עמוד הבית > פרסום ממומן > שלושה טיפים לשיווק דיגיטלי

שלושה טיפים לשיווק דיגיטלי

על אף, שלכאורה, שיווק דיגיטלי, במיוחד עבור עסק קטן, אינו אמור להיות עניין מורכב מידי, לא ישנם לא מעט בעלי עסקים החושבים כי מדובר במשימה שעומדת לגזול מהם משאבים רבים (זמן, כסף, וכמובן – כ"א). אם נהיה הוגנים, אנחנו חייבים להודות, שלפעמים, הם גם צודקים בהנחתם, אבל, במרבית הזמן, פשוט נראה כי המדובר באנשים טובים ושאפתנים שפשוט ניסו לטפל ביותר מידי נושאים במקביל ובבת אחת. זאת, מאחר וככלל, השיווק הדיגיטלי כולל מבחר מגוון של פעילויות שונות, שבמרביתן לרוב העסקים אין צורך. במקום זה, עדיף לעסק הקטן לאתר מספר אסטרטגיות ספציפיות שעובדות בשבילו, ומהאסטרטגיות הללו – להפיק את המקסימום.

טיפ ראשון – הקפידו לשמור על האתר שלכם כשהוא פשוט ככל שניתן

הרבה לפני פרסום בגוגל, דף עסקי ברשתות החברתיות ושאר ירקות – בואו נדבר, קודם כל, על האתר העסקי שלכם, הפנים של החברה, חלון הראווה הדיגיטלי שלכם ברשת. אתר עסקי אמור להכיל את כל אותם דברים שחשוב לכם שיידעו על עסק שלכם – המוצרים שאתם מוכרים, השירותים המוצעים, החזון שלכם, וגם – הלקוחות שאיתם אתם עובדים. כמובן שבנוסף לכל אלה, תצטרכו גם להוסיף את הערך המוסף שלכם – התוכן האינפורמטיבי, מה שיגרום לגולשים באתר להבין שאתם לא שם רק כדי "למכור" להם דברים, אלא באמת נמצאים לרשותם ולשירותם.

אז אמרנו "פשוט" – מה, בעצם, זה אומר?

כשהאתר פשוט מבחינת ההיררכיה שלו והתוכן שבו, אתם מרוויחים שלוש פעמים – מעניקים לגולשים חוויית משתמש טובה, מקבלים אתר נוח לתחזוקה ו… לא פחות חשוב – מקבלים אתר שהוא קל לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). בנוגע לחלק האחרון, אמנם לא כל אתר פשוט מצטיין מבחינת האופטימיזציה שלו, אבל, ככלל, ניתן לומר שסביר להניח כי, באופן טבעי, אתר מורכב ומסובך יהווה אתגר גדול בהרבה לאופטימיזציה מאשר אתר פשוט.


טיפ שני – אתרו את הרשת החברתית שמתאימה לכם ביותר ונצלו אותה

כידוע, מעסקים (בכל גודל) מצופה להפגין נוכחות דיגיטאלית רחבה ככל האפשר. מה שאומר, שלפעמים, למשל, עסקים שבכלל עובדים B2C, חשים את עצמם מחויבים להפגין נוכחות גם בלינקדין (שהוא B2B מובהק למדי). תשאלו אותם למה? הם לא באמת יודעים – קהל היעד שלהם בכלל לא שם, הם לא מסתדרים עם הממשק, אין להם בכלל זמן לזה, אבל "לכולם" יש, אז גם להם… במקום להתמקד בהפניית המשאבים לרשת החברתית המתאימה או, לחילופין, לעשות פרסום בגוגל, הם מנסים לתפוס את כל ה"ציפורים", ובסופו של דבר – לא יצליחו לתפוס אף אחת מהן.

טיפ שלישי – הקפידו ליצור אינטראקציה ביניכם לבין הלקוחות הקיימים והעתידיים שלכם

כל נכס דיגיטלי הוא פלטפורמה, נקודת מגע, מקום בו אתם יכולים לייצר דיאלוג עם אנשים. להעשיר אותם, לשמוע מה הם אומרים, להפעיל אותם, וכן – גם למכור להם. אבל, בעוד, לכאורה, ה"מכירה" היא המטרה העיקרית של כל הסיפור, תצטרכו להקפיד שהעניין לא יהיה ברור מידי. כי, אחרי הכל – אף אחד מאיתנו לא אוהב להרגיש שמתייחסים אליו, אך ורק, כאל ארנק בעל רגליים…

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

היררכיית אתר – המדריך המלא

כל מקדם אתרים יודע שאחד הגורמים החשובים ביותר בהשפעה על ...

אנידור חקק
08.03.2015
לקריאה

פרסום בלינקדאין 2021 – כל מה שמשווק B2B צריך לדעת!

אם אתם עסק שמשווק לעסקים אחרים (B2B) אתם חייבים להתחיל ...

אנידור חקק
11.01.2019
לקריאה