עמוד הבית > מאמרים > קלוד Claude.ai - מספר 1 ביצירת תוכן AI בעברית

קלוד Claude.ai – מספר 1 ביצירת תוכן AI בעברית

מה זה קלוד?

בשנה האחרונה , שוק הבינה המלאכותית חם מאי פעם , כמעט ואין חברה היום שמכבדת את עצמה ולא עובדת על אפליקציה של בינה מלאכותית. החל מיצירת תמונות בעזרת תסריטים ועד לניתוח נתונים מעמיקים. 

הבינה מלאכותית של קלוד פותחה על ידי חברה בשם "אנתרופיק " שהוקמה על ידי יוצאי openAI (שהביאו לעולם את צ'אטGPT) . 

קלוד מסוגל לכתוב עבורכם קוד , לכתוב סיפורים , שירים , לנתח נתונים וכמובן להפיק מסקנות קונקרטיות כולל המלצות לשיפור הנתונים. 

כרגע הצ'אטבוט אינו מחובר לאינטרנט אז אל תצפו למידע עדכני משנת 2023. 

קלוד פותח בצורה כזאת שהוא אופטימלי לשפה האנגלית , בחברה טוענים שהוא יכול להתכתב בעוד מספר שפות במיוחד ב : גרמנית צרפתית ופורטוגזית.   ואנחנו אומרים, הוא עושה עבודה לא רעה בכלל גם בכתיבת תוכן AI בעברית.

הטכנולוגיה שעומדת מאחורי הצ'אטבוט של קלוד 

טכנולוגיית הבינה מלאכותית עברה דרך ארוכה מאוד עד שהייתה מסוגלת לתקשר עם בן אדם באופן כזה שתוכל להבין את רצונו של האדם שמתכתב איתה , ואפילו לחזות את התנהגותו.

הצ'אטבוט קלוד עובד על ידי שילוב של נתונים קיימים ואלגוריתם חכם מאוד שיודע לעבד את הנתונים בצורה אינטואיטיבית.  

הוא צובר עוד ועוד מידע בכל פעם שאתם מתכתבים איתו , לומד על צורת ההתנהגות שלכם , ולפי כך גם יודע להתאים את התשובות המדויקות ביותר עבורכם. 

היתרונות של Claude.ai

למרות שבינה מלאכותית לא מדויקת 100% במידע שהיא מספקת , היא די קרובה לזה. 

הנה כמה דוגמאות ליתרונות של שימוש בצ'אטבוט של קלוד 

זה מפחית את הטעויות שלנו 

בואו נודה בזה , לפעמים אנחנו עושים טעויות בעבודה (או בכל מקום אחר) אנחנו רק בני אדם אחרי הכל. העניין בלעשות טעות הוא שבדרך כלל אנחנו יכולים ללמוד ממנה , להבין את מה שלמדנו , ולנסות לא לעשות את אותה הטעות שוב פעם, בינה מלאכותית פועלת בדיוק באותו האופן. 

בעוד שבינה מלאכותית פועלת ומתפקדת כמו אדם , היא יכולה לצמצם מאוד את הטעויות האנושיות  בכך שהיא עוזרת לנו לראות עוד אפשרויות לפתרונות לבעיה שלנו ולא רק אחת. 

דבר זה הוא נכס עבור בעלי עסקים שיכולים לבחון כמה אופציות לבעיה שלהם לפני שהם ממשיכים קדימה. 

עוזר באנליטיקה וניתוח נתונים 

יתרון נוסף של הבינה המלאכותית הוא ניתוח נתונים והפקת לקחים משמעותית שיכולה לעזור לכם. 

טכנולוגיית הבינה מלאכותית היא חכמה מאוד ויכולה לעזור לכם בדקות ספורות לנתח נתונים וליצור תחזיות מעולות לעסק שלכם בפחות זמן מאשר שאתם הייתם מנתחים את הנתונים הללו. 

תכנים שיווקיים ללקוחות שלכם 

לבעלי עסקים שיש להם רשימת לקוחות כמו : איקומרס , בעלי סוכנויות דיגיטל , רשתות מזון וכו' , קלוד יכול להיות מדהים ביצירת תוכן עבור רשימת תפוצת המייל שלכם , מסרים שיווקים ויצירת פרסומות ותכנים שיווקיים לרשתות החברתיות שלכם. אם לפני כמה שנים הייתם צריכים לשכור בעל מקצוע שיכתוב עבורכם תכנים שיווקיים , היום בכמה דקות עבודה מול הצ'אט תוכלו לעשות את זה לבד בעצמכם ולחסוך הרבה מאוד כסף.

 

מה משתלם יותר – הגרסה הבסיסית או קלוד פרו?

ככל שהמודל גדל ומשתפר, כך גדל מספר הפרמטרים שלו ממיליארדים בודדים לעשרות ומאות מיליארדי פרמטרים. זה מאפשר לו ללמוד דפוסים מורכבים הרבה יותר בשפה.

לדוגמה, כעת המודל מסוגל להבין הומור, סרקזם ורמזים עדינים הרבה יותר טוב מבעבר. יש לו גם ידע עולמי רב יותר.

על ידי המשך אימון המודל על יותר נתונים והגדלת כוח החישוב שלו, ניתן יהיה בעתיד לקבל תוצאות איכותיות עוד יותר.

בנוגע להשוואה בין הגרסאות – הגרסה הבסיסית של קלוד מאפשרת שימוש בסיסי ביותר כגון שאלות פשוטות ותשובות קצרות.

הגרסה המתקדמת פרו מבוססת על GPT-3 ולכן מספקת יכולות נרחבות בהרבה:

  • הבנת שפה טבעית טובה יותר
  • יצירת טקסט ארוך וקוהרנטי
  • כתיבה יצירתית
  • ניתוח רגשות ורעיונות מורכבים יותר
  • יצירת תוכן שיווקי ועסקי
  • תמחור דינאמי
  • שליפת מידע ממאגרי נתונים

לכן גרסת הפרו מיועדת הרבה יותר לשימושים עסקיים ויצירתיים בהיקפים גדולים.

העלות החודשית בגרסת הפרו של קלוד היא 20$ נכון למועד כתיבת מאמר זה.

היתרונות של קלוד לעומת צ'אטבוטים אחרים 

קלוד אכן מתבסס על המודל המתקדם ביותר כיום להבנת שפה טבעית שהוא GPT-4 מבית OpenAI. זהו מודל עם מיליארדים רבים של פרמטרים שאומן על כמויות עצומות של טקסט.

לשם השוואה, רוב הצ'אטבוטים האחרים מבוססים על מודלים פשוטים וקטנים הרבה יותר שלכן גם הביצועים שלהם מוגבלים. רק למעטים יש גישה ל-GPT-4 או מודלים מקבילים.

זה מתבטא בכך שקלוד יכול לנהל שיחה אינטליגנטית, להבין הומור וסרקזם, ולייצר טקסט ארוך ותקין תוך שמירה על רצף לוגי בין הרעיונות. יכולת זו חסרה בצ'אטבוטים בסיסיים.

כמו כן, קלוד תוכנן במיוחד עבור השפה העברית תוך התאמה למורכבותה ולמאפיינים הייחודיים שלה. לדוגמה עיבוד מיוחד של המבנה שלה, הטיות ונטיות, משלבי לשון וכדומה.

ולבסוף, קלוד אכן כולל יכולות מתקדמות של ניתוח שפה ונתונים, אפיון תהליכים עסקיים, בניית דוחות וחיזוי מגמות – כלים שימושיים מאוד לחברות וארגונים. הכל כמובן בשפה העברית.

לעומת המתחרים כמו ג'יפיטי ובארד , קלוד מסוגל לכתוב לכם מאמר ארוך בעברית עם משפטים שקשורים אחד לשני , והחשוב ביותר הוא שכמעט ואין לו שגיאות כתיב!

שימוש בצ'אטבוט למשווקים 

טכנולוגיית בינה מלאכותית יכולה לשפר משמעותית את ביצועי צוות השיווק בדרכים שונות : 

כבר דיברנו על זה שאפשר להשתמש בצ'אטבוט בכדי ליצור תכנים שיווקיים עבור הלקוחות שלכם , אבל ישנן דרכים אחרות לשלב את טכנולוגיית הבינה מלאכותית בפעילות העסקית שלכם : 

חיזוי מכירות 

תחזית מכירות היא אחד הדברים החשובים ביותר עבור בעלי עסקים , כדי שיוכלו לדעת להשתמש בכסף בתבונה במשך השנה . 

אנליסטים חייבים לאסוף את הנתונים הדרושים ממקורות שונים כדי לייצר תחזית מתאימה לעסק. לאחר מכן הם ינתחו את נתוני הלקוחות וההתנהגות שלהם , ישוו אותם לנתונים היסטוריים ויחזו מכירות עתידיות . 

מנתחי נתונים לרוב משתמשים לרוב באלגוריתמים אוטומטיים בכדי לעזור להם למיין נתונים היסטוריים ולעקוב אחר מידע חדש וחשוב . תהליך זה יכול לקחת לא מעט זמן. 

החדשות הטובות הן שניתן להאיץ את התהליך הארוך הזה בעזרת הטכנולוגיה של בינה מלאכותית . 

יצירת לידים 

בעבר, משווק דיגיטלי היה צריך להפעיל מספר פרסומות , לאסוף נתוני לקוח פוטנציאליים , ליצור פרופיל לקוח , להקים רשימת אנשי קשר ולהתחיל ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים . תהליך זה בדרך כלל לוקח הרבה זמן , במקום לשים פוקוס על הדבר המרכזי של העסק שהוא – המכירות . 

הצ'אטבוט יכול לעזור לכם להפחית באופן דרסטי את הזמן שצוות השיווק משקיע על יצירת לידים , תוכלו לרשום לה את התנהגות הלקוחות שלכם , לצרף לה את רשימת הלידים , רשימת הנתונים שבידכם . והיא כבר תגיד לכם את מי לתעדף בשיחות מכירה שלכם . 

תמחור דינמי 

בינה מלאכותית תוכל לעזור לכם לתמחר את המוצרים שלכם על ידי אסטרטגיה שנקראת " תמחור דינמי " . תמחור דינמי – היא אסטרטגיה שיווקית שעסקים רבים משתמשים בה כדי להתאים את מחירי המוצרים שלהם על סמך ההיצע והביקוש הנוכחיים .  טכנולוגיית הבינה מלאכותית משתמשת במודלים דינמיים של תמחור כדי לעזור לחזות את התנהגות הלקוחות , ההיצע והביקוש כדי להתריע בפני אנשי המכירות מתי להעלות או להוריד את המחיר של המוצר או של השירות. 

סיכום 

בנוף הטכנולוגי של שנת 2023 ניתן לראות יותר ויותר חברות ובעלי עסקים משתמשים בטכנולוגיה של בינה מלאכותית לצרכים עסקיים ופחות ופחות עובדים כמו : קופירייטרים , יוצרי קריאיטייב וכו' .

שימוש בצ'אטים של בינה מלאכותית כמו צ'אטGPT, גוגל בארד או קלוד יכולה לחסוך לכם המון כסף על עובדים והרבה מאוד זמן, מה שיאפשר לכם לנתב את הזמן שלכם לדברים החשובים יותר בעסק. 

עם זאת , אנחנו עדיין רואים עסקים שלא מנצלים את התכונות המדהימות של הבינה המלאכותית עבורם ועבור העסק שלהם. 

חשוב להבין – מי שהיום לא משתמש בבינה מלאכותית , הוא לגמרי מחוץ למשחק !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

חשיבות ה- UI בקידום אתרים – גם בלי תוכן האתר שלכם יכול להיות מקום ראשון בגוגל!!!

האם תוכן הוא הפרמטר החשוב ביותר בקידום אתרים?  רוב מקדמי ...

אנידור חקק
07.11.2012
לקריאה

קידום אתרים מקצועי – שלב אחר שלב איך מקדמים אתרים

קידום אתרים נחשב לשירות מאוד קשה להבנה למרבית הלקוחות.  אחרי ...

אסף כהן
27.02.2019
לקריאה