאתרים חברתיים – כוונה שלילית/חיובית
  • כמות שיתופים/נעיצות בפינטרסט של דפים מהאתר
  • שיתופים בלינקדאין

מה ימשיך להתחזק בהשפעתו על קידום אתרים?

  • התאמה למובייל
  • האם הדף נותן ערך רב לגולש? האם הדף מספק מענה לשאלות שמקלידים הגולשים בגוגל (גוגל מציגה תשובות עבור שאילתות רבות של הגולשים – בעיקר באנגלית).
  • התנהגות גולשים: CTR, שימושיות בדף, עומק גלישה באתר
  • חוויית המשתמש באתר , שימושיות באתר, UI
  • שימוש במידע מובנה, schema
  • האם לאתר יש אפליקציה? מידת פופולאריות של האפליקציה
  • מהירות אתר
  • HTTPS
  • התאמה סמנטית של דפי האתר לחיפושי גולשים רלוונטיים

 

מה יכול לפגוע בקידום האתר שלכם?

  • כמות תוכן קטנה יחסית לכמות הקישורים / פרסומות / באנרים בדף
  • הדף מקשר לאתרים ודפים לא רלוונטיים
  • יחס קוד לתוכן –  התוכן חייב להיות החלק העיקרי של הדף ולא הקוד (JS/HTML)
  • מעט קישורים פנימיים באתר
  • מעט תוכן באתר
  • המון קישורים יוצאים מתוך Sidebar או Footer, כמות גדולה של קישורים יוצאים מהאתר
  • יחס גדול מדי בין קישורי follow לקישורי nofollow
  • קישורים מאתרים ספאמיים, קישורים ממקורות לא איכותיים ולא רלוונטיים
  • מעט קישורים נכנסים (כמות קטנה של דומיינים מקשרים)
  • אין קישורים המכילים את שם המותג, אין גיוון בטקסט עוגן
  • תוכן כפול / תוכן לא ייחודי
  • ריבוי דפי שגיאות / שגיאות שרת

 

מילה אישית

כאמור, הנתונים הנ"ל מתבססים על מחקר – אלו בטח לא הנתונים הרשמיים או "המתכון" של גוגל.

בהחלט אפשר להסתמך ולהתחשב במידע המוצג לעיל, בעיקר בעקבות העובדה שהוא מתבסס על ניתוח של אלפי תוצאות חיפוש וכמובן על ניסיון של מאות מקדמי אתרים בעלי ניסיון רב.

 

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

8 Replies to “מה משפיע על SEO? נתוני מחקר אוגוסט 2015”

  1. אופיר סלע הגיב:

    אחלה סיקור אנידור – תודה

  2. רועי הגיב:

    מחקר יפה לא חידשו לנו יותר מדי MOZ אלו נתונים שידענו ..

    1. אנידור הגיב:

      לפעמים כל מה שצריך זה לדעת שאנחנו עושים את הפעולות הנכונות..

  3. SEO-Touch הגיב:

    יופי של מידע, תודה על התוספת בעברית לאינפוגרפיק.
    הפתיע אותי שלמרות כל המהומה על "חווית משתמש" עדיין הקישורים חזרו לככב בכזאת פרופורציה.
    מעניין עד כמה קידום אתרים בישראל מתנהג עם אותם דגשים.

    1. אנידור הגיב:

      מה שיותר אהבתי במחקר הזה , שהוא לא מתחשב בכל ההצהרות ההזויות של גוגל כמו: "סיגנלים חברתיים / התנהגות גולשים" אינם מהווים פרמטר המשפיע על דירוג אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קלוד Claude.ai – מספר 1 ביצירת תוכן AI בעברית

מה זה קלוד? בשנה האחרונה , שוק הבינה המלאכותית חם ...

אופק פרץ -
26.12.2023
לקריאה

השדרוגים בפלטפורמת Outbrain: פורמטים חדשים של מודעות ו-Real Time דשבורד

לפני פחות משנה הודיעו ענקיות ההיי-טק Taboola ו-Outbrain ששולטות באופן ...

אילון סבג
21.07.2020
לקריאה