אם אתם עסק שמשווק לעסקים אחרים (B2B) אתם חייבים להתחיל לפרסם ולקדם את עצמכם בלינקדאין.
לינקדאין הפכה עם השנים לפלטפורמת השיווק האפקטיבית ביותר לפרסום לקהל יעד מקצועי.
חברת היידה בעלת ניסיון עשיר בניהול קמפיינים לקידום תוכן וגיוס לקוחות בלינקדאין.

פנו אלינו לפרטים נוספים

בכל הרצאה שאני מעביר על לינקדאין, השאלה הראשונה שאני שואל היא לכמה אנשים יש פרופיל בלינקדאין? (לרוב, מחצית מהכתה תשיב בחיוב) ושאלת ההמשך – כמה מכם משתמשים באופן קבוע בלינקדאין?.  כאן כבר ידיים בודדות נשארות באוויר.

לינקדאין ביססה את עצמה כרשת עסקית חברתית מובילה עם למעלה מחצי מיליארד משתמשים, שמשתמשים בלינקדאין בעיקר לצרכי ניהול קריירה (מציאת עבודה / גיוס עובדים) ולצורך נטוורקינג ויצירת קשרים עם בעלי תפקידים רלוונטיים בחברות שונות.

גם עבור משווקים, בעיקר בעולמות ה- B2B (עסקים שמשווקים לעסקים אחרים), פרסום בלינקדאין משתלב כיום ככלי משמעותי בפעילות השוטפת.

אז למה בכל זאת לינקדאין לא תופסת אצל רובנו?

ללינקדאין יש כמה בעיות שמונעות ממנה להיהפך לפופולארית בקרב ישראלים.

  1. הפלטפורמה לא בעברית – ומסתבר שזו בעיה לישראלים רבים
  2. גולשים לא ממש מבינים מה עושים בלינקדאין ובעיקר מנסים להשתמש בה אחרי שפיטרו אותם מהעבודה (כי בלינקדאין אמרו להם שמוצאים עבודה). הבעיה היא שמי שמגיע ללינקדאין רק בשביל למצוא עבודה אחרי שהוא פוטר – כנראה שלא ימצא עבודה בלינקדאין.  זו פחות רשת חברתית במובן של פייסבוק, שם אפשר להעלות תמונות מחיי היומיום שלי עם משפחה / חברים / בילויים.  ועם כל הכבוד למי שפוטר כרגע מהעבודה, לא ניתן לצפות למצוא עבודה בלינקדאין אם לא בניתם יסודות וקשרים לפני כן.  אל תשכחו שבכל זאת מדובר ברשת חברתית שמבוססת על קשרים חברתיים.  צאו מנקודת הנחה שתיכנסו לפייסבוק פעם בחודש, כמה ערך תוציאו ממנה?
  3. לינקדאין לא מתאימה לכולם? זה נראה שלינקדאין מצויינת לניהול קריירה אך גם נראה שהיא בעיקר פונה לתעשיות ומקצועות ספציפיים.  זו הסיבה שבעיקר ניתן למצוא גולשים שעוסקים בהייטק, יזמות, תעשייה, סטארט אפים ועסקים שפונים לעסקים
  4. פלטפורמת השיווק של לינקדאין – עד תחילת שנת 2017 בכלל לא אפשרה פרסום בעברית ולמעשה לא הייתה "סקסית" כמו פלטפורמת הפרסום של פייסבוק. כיום, שיווק B2B נשען בעיקר על פלטפורמת לינקדאין וחשוב להכיר את אפשרויות הפרסום המוצעות בלינקדאין.

 

השינוי החל ב- 2017:

במהלך 2016 נרכשה לינקדאין ע"י חברת מייקרוסופט (במה שרבים מחבריי המשווקים כינו בתור "תחילת הסוף של לינקדאין" J ).

אך דווקא מאז פלטפורמת הפרסום של לינקדאין עוברת שינויים חיוביים מאוד, שהופכים אותה לשחקנית שכדאי לקחת אותה בחשבון – במיוחד אם אתם משווקי B2B.

השינויים הראשוניים הגיעו בשינוי הויזואלי הגדול ביותר שבוצע אי פעם בלינקדאין והפך אותה לרשת מאוד דומה ל…. פייסבוק. לינקדאין הבינו שבפייסבוק כנראה עושים משהו נכון ומבחינה ויזואלית וגם מבחינת אפשרויות הפרסום בלינקדאין, ניתן לראות כיום המון מגמות שנלקחו מפייסבוק.

במהלך שנת 2017 החלו להיכנס מגוון אפשרויות פרסום חדשות בלינקדאין, כמו: היכולת להטמיע קוד מעקב המרות וקוד לביצוע קמפיינים של רימרקטינג, מודעות בניוזפיד, מודעות dark post , אפשרות להעלות קהלים (כמו בפייסבוק) לפרסום, מודעות לידים בלינקדאין, אנליטיקס של משתמשי לינקדאין באתר, דיוור ממומן ושלל אפשרויות נוספות.   בנוסף, בימים אלו נכנסה האפשרות להעלות סרטונים בלינקדאין ישירות לניוזפיד – בפרופיל אישי והן בדפי חברות.   ניתן גם לפרסם סרטונים בלינקדאין, אך כרגע עדיין ללא יכולת לייצר קהלים מבוססי צפייה. הוידאו פועל באופן אוטומטי בניוזפיד במובייל בלבד בשלב ראשון – בדומה לאופן בו הוא מופיע בפייסבוק.   היתרון הגדול של לינקדאין הוא ביכולת לפלח מי צופה בסרטונים שלכם ולהציג את המידע לפי החברות השונות מהם צפו בסרטונים שלכם.

כך זה נראה היום באנליטיקס של סרטונים שמעלים בפרופיל האישי:

 

לינקדאין אומרים שכרגע צפייה תיספר החל מ- 3 שניות ובדומה לפייסבוק נוכל בהמשך לצבוע קהלים שצפו באחוז מסוים מהסרטון לקמפיינים עתידיים.

אז החלטנו לרכז עבורכם את כל מה שאנחנו יודעים על פרסום בלינקדאין נכון לתחילת שנת 2019.   במדריך הקרוב נציג סקירה מקיפה על אפשרויות הפרסום שמוצעות למשווקים בלינקדאין.

למה לפרסם בלינקדאין?

לינקדאין מציעה כיום את היכולת הטובה ביותר לפלח ולטרגט קהלי יעד לפי העיסוק המקצועי שלהם.  כך למשל, אין דרך טובה כיום לטרגט מנהלי IT או מנהלי פרויקטים / רכש וכדומה בפייסבוק או בגוגל.

לינקדאין מאפשרת לטרגט ישירות לפי התפקיד של כל אחד – מה שמקנה לה יכולת ייחודית חשובה מאוד בזירת השיווק B2B.

יתרה מזאת, המשתמשים בלינקדאין מבינים שמהות הרשת היא יצירת ערך ותוכן מקצועי – לכן שיווק מסרים וכלים רלוונטיים נתפסים כתוכן רלוונטי ולא מציק ופרסומי.  (כמובן, כשעושים את זה נכון ולא בצורה אגרסיבית ופולשנית).

החל מתחילת שנת 2019 שודרג ממשק הפרסום בלינקדאין ובדומה לפייסבוק וגוגל, מציג עכשיו תהליך יצירת קמפיין מבוסס מטרה

פרסום מבוסס מטרה בלינקדאין

פרסום בלינקדאין – סוגי מודעות

אחרי שהבנו שלינקדאין היא הפלטפורמה בשבילנו, עכשיו צריך להבין איך מפרסמים בה.  עכשיו, כשאתם מבינים ששיווק B2B אורך זמן, אתם כבר יודעים שאם תנסו לגייס לידים מלקוח פוטנציאלי שרואה אתכם בפעם הראשונה – כנראה שלא תצליחו. אתם צריכים לייצר תהליך מבוסס תוכן בו הלקוח נחשף אליכם מספר פעמים לפני ביצוע המכירה.

מבחינת אפשרויות פרסום וסוגי מודעות בלינקדאין, נהוג לחלק את המודעות בלינקדאין לשתי אפשרויות:

Self-service ads – המודעות שרוב המפרסמים משתמשים בהם ונגישים לכל המפרסמים.

סוגי מודעות בלינקדאין

מודעות טקסט: מופיעות בצד (לא בניוזפיד) ובדר"כ מקבלות אחוז הקלקה נמוך

 

 

קידום תוכן / דפי נחיתה:

כאן למעשה מדובר על כל המודעות שאנחנו רואים בניוזפיד שלנו ולמעשה מדובר במודעות שמייצרות את האינטראקציה הגבוהה ביותר ובדרך כלל אני ממליץ להשתמש בעיקר בהן.

 שימו לב שבכל פעם שתיצרו מודעה בחלק זה, תינתן לכם האפשרות לבחור בין האופציה לקדם תוכן קיים (שכבר הועלה בדף) לבין האפשרות לקדם תוכן שלא יופיע בדף החברה (create new ad)

dark post linkedin

סוגי מודעות בחלק זה:
  • קידום תוכן – (single image ad) – מודעת קישור שמפנה לדף נחיתה / מאמר באתר. במודעה זו עליכם לבחור לקדם פוסט שעלה בדף החברה שלכם.
  • קידום סרטון:

    גם כאן ניתן לפרסם סרטון שכבר הועלה בדף או סרטון מקישור חיצוני שיופיע בניוזפיד לקהל היעד אך לא יופיע בדף החברה.

 

  • מודעות לידים – בדומה לפייסבוק, סוג מודעה שכרגע פעיל באפליקציה בלבד. בעת הקלקה על המודעה נפתח טופס לידים פנימי (ללא יציאה לדף נחיתה חיצוני) בו ניתן בקליק אחד להשאיר פרטים.

 

סוגי מודעות שאפשר לשלב עם מודעות לידים:

 

מודעות קרוסלה בלינקדאין:

מודעות קרוסלה מופיעות בניוזפיד ויכולות להפנות למגוון דפי נחיתה או לפתוח טופס לידים לאחר הקלקה.

  • מינימום 2 כרטיסים
  • תמונות 1080X1080
  • JPG, PNG. אפשר גם GIF (לא מונפש)
  • כותרת כרטיס: עד 45 תווים
  • כותרת כרטיס במודעת קרוסלה עם טופס לידים – עד 30 תווים.
  • ניתן להפנות את הגולשים לדפי יעד שונים (בהקלקה על כרטיסים שונים).   במידה ובוחרים מודעת לידים – כל הקליקים יפתחו טופס לידים.

מודעות קרוסלה בלינקדאין

 

  • מודעות דינמיות: מודעות דינמיות של לינקדאין דורשות אף הן תקציבים גדולים ומאפשרות יצירת מודעות מותאמות אישית לקהל היעד. המודעות מציגות את תמונת הפרופיל של קהל היעד וכך מושכות יותר הקלקות ואינטראקציה.

דוגמאות למודעות דינמיות:

מודעות דינמיות לינקדאין

 

סוג מודעות נוסף שנשלח ישירות כדיוור בתוך לינקדאין:

  • Message ad  – בעבר נקרא Sponsored inmail: אחת האפשרויות המעניינות ביותר שלינקדאין הוסיפו ב- 2017 – היכולת לשלוח דיוור ישירות לתיבת ה- inbox של משתמשי לינקדאין. קמפיין נהדר שמייצר אינטראקציה גבוהה במיוחד כשנעשה נכון.

שימו לב שטקסט בעברית לא נראה טוב בפרסום בלינקדאין (לרוב מיושר לשמאל) ולכן צריך לבדוק האם זה עדיין אפקטיבי עבורכם או לא.  אני יכול להעיד שבקמפיינים של דיוור ממומן השגנו אחוזי פתיחה של מעל 50% (גבוה יותר מקמפיינים של דיוור שערכנו במקביל).  מומלץ לא לכתוב יותר מדי תוכן – רוב הגולשים פותחים את הדיוור במייל ואם זה ארוך, זה לא אפקטיבי.

היתרונות הגדולים של דיוור ממומן בלינקדאין:  הדיוור נשלח רק כאשר הגולש מתחבר ללינקדאין, לצד כל פרסום יוצג באנר פרסומי שלכם, התשלום מתבצע על כל שליחה בעלויות מגוחכות של 30-40 סנט לשליחה.

בכל יצירת מודעת דיוור, עליכם להגדיר שולח (פרופיל אישי של עובד בחברה ולא מטעם דף חברה) ולכל מודעה ניתן לשלב באנר, שיוביל גם הוא (כמו כפתור ה- CTA) לדף נחיתה ייעודי שתגדירו.

 

  • Partner ads – סוג מודעות שדורש תקציבי פרסום גבוהים יותר (מעל 5000$ ברבעון) ופרסום דרך נציג לינקדאין (ידרוש מכם למלא כמה טפסים…) או פלטפורמה צד שלישי שמאפשרת את הפרסום הנ"ל.

 

סוגי המודעות תחת partner ads:

 

 

 

איך מפרסמים בלינקדאין?  שלבי עבודה:

  1. פתיחת דף חברה / קבלת גישה לדף חברה:

    אם אין לכם דף חברה, עליכם לפתוח דף חברה בלינק הבא.  תהליך יצירת דף חברה פשוט מאוד ודורש מכם הזנת שם חברה, לוגו, כתובת URL לדף החברה בלינקדאין (חייב להיות ייחודי)

 

במידה וקיים דף חברה, עליכם לקבל גישת אדמין לדף החברה:

 

2. בשלב הבא עליכם לפתוח חשבון פרסום בלינקדאין לחברה שלכם / לקבל גישה לפרסום מטעם חשבון פרסום של הלקוח שלכם:

כמובן שתצטרכו להזין אשראי כחלק מתהליך זה.

שימו לב שאתם צריכים לבחור לפרסם מטעם דף חברה כלשהו שקיים כבר בלינקדאין (או לחלופין לפרסם מטעם הפרופיל האישי שלכם).  מומלץ לבחור לפרסם מטעם דף חברה – כך תוכלו לפרסם מודעות שיופיעו בניוזפיד ודיוור ממומן.

באופן תאורטי לינקדאין תתן לכם אפשרות לבחור לפרסם מכל דף קיים בלינקדאין (למשל אני יכול לפרסם מטעם חברת "טבע"), אך ברגע שתנסו לייצר את הפרסום בהמשך, לינקדאין תדרוש מכם לקבל גישת אדמין לדף החברה…

 

במידה וקיים כבר חשבון מפרסם, עליכם לקבל גישת אדמין אליו:

3. הטמעת הפיקסל (קוד המרות) של לינקדאין באתר שלכם:

שלב קריטי וחשוב מאוד ביצירת קמפיינים בלינקדאין.

תחילה נסביר:

בלינקדאין יש קוד מעקב אחד שנקרא insight tag.  את הקוד צריך להטמיע פעם אחת בכל דפי האתר בסוף תגית /body

הקוד ייחודי לכל דומיין.   בשלב ראשון עליכם להיכנס ל- account assets ושם לשלוף את הקוד תחת insight tag.

 

שימו לב, על מנת לייצר את הפיקסל, עליכם להזין את שם הדומיין (ללא WWW או http) ומיד תקבלו את הקוד להטמעה באתר.

רק לאחר הטמעת הקוד, תסומן לכם האפשרות verified ואז למעשה ניתן להקים קמפיינים שמתבססים על הקוד.

 

מה ניתן לייצר באמצעות הפיקסל של לינקדאין?

  • מעקב המרות – הטמעת קוד בדפי תודה, מעקב אחר לידים, "הוספה לעגלה" וכדומה.

 

  • יצירת קהלים – רשימות לשיווק חוזר (רימרקטינג) עד 90 יום.

 

  • קבלת נתוני אנליטיקס מהאתר – בדגש על נתוני אנליטיקס על אילו משתמשי לינקדאין יש לכם באתר – תחת website demographics

 

  • בשלב הבא עליכם ליצור את ההמרות בקמפיין – Conversions:

על מנת שהקמפיין יספור את ההמרות הרצויות, עלינו להגדיר מה נחשבת להמרה.

4. בשלב הבא תוכלו ליצור את הקהלים לפי הדפים השונים באתר שלכם

5. זהו, אתם מוכנים, כעת ניתן להקים את הקמפיין.

הקמת קמפיין בממשק הפרסום החדש 2019:

הקמת קמפיין בלינקדאין

ניתן לראות שכעת, בממשק החדש, לאחר שנקליק על Create campaign נצטרך בשלב ראשון לבחור את מטרת הקמפיין.

אפשרויות בחירה – מטרות קמפיין:

Website Visits      – קמפיין שמטרתו להניע גולשים לאתר / דף נחיתה

  • לקמפיין מסוג Brand awareness, נבחר website visits ונגדיר automated bid ואז max impressions.
  • לקמפיין מסוג website conversions,נבחר website visits ונגדיר automated bid ואז max conversions

Engagement      – קמפיין שמטרתו להגדיל עוקבים לדף ואינטראקציה עם מודעה

Video views     – קמפיין שמטרתו להגדיל חשיפה וצפיות / אינטראקציה עם מודעת סרטון

Lead Gen     – קמפיין שמטרתו להגדיל את כמות הפניות/לידים (מודעות לידים עם טופס)

 

מטרות שיצורפו בקרוב לממשק הפרסום:

  • Brand awreness – הגדלת חשיפה לכמה שיותר קהל למודעות
  • Website conversions – מיועד לקמפיין המרות באתר (הרשמה לוובינר , הרשמה בדף נחיתה וכו')
  • Talent leads – מיועד לקמפיין גיוס עובדים / טאלנטים
  • Job applicants – הגדלת אינטרקאציה עם מודעות דרושים

טירגוט קהלים בלינקדאין:

אפשר להגיד שהיתרון האמיתי של לינקדאין טמון ביכולות הטרגוט שלה, שמאפשרות כאמור, לפלח פרסומות בהתאם לפרמטרים כמו:

  • מגדר, גיל, מיקוד גיאוגרפי
  • תחום עיסוק, חברות, גודל חברות, תפקידים, שנות ניסיון בתפקיד
  • תחומי לימוד, כישורים ועוד…

טירגוט קהלים בלינקדאין

 

הפרסום בלינקדאין מאוד דומה לפייסבוק ובדומה לפייסבוק, גם כאן יכולות הפרסום משתכללות עם מגוון אפשרויות מתקדמות כגון:

  • פרסום לקהל ממוקד מבוסס על DATA שלכם: בפייסבוק זה נקרא custom audience , בלינקדאין זה נקרא matched audience ומאפשר לכם לייצר קהל על בסיס כתובות דוא"ל (אם יש לכם כתובות מייל של מקומות עבודה – יש סיכוי טוב שתצליחו למצוא התאמה גבוהה)  או על בסיס טירגוט רשימת עובדים בחברות.
  • פרסום שפונה לקהל שהיה באתר / דף נחיתה שלכם (רימרקטינג): בהתאם לקוד שהטמעתם בשלב הקודם, תוכלו לייצר קהלים ולבנות קמפיין שיטרגט את אותם קהלים.

שימו לב:

  • ניתן להעלות קובץ CSV בלבד, החל מ- 1000- מקסימום 300,000, עד 20MB
  • לוקח עד 48 שעות להתעדכן ולראות כמה קהל נמצא
  • ניתן להזין קובץ עם רשימת חברות (לינקדאין תמצא מי מהן קיימות בלינקדאין)
  • ניתן להזין קובץ עם רשימת מיילים
  • בהעלאת חברות: שם השורה הראשונה: companyname
  • כדי שהקמפיין יהיה פעיל – לינקדאין צריכה למצוא לפחות 300 אנשי קשר

 

כמה עולה לפרסם בלינקדאין?

כאן אנחנו מגיעים לנושא כאוב. לינקדאין יודעת שהיא מחזיקה ביכולות פרסום שאין לאף פלטפורמה אחרת ולאור העובדה שאין לה הרבה משתמשים כמו פייסבוק, היא מנסה למקסם את ההכנסות שלהם מהמפרסמים שכן בוחרים לפרסם בלינקדאין.

קליק ממוצע בלינקדאין עולה 3$ ונדרשת מינימום הוצאה של 10$ ביום.

בקמפיינים שהתחרות על הקהל גדולה יותר ומניסיון שלי בכמה קמפיינים שהרצנו בארה"ב מדדנו גם עלות ממוצעת לקליק של 9-10$.

תוסיפו לזה את העובדה שקשה לייצר לידים בלינקדאין, בין היתר בגלל התהליך הארוך שנדרש לעבור במהלך שיווק B2B וקיבלתם אתגר שמרתיע מפרסמים ובעלי עסקים רבים.

אם אתם מחפשים את ההזדמנות הזולה לפרסם בלינקדאין, אני ממליץ לכם לבחון את אפשרות הדיוור הממומן – שם תשלמו על כל שליחה 1 שקל בממוצע בלבד!

עכשיו דמיינו שאתם רוצים לייצר קמפיין שפונה ל- 1000 מנהלי רכש מחברות מובילות בישראל.  הקמפיין הזה יעלה לכם 1000 ₪ בלבד!

המלצה: אל תנסו בקמפיינים האלה לייצר מכירה בפעם הראשונה שאתם נחשפים ללקוח – זה לא יצליח, מניסיון!    חפשו לתת ערך, דבר מה במתנה כדי לייצר חיבור ראשוני ולמשוך את הלקוח אליכם – למשל להזמין את הלקוח לוובינר מקצועי חינם או לשלוח לו קייס סטאדי שמתאים לצרכים שלו ויכול לחסוך לו זמן וכסף.

 

פרסום בלינקדאין – מה אני ממליץ?

אני מסתכל על לינקדאין כמקום שבו אני מייצר חשיפה ראשונית וחיבור ראשוני לקהל היעד המדויק שלי.  אם אני מייצר קמפיינים של B2B, אני רוצה להגיע באופן מדויק לבעלי התפקידים שמעניינים אותי.

באמצעות קידום תכנים שמספקים ערך ועניין לקהל היעד המוגדר שלי באופן קבוע, אני יכול למשוך את קהל היעד לאתר שלי לקרוא מאמרים ממוקדים.   כמובן שכל מאמר שלי צבוע עם פיקסל מעקב של פייסבוק/גוגל/לינקדאין – כך שאני יכול לייצר המשכיות בקמפיינים בפייסבוק.

פעמים רבות יצא לי להתחיל את הקמפיין בלינקדאין כדי "לסמן" את הגולשים שמעניינים אותי ולהמיר אותם בסופו של דבר בכלל ברימרקטינג בפייסבוק.

 

מה דעתכם? מפרסמים בלינקדאין?  מה אתם ממליצים?

אם אתם משווקי B2B מוזמנים לשתף ו/או לשלוח לקולגות.

בהצלחה!