בנייה וכתיבה נכונה של טייטלים היא פעולה קריטית במסגרת עבודת קידום אתרים, יתרה מזו, מדובר במרבית המקרים בנקודת המפגש הראשונה עם הגולש ובאלמנט בעל השפעה רבה על כמות הגולשים שייכנסו ועל קידום הדף בתוצאות החיפוש בגוגל.

כמובן שהחלק המשלים של כותרת מעניינת הוא יצירת תוכן אטרקטיבי שיעזור בקידום מילת המפתח הנבחרת וייתן מידע רלוונטי לגולשים.  פעולה זו דורשת מאיתנו לבצע מחקר נרחב של מילות מפתח וניתוח מתחרים, בסופם נוכל לבחור את מילות המפתח הנכונות לקידום בכל דף ובכך להגדיל תנועת הגולשים הרלוונטיים באתר.

אופטימיזציה לטייטלים באופן קבוע

חלק חשוב בעבודת ה- SEO הוא ניהול ומעקב אחר כותרות הדפים באתר (כולל שינוי שלהן במידת הצורך).  היום יש כלים יעילים שעוזרים לנו בניתוח הביטויים המחופשים יותר ופחות  וכמובן שימוש בנתוני ביצועים מ- Google Search Console ממנו ניתן ללמוד על מקורות הביטויים דרכם מגיעים גולשים לאתר.

כדי לקבל תמונה של כל הטייטלים באתר ניתן להשתמש בכלי סריקה כמו Screaming Frog שנותן לנו תצוגה מלאה של כל הכותרות:

הניתוח שלנו צריך לקחת בחשבון את השאלות הבאות:

  1. אילו מילות חיפוש מניבות תנועה לאתר
  2. האם אלו מילים שהתכוונו להופיע בהן?

באמצעות בחינה ובקרה של הכותרות בזמנים קבועים במהלך השנה נוכל לקבל תובנות לגבי המקומות שבהם התוכן שלנו עושה את העבודה שאליה כוונו מלכתחילה והמקומות שטעונים שיפור ושינוי.

ניתן לשנות את הכותרות באופן מיידי בעמודים ספציפיים לאור התוצאות ולהשפיע במהירות וביעילות על קידום ביטויים ומכאן גם על קידום האתר.

מה שאנו אמורים לקבל מ- Search Console על בסיס קבוע הוא נתוני שיעור הקליקים – ה CTR.

אנו ממליצים לפחות פעם בחודש – למשוך נתוני ביצועים ולקבל את מספר הקליקים וההופעות על סמך המיקום הממוצע של השאילתות המובילות.

כתיבת כותרת נכונה: לא ארוך מדי ולא קצר מדי

כדאי לוודא שהכותרות אינן ארוכות מדי כי הן נחתכות מתוצאות החיפוש, כותרות קטועות מובילות לשיעור קליקים נמוכות, ההמלצה שלנו היא להקפיד על עד 55-70 תווים בכותרות של עמודים חשובים וראשיים.

שם המותג

בהמשך לסעיף הקודם אם שם המותג שלנו ארוך אזי שהוא יגזול מאיתנו המון תווים חשובים וגוגל תחתוך את הכותרת, אחד הפתרונות הוא לעשות בדיקת site ולבדוק אם גוגל מצרפת את שם המותג כבר לכותרת.

(site:www.example.com), אם המותג מופיע בכותרת זה יעזור לנו בכתיבת הטייטלים וישפיע על שיעור הקליקים

בקרב מקדמי אתרים מקצועיים מקובל להשתמש בתו “|” כדי להפריד בין שני חלקים של כותרת, כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, אין לתו הזה חשיבות והשפעה בקידום אתרים וכל המשמעות היא סמנטית לחלוטין.

אגב, במרבית המקרים והדפים באתר (למעט דף הבית) – נמליץ ששם המותג יופיע בסוף הטייטל, בעוד שבתחילת הטייטל נשלב את מילות המפתח שנרצה לקדם.

למשל:  פרסום בגוגל שיביא לכם ים של לקוחות  | היידה דיגיטל

כללים לכתיבת כותרות עבור תוצאות מובייל

תוצאות חיפוש לנייד כוללות כותרות דפים שניתן להרחיב ליותר מ – 70 תווים בחלק מהמקרים, ז"א שמה "שנחתך" לנו בנייח לא בהכרח נעלם מגרסת המובייל.

מרבית התנועה לפי גוגל מגיעה דרך חיפושים במובייל, למרות זאת שווה לבדוק מה הן מקורות התנועה של הגולשים באתר שלכם ואם ההנחה שהרוב מגיעים דרך גלישה בנייד אפשר כבר לחשוב על כותרות ארוכות של 80 תווים שלא "יחתכו"

דוגמא לנייח

דוגמא לנייד

ביצוע אופטימיזציות לטייטלים בתוכן קיים

את הסעיף הזה כדאי לחלק ל 3:

  1. תוצאות בדירוג גבוה (1-5)
  2. גלילה בעמוד ראשון (מיקומים 6-10)
  3. הזדמנויות בעמוד 2 ואילך

תוצאות גבוהות – עמודים הממוקמים בתוצאות גבוהות בחמישיה הראשונה בגוגל נמצאים שם בזכות עצמם או בזכות עבודה יעילה של SEO וגוגל מניחה שהכותרות מספקות ערך גבוה למחפשים, לכן אין הרבה מה לשנות שם , אלא אם כן אתם ממוקמים בביטויים שאף אחד לא מחפש ואין עליהם תחרות ואז גם ג'יבריש שכתוב קצת עם היגיון יכול להיות ממוקם גבוה, במקרה כזה כדאי לסדר את הכותרות למבנה הגיוני עם שם המותג והערך שאתם מעוניינים להעביר.

כמובן שמומלץ באופן עקבי לבחון את ה- CTR (אחוז המקליקים) על התוצאה ובהתאם לזה להחליט אם כדאי לשנות את הכותרת.

מה כן כדאי לשנות במקרים של תוצאות גבוהות?

  1. תוכן שיווקי – אף פעם לא מזיק לייצר כותרות חזקות יותר מן הקיים ולהעלות את הCTR
  2. לבחון מה המסרים שניתן להעביר דרך הכותרת בשונה מהמתחרים ולייצר הקלקות בזכות המקוריות של הכותרת על פני שאר התוצאות.  כותרת אטרקטיבית חשובה מאוד במשיכת הקלקות.

טיפ – אם רואים תוצאות גבוהות ואחוזי הקלקה נמוכים כדאי לבדוק אם הכותרות ארוכות מדי ולמרות ההופעה בראש הן לא מושכות מקליקים ואז לשנות "ולקצץ" מילים.

תוצאות גלילה בעמוד ראשון (מיקומים 6-10) – לרוב רואים שתוצאות הCTR יורדות דרמטית בתוצאות 6 עד 10 והמטרה שלנו עבור תוצאות אלה היא כמובן לעלות למיקום גבוה יותר.

כדאי לבדוק האם מילת המפתח מופיעה בכותרת עבור תוצאת החיפוש המבוקש,  אם לא – הוספה של מילת החיפוש אמורה להשפיע דרמטית על התוצאות.

כדאי גם לגשת לשאר תוצאות החיפוש ולבדוק איזה תוכן עולה מן העמודים של המתחרים וללמוד איזה תוכן גוגל כנראה מעדיף.  במקרים רבים תגלו שהתוכן שמופיע אצלם שונה ממה שמופיע אצל המתחרים ואולי בגלל זה המיקום שלכם נמוך יותר.

הזדמנויות בעמוד 2 ואילך

אמנם בעמוד 2 יש ירידה חדה בCTR אך כמו שרואים ב Search Console  יש גם כניסות מתוצאות אלו.

התוצאות שנמצאות בעמודים אלו של גוגל מראים שיש רלוונטיות אך לא מספיק.

לכן, צריך לעבור קודם כל על כותרות העמודים הנמצאים בתוצאות הללו ולבדוק את תקינותם.

שנית – לבצע אופטימיזציה רחבה בתוכן הקיים בעמודים אלו, לשכתב תכנים או לכתוב מחדש.

ניסוי וטעייה ושינוי תוכן  הם חלק מהעבודה השוטפת של מקדמי אתרים. המינימום ההכרחי לבדיקת שינויי מיקומים לאחר שכתוב תוכן הוא 3 שבועות.

סיכום:

אלו האלמנטים החשובים בכתיבת כותרת TITLE ובמבנה כתובת URL לכל דף:

  • כותרת קצרה – 55-70 תווים לכל היותר, כתובת URL קצרה
  • מכילה את מילת המפתח – רצוי בהתחלה
  • מכילה את שם המותג
  • כותרת אטרקטיבית שמעודדת הקלקה
  • מבנה URL היררכי – בהתאם להיררכיית האתר
  • URL המכיל אותיות ומילים ולא מספרים (למש p=49)

ביצוע נכון של מחקר מילים עבור אתר ושילוב המילים בכותרות משפיעים באופן ישיר על עבודת קידום אתרים, תמונת מיקומים של עמודים לפני ואחרי שינוי טייטלים די קלה לחיזוי.

כמו כן, בדיקה שגרתית של הכותרות, המתחרים ונתוני החיפוש תשמור על מיקומים גבוהים ותעזור בקידום של ביטויים בעמוד 2 ואילך לעמוד ראשון