עמוד הבית > קידום אתרים > ליווי SEO במעבר לאתר חדש - למה אתם חייבים מקדם אתרים בתהליך?

ליווי SEO במעבר לאתר חדש – למה אתם חייבים מקדם אתרים בתהליך?

בעולם השיווק מחלקים את העבודה על המוצר לכמה שלבים שונים: קודם מתכננים את המוצר, אח"כ עוברים לייצור – ואז מתחילה פעולת השיווק. השלבים האלו שונים לחלוטין כשמדובר בקידום אתרים – שזו פעולת שיווק לכל דבר. שהרי מקדם האתרים למעשה משווק את האתר. ולרוב מה שקורה זה שבעל עסק בונה אתר, משלם כסף על אפיון, עיצוב ובניה – מקבל אתר מוכן ו…

וכאן מתחילות בעיות SEO…

כשמפתחים את האתר – עובדים עליו מפתח, מעצב, (אם יש לנו מזל אז גם מאפיין) ובעל האתר. כל אחד תורם את הדגשים שלו עד שיוצא אתר שכולם מרוצים ממנו מאוד – חוץ מאדם אחד – מקדם האתר. שבכלל לא נמצא בתהליך – אבל הוא זה שצריך להתמודד עם המוצר המוגמר ולקדם אותו בגוגל.

למה מקדם אתרים צריך להיות חלק מהתהליך? קח אתר – וקדם אותו

טוב, הלוואי וזה היה כל כך פשוט. נכון שאנחנו ב2018 ויש הרבה יותר מודעות לבניית אתרים דינאמיים, עם CMS טוב, קוד פתוח, ולעתים גם דגש על SEO. אבל עדיין – בכל עשור שנותי כמקדם אתרים – לא נתקלתי אפילו באתר אחד שלא היה צריך לעבור שינויי תכנות על מנת להגיע לאופטימיזציה טובה מול גוגל – שמוטב היה שהיו מטפלים בכל אלו עוד בשלב הפיתוח.

בעיות SEO באתר חדש? תן דוגמאות

ברור, בשביל זה אנחנו פה. אז נגיד תודה לאל שאנחנו לא ב2008 וברוך השם אתרי פלאש יצאו מהאופנה. אבל עדיין – נוכחות של מקדם חייבת להיות כבר מרגע תכנון האתר – והסיבה היא שבניגוד למעצב, בעל האתר והמפתח – לאנשי ה- SEO אין שום עניין שהאתר יהיה יפה או מרשים – זה בונוס וזה חשוב – אבל מה נעשה עם אתר מרשים ויפה – שגוגל לא מצליח לסרוק?

למשל – שכל האלמנטים של התפריט הם כפתורי תמונה. וגוגל לא ממש מסתדר עם תמונות (למרות מה שהוא טוען…) ולא קורא את הטקסטים שעל הכפתורים…

או שהאתר  מלא בכל כך הרבה אלמנטים של עיצוב שזמן הטעינה שלו הוא 15 שניות? או שהוא כל כך "ייחודי" ו"מחוץ לקופסא" שעד שהגולש מגיע אליו – הוא בורח החוצה כי הוא לא מבין מה רוצים ממנו?

ועוד לא דיברנו על אתרים מבוססי סקריפטים של JS (כמו אנגולר) שגוגל אמנם סורקים אבל לא פעם הם מתקשים בהם.

טוב, אבל האתר כבר בנוי, מה נעשה?

או – זו בדיוק הבעיה שלשמה התכנסנו.

נכון שיש לכם אתר מדהים, והוא בנוי מעולה, והוא יפה והכל – אבל אם אי אפשר לקדם אותו בגוגל – זה לא שווה כלום (אלא אם בא לכם לשפוך ערימות של כסף על קידום ממומן…). אבל מה שלא חשבתם עליו, זה שאת מקדם האתרים צריך להכניס למעגל העבודה כבר בשלב תכנון האתר.

למה?

כי לעבודת אופטימיזציה באתר יש דרישות.

יש אזורי תוכן שצריך לדאוג להם, כמו למשל הוספת אזור תוכן בעמוד של קטגוריות מוצר. כן, בעמוד הזה שמכיל את כל המוצרים מקטגוריה ספציפית – אני לא חשוב שבכל שנותי נתקלתי אפילו פעם אחת באתר שיש לו אזור תוכן בחלק התחתון של עמוד הקטגוריה. למה צריך דווקא שם? כי כשאתה מציג עמוד מוצרים – הדבר האחרון שאתה צריך זה בלוק טקסט של 300 מילה. אבל מכיוון שהטקסט הזה הוא קריטי לקידום – אנחנו רוצים להציג אותו מתחת לכל המוצרים. שלא יפריע לגולש מצד אחד – ושגוגל יסרוק אותו מצד שני. ואזור טקסט בתחתית האתר הוא משהוא שחובה לדרוש עוד באפיון האתר – אחרת הוספה של אזור טקסט כזה לאחר שהאתר כבר בנוי – תהיה לרוב כרוכה בתשלום.

נו, אז קצת תוכן… זה הסיפור?

הלוואי…

יש גם נתונים שצריך לדאוג שיעמדו בקריטריונים נוקשים של גוגל כמו זמן טעינת אתר, תאימות למובייל, מבנה אתר שעלול לייצר עמודים משוכפלים שפוגעים בעבודה מול גוגל (גוגל מתעב תוכן משוכפל באתר – שעלול לנבוע ממוצרים זהים, תוצאות חיפוש, מבני קטגוריות ועוד ועוד מקרים שמוכרים למקדמים מנוסים ושלא רלוונטיים לאנשי הפיתוח והעיצוב). אלו נתונים שהמקדם צריך לבדוק בזמן הפיתוח – ולמעשה בגרסת הבטא של האתר כשהאתר מוכן ועדיין לא עלה לאוויר. על מנת לוודא שעולה לאוויר אתר תקין לקידום.

מקדם גם צריך לוודא שיש תגיות קנוניקל במקומות הנכונים.

אמאל'ה, מה זה קנוניקל???

לא להבהל. קנוניקל היא תגית שבאמצעותה מבהירים לגוגל כל מני עניינים על תוכן העמוד ומבנה האתר ומדגישים היכן נמצא התוכן המקורי של כל דף והיכן נמצאים העתקים שלו.

למשל – אם יש לנו מספר מוצרים זהים, עם תוכן זהה (למשל אם יש לנו חנות ויטמינים אז תהיה לנו חבילה של 30 קפסולות, 60 קפסולות ו100 קפסולות או בחנות בגדים תהיה לנו חולצה ירוקה, כחול ושחורה – שסביר להניח שלכל אחד מהמוצרים דומים יהיה אותו התוכן) – בעזרת תגית קנוניקל אנחנו נצביע על המוצר הראשי מבין כולם – כך שגוגל יבין שמדובר באותו מוצר עם וריאציות שונות ולא איזשהו נסיון למניפולציית תוכן. או למשל להסביר לגוגל אילו עמודי קטגוריה נמצאים תחת קטגוריה אחת ומה המבנה ההיררכי שלהם –ועוד ועוד דברים שחשובים לאופטימיזציה אבל ממש לא רלוונטיים לחוויית המשתמש או הנראות (כי כל הדברים האלו מתרחשים בקוד של האתר מאחורי הקלעים)

אוקי, אז זה בבנייה – מה עם עבודה שוטפת?

אז כן – גם כדי שהעבודה השוטפת של המקדם תהיה חלקה – צריך להטמיע מראש פיצ'רים שיקלו על עבודת הקידום שלו. פיצ'רים כמו עריכת Meta Titles בצורה גורפת, ותגיות META  אחרות בפרט, מערכת בלוג (ניהול תוכן) טובה שעובדת חלק ובאופן כללי כלי עריכה נוחים – יקלו על המקדם את העבודה ויוזילו לכם עלויות. מערכת הפניות שעובדת כמו שצריך בלי התעסקות בקוד (או בקבצי HTaccsess שלרוב אין אליהם גישה) ועוד…

נכון שבוורדפרס (מערכת הCMS  המובילה בעולם) ניתן בקלות להטמיע תוספי עזר לSEO כמו YOAST – אבל במערכות אחרות כמו מג'נטו או דרופל ההטמעה סבוכה יותר (ויקרה) – וההגדרות מסובכות יותר ועדיף לעשות את ההטמעה בזמן בניית האתר כדי שכל העמודים באתר יעבדו כמו שצריך. וזה חשוב כפליים כשמדובר במערכת קוד סגור (למשל כשמקדמים אתרי WIX  או קונימבו) שבה חובה לוודא שהפיצ'רים האלו מוטמעים במערכת, או שצוות הפיתוח של המערכת יכול להטמיע אותם עבורכם – או שצריך לחפש מערכת אחרת…

שילוב של מקדם אתרים עוד בתחילת הפרויקט, בליווי של הפיתוח והעיצוב הוא חשוב מאין כמותו לעבודת קידום האתר בהמשך – וכמובן יחסוך לכם כסף וכאב ראש.

אנחנו בהיידה מלווים אתרים החל משלב התכנון וזאת במטרה שכשהאתר מוכן לעלייה לאוויר – הוא כבר יהיה מותאם לגוגל ויעלה לאוויר כמו שצריך במינימום תקלות.

אסף כהן, ירושלמי, נשוי ואבא לילדים. מנהל את תחום הSEO וקידום האתרים בהיידה. מתמחה באופטימיזציה למנועי חיפוש ואוהב לפתור בעיות אופטימיזציה שאחרים הרימו עליהן ידיים. לאסף יש תואר שף מטעם איגוד השפים הישראלי והוא מתחזק אתר מתכונים מוביל בתחום.

One Reply to “ליווי SEO במעבר לאתר חדש – למה אתם חייבים מקדם אתרים בתהליך?”

  1. יוסי הגיב:

    מאמר מצויין מדבר לכולם בשפה פשוטה פשוט תענוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

פרוטוקול אבטחה HTTPS – למה חשוב לרכוש תעודת SSL לאתר?

גולש שמחליט לרכוש דרך האתר עובר תהליך של בניית אמון, ...

אילון סבג
05.08.2020
לקריאה

קידום אתרי מסחר בגוגל

קידום אתרי מסחר הוא אתגר לא פשוט, גם מהיבט ה-SEO, ...

צוות היידה
05.12.2015
לקריאה