עמוד הבית > קידום אתרים > תכנית SEO לדפי נחיתה באתר – Keyword grouping

תכנית SEO לדפי נחיתה באתר – Keyword grouping

תחילת פעילות SEO לאתר היא התקופה החשובה ביותר שתקבע את פוטנציאל ההצלחה של הקידום.  בעלי אתרים רבים קופצים ישר לאסטרטגיית קישורים והתוכן באתר עוד לפני שעשו את המחקרים הנדרשים ומתוכם גזרו את תכנית הפעולה שתקבע את הצלחת פעילות ה- SEO של האתר.

 

איך בנוי תהליך העבודה ב- SEO:

למעשה, החודשיים הראשונים של קידום אתר הם הזמן שלנו ללמוד את מצב האתר הקיים, את מצב המתחרים ולאור זאת לבנות תכנית SEO שתקדם את האתר בביטויים רלוונטיים.

השלב הראשון: מחקר מילים.

התהליך הזה דורש מאיתנו להבין מה הלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים בגוגל.  אין הכוונה כאן לחפש רק ביטויי מכירה, אלא גם ביטויים שימשכו לקוחות מתעניינים שעדיין במצב למידה ולא בהכרח עוד גיבשו את ההחלטה מה הם רוצים לקנות.

השלב השני: מחקר מתחרים.

כל ביטוי שאתם רוצים לקדם באתר, חייב לעבור בדיקה מקדימה שאכן התוצאות שעולות בדף הראשון הן תוצאות של אתרים שדומים במהותם לאתר שלכם.  כך למשל, אם מדובר בבעל מקצוע כלשהו שמעוניין להתקדם בביטוי שמציג בדף הראשון רק אתרי לימודים – אין לו למעשה סיכוי להתמקם בעמוד הראשון והביטוי אינו רלוונטי עבורו.  לצד זה, עלינו לנתח באופן מדגמי מספר מתחרים מובילים כדי להבין מה הפער בינינו לבינם מבחינת פרמטרים של SEO.

השלב השלישי: בחירת ביטויים לקידום באתר.

בשלב זה, לאחר שזיהינו ביטויים שרלוונטיים למוצרים והשירותים שלנו, אחרי שבדקנו שיש חיפושים לביטויים הללו ובדקנו שהתחרות אפשרית, אנחנו בוחרים את הביטויים שנרצה לקדם.

יש כמה סוגי ביטויים שנרצה לקדם באתר:

  • ביטויים גנריים – תחרותיים, כלליים, לרוב יהיה להם כמות חיפושים גבוהה.
  • ביטויי זנב ארוך – ההמלצה היא שרוב הביטויים שנבחר לקדם יהיו ביטויי זנב ארוך. ביטויים שאמנם כמות המחפשים שלהם נמוכה יותר, אך הם ממוקדים יותר והתחרותיות עליהם נמוכה יותר.
  • ביטויים בעלי כוונת קנייה – יש ביטויים שמושכים אלינו לקוחות חמים, כך למשל אם מישהו מחפש בגוגל "כרטיס טיסה ל… " – הוא מחפש כרטיס טיסה, הוא חם על זה עכשיו.  אלו ביטויים שלרוב ימשכו אלינו לקוחות בשלים לרכישה ונרצה לקדם כמה שיותר כאלו.
  • ביטויים בעלי כוונת מידע – אם מישהו יגיע אליכם פעם ראשונה לאתר כשהוא כבר מעוניין לרכוש מוצר, כנראה שאתם לא תהיו הכתובת.  אנשים מעדיפים לקנות ממותגים ועסקים שהם מכירים.  כאן בדיוק המקום שלנו לייצר תוכן באופן עקבי ולקדם את עצמנו בשלל מונחים שמחפשים הלקוחות המתעניינים והפוטנציאליים שלנו.
  • וכמובן: ביטויים רלוונטיים, ביטויים עם כמות חיפושים גבוהה (כמה שאפשר), ביטויים עם תחרותיות אפשרית.

 

אז בחרנו ביטויים לקידום, איך מתקדמים מכאן?

 

שלב רביעי – היררכיית אתר:

עכשיו מגיע השלב המעניין, איך אני משלב את כל הביטויים שבחרתי לקדם באתר שלי.   אז קודם כל, לפני שמיישמים, צריך לתכנן. כאן מגיע תהליך מאוד חשוב (שרצוי לעשות אותו גם כשבונים אתר חדש).   בשלב היררכיית האתר אנחנו למעשה מתכננים את "עץ האתר" – מה נקדם בדף הבית, מה בקטגוריות הראשיות, תתי קטגוריות, מוצרים, מאמרים וכן הלאה.  הביטויים החשובים ביותר לקידום חייבים להיות מקודמים בדפים הראשיים של האתר (דף בית, קטגוריות וכד').

 

שלב חמישי – Keyword grouping – קיבוץ מילות מפתח

בעבר, היינו נוהגים לבחור ביטוי או שניים לכל דף ולקדם אותם. רוב מקדמי האתרים אפילו היו ממליצים שלא להגזים בכמות הביטויים שאתם מנסים לקדם בכל דף.   אבל, לא מעט השתנה עם השנים בגוגל וכיום אני יכול להגיד לכם באופן ברור, אפשר ורצוי לקדם ביטויים רבים על אותו דף נחיתה  (שימו לב, אין הכוונה כאן לדף נחיתה של קמפיינים PPC, אלא לדף שאנחנו מקדמים אורגנית באתר).  כמובן שצריך להיות קשר לוגי בין הביטויים השונים ובמקרה כזה, במידה וניצור דף עשיר בתוכן נוכל לקדם עליו לא מבט ביטויים.

הנה למשל כמות הביטויים שמקודמת אצלי בדף אחד באתר של לקוח:

 

ביטויי מפתח

 

כמובן שכל הביטויים קשורים אחד לשני ורלוונטיים לקידום באותו דף.  בכל דף שאתם מקדמים וכבר מקודם היטב בגוגל, שווה לעשות בחינה מחדש ולמצוא ביטויים נוספים שתוכלו לקדם עליו.  ברגע שתאתרו את ההזדמנויות הללו, עם אופטימיזציה קלה תוכלו לייצר תוצאות מאוד מהירות שיגדילו משמעותית את כמות התנועה לאתר ובאופן טבעי גם את כמות הפניות והרכישות באתר.

 

שלב שישי – אופטימיזציית תוכן:

 לאחר שבחרתם את הביטויים לקידום ובדקתם את המתחרים, לאחר שתכננתם את מבנה היררכיית האתר וריכזתם ביטויים שתוכלו לקדם בכל דף נחיתה, מגיע שלב היישום – אופטימיזציית תוכן.

אם יש לכם וורדפרס, זה המקום לעבוד קצת עם התוסף של יוסט,  גם ב- WIX יש היום וויזארד SEO שמאפשר לכם לערוך בקלות את הכותרות והאלמנטים השונים שמשפיעים על SEO בכל דף.

זה המקום שלכם לשלב את מילות המפתח הנבחרות באזורים האסטרטגיים בכל דף – החל מהכותרות הראשי (Title, כותרת H1),  ממשיך בכותרות המשנה בתוך המאמר (כותרות h2-h6),  בתוך הטקסט, על גבי תמונות (תגיות ALT) וכמובן בשוטף להפנות קישורים לדף מביטויים רלוונטיים (גם קישורים פנימיים וגם קישורים חיצוניים).

לאחר שתשלבו את מילות המפתח בכותרות ובאזורים האסטרטגיים, זה הזמן לכתוב את התוכן שיופיע באותו דף.  טיפ:  כדאי להעיף מבט על המתחרים שלכם ולראות כמה תוכן יש אצלם בדף המתחרה ובהתאם לזה לגבש החלטה מה אורך התוכן שתרצו לכתוב בכל דף ולאפיין מה אותו תוכן צריך להכיל (בהתאם למתחרים ובהתאם לביטויים השונים שאתם מקדמים באותו דף).

טיפ 2:  אם אתם מתלבטים אילו נושאים לכלול בכל דף נחיתה כזה, ממליץ לכם להסתכל בתחתית תוצאות החיפוש בחיפוש אחר הביטוי – שם גוגל תוכל לגלות לכם את ה- LSI – הביטויים והנושאים שגולשים מצפים למצוא בחיפוש אחר אותו מונח.

כך למשל אם אני מחפש את המונח סלונים פינתיים – אלו ההצעות שגוגל תתן לי:

lsi

 

זהו, סיימתם, יש לכם עכשיו תכנית SEO להמשך.  כעת, אם תעבדו נכון, תבצעו אופטימיזציה טכנית מקיפה לאתר ובאופן שוטף תמשיכו ליצור תוכן אטרקטיבי וקישורים לאתר – אתם בדרך הנכונה לעמוד הראשון בגוגל.

בהצלחה!

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה זה טקסט עוגן ואיך משתמשים בו לקידום אתר?

בתעשיית קידום האתרים, כולם כבר יודעים שקישורים הם מרכיב הכרחי ...

צוות היידה
11.10.2020
לקריאה

מדריך פרסום וקידום סרטונים ביוטיוב

שתי עובדות חשובות שכל משווק כבר יודע: סרטונים זה התוכן ...

אנידור חקק
22.02.2018
לקריאה