עמוד הבית > בלוג > אסטרטגיית מיקוד - לתת לאדם הנכון, את המסר הנכון, בזמן הנכון!

אסטרטגיית מיקוד – לתת לאדם הנכון, את המסר הנכון, בזמן הנכון!

 

יום שלישי בערב: כל החברים מול הטלוויזיה, רבע גמר ליגת האלופות, על השולחן פיצוחים, שישיית היינקן ואפשר להתחיל לראות כדורגל! אבל רגע… אם עצרתם את הקריאה ושאלתם את עצמכם איך מותג פרסומי השתחל לסיטואציה הכול כך מוכרת הזאת כנראה שאתם קצת מבינים בשיווק, אצל הרוב סביר להניח שזה לא היה קורה, כי היינקן הצליחה למתג את עצמה כמוצר נלווה למפגש חברים, או צפייה משותפת בכדורגל ובעצם השתלטה על נתח שוק גדול מאוד והפכה את עצמה לשם נרדף לליגת האלופות ולמשחקי כדורגל.

איך הם עשו זאת? קחו בקבוק בירה (לא חייב היינקן) וקראו את המאמר הבא:

בעולם התחרותי של ימינו יש אינספור סוגי בירות, אפילו כאן בישראל תוכלו למצוא מבשלות רבות וסוגים שונים, וכשיש כל כך הרבה מבחר למוצר מסוים ואהוב כל כך – כך התחרות הופכת גדולה וקשה יותר, אם לא תצליח לייחד את עצמך כנראה שמהר מאוד תמצא את עצמך מחוץ למשחק.

אז איך בעצם אנחנו מצליחים לקחת מוצר עם כל כך הרבה מתחרים והופכים אותו למוביל? או במקרה של היינקן כאסוציאציה למשחק כדורגל, או למפגש חברים. אז נכון שכסף הוא צורך הכרחי וחשוב בעניין הזה, אבל לא פחות חשוב מכך – טרגוט נכון והבנה מי הוא קהל היעד אליו אתה פונה.

הטרגוט יכול להיעשות דרך מגדר, גיל, קבוצות עניין, העדפות ועוד. אבל בהיינקן פיתחו אסטרטגיית מיקוד חברתי, תהליך שלוקח זמן רב, אך המטרה היא להגיע לקהל היעד בצורה הכי ממוקדת שיש ובעצם "לתת לאדם הנכון, את המסר הנכון, בזמן הנכון"

אז היינקן הפכה עם השנים לנותנת החסות הרשמית של ליגת האלופות, וכך הצליחה לקשר את שמה עם מותג הכדורגל הגדול בעולם, ליצור קשר עם חובבי כדורגל שברובם גברים בדיוק בזמן שהם צופים במשחקי הכדורגל הנצפים בעולם, כך שבעצם היא הפכה את המסר שלהם הלכה למעשה: האדם הנכון, מקבל את המסר הנכון מבחינת המפרסמים, בדיוק בזמן המתאים.

אבל לא רק, עצם העובדה שהמותג שלך מקושר למגדר אחד לא אומר שאתה צריך לוותר על עוד קהלי יעד, ישנה אפשרות ליצור בתוך הפרסומת קשר עם קהלים נוספים, זאת אומרת שאם המוצר ממותג כמוצר גברי, איך אנחנו תופסים את תשומת הלב של הנשים? כמו שאומרים: "טוב מראה עיניים מהלך נפש" – אז בואו נצפה באחת הדוגמאות לפרסומת מוצלחת שפונה ל-2 המגדרים ויצרה המון באז.

 

כן, זאת פרסומת די סטיגמטית ויש שיגידו שוביניסטית, "גברים מתלהבים מחדר מלא בבקבוקי בירה קפואים", "נשים מתלהבות מחדר בגדים מפואר" – לי זה גרם להזדהות ולכם? יש לי תחושה שכן. אם אתה גבר, אתה כנראה פחות מבין את ההתלהבות מכמה זוגות נעליים, לעומת זאת מקרר מלא בבירות נשמע כמו החלום לבית שלך (תתקדם…זה לא יקרה), אם את אישה יש סיכוי לא רע שהצלחת להתחבר לנשים בפרסומת, ויסלחו לי חובבות הבירה, או חובבי הבגדים, אסטרטגיית השיווק והתוכן בפרסומת שלך צריכה להיות כזאת שתפנה לחתך האוכלוסייה המתאים לך גם אם זה לא ימצא חן בעיניי כולם.

ואם ניקח את זה למגרש הביתי שלנו, חברת גולדסטאר הישראלית ידועה מאוד בפרסומות הסטיגמטיות שלה שלא פעם גררו אחריהן הרבה מאוד רעש "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה משהו" מוכר לכם? הקונספט הוא ברור, להפוך את הבירה למשקה גברי.

אם זה נכון או לא, מקטלג או לא, תשפטו בעצמכם – אך גם פרסומת ממוקדת שכזו שמיועדת רק לגברים מצריכה אומץ מהמפרסמים ובעיקר הבנה מי הם קהל היעד ורצון למתג את המוצר שלך בצורה כזאת שתניב עבורך רווח כלכלי.

אז אחרי שהבנו כמה דברים על טרגוט, איך אנחנו עושים את זה נכון בדיגיטל? התשובה במילה אחת היא: רימרקטינג – כמובן שאנחנו יכולים להמשיך לטרגט ולשער השערות סטיגמטיות לגבי "מי ירצה את המוצר שלי?", אבל אם יש משהו שהוא לא נתון לויכוח זה רימרקטינג איכותי.

זוהי השיטה האפקטיבית ביותר על מנת למקסם את המכירות שלנו. באמצעותה יש לנו אפשרות "לצבוע קהלים", או במילים אחרות לסמן קהלים שכבר גלשו באתר שלנו והביעו עניין, אותם קהלים יסומנו אחרי שנטמיע קוד באתר שלנו, וכך לפני קמפיין פרסומי בגוגל, או פרסום בפייסבוק נוכל לדאוג שהמודעות יוצגו בדיוק לקהל שצבענו, הסיכוי למשוך אותם אלינו הוא גדול באופן מובהק.

כפי שאתם וודאי מבינים, לפעמים, כדי להגיע עם המסר הנכון לקהל הנכון, צריך לזרוע ברשת "פיתויים" שיגלו לנו מיהו הקהל שלנו. כך ניתן ליצור מאמרים שמיועדים לקהל מאוד ספציפי וברגע שקהל נמשך וקורא את המאמר – אנו יכולים "לצבוע" אותו ולדאוג לפרסם לו בהמשך את המסרים הנכונים.

אז אם החלטת לפתוח מבשלה ביתית, ובא לך להתחיל לשווק את בקבוקי הבירה שלך דרך האתר החדש שפתחת. תעשה טובה ותוותר על פרסום בקבוצת "אלכוהוליסטים אנונימיים" פשוט תטרגט נכון, תצבע קהלים – ותקבל את המיטב עבור המוצר שלך!

ואחרי כל הדיבורים על כדורגל, בירה, וסטיגמות – הנה כמה נקודות שבתור מפרסמים תצטרכו להקדיש להם תשומת לב:

  1. מוכנות להשקיע – כן, אין ברירה. על מנת לראות תוצאות אתם המשווקים תהיו חייבים להשקיע כסף, וטרגוט נכון ומדוייק או קידום באינטרנט עולה כסף. מחקרים, "צביעת קהלים", טקטיקות שונות, צריך להבין שהשיטות הללו לעיתים לא זולות, אבל המטרה הסופית היא שההשקעה הגדולה תניב גם רווח גדול כך שזה ישתלם לכם.
  2. יצירתיות – הפרסומת שלך חייבת לתפוס את העין, להיות שונה, ייחודית. כל כך הרבה פרסומות ומודעות שיווקיות צצות לנו בכל מקום, אם לא תצליח ליצור משהו שונה כנראה שזה יחלוף כלא היה.
  3. מודעות מותאמות – אתה בוודאי תרצה שהפרסומות שלך יגיעו לכמה שיותר קהלי יעד, אבל זה עדיין לא אומר שאתה רוצה שכל אדם יראה את אותה המודעה, צריך לייצר לפרסומת אחת כמה וריאציות עם תוכן שונה שיותאמו למגזרים שונים, ככל שתפנה עם אותה פרסומת ליותר מגזרים כך תקבל חשיפה והזדהות גדולה יותר מקהלים שונים.
  4. שינויים תוך כדי תנועה – הנוף החברתי, הוויראליות ברשת, נדמה כי הכול זז הרבה יותר מהר מבעבר, אתה צריך להתאים את עצמך לסיטואציות המשתנות, גם אם זה אומר לשנות את כל הקונספט השיווקי שלך, תמיד להיות עם היד על הדופק ולערוך אופטימיזציות לתוצאות הקמפיין שלך ולפעול בהתאם למגמות בשטח.
  5. עקוב אחר המתחרים, אך הישאר נאמן למותג שלך – אז כפי שכבר הבנו, למוצר מוצלח יש המון מתחרים, אין ברירה אלא גם לעקוב אחר הביצועים והפרסומות שלהם, ועם זאת אתה חייב להישאר נאמן לערכי המותג שלך – אחרת תאבד את הייחוד שלך ותהפוך להעתק של אחד המתחרים שלך.
  6. נקודת המבט של הצרכן – עד כה החשיבה הייתה מתוך עולמם של המשווקים, אך בשביל לעשות עוד צעד אחד קדימה תצטרך להבין איך הצרכן שלך חושב, איך הוא פועל, ברגע שתבין את הצרכן שלך לעומק תוכל לדעת מה מניע אותו לפעולה ולרכישת המוצר שלך.

נו סיימת את הבירה? אתה יכול להתחיל לטרגט!

אילון סבג, מנהל התוכן בחברת היידה ו-AD-media. הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים עם התמחות בשפות תכנות שונות, ובנוסף הוא בוגר תואר ראשון בפוליטיקה ותקשורת. בצבא שירת ביחידה מודיעינית של חיל האוויר ואף המשיך לשירות קבע במשך שנה וחצי, השירות כלל הדרכה ועבודה מול צוותי אוויר עם מערכות מחשוב מתקדמות, אילון חובב ספורט ובעיקר כדורגל וטניס.

3 Replies to “אסטרטגיית מיקוד – לתת לאדם הנכון, את המסר הנכון, בזמן הנכון!”

  1. מיכה קור הגיב:

    פרסומת מגניבה 🙂
    זהו עתיד של עולם הפרסום, פרסומות שיגעו ברגש עמוק של בני אדם יצליחו. פרסומות שרק ידחפו לנו את המוצרים יכשלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום זנב ארוך מול ביטויים גנריים בגוגל

אם הגעתם לתוכן הזה, כנראה שכבר הבנתם שקידום אתרים בגוגל ...

צוות היידה
21.01.2021
לקריאה

קידום אתרים עם גלילה אינסופית – infinite scroll – אפשרי בכלל?

אתם רואים אותם בכל מקום ואי אפשר להתעלם מהטרנד העיצובי ...

אנידור חקק
23.03.2017
לקריאה