עמוד הבית > כללי > קידום סטארטאפים בגוגל - איך להגדיל את הטראפיק האורגני שלכם?

קידום סטארטאפים בגוגל – איך להגדיל את הטראפיק האורגני שלכם?

במחזור החיים של סטארט-אפ מגיע השלב בו אתם צריכים להפסיק לפעול מתחת לרדאר ולגרום לגורמים הרלוונטיים למצוא אתכם ואת מה שיש לכם להציע כעסק. לצורך זה, הסטארט-אפ שלכם זקוק לאתר אינטרנט איכותי, ממותג ויעיל, אתר אינטרנט שאפשר למצוא אותו בקלות בגוגל למונחי החיפוש המרכזיים שלכם – ובשביל זה אתם צריכים שירות ממוקד ומותאם אישית של קידום סטארט-אפים בגוגל.

אלא אם קהל היעד שלכם (לקוחות, עובדים ומשקיעי הון סיכון) כבר שמע עליכם ספציפית, הוא לא יחפש אתכם לפי שם המותג שלכם, אלא לפי תחום הפעילות שלכם – או יותר נכון לפי מהות הבעיה שאתם כסטארט-אפ מציעים לפתור. זו אחת הסיבות מדוע קידום סטארט-אפים בגוגל הוא תחום ייחודי אשר כולל אלמנטים ספציפיים לעומת פרויקטים אחרים של SEO. מאפיינים נוספים של SEO לסטארט-אפ יכולים להיות הצורך לתוצאות מהירות אך גם מאוד ממוקדות ואורגניות, תקציב נמוך או מוגבל לקידום כי רוב הכסף הולך על פיתוח וכמו כן לעיתים מדובר על כניסה לתחום בו יש תחרות עזה מצד שחקנים טכנולוגיים גדולים וותיקים.

נציין מראש שמבחינת קידום סטארט-אפ בגוגל, מדובר על אתגר מורכב, בעיקר כי SEO איכותי ואפקטיבי מצריך זמן – ולסטארט-אפ צעיר ודינמי שצריך להתחיל לייצר הכנסות מהר אחרי שלב הפיתוח, לא תמיד יש את הזמן הזה להשקיע. בדיוק בגלל זה אתם צריכים גורם מקצועי מעולה העומד מאחורי כל פרויקט הקידום שלכם!

מתחילים עם אסטרטגיית SEO ומטרות

כדי שתהליך קידום סטארט-אפ בגוגל יהיה יעיל, ממוקד ומהיר ככל שניתן, חשוב שתהיה לו אסטרטגיה ברורה – צריך להבין מה הקידום צריך לתת לכם כעסק וגם להיכן אתם רוצים שהקידום ייקח אתכם. לצד אסטרטגיה, חשוב לגבש מטרות מוגדרות ופרטניות יותר לתהליך, כאשר חשוב שמטרות אלו תהיינה הגיוניות וברות השגה. מטרות יכולות למשל להגדיר מיקומים ריאליים ואפקטיביים למילות המפתח החשובות ביותר שלכם ו/או כמות טראפיק לפי רבעונים או תקופות אחרות.

נקודה נוספת וקשורה היא שעליכם להקצות לקידום בגוגל תקציב ייעודי וצבוע למטרה זו, לא לשים בכל חודש סכום אחר או לאלתר לפי התזרים שלכם באותה נקודה – SEO הוא חלק חשוב מכל מרכיבי השיווק שלכם!

לתת דגש על שיפור מהירות טעינת האתר

למהירות טעינת האתר שלכם והדפים בו יש משמעות רבה בקידום בגוגל כיום, הן למחשבים והן לסביבות מובייל. לכן, בתור אתר חדש של חברה צעירה שצריכה לייצר מיתוג ולמשוך תנועה מהר, עליכם לתת דגש על בניית אתר עם מהירויות טעינה גבוהות מאוד.

ודאו שהאתר שלכם ידידותי למובייל

הטיפ הזה הוא כמעט מובן מאליו כיום, אבל הוא עדיין מאוד חשוב לתהליכי קידום מוצלחים בכלל ולתהליכי קידום סטארט-אפים בגוגל בפרט. אפילו אם אתם פונים לקהל יעד מכובד וארגוני של משקיעי הון סיכון ולקוחות ארגוניים גדולים מתעשיית הטכנולוגיה, הקפידו לבנות אתר המותאם בצורה אופטימאלית גם לפלטפורמות מובייל, אתר רספונסיבי המתאים את אופן התצוגה שלו לפי המכשיר ממנו מגיע הגולש.

קהל של משפיענים – בניית מערך קישורים איכותי

לצד אלמנטים מהותיים אחרים כמו מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, יישום כלי SEO חזקים ונגישים באתר שלכם וכן הלאה, כדי לייצר תוצאות קידום איכותיות ולייצר סמכותיות ואמינות בקרב קהלי היעד שלכם, האתר שלכם צריך אזכורים ממשפיענים הנחשבים סמכות בתחום פעילותכם, אנשים ואתרים אחרים יחדיו. כך, קידום סטארט-אפ בגוגל יכול להרוויח המון מבניית מערך קישורים מאתרי טכנולוגיה מובילים בתחום הפעילות שלכם, מאנשים נחשבים ובעלי השפעה בתחום, אתרי חדשות ומדיומים רלוונטיים אחרים.

נקודות נוספות שיקפיצו אתר סטארט-אפ קדימה בגוגל

  • ביצוע מקיף, מעמיק ותחרותי של מחקר מילות מפתח, כולל התמקדות במילות מפתח מסחריות ומונחי נישה וניתוח כוונת המשתמש מאחורי מילות המפתח שאתם בוחנים.
  • צרו ופרסמו תוכן מעולה, רלוונטי ואשר ונתן ערך אמיתי לגולשים – בדגש על קהלי היעד ועל מטרות ה-SEO שלכם.
  • צרו אינטראקציות עם קהלי היעד שלכם, ענו לשאלות שלהם במדיומים שונים וכמו כן עודדו תגובות לפוסטים בבלוג האתר וענו על התגובות הללו.
  • בנו רשימת תפוצה והתחילו לעשות שיווק באמצעות כתיבת ניוזלטר ללקוחות שלכם.
  • בעזרת תוכן מעולה, חנכו את קהל היעד לגבי המוצר או השירות שלכם ומדוע אתם מביאים חדשנות ויתרונות לשוק.

לסיכום: SEO הוא תחום מורכב! זה אולי נראה קל ופשוט מאוד מקריאת קטעי בלוג כמו זה, אבל זה לא. למרות זאת, בהחלט אפשר להגיע לתוצאות מצוינות ואפילו די מהירות בתהליכי קידום סטארט-אפים בגוגל, "רק" צריך לעבוד מסודר ובאופן מובנה, להתמקד בדברים החשובים שעובדים הכי טוב ולעבוד עם מקצועני קידום שכבר יש להם ביצועים מוכחים בשטח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך לסנן התקפות ספאם על האנליטיקס

אחד הסיפורים החמים מהשבועות האחרונים הוא דיווחים הולכים וגוברים על ...

אסף כהן
08.02.2015
לקריאה

הפרת זכויות יוצרים באינטרנט – החשיבות של תוכן מקורי וייחודי

המאמר הנבואי של ביל גייטס בינואר 1996 ביל גייטס כתב ...

צבי גולדווג
21.03.2022
לקריאה