עמוד הבית > בלוג > מה זה תגיות hreflang?

מה זה תגיות hreflang?

אם באתר שלכם יש תוכן בכמה שפות שונות, זה קריטי שתבינו מהן תגיות hreflang וכיצד להשתמש בהן כמו שצריך. בתור הבעלים של אתר רב-לשוני, אתם רוצים שמנועי החיפוש ישלחו משתמשים לתוכן המתאים בשפה בה הם מחפשים ומשתמשים – לזה משמשות תגיות hreflang

נציין מראש כי תגיות hreflang הן נושא יחסית מורכב טכנית ואתרים רבים לא מיישמים נכון את השימוש בתגיות חשובות אלו. ניהול נכון של תגיות שפה אלו לוקח זמן ומצריך משאבים טכנולוגיים, לכן אל תהיו מתוסכלים אם לא הכל ברור או מצליח בהתחלה כי אכן מדובר על נושא קשה – כזה אשר לא אחת מחייב עבודה עם גורם טכני מקצועי כדי ליישם הכל נכון ולהרוויח טראפיק בשפות היעד שלכם.

למה משמשות תגיות hreflang?

תגיות hreflang הן השיטה הטכנית לסמן דפי תוכן דומים (מבחינת התוכן שלהם) אשר קיימים באתר בכמה שפות שונות או מיועדים לאזורים גיאוגרפיים שונים. באופן כללי, יש שלוש שיטות נפוצות ליישם תגיות hreflang:

  • תוכן עם שינוי טקסטואלי אזורי, למשל אנגלית-ארה"ב ואנגלית-בריטניה.
  • תוכן בשפות שונות, למשל עברית ואנגלית.
  • שילוב של תוכן בשפות שונות וגם וריאציות אזוריות-גיאוגרפיות.

מה היתרון של תגיות hreflang ל-SEO?

מבחינת קידום SEO ישנן שתי סיבות עיקריות מדוע תגיות hreflang הן חשובות וכדאי ליישם אותן באתרים רב לשוניים רלוונטיים.

הסיבה הראשונה נוגעת למצבים בהם ביצעתם אופטימיזציה לשפה ולמיקום גיאוגרפי של משתמשים מסוימים. במצב זה תרצו כמובן שהמשתמש המתאים יגיע לדף המתאים עבורו. זה משפר את חוויית המשתמש וכך מוביל ליחס נטישה נמוך יותר וליחס המרות גבוה יותר. פחות אנשים שנוטשים את האתר שלכם מהר וחוזרים לתוצאות החיפוש, יובילו לשיפור בדירוג החיפוש שלכם.

הסיבה השנייה להשתמש בתגיות hreflang לצרכי SEO היא שיישום נכון של התגיות מונע בעיות של תוכן כפול ומשוכפל באתר שלכם. אם למשל יש לכם עמודי תוכן נפרדים, באנגלית, עבור השוק האמריקאי, הבריטי והאוסטרלי, השינויים בהם יכולים להיות מינוריים ולגעת בעיקר במחירים ובסוג המטבע. ללא תגיות hreflang תקינות, יכול להיות שגוגל לא יבין מה אתם מנסים לעשות ויראה בדפים האלו דפים בעלי תוכן משוכפל. עם תגיות hreflang אתם מבהירים למנוע החיפוש בצורה מאוד ברורה כי התוכן כמעט זהה, אך הוא עבר אופטימיזציה לסוגי משתמשים שונים ולכן אינו משוכפל "סתם".

מה זה hreflang מבחינה טכנית?

כפי שניתן להבין מהאופן בו התגית כתובה, hreflang היא חלק מקוד HTML. מבחינה טכנית, מדובר על תגיות קוד שניתן להציג למנוע החיפוש בשלוש דרכים שונות. שימוש בתגיות קוד אלו מפרט את כל כתובות ה-URL באתר שלכם שיש בהן את אותו התוכן אבל בשפה שונה או לאחר אופטימיזציה לאזורים גיאוגרפיים מוגדרים.

ביישום hreflang מלא ותקין, כל URL מפרט אילו עוד גרסאות של התוכן זמינות ובאיזה שפות/אזורים. כך, כאשר משתמש מחפש ביטוי מסוים, גוגל עובר את התהליך הלוגי הבא:

  • קובע שעליו לדרג כתובת URL לפי ביטוי החיפוש.
  • בודק האם לאותה כתובת URL יש תגיות hreflang.
  • מציג למשתמש את התוצאה בשפה/בגרסה שהכי מתאימה עבורו (מבחינת שפה או אזור גיאוגרפי).

מיקום המשתמש והשפה המוגדרת בדפדפן שלו קובעות מה ה-URL הכי מתאימה עבורו. אם יש בדפדפן הגדרה של כמה שפות, למשל עברית ואנגלית, השפה המוגדרת ברירת מחדל (ראשונה) תהיה הקובעת.

יישום בפועל של תגיות hreflang ובצורה תקינה ואופטימאלית הוא תהליך מורכב, ארוך וכזה אשר מחייב ידע טכני די נרחב. לכן לא ניכנס כאן עד כדי כך לעומק. הרגישו חופשי ליצור איתנו קשר בכל הערוצים הקיימים ונשמח לעזור לכם ביישום מלא של תגיות hreflang.

למדריך מקיף:  קידום אתר בשפות ומדינות שונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום אתרי מסחר בגוגל

קידום אתרי מסחר הוא אתגר לא פשוט, גם מהיבט ה-SEO, ...

צוות היידה
05.12.2015
לקריאה

מדריך פרסום בטאבולה – TABOOLA

עודכן בשנת 2023 בעידן בו אנו צריכים לתפור למידותיו של ...

אילון סבג
15.08.2018
לקריאה