עמוד הבית > כללי > קידום אתרי ווקומרס WooCommerce – חנות בוורדפרס

קידום אתרי ווקומרס WooCommerce – חנות בוורדפרס

אחד התחומים שצומחים בשנים האחרונות בשיווק הדיגיטלי הוא נושא המכירה אונליין, ובדגש על אתרי איקומרס.  אתר חנות הוא אתר שנועד למכור מוצרים אונליין, לרוב מדובר במוצרים פיזיים ופחות באתרים שמוכרים שירות כמו עורך דין או מקדם אתרים.  באתרים אלו מתאפשרת רכישה מקוונת ותוכלו לצפות בקטגוריות המוצרים השונות, במוצרים והתכונות / פילטרים השונים לפי גודל/מחיר/צבע וכד'.   אתר חנות מאפשר לבעל האתר לנהל את כל מלאי המוצרים, לאפשר שימוש בקופונים, מבצעים ולאפשר רכישה אונליין.

יש לא מעט פלטפורמות דרכן ניתן לבנות אתרי איקומרס, הנפוצות שבהן: שופיפיי, מג'נטו והתוסף ווקומרס שמתלבש על אתרי וורדפרס.   לצד פלטפורמות מובילות אלו יש גם לא מעט חברות פיתוח שבונות אתרי איקומרס בקוד סגור כמו Presta shop או חברת קונימבו הישראלית ואפילו אפשרויות מובנות בפלטפורמה של WIX. אנחנו, בכל אופן, ממליצים לעבוד בדר"כ עם ווקומרס או עם שופיפיי או מג'נטו.

גם מבחינת נתח שוק, ווקומרס נחשבת לפלטפורמה המובילה לבניית אתרי איקומרס לצד שופיפיי.  לצד ווקומרס, גם קידום אתר Shopify ידידותי יותר מפלטפורמות קוד סגור אחרות.

אתרי WooCommerce מול Shopify

  • שופיפיי קוד סגור, ווקומרס קוד פתוח
  • העלויות של בנייה וניהול אתר שופיפיי גבוהות יותר מעלויות של אתר ווקומרס (שבעיקר דורשות דומיין, אחסון, תעודת SSL והתאמות עיצוב. כמו כן, תצטרכו לרוב להוסיף עלויות על תוספי פרימיום לווקומרס – לא חובה).
  • קלות שימוש: 2 הפלטפורמות ידידותיות למשתמש, לדעת רבים שופיפיי נוחה יותר.
  • אפשרויות תשלום באתר (פאיפאל/אשראי וכד'): 2 הפלטפורמות נוחות ומאפשרות חיבורים באופן פשוט.  למי שמשווק אתר לחו"ל ובדגש על ארה"ב יש יתרון מובהק לשופיפיי עם פתרונות תשלום מהירים וסופר נוחים.
  • תוספים: גם בשופיפיי וגם בווקומרס יש לא מעט תוספים שאפשר להוסיף לאתר.  ווקומרס מאפשר היצע גדול יותר וגמישות רבה יותר מעצם העובדה שמדובר בקוד פתוח.
  • אבטחת אתר: שופיפיי מנצחת (קוד סגור).

מה זה אתר ווקומרס WooCommerce?

WooCommerce  זה בעצם תוסף קוד פתוח חינמי שאפשר להוסיף לכל אתר וורדפרס.   וורדפרס כידוע, היא פלטפורמת קוד פתוח הפופולארית ביותר בעולם ונחשבת גם למאוד ידידותית ל- SEO.  לכן באופן טבעי, באותה מידה שאפשר לקדם אתרי וורדפרס בקלות, כך גם ניתן לקדם אתרי ווקומרס באופן ידידותי למשתמש ולגוגל.

woocommerce seoאתר ווקומרס מקנה לבעל האתר / מנהל האתר מגוון יכולות:

  • מכירת מוצרים
  • ניהול לקוחות ומשתמשים
  • ניהול מלאי מוצרים
  • ניהול מגוון אפשרויות תשלום לרכישה באתר.
  • גישה מלאה לאפשרויות SEO באתרי ווקומרס (על בסיס וורדפרס ושימוש בתוספי SEO).

 

תוסף ווקומרס ניתן להתקין על כל אתר וורדפרס בחינם.  לאחר שתתקינו את התוסף, תוכלו לראות שלתפריט האתר יתווספו מספר תכונות ואזורים החל מאזורי ניווט חדשים, דפים ייעודיים לחנות (עגלת קניות, תשלום, "החשבון שלי" וכד'),  אפשרויות עיצוב לתפריטים ולווידג'טים השונים ו- 2 לשוניות חדשות מהן תוכלו לנהל את כלל פעילות החנות:  ווקומרס, מוצרים.

תפריט אתר ווקומרס בוורדפרס

 

ניהול מוצרים באתר ווקומרס – תחת תפריט מוצרים:

  • להוסיף מוצרים / לערוך מוצרים/ למחוק מוצרים
  • לנהל את קטגוריות המוצרים באתר – הוספת קטגוריות, שיוך קטגוריה לתפריטים באתר ושיוך של הפוסטים והמוצרים לקטגוריות.
  • הוספת תכונות / פילטרים למוצרים השונים.

לאלו מכם שעובדים עם אלמנטור, תוכלו לקבל גמישות גדולה יותר בעיצוב דפי הקטגוריות והמוצרים באתר.  כמו כן, יתווספו עוד ווידג'טים נוספים בפרימיום של אלמנטור שיוכלו לעזור בעיצוב והעבודה השוטפת עם ווקומרס.

 

 

קידום אתרי ווקומרס – מתחילים מהבסיס:

 

 

  • התקינו את תוסף YOAST ובצעו הגדרות תוסף ראשיות לאתר. כמו כן, וודאו הגשת מפת אתר ואינדוקס של הדפים החשובים באתר.

 

קידום אתר WooCommerce – דפי קטגוריות ומוצרים:

  • כאמור, המיקוד שלנו בקידום האתר הוא בדפי הקטגוריות. כל דף קטגוריה חייב לכלול את המוצרים הרלוונטיים ואזור תוכן שמציג את הקטגוריה ומידע רלוונטי לגולשים.
  • התוכן בדפי המוצרים חייב להיות ייחודי. לא מפרט יצרן שאפשר למצוא בעוד עשרות אתרים אחרים שמוכרים את המוצר.  בכל דף מוצר יש לשלב תמונה ייחודית באיכות גבוהה שמציגה את המוצר. לא לשכוח להגדיר תגית ALT ייחודית ולהקפיד על גיוון בתגיות ALT בשמות המוצרים השונים בקטגוריה.  כמו כן, יש להקפיד שהתמונות לא יהיו "כבדות" יותר מ- 100-150 KB.
  • הגדרת מבנה כותרות לדפי מוצרים וקטגוריות דרך תוסף יוסט. חשוב לשלב את מילות המפתח בדפי הקטגוריות ובשמות המוצרים השונים המשויכים לכל קטגוריה.   לכל דף מוצר וקטגוריה יש להגדיר גם תגית תיאור (מטא דסקריפשן) ותיאור מוצר ייחודי.   הקפידו גם על כתובת דף (Slug) בהתאם לשם המוצר.  רצוי באנגלית (נראה טוב יותר בשיתוף של הדף).
  • Pagination: לגוגל יש הגדרות ברורות כדי להוסיף עימוד ולחלק את כלל המוצרים המשויכים לקטגוריה מסוימת.  מומלץ לקרוא את המדריך על Pagination.
  • עיצוב התוכן בדף הקטגוריה והמוצר קריטי – להקפיד שהתוכן לא יופיע מעל המוצר וידחק אותו למטה. מומלץ להשתמש בתגיות "קרא עוד" או להציג את התוכן בתחתית הדף.
  • דפי תגיות: לשקול אינדוקס של דפי התגיות ולהחליט האם יש להם קיום אמיתי וצורך לקדם או שמדובר בדפים דלים שלא כדאי לאנדקס. בכל מקרה ממליץ לקרוא את המדריך על דפי תגיות, שם תוכלו לקבל לא מעט רעיונות לשימוש נכון יותר בהם.

 

קידום אתרי ווקומרס – דגשי אופטימיזציה:

  • Index bloating: הימנעו מאינדוקס של דפים לא רלוונטיים:
    • הימנעו מאינדוקס של דפי פילטרים. וודאו שימוש בתגיות קנוניקל לחסימה מאינדוקס של גרסאות/תכונות שונות של המוצרים. זה ימנע כפילויות תוכן שמאוד בעייתיות ב- SEO.
    • הימנעו מאינדוקס של תוצאות חיפוש פנימיות באתר. לרוב מדובר בדפים דלים שבעיקר יפגעו בקידום האתר שלכם אם יאונדקסו. מומלץ לחסום ישירות מקובץ רובוטס.
  • Structured data: אחד היתרונות באתרי איקומרס הוא היכולת להציג מידע מובנה ותוצאות חיפוש עשירות הכוללות דירוג וביקורות מוצרים, מחירים ועוד.  תוכלו להוסיף אלמנטים אלו באמצעות שימוש באתר org או בשימוש בתוספי פרימיום ייעודיים ואף באמצעות תוסף יוסט לווקומרס (בגרסת פרימיום החל מ- 79$ לשנה.)  למי שמכיר את תוסף ה- SEO החינמי Rank math – ההוספה של המידע המובנה תתבצע ללא צורך בתשלום פרימיום.

 

 

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

7 צעדים ראשונים ליצירת נוכחות דיגיטלית

יומיים אחרי שהתחלתי לעבוד בקידום אתרים, התחילו להגיע השאלות מבנות ...

יהודה גולדפילד
23.08.2018
לקריאה

Google authority מול Google trust – מה ההבדלים ואיך תוכלו להגדיל את הסמכותיות והאמינות של האתר שלכם בעיני גוגל?

האלגוריתם לפיו גוגל מדרג את רלוונטיות האתרים לכל מילת מפתח ...

אנידור חקק
25.12.2012
לקריאה