עמוד הבית > קידום אתרים > קידום אתרים בחו"ל: איך מקדמים אתרים בארצות הברית?

קידום אתרים בחו"ל: איך מקדמים אתרים בארצות הברית?

יש לכם מוצר שפונה לקהל יעד בחו"ל?  קהל היעד בישראל קטן מדי עבורכם ואתם רוצים לגייס לקוחות מארה"ב וממדינות נוספות בחו"ל? ברוכים הבאים למגרש המשחקים התחרותי ביותר – קידום אתרים בחו"ל.

קידום אתרים בחו"ל לעומת קידום אתרים בישראל

הדעה הרווחת בקרב בעלי אתרים רבים היא שקידום אתרים אורגני אינו מתאפשר בכל תחום, לאור התחרות הרבה שיש והזמן הרב שנדרש כדי לייצר תוצאות.  אם בישראל התחרות גבוהה בלא מעט תחומים וביטויים, אתם יכולים להניח שהתחרות מבחינת SEO בארצות הברית למשל – תהיה משמעותית גבוהה יותר.  האם זה אומר שזה בלתי אפשרי?

לא, אבל זה בהחלט דורש להגיע עם המשאבים הנכונים ועם אורך הרוח הנכון.

המדדים המשפיעים על קידום אתרים בארצות הברית זהים לארץ אבל…

בסופו של יום קידום אתרים עדיין נשען על הפרמטרים המרכזיים:

כשכמובן, מדדים כמו התנהגות הגולשים וחוויית המשתמש באתר משפיעים אף הם על גוגל בדירוג האתר.

 

מוזמנים לצפות בוובינר בו התארחנו אצל אור פיאלקוב, בקבוצת מקצועני פרסום בדיגיטל:

אז מה חשוב שתדעו על קידום אתרים בחו"ל?

  • אי אפשר לקדם אתר לכל העולם.   אני מתקן, זה אפשרי, אבל זה דורש השקעה כספית מאוד גבוהה.  יש לא מעט דעות על האסטרטגיה והאופן הנכון בו יש לנהוג בעת קידום אתר רב לשוני למספר מדינות.  מהניסיון שלנו, בסופו של יום כדי לקדם אתר במספר מדינות בחו"ל – צריך אחת משתי האפשרויות הבאות:
    • קידום דומיין ייעודי לכל מדינה (למשל hayde.co.il,  hayde.com,  hayde.co.uk וכן הלאה)האופציה היקרה יותר.
    • קידום דומיין עם מספר שפות שישבו על גבי תיקיות שונות.  (למשל   hayde.com,  hayde.com/he (לאנגלית),  hayde.com/es (לספרדית) וכן הלאה.)  האופציה הזולה יותר.
    • ישנה גם אופציה לקדם שפה על סאב דומיין (למשל: es.hayde.co.il) אך אופציה זו פחות טובה מבחינת SEO כי היא לא מקבלת כוח מהאתר הראשי.

בכל מקרה, מדובר במצב שבו נצטרך להשקיע תקציבים גדולים על מנת לייצר תוכן וקישורים במספר שפות במקביל.

כמו כן, במידה ותרצו לקדם אתר במספר שפות תצטרכו להוסיף תגיות hreflang

למדריך: קידום אתר במספר שפות

 

הכנו לכם סרטון נוסף שמסביר כיצד לבחור אסטרטגיית לבנייה וקידום של אתר בינלאומי

איך מקדמים אתר בכמה שפות ובכמה מדינות?

 

  • התחרות הרבה יותר גדולה:  אם נעשה בדיקת תחרות SEO בארצות הברית, בדיקה מדגמית תראה לכם במרבית התחומים ישנם אתרים מאוד חזקים עם אלפי דומיינים מקשרים ואלפי דפים. זה אומר שאנחנו חייבים להגיע מחוברים למציאות ולהגדיר יעדים ריאליים.  אי אפשר ללכת על ביטויים גנריים כבר בשלב הראשוני (בטח אם מדובר באתר חדש, ללא ותק וללא קישורים) ורצוי לחפש ביטויי זנב ארוך ונישות שבהן יש לכן סיכוי טוב לייצר תוצאות.

 

לכן, פרויקט קידום אתרים בארצות הברית חייב להתחיל עם מחקר מילות מפתח מפוכח, שבו אנו מזהים ביטויים שמצד אחד יש להם כמות חיפושים מספקת (וכאן היתרון לגודל בארה"ב) ומצד שני יש תחרות סבירה שמאפשרת לנו להצליח לייצר תוצאות בתוך מספר חודשים.

 

הנה דוגמה ללקוח שנמצא אתנו פחות מחצי שנה וכבר נכנס לעמוד הראשון בכמה ביטויי זנב ארוך שיש להם כמות חיפושים גבוהה:

קידום אתרים בחו"ל

 

 

קידום אתרים בארצות הברית הרבה יותר מדויק (לוקאלי):

אם אתם מסתכלים על התוצאות המקומיות בגוגל my business בישראל, אתם ודאי רואים את ההתקדמות והשיפור משנה לשנה. בארה"ב הדיוק הרבה יותר טוב וקרוב לוודאי שתקבלו בכל חיפוש תוצאות מהסביבה הגיאוגרפית הקרובה ביותר אליכם.   אני מאוד ממליץ ללקוחות שרוצים לעשות קידום אתרים בארה"ב, להתחיל באזורים הגיאוגרפיים בהם יש להם נוכחות פיזית (למשל אם יש להם סניף במנהטן או ניו ג'רזי – שם הייתי מתחיל).

צריך גם להבין שהתוצאות האורגניות שיופיעו במנהטן למשל, יהיו שונות מהתוצאות האורגניות שיופיעו בלוס אנג'לס.  יש כאן התאמה ורלוונטיות של תוצאות החיפוש לגולש ולמיקום ממנו הוא מחפש. בשנים האחרונות גוגל אף התחילו לדייק יותר את התוצאות הלוקאליות והן משתנות לפי מיקוד!

 

קידום אתרים בארה"ב – העדכונים משפיעים מהר יותר

אם יש לנו יתרון אחד קטן בקידום אתרים בישראל, זה היכולת לראות מה הולך להגיע אלינו.  כמו שידוע לרובכם, מנוע החיפוש של גוגל נוהג להתעדכן בשלל עדכוני אלגוריתם מדי שנה

 

קישורים לאתר – זמן להכיר את המונח Outreach

אחד התחומים המאתגרים ביותר במהלך קידום אתרים בחו"ל זה כל נושא הקישורים.  מצד אחד יש כאן "שכונה" עם שוק עצום של קנייה ומכירת קישורים ומצד שני יש את גוגל ששואפת "לטבעיות" – והשאיפה שלנו היא ליצור קישורים שישרדו את עדכוני האלגוריתם ובסופו של יום ישפיעו על קידום אתרי הלקוחות שלנו בזירות תחרותיות בארצות הברית ובמדינות שונות.

 

שיטות בניית קישורים לאתר:

ישנן דרכים שונות ומגוונות להשיג קישורים אבל אתרכז כרגע בשיטה הרווחת ביותר – פוסט אורח.

כל כך הרבה הצעות שונות קיימות, אני אישית מקבל כל שבוע עשרות פניות במייל עם הצעות מפתות לרכישת בלוג פוסט ב $20-$100 כולל תוכן! הרשימות הללו מסתובבות בין עשרות אלפי בעלי אתרים וברוב המקרים לא שוות הרבה וגם לא יעזרו לכם להתקדם (שלא לדבר על הסיכון שהם יציבו לכם). באופן טבעי, רכישת קישורים מאתרים שנועדו למכור קישורים זה דבר מסוכן וסביר להניח שגוגל עלה על חלק גדול מהם כבר.

 

איך בודקים איכות של אתר? 

אפשר לכתוב פוסט שלם על זה אבל כרגע נדבר על אחד המדדים הכי פופולריים – DA Domain Authority , מדד זה הומצא על ידי Moz ולאורך הזמן נמצאה קורלציה בין איכות האתרים והציון שניתן להם ומדד זה תפס בשוק. במשך השנים גם מדד ה DR של ahrefs תפס אבל לצורך העניין נתייחס אליהם בצורה זהה. לא קל "לעבוד" על מדד זה והוא מורכב בעיקרו משקלול סך הקישורים ואיכותם של הדומיינים המפנים לאותו אתר.

 

האם ערכו של כל קישור בעל ציון מסוים זהה?

כמובן שלא!

ניקח שני אתרים, לאחד יש DA45 ולשני יש DA35 כמובן שנעדיף לקבל קישור מהאתר בעל הציון הגבוה. אתר זה הינו אחד האתרים מאחת הרשימות שקיבלנו במייל, אשר בדיקה מעמיקה מגלה שהוא שייך לרשת אתרים (PBN) וגם אם לא, לצורך המחשה, נניח ואותו הודי (בלי גזענות!) בעלים של 10 אתרים ויש לו עוד 8 חברים שלכל אחד מהם יש 10 אתרים, הם מחליטים לקשר מאחד לשני כולם, בציון שהם יקבלו כנראה שלאורך זמן יוצג DA45 ויהיה להם קל מאוד למכור קישורים מהאתר הזה. בפועל, גוגל מחזיק סוג של "רשימה שחורה" של אתרים שהוא תפס מוכרים קישורים, מבצעים מניפולציות וכו' ולא מתייחס אליהם כך שבפועל, יש מצב שאותו אתר בעיני גוגל "שווה" רק DA15 כיוון שרוב הקישורים שיש לאתר לא נספרים. אנו כמקדמים לא נדע זאת לעולם, אבל לאחר רכישה של עשרות קישורים כאלו ללא תוצאות, נתחיל להבין שמשהו לא כשורה. האתר השני, אמנם עם ציון נמוך יותר אבל הוא אתר אמיתי, אשר שייך לבלוגר אמיתי אשר קיבל קישורים אמיתיים. הלינק ג'וס שיש לאותו אתר שווה פי כמה מאותו אתר עם ציון מנופח ויעזור לנו הרבה יותר להתקדם, לא יעמיד אותנו בסיכון כיוון שאותו אתר לא מוכר קישורים לקהל הרחב ועוד.  

 

איך מקבלים קישורים מאתרים אמיתיים? 

לתהליך קוראים Outreach והוא לא פשוט. אנו מחזיקים צוות בקליפורניה אשר הוכשר על ידינו. 

 

התהליך מחולק לכמה שלבים:

  1.   הגדרת סוג האתרים ורמתם – בשלב זה אנו קודם כל מגדירים לאיזה אתרים נרצה לפנות, באילו תחומים, מה ציון המינימום אותו נסכים לשקול ועוד.
  2.   מציאת האתרים – אנו נעזרים בכלים שונים ומגוונים לעשות scrape לתוצאות החיפוש על בסיס הפרמטרים שהגדרנו בשלב הקודם. בסוף שלב זה יש ברשותנו אלפי אתרים אשר עומדים בקריטריונים שהצבנו.
  3. סינון ראשוני ומציאת פרטי קשר – כמו בכל תהליך אוטומטי, תמיד יש אתרים סוררים שנכנסו בטעות לרשימה, כאן נכנס התהליך הידני אשר נועד לסנן את אותם אתרים החוצה. לאחר מכן אנו עובדים במספר דרכים על מנת להשיג את פרטי הבלוגר או בעל האתר עצמו, זה לא קל כמו שאתם עשויים לחשוב ולאורך השנים טייבנו את השיטה שלנו.
  4.   שליחת אימייל ראשון וביצוע A/B Test אנו שולחים אימייל פניה ראשון אשר בו אנו בודקים טקסטים שונים כולל שורת נושא שונה, על מנת לראות איזה מהם יחזיר אחוז תגובה גבוה יותר. עם השנים למדנו מה עובד יותר טוב ולכן שלב הניסוי וטעייה שלנו מתקצר משמעותית.
  5. סגירת נושא – למתעניינים הרציניים אנו מציעים נושאים מסוימים אותם נכתוב לבלוג לבחירתם, ברגע שאותו בלוגר בוחר נושא, כתב התוכן שלנו, אשר דובר אנגלית שפת אם, מתחיל לעבוד, בדרך כלל יש הלוך חזור בינו ובין הבלוגר עד שמגיעים לטון הנכון לאותו בלוגר. אגב, לנו יש דרכים משלנו אשר עוזרים לנו לגלות אם אותו בלוגר אכן מחזיק בבלוג אמיתי או רק מעוניין במכירת קישורים.
  6.   פרסום הפוסט – ברגע שהכל הוסכם, אנו ממתינים לתאריך שנקבע על ידי הבלוגר לעליה לאוויר. אם מדובר באתר קטן הפוסט יכול לעלות לאוויר באותו יום, באתרים גדולים יותר או בכאלה שיש עורך וצוות כותבים, הפוסט יכול לעלות לאוויר גם שבועיים אחרי.

 

אמריקאים הם לא ישראלים

אם אתם חברה או מקדם אתרים שעובד מול לקוחות בארצות הברית, חשוב מאוד שתעשו שיעורי בית לגבי התנהלות מול לקוחות אמריקאים.  לקוחות אמריקאים שונים מאוד מלקוחות ישראלים, צריך להבין את כללי הנימוס ואת האופן בו אתם פונים ללקוחות הללו. 

מהניסיון שלנו למדנו שהלקוח האמריקאי מאוד סגור לעומת הלקוח הישראלי ואם הוא לא מרוצה הוא לרוב לא יציין זאת מפורשות או יבחר לציין זאת ממש בעדינות ולכן זה יכול להסתיים בסיום החוזה ביום אחד בהיר.

חשוב מאוד להכיר ולהבין מי הלקוח שעומד מולכם, מה האינטרס שלו, מה ייתן לו שקט והכי חשוב, תבינו את העסק, תבינו את המוצר ותנסו להיכנס לראש של עובד בארגון – רק כך תבטיחו שהמטרות שלכם הן גם המטרות של הלקוח שלכם!

 

לסיכום,

אם אתם רוצים למכור מוצרים ושירותים לקהל ברחבי העולם, אנחנו ממליצים לכם לבחון את התחרותיות מבחינת SEO בארצות הברית או בכל מדינה בחו"ל שאתם שואפים למכור את המוצרים שלכם.

זה כנראה ידרוש לא מעט משאבים וזמן, אבל בסופו של יום, אם תצליחו ליצור נוכחות אורגנית בתוצאות החיפוש של גוגל בביטויים רלוונטיים – זה יבטיח לכם הקלקות חינם (וכשמדברים על המספרים של ארה"ב – המון הקלקות חינם!!!) וגדילה טבעית של העסק לאורך זמן.

 

המאמר נכתב ע"י: בן אורן, שותף ומנהל הפעילות של היידה דיגיטל בארה"ב (מיתוג החברה שלנו בחו"ל PineTree) ואנידור חקק, שותף ומנהל הפעילות של היידה דיגיטל בישראל.

 

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

תגובה אחת בנושא “קידום אתרים בחו"ל: איך מקדמים אתרים בארצות הברית?”

  1. תודה על הטיפים השימושיים. השכלתי יותר, כיצד ניתן להיכנס לשוק האמריקאי מבחינת SEO.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

אופטימיזציה למנוע חיפוש התמונות של גוגל

לא מעט אתרים מקדמים את עצמם באופן אורגני – במילות ...

אסף כהן
04.02.2013
לקריאה

קידום אתרי נדל"ן בגוגל

תחום הנדל"ן הוא מאוד תחרותי, גם אונליין וגם במרחב הפיזי ...

צוות היידה
07.06.2020
לקריאה