עמוד הבית > כללי > מה זה RTM ואיך זה יכול לעזור לקידום האתר שלכם

מה זה RTM ואיך זה יכול לעזור לקידום האתר שלכם

במציאות בה אנחנו מופגזים מכל עבר בחדשות וידיעות, משלל מדיומים ופלטפורמות תקשורתיות, מציאות בה קשה יותר ויותר להישאר רלוונטיים ועדכניים בהתאם למה שבאמת קורה בעולם הכלל ובתחום הפעילות שלכם בפרט, שיווק בזמן אמת (Real Time Marketing) יכול להשיג לכם תוצאות מעולות, עם מודל די פשוט וללא מבנה הוצאות מכביד מדי. היום נסביר מה זה RTM וכיצד יישום נכון של טכניקה זו יכול לקדם את האתר בצרוה רלוונטית לאירועים העדכניים ביותר.

 

מה הכונה RTM?

המונח המקצועי מעולמות השיווק הדיגיטלי שהוא RTM, משמעותו היא Real Time Marketing – שיווק בזמן אמת. מה זה אומר בפועל?

RTM מתאר יצירה דינמית של תוכן, אשר מפותח ע"י מותגים, אתרים ומשווקים דיגיטליים בהתבסס על אירועים או טרנדיים עדכניים. זה אומר שאם יש אירועים מסוימים הקורים עכשיו או טרנד שפתאום הפך ללוהט, יוצרים תוכן הקשור בדיוק לנושאים אלו וכך אפשר "לרכוב" על הפופולאריות של נושא מסוים ולקדם בצורה כזו את האתר, העסק או המותג המסוים שעליו עובדים. כאשר כמובן שיישום בפועל של RTM על אתר או מותג מסוים צריך להיעשות בחכמה ועם הקשר נכון לאתר או למותג שמנסים לקדם.

במחשבה ראשונית, הקונספט הזה עשוי להישמע לא מאוד פרקטי או רלוונטי לאתרים רבים. כי איך אפשר לקשר דיה חדשותית או אירוע אקטואלי דווקא לתחום הפעילות הצרכני או השירות של האתר שלכם? אך הלכה למעשה, בהחלט יש דרכים יצירתיות וחכמות לנצל אירועים וטרנדים אקטואליים כדי ליצור באופן דינמי תוכן אפקטיבי שגם נמצא בהקשר הנכון וגם מקדם את האתר או המותג שלכם.

 

הרלוונטיות הנוכחית של RTM

להישאר רלוונטיים תמיד היה מאתגר עבור משווקים, קל וחומר במרחב הדיגיטלי התחרותי והדינמי. ככל שמחזורי חדשות ואירועי אקטואליה הופכים קצרים יותר, כך נהיה קשה יותר ויותר להישאר רלוונטיים מבחינת התכנים המופצים, בכל נושא ותחום פעילות. הקשב של האנשים מתקצר ושיווק בזמן אמת, דרך יצירת תוכן RTM, מנצל בדיוק את זה ומסייע לקדם אתרים, מותגים ועסקים בצורה אפקטיבית ורלוונטית.

ככל שהקשב של משתמשים למסרים שיווקיים הופך לקצר ופחות, כך משווקים צריכים לשפר ולשכלל את הצעדים האופרטיביים שלהם. במקרים רבים מאוד, כבר לא מספיק להיות או מהיר או מתוחכם וחכם בתוכן שאתם מייצרים. היום, צריך את שניהם וכאן נכנס לתמונה תחום ה-RTM.

כל הזמן קורים דברים, אירועים זורמים בזה אחר זה ודעת הקהל זזה באפן דינמי ואינסופי בין מסרים, רעיונות ונושאים. תוכן המתבסס על אסטרטגיית RTM יכול להשיג תוצאות טובות – בדמות מיתוג, אינטראקציות במדיה חברתית וגם הגדלה ממשית של טראפיק לאתר – כמעט בהקשר לכל ידיעה או אירוע.

 

איך RTM עובד בפועל?

כדי להשיג הצלחות עם RTM, המסרים צריכים להיות חכמים, מדויקים על המטרה, בולטים וכאלו שיתפסו את תשומת הלב של קהל היעד שלכם – וכמובן לעשות את כל זה בטווח זמן קצר מאוד עד שהאקטואליה מתקדמת ועוברת לנושא הבא.

כשהוא מבוצע נכון, שיווק בזמן אמת לוכד (ומחזיק) את תשומת הלב של קהל היעד שלכם, בצורה שממש רוכבת על הגב של טרנדים חמים ואירועים עדכניים. כך למש לאפשר לקחת אירוע אקטואלי כמו סופת חורף חזקה ולייצר פוסט מדיה חברתית או ידיעה המתייחסת לכך וגם מכניסה, בצורה אלגנטית וחכמה, את האתר שלכם ואת הצעת הערך שלכם בהקשר לסופה והמשמעויות שלה. את זה אפשר לעשות על כמעט כל נושא, אירוע או טרנד.

רגעים של RTM קורים כאשר משווקים מגבים במהירות ויוצרים תוכן בהקשר, בשפה וביישום הנכונים בהתבסס על אירועים מקומיים, לאומיים או אפילו בינלאומיים המתרחשים במרחב האונליין או האופליין. בביצוע אלגנטי, מהוקצע ומדויק זה מביא עוד גולשים לאתר שלכם, משפר את המיתוג שלכם ומכניס אתכם לתוך השיח העדכני והרלוונטי במדיה חברתית ושאר מדיומים חשובים.

לצד מודעות והקשבה פעילה לשיח הציבורי ולמה פופולארי ומעניין בכל נקודת זמן – פעולה קשה במרחב דיגיטלי שעמוס כל כך במידע, ידיעות ומסרים – אפשר כיום גם להשתמש בכלים טכנולוגיים העוקבים אחר טרנדים ותנודות חשובות בשיח הציבורי ברשת. כך מותגים ומשווקים דיגיטליים יכולים להבין, בזמן אמת, מה רלוונטי ומעניין עכשיו, וכך להגיב במהירות וביעילות וליצור תוכן מעולה, מושך ואשר מיישם את כל הנקודות של תוכן RTM.

לא אחת, כדי ליישם בצורה יעילה ובולטת טקטיקות מעשיות של RTM, יש צורך בקופירייטרים המתמחים בסוג זה של תוכן, לכן חשוב להיות מוכנים, בין אם In-House או במיקור חוץ, עם קופירייטר מעולה ויצירתי שיידע להפוך טרנד או אירוע אקטואלי לפוסט או ידיעה המקדמת את האתר/המותג שלכם.

 

RTM והקשר ל-SEO

עכשיו אתם יודעים באופן כללי מה זה RTM ואיך זה יכול לעזור לכם בהקשר לשיווק דיגיטלי חכם, יצירתי ואשר מותאם למציאות הדיגיטלית כיום מבחינת חשיפה, קשב של קהלי יעד, טרנדיות וכדומה. אם שאלתם את עצמכם האם יש קשר בין שיווק בזמן אמת לבים SEO, אתם לא לבד וזהו בהחלט נושא מהותי וטרנדי גם בתחום קידום האתרים האורגני.

RTM המיושם ומבוצע נכון וחכם, בהחלט יכול להביא עוד טראפיק של גולשים לאתר מסוים וגם לשפר את יחס ההמרות של אותו אתר. כמו כן, RTM חכם משפר את נראות האתר ואת המיתוג שלו בעיני משתמשים – גם דרך טראפיק מוגבר וגם דרך יותר אזכורים במדיה חברתית והגדלה אורגנית של הקישורים לאתר המקודם. כל אלו לבדם תורמים לדירוגי ה-SEO של האתר שלכם ולכן ל-RTM בהחלט יש השפעה חיובית ונמדדת על SEO. זה אומר שגם בתוך קמפיין או תוכן RTM, שווה לכלול מחקר מילות מפתח ולכלול גם דגשי SEO ביצירת התוכן העדכני והיצירתי שלכם, בצורה אלגנטית ומינימליסטית אך כזו שתביא לשיפור בתוצאות.

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

הפרת זכויות יוצרים באינטרנט – החשיבות של תוכן מקורי וייחודי

המאמר הנבואי של ביל גייטס בינואר 1996 ביל גייטס כתב ...

צבי גולדווג
21.03.2022
לקריאה

החיפוש משתנה וגוגל משתנה בהתאם – מה צופן העתיד ב- SEO?

אי אפשר להתעלם מהשינויים התכופים בתוצאות החיפוש בגוגל. אנחנו פחות ...

אנידור חקק
17.05.2016
לקריאה