אנחנו, כבני אנוש, אוהבים "לדעת" – להכיר דברים מקרוב, לבדוק כיצד הם עובדים באמת. אולם, כאשר אנחנו מדברים על פרסום בגוגל, יש פה הרבה מעבר לרצון הטבעי שלנו לדעת. יש פה צורך חיוני להבין בדיוק כיצד עובדים הדברים, כיצד גוגל מדרגת אתרים, מה קורה "מסביב", ובעיקר – איך אתם רותמים את כל המידע (שלכאורה מיותר לכם) על מנת לנתב את גוגל לצרכי קידום האתר שלכם.
אז בואו נפשיל שרוולים ונצלול לתוך מה שנחשב לאחת מהאניגמות המורכבות ביותר שיש לנו כיום כבעלי אתרים וכמקדמים – גוגל והאלגוריתם שלה.
כמה נתונים על פרסום בגוגל (ועל גוגל בכלל)
- 68% מהחוויות המקוונות מתחילות כיום בחיפוש באמצעות מנוע חיפוש.
איזה מהם? תכף עונים לכם גם על זה…
- גוגל אוחזת כיום בפלח שוק של כ-92.27% מהשוק של מנועי החיפוש (גוגל + גוגל תמונות), אחריה יוטיוב (שגם היא בבעלותה של מי אם לא גוגל), יאהו!, Bing ואמזון – פרסום בגוגל עובד, איך שלא תסתכלו על זה.
- 61% מהעסקים המשווקים B2B מציינים כי קידום אתרים אורגני ייצר עבורם לידים רבים יותר מכל יוזמה שיווקית אחרת בה הם נקטו.
- 80% מהרכישות המשמעותיות מתחילות במחקר מקוון ברשת, גם אם הרכישה עצמה מתרחשת בחנות אמיתית ולא וירטואלית.
- 47% מהצרכנים קוראים 3-5 תכנים שנוצרו על ידי החברה הספציפית שבמוצריה / שירותיה הם מתעניינים, לפני שהם יוצרים קשר עם איש מכירות המועסק על ידי החברה.
- 70% מהמשווקים אונליין טוענים כי עבורם, קידום אתרים עדיף על PPC לייצור מכירות.
- 75% מהגולשים לעולם לא יגללו מעבר לדף הראשון של התוצאות המתקבלות במנוע החיפוש.
- ללידים שמקורם במנועי חיפוש יש שיעור הצלחה של קרוב ל-14.6%, בעוד שללידים יזומים (למשל שיחות מכירות, מיילים וכד') בעלי שיעור של כ-1.7%.
- Bounce rates מאתר עולים ב-103% כשלאתר שלכם לוקח 2 שניות נוספות להיטען.
- שיעורי ההמרה יורדים ב-7% בכל שנייה נוספת שלוקח לאתר שלכם להיטען.
מה זה מחקר מילים למה זה חשוב בסרטון הבא:
אז מה היה לנו שם?
תשובות לשאלה למה דווקא גוגל,
תשובות לשאלה למה דווקא פרסום בגוגל,
ובעיקר – תשובה לשאלה החשובה האם אפשר להסתפק, אך ורק, בפרסום בגוגל, או, שמא גם צריך לעשות גם הכנות משלימות באתר שלכם.
תראו,
כמו שאנחנו רואים את זה, פרסום בגוגל הוא רק חלק אחד של הסיפור. למרות שהוא, אמנם, חלק חשוב וחיוני, לכשעצמו – אך ורק הוא לא יצליח להחזיק מים.
כי מה עשיתם בזה שהצלחתם להזמין גולשים לאתר שלכם, כשהאתר עצמו מקרטע, נתקע או בנוי בצורה שתבריח ממנו את הגולשים החוצה?