עמוד הבית > כתיבת תוכן > איך לגרום ליותר גולשים להקליק על המאמרים שלכם בטבולה ואאוטבריין?

איך לגרום ליותר גולשים להקליק על המאמרים שלכם בטבולה ואאוטבריין?

מנהלי תוכן ואנשי קריאייטיב רבים תוהים פעמים רבות כיצד ניתן להגדיל את יחס ה-CTR של התוכן שהם מייצרים באמצעות פרסום ממומן בפלטפורמות השונות, אז נוסחה מדויקת עדיין אין וכנראה שגם לא תהיה, ולמרות זאת יש לא מעט כלים שניתן להיעזר בהם על מנת לשפר את תוצאותיכם.  זה הזמן להכיר לכם את Taboola Creative Trends.

כשאנחנו מדברים על פלטפורמות המלצות תוכן אנחנו מתייחסים בעיקר לפרסום מאמרים באמצעות טבולה ואאוטבריין – ועדיין במידע שנציג במאמר זה נוכל לעשות שימוש בפלטפורמות שונות ולא רק במנועי המלצות תוכן.

איך Taboola Creative Trends עוזר לנו?

באמצעותו נוכל לדעת אילו סוגי תמונות ואילו מילים וצירופים זוכים לכמות הקלקות גבוהה יותר בטבולה, זה אומנם מציג את הנתונים של טבולה אבל מכיוון שאין שוני גדול בין טבולה לאאוטבריין אפשר להשליך את התוצאות גם אם בחרתם בפלטפורמה אחרת (ותכלס גם על כותרות מאמרים שאתם מעלים בפייסבוק), עוד לפני כן חשוב כמובן להבין שלתמונה ולמילים הנבחרות יש משקל מהותי על אחוזי ההצלחה של הקמפיין/מאמר שלכם וככל שתתייחסו לכך יותר ברצינות כך גם תצליחו להשיג תוצאות טובות יותר.

מה זה CTR?

יחס ה-CTR בעצם מציג עבורכם את אחוז המקליקים על המודעה מתוך כמות הנחשפים, אם למשל נחשפו למודעה 1000 איש ומתוכם הקליקו 50, המשמעות היא שיחס ה-CTR שלכם עומד על 5%, המטרה שלנו היא כמובן להגדיל את היחס כך שכמה שיותר יקליקו מתוך הנחשפים, כך גם תוכלו לדעת שניצלתם את התקציב שלכם בצורה הטובה ביותר.

אז איך מגדילים CTR על מאמרים?

כמובן שלא כל מודעה דומה לשנייה ולכן מה שתצטרכו בתחילת השימוש באתר הוא לסווג את התוכן על פי מה שמתאים לכם, ישנה אפשרות לבחור בין קטגוריות שונות כמו: יופי וטיפוח, עסקים, לימודים, בידור, אוכל, טכנולוגיה, לייפסטייל ועוד.

צריך להבין שלכל קטגוריה יש קהל יעד שונה, הרגלי ההקלקות של אנשים מתחום הטכנולוגיה או עסקים יהיו שונים מהרגלים של אנשים שמקליקים על מודעות לייפסטייל למשל, ולכן חשוב לסמן את הקטגוריה המתאימה עבורכם.

בהנחה שאנחנו פונים לקהל לישראלי בעברית אז כמובן שרצוי לסמן "עברית", ו-"ישראל", למרות שאם אתם מתכננים לפנות לקהל יעד אחר או בשפה אחרת תדעו שהאופציה לשפות ומדינות שונות קיימת ובהחלט אפשרית למי שזקוק לכך, לגבי סוג המכשיר זה די תלוי בכם, ניתן לבחור בדסקטופ/סמארטפון/טאבלט או שילוב של כולם.

אילו תמונות מביאות יותר הקלקות?

אחרי ההסבר הנה כמה נתונים כלליים על תמונות שמקבלות יחסCTR  גבוה יותר: יש לציין שסיווגתי את זה כ-ALL CATEGORIES ואם תבחרו קטגוריה ספציפית כנראה שגם תקבלו תוצאות שונות, באופן כללי ניתן להגיד כי תמונות של נשים זוכות ל-אחוז  CTRגבוה ב-22% מתמונות של גברים, תמונות של חיות מגדילות את אחוז ההקלקות, הקהל הישראלי מעדיף תמונות בצבע מאשר שחור ולבן, תמונות ריאליסטיות עדיפות על תמונות מצוירות, תמונות קלוז אפ עדיפות על תמונות תרחיק ועוד, שוב יש לציין כי לכל מדינה/שפה או קטגוריה אחרת יהיו תוצאות שונות מכיוון שקהל היעד הוא שונה כך שאתם יכולים לשחק עם המערכת כפי שתרצו.

 

 

התוכן הוא המלך!

אז אחרי שבדקנו איזה תמונה תתאים לנו, כל שנותר הוא להחליט על המשפט שבשילוב עם התמונה יגרום לגולש להקליק, גם כאן יש המון משקל לקטגוריה הנבחרת ובטח שלקהל שהיעד אליו אנחנו פונים, אם מדובר על תוכן רפואי זה יצריך כותרת עניינית, לעומת זאת תכנים קלילים וצעירים יכתבו בצורה שונה לגמרי.

בחיפוש אחרי מילים "מחופשות" מתחום הרפואה למשל – נקבל את התוצאות הבאות:

 

Strong Engagement Keywords – המילים עם כמות המעורבות הגדולה ביותר, משתמשים בהם בעיקר כדי להגדיל את אחוז ה-CTR

Strong Competition Keywords – מילות המפתח עם התחרות הגדולה ביותר, מומלץ להשתמש בהם רק אם המחיר לקליק הוא גבוה מאוד.

Opportunity Keywords – מילות מפתח עם פוטנציאל להגדיל את שיעור ההקלקות.

צירופי מילים שזוכים לחשיפה גבוהה יותר:

כפי שניתן לראות ישנם גם צירופי מילים שעוזרים להגדיל את אחוזי ה-CTR, הסיבה שזה קורה היא כי הצירופים הללו בדרך כלל גורמים לסקרנות אצל הקורא, או שהם מניעים לפעולה/עונים על איזשהו צורך וכאב של הגולשים, צירופים בולטים שניתן לראות: "התמונה הזאת היא..", "זאת הסיבה…", "רוב הגברים לא…", "הכי הרבה בעולם…".

הצירוף של המילים בכותרת שלכם צריך להיות כמובן ענייני בנוגע למה שאתם מפרסמים, אבל בסופו של דבר הוא חייב לסקרן ולעניין את הגולשים על מנת שהם יעשו את הפעולה הרצויה מבחינתכם, באופן כמעט קבוע כותרת מושכת ומסקרנת תזכה לאחוזים גבוהים יותר, למען ההגינות גם אני לא חובב של כותרות צהובות אך לעיתים אין ברירה, יש לנו כמה שניות בודדות בהן נוכל ללכוד את תשומת הלב של הקורא שלנו, כך שאם לא נצליח לעשות את זה הוא ידלג מהר מאוד, ברגע שהוא יכנס נפצה על כך בתוכן איכותי ומקצועי כך שלא נשאיר לו שום ברירה אלא להתעניין במותג שלנו.

 

HOLIDAY TRENDS:

שימו לב שיש אפשרות לצפות בנתונים מתוך תקופות החגים, התקופות הללו מאופיינות בעלייה די גבוהה במכירות ורבים בוחרים לנהל קמפיינים בסמוך לחגים, אגב סביר להניח שהנתונים לא משתנים בצורה משמעותית מידי, אבל אם אתם מפרסמים בתקופות החגים רצוי להיעזר גם באפשרות הזאת.

והכי חשוב: a/b testing:

כל משווק מנוסה יודע שהמלצות לחוד ומציאות לחוד. טבולה יכולה להמליץ לנו על המון אפשרויות, אבל בסופו של דבר אין לדעת ברגע נתון מה יעבוד טוב יותר, לכן ההמלצה שלנו היא לנסות מספר כותרות ומספר צירופים של כותרות עם תמונות שונות כדי לראות מה עובד לכם הכי טוב.

רבים מהמפרסמים לא יורדים לפרטים הקטנים ולכן התוצאות בהתאם, אם אתם מחפשים חברת תוכן מקצועית שתדאג לעקוב בכל שלב אחרי הקמפיין שלכם, לתקן ולשנות בהתאם, ובעיקר להגדיל את החשיפה והמכירות של המותג שלכם – אתם מוזמנים לפנות אלינו..

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

Google Search Console – סרץ' קונסול – מדריך מתעדכן 2022

המאמר עודכן בשנת 2022: כל מקדם אתרים יודע, שיש לרשותו ...

אנידור חקק
28.11.2018
לקריאה

נמצאים בתהליך עיצוב אתר חדש? קבלו כמה נקודות שאתם חייבים לקחת בחשבון!

במרוצת חייו של אתר אנו נדרשים לבצע מידי פעם ריענון ...

אורי פדידה
29.09.2022
לקריאה