עמוד הבית > דף לקוחות ממליצים > אופטימיזציה לאתרים - 6 סיפורי הצלחה

אופטימיזציה לאתרים – 6 סיפורי הצלחה

הבסיס לכל פעילות SEO מוצלחת זה דו"ח אופטימיזציה לאתר, מה שנקרא באנגלית Site Audit.

אחרי שעשינו אופטימיזציות לאתרים הגדולים בישראל ובחו"ל  – ביניהם אתר איסתא ואתר Fashinnova החלטנו לרכז בפניכם כמה סיפורי הצלחה.

רוצים שנעשה לאתר שלכם אופטימיזציה?

את הפירוש של SEO כולם יודעים. (לא? Search Engine Optimization – כלומר: אופטימיזציה למנועי חיפוש) בישראל, כשמדברים על מנועי חיפוש, מתכוונים למנוע אחד עיקרי – גוגל. שלמעלה מ90% מהחיפושים ברשת נעשים במנוע החיפוש הזה ונגזרותיו.

אופטימיזציה לאתרים – מי צריך את זה?

אז מה זו אופטימיזציית אתר ולמה אנחנו צריכים להשקיע כל כך הרבה משאבים באופטימיזציית אתר?

בשביל לענות על השאלה הזו אנחנו רוצים להבין, באופן מופשט, איך גוגל עובד.

גוגל הוא לא אנושי. הוא מכונה ענקית עם המון זרועות שמטרתו המוצהרת היא לאסוף את המידע מהאתר שלך, לאחסן אותו באינדקס שלו ולהציג אותו בתוצאות חיפוש רלוונטיות ככל שניתן. על מנת לאסוף את המידע מהאתר שלכם, גוגל שולח "עכבישים/זחלנים" (זה השם העברי לביטוי Crawlers) שסורקים את האתר שלכם ושולחים אותו חזרה לגוגל.

וכאן מתחילות הצרות

גוגל, כמו כל גוף ענק – לא יכול להרשות לעצמו לבזבז זמן על כל אתר כי גם המשאבים שלו מוגבלים בסופו של דבר. ולכן על מנת לייעל את הליך הסריקה של האתרים – גוגל מוציאים מדי פעם מעין הנחיות על מנת שבוני ובעלי אתרים יישרו קו וישפרו (ולמעשה – יבצעו אופטימיזציה) את האתר שלהם כדי שהעכבישים יוכלו לסרוק את המידע הנחוץ להם במינימום זמן ומאמץ.

למה שגוגל לא יתאמצו?

ובכן – גם לי אמא תמיד אמרה שמי שבאמת רוצה אותי – יבוא אלי בעצמו. אבל בפועל – גוגל מקצה כמות מוגבלת של משאבים לסריקת אתר – וברגע שהוא נתקל בבעיה הוא: או יסרוק דברים לא נכונים או פשוט ידלג הלאה. והאתר שלכם יישאר מחוץ למשחק. אני לא מדבר רק על דירוגים נמוכים – אלא פשוט מחוץ לתוצאות החיפוש.

אבל האתר שלי כבר עבר אופטימיזציה כשהקמתי אותו. מה עכשיו?

הליך אופטימיזציה הוא לא תהליך חד פעמי. האלגוריתם של גוגל משתנה ומתעדכן באופן תדיר וההנחיות של גוגל לאופטימיזציה משתנות ומתעדכנות בהתאם. פעולות שהיו נכונות בעבר – הן BIG NO NO היום ולהיפך. ולכן מומלץ, חשוב ואפילו חובה לבצע בדיקות אופטימיזציה באופן שוטף מדי מספר חודשים – ובוודאי לפני תחילת פרויקט קידום האתר.

בסדר, שכנעת. אבל היי – שמתי תוסף SEO מתקדם בוורדפרס שלי. למה אני צריך אותך?

טוב אתה לא צריך אותי – אם אתה יודע מה אתה עושה.

חשוב שתדעו: תוספי SEO לכל המערכות לא מבצעות אופטימיזציה באתר שלך – אלא פשוט מקלות על ניהול האופטימיזציה. למשל:

חלק מאוד חשוב באופטימיזציה זה ניהול Meta Title נכון. כלומר – הכותרת שמופיעה בלשונית של הדפדפן כשהאתר שלכם מוצג – זו גם הכותרת שגוגל יציג בתוצאות החיפוש. לכל מילה בכותרת הזו יש משמעות וחשוב מאוד להקפיד על מבנה נכון של הכותרות. למשל – שלא תהיה ארוכה מדי ותיחתך בתוצאות.

אבל העיקר – תגית Meta Title היא התגית שבסופו של דבר נותנת לגוגל את הפרטים הבאים על העמוד באתר שלכם:

לדוגמא: אם כותרת עמוד הבית שלכם היא: "פומפורינו  – דף הבית" גוגל ייקח את העמוד שלכם, יקפל אותו ל8 וידחוף אותו עמוק ל… ובכן לשום מקום. ואתם לא תופיעו בשום תוצאה רלוונטית פרט (אולי!) לחיפוש " פומפורינו" שיביא לכם בעיקר אנשים שכבר מכירים את המותג שלכם. (אני יודע שהלכתם לחפש בגוגל – אין שום תוצאות. סתם המצאתי את השם).

אבל לעומת זאת – אם כותרת עמוד הבית שלכם תהיה: "פומפורינו – עגבניות טריות משומרות ומיובשות" – גוגל כבר יגיד לעצמו: אוקי, האתר הזה עוסק בעגבניות מכל מני סוגים – ויציג את האתר שלכם עבור חיפושי עגבניות טריות או עגבניות משומרות. (לא ברור באיזה מיקום – אבל בוודאות עמוד הבית יופיע במנוע החיפוש עבור חיפושים רלוונטיים)

כמובן שלא נשכח שלתגית הזו יש גם חשיבות שיווקית – כי כאמור, התגית הזו מופיעה ככותרת בתוצאות החיפוש ואם למשל הגולש מחפש מוצר שאנחנו מוכרים – אנחנו רוצים להיות התוצאה שהוא יבחר.

אתם בוודאי יכולים לתאר לעצמכם את ההבדל בין:

קופסאות שימורי עגבניות – פומפורינו  לבין  קופסאות שימורי עגבניות הטעימות במחיר הזול בישראל – עכשיו בפומפורינו

מובן מאליו שהכותרת השנייה תמשוך את העין הרבה יותר – ואותה ניתן להגדיר רק באופן ידני.

בקיצור – חשיבות ההגדרה של כותרות ותיאורי הMETA באתר היא עצומה. אין אף תוסף בעולם שיעשה את העבודה בשבילנו.

טוב מה אתה רוצה? אני מגדיר כותרת ותיאור. בשביל זה אני צריך אותך?

טוב, אתה לא צריך אותי – אם אתה יודע מה אתה עושה.

ככל שהתחרות בתחום שאנחנו רוצים לקדם גדלה ויש יותר ויותר מתחרים – לאופטימיזציית האתר יש חשיבות עליונה לקידום האתר. למעשה – אנחנו אומרים בפירוש ובוודאות: אתר שלא עובר אופטימיזציה טובה – יכול לשים כמה קישורים שהוא רוצה ולשים כמה תכנים שהוא רוצה – הוא לא יתקדם בגוגל. אופטימיזציית אתר בודקת בעיקר האם האתר נסרק כמו שצריך לגוגל. ובין השאר:

  • האם האתר נטען מהר? למהירות יש חשיבות גבוהה לסריקת האתר. אם האתר נטען לאט מדי – גוגל פשוט ידלג עליו או יסרוק אותו ויתן לו ציון נמוך.  קראו קייס סטאדי שלנו על שיפור מהירות אתר
  • האם גוגל מגיע לכל עמודי האתר? האם אין מניעה לגוגל להגיע באופן רציף לכלל העמודים כולל הפנימיים. האם הדפדוף בין העמודים נגיד לגוגל?
  • האם האתר קריא לגוגל? האם התכנים של האתר, התפריטים והאלמנטים כתובים בצורה נגישה לגוגל ולא, למשל, בפלאש או JS? (נכון שגוגל טוענים שזו כבר לא בעיה – אבל זה עדיין לא מוכח בשטח)
  • האם עמודי האתר תקינים? האם אין בהם קישורים שבורים, תמונות שבורות, יש תגיות נכונות?
  • האם תכני האתר תקינים? האם התוכן מקורי ולא מועתק מהרשת? האם אין עמודים בעלי תוכן זהה?
  • האם יש הפניות קנוניקל נכונות? אם יש גרסאות נוספות לאתר (למשל אתר מותאם למובייל) האם ישנן את התגיות שגוגל מבקש על מנת להבהיר לו מה גרסאות האתר?
  • ועוד ועוד ועוד

בסדר, אכלת ת'ראש עם אופטימיזציה לאתר, תן דוגמאות תכל'ס!

אז הנה הגענו לחלק שכולם ציפו לו – מה המשמעות של אופטימיזציית SEO טובה ומה זה נותן "בשטח" ואיפה זה בא לידי ביטוי מעבר לפעולות הבנאליות של הגדרת תגיות.

מקרה א': את לא כמו כולם

הבעיה: אתר חנות גדול עם מותג חזק ואלפי מוצרים – הפסיק להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. כלומר – הוא הופיע – אבל המוצרים פשוט לא הופיעו בתוצאות החיפוש.

האתר היה מוגדר מצוין: כותרות טובות, תיאורים טובים, מבנה היררכי טוב. בניה טובה של עמודי המותגים. ומערכת מג'נטו טובה עם המון עבודה על SEO.

ממצאים: הבעיה בחנות, כמו בכל חנות וירטואלית שמוכרת מוצרים שאינם בלעדיים לה – שכל אתרי החנויות המתחרים מוכרים מוצרים זהים – והטקסט בכולם הוא זהה. כי פשוט לוקחים את הקומניקט של המוצר מהספק – עושים קופי פייסט ויאללה לאוויר. והתוצאה הייתה שבאחד העדכונים לסינוני תכנים שגוגל ביצעו בעבר גרמו לכך שאם יש מספר אתרים עם תוכן זהה – גוגל מציג רק אחד מהאתרים הללו וכך האתר של הלקוח שלנו פשוט נזרק החוצה במאות ואלפי מוצרים ולא הופיע בתוצאות.

פתרון: הפתרון היה התחלת מהלך של שכתוב כל תכני המוצרים באתר. בנינו אסטרטגיה שתעדפה את המוצרים החשובים (ומדובר באלפי מוצרים) ופשוט שכתבנו את כל הטקסטים של כל אלפי המוצרים – ושמנו תוכן ייחודי.

תוצאה: האתר היום הוא אחד האתרים החזקים בתחום. הטראפיק שלו עלה בעשרות אחוזים באופן מיידי – ומאות אחוזים בראייה שנתית וכמובן המכירות עלו בצורה חסרת תקדים.

אופטימיזציה לאתרים - מה זה ייתן לכם

כך נראים המספרים של אתר אחרי אופטימיזציה

מקרה ב': גוגל לא אוהב אותי

הבעיה: אתר עם מספר שפות – כל השפות מאונדקסות ומקודמות בגוגל – אבל דווקא החלק העברי של האתר לא מאונדקס בגוגל.

מה בדקנו?

האם קובץ הrobots שגוי? לא.

האם יש no-index? אכן היה no index על אזור העברית. אבל גם כשהסרנו אותו – האתר לא חזר לגוגל.

תקלות נוספות? היו לא מעט תקלות קוד, התנגשויות בין אזורי השפות ובעיות שנבעו ממעבר לא חלק של האתר לאתר מאובטח (SSL). אבל עדיין – למרות שהכל תוקן – גוגל לא סרק את האתר.

פתרון: לאחר כמעט חודש של חפירות – העלינו סיעור מוחות וגילינו שאחד ממתכנתי האתר הגדירו ידנית בתוך כלי ניהול האתרים של גוגל (אזור שאף אחד אף פעם לא נוגע בו) שלא יסרוק את אזורי העברית.

תוצאה: לאחר שהסרנו את ההגדרה – שלחנו את האתר לסריקה מחודשת לגוגל – ועמודי האתר נסרקו כמו שצריך.

מקרה ג': עשו לי נזק ואני לא יודע מה לעשות

הבעיה: קיבלנו אתר שחברת הקידום הקודמת שלו הצליחה לדרדר לו את כל ביטויי החיפוש ממקומות 5 ומעלה לעמוד 3…

ממצאים: האתר נבנה על מערכת וורדפרס ובמהלך הקידום האתר נבנה מחדש (גם כן על וורדפרס) אבל לא נעשתה אופטימיזציה. לא היו כותרות, לא תיאורים, היררכיית האתר הייתה מבולגנת ועוד ועוד

פתרון: ביצענו אופטימיזציה מחודשת לאתר מלמעלה ועד למטה. הוספנו טקסטים קידומיים לעמודי הנחיתה, שכתבנו טקסטים קיימים, עשינו סדר בהיררכיית האתר (האתר היה מסודר לפי מותגים ולא לפי סוגי מוצרים לדוגמא), הגדרנו כותרות מדויקות ותיאורי META  שיווקיים.

תוצאה: האתר קפץ בתוצאות החיפוש – והיום כל הביטויים התחרותיים שלו במקומות 1-3 בגוגל. ההמרות דרך האתר

קפצו פלאים (ביצענו גם ייעול להליך הרכישה) ועוד.

הקפיצות במיקומים

הקפיצות במיקומים

מקרה ד': למה אתם עוזבים אותי לבד?!

הבעיה: אתר שעבדנו עליו ברמת קידום בצורה חזקה והבאנו אותו למקומות ראשונים בביטויים תחרותיים מאוד בתחום המלונאות והנופש. אבל למרות כמויות התנועה האדירות – אחוז ההמרות והסגירות היה נמוך מאוד.

מה בדקנו: בדקנו לאן אנשים נכנסים ואיך אפשר לשפר את הדרך שעובר הגולש עד לסיום ההזמנה. גילינו שצריך לפעמים 3-4 עמודים עד שמגיעים לטופס הזמנה ושטופס ההזמנה עצמו נורא ואיום (שילוב של אנגלית ועברית והמון באגים.

פתרון: בשלב הזה החלטנו שאנחנו עושים עצירה לחודש מקידום האתר והתמקדנו אך ורק בUI/X של האתר. דרשנו שיוסיפו טופס הזמנה בכל עמודי האתר, פישטנו את שלבי ההזמנה וקיצרנו אותם – ומיקדנו את מרכז האתר להזמנת חדרים.   קראו עוד על החשיבות של UI בקידום אתרים

תוצאה: תפוסה כמעט מלאה במלון כמעט שנה קדימה – כשהזמנות מהאינטרנט הפכו למוקד העיקרי לסגירת חדרים.

מקרה ה': אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

הבעיה: אתר רכש תעודת SSL והעביר את כתובת האתר מHTTP לHTTPS ובאופן כמעט מיידי האתר נפל דרסטית בתוצאות החיפוש.

מה בדקנו: למעשה לא היה הרבה מה לבדוק  – בעיקר בדקנו את צורת ההפניה שנעשתה בין הכתובות.

האתר ביצע הפניית 302 – שזו הפניה זמנית. ההפניה הזו (למרות ההצהרות של גוגל) לא מעבירה את הכוח שהיה לעמוד הקודם – בניגוד להפניית 301 שמעבירה את מלוא הכוח. בנוסף – היו עמודים שלא הייתה להם הפניה והיו עמודים כפולים (כלומר אותו העמוד בכתובת HTTP וHTTPS) מה שגורם להכפלה של תוכן – משהו שגוגל ממש ממש לא אוהב.

פתרון: שינוי ההפניות ל301, תיקון העמודים הכפולים, סריקה מחדש של כלל עמודי האתר לוודא שאין עוד בעיות של הפניות, תגיות וכו' (נמצאו עוד כל מני בעיות שטופלו).

תוצאה: האתר חזר למקומות הגבוהים שאליהם הוא כבר התרגל.

קייס סטאדי אופטימיזציה לאתר איקומרס – מעבר לפלטפורמת מג'נטו

אחד המקרים המפורסמים שטיפלנו בהם היה במעבר לקוח מאתר שנבנה בפלטפורמת לייב סיטי לפלטפורמת איקומרס של מג'נטו.

המקרה תואר בקצרה במאמר והועבר כהרצאה במסגרת הכנס נקסט קייס.

סיכום: אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתרים קריטית כשרוצים לקדם את האתר או לפתור בעיות אינדוקס של האתר מול גוגל. במהלך האופטימיזציה אנחנו מפיקים דוח כללי ומעמיק של כל הבעיות באתר שעלולות לפגוע הן בקידום והן בחוויית המשתמש (ולא תאמינו כמה האחד תלוי בשני). יישום האופטימיזציה הינה קריטית לקידום תקין ויעיל של האתר שלכם. אופטימיזציית אתר לפני קידום חשובה כל כך עד כי ישנם מקרים שבהם יישום האופטימיזציה גרם לכך שהאתר קפץ תוך זמן קצר לראש תוצאות החיפוש עוד לפני שהתחלנו את הליך הקידום בפועל.

אסף כהן, ירושלמי, נשוי ואבא לילדים. מנהל את תחום הSEO וקידום האתרים בהיידה. מתמחה באופטימיזציה למנועי חיפוש ואוהב לפתור בעיות אופטימיזציה שאחרים הרימו עליהן ידיים. לאסף יש תואר שף מטעם איגוד השפים הישראלי והוא מתחזק אתר מתכונים מוביל בתחום.

One Reply to “אופטימיזציה לאתרים – 6 סיפורי הצלחה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום עסקים קטנים

אנחנו יכולים לומר לעצמנו מיליון פעמים שהגודל לא משנה, אבל ...

צוות היידה
06.05.2021
לקריאה

כתיבת מודעות בגוגל – GOOGLE ADS

כל מפרסם רוצה להופיע במעלה תוצאות החיפוש בגוגל באופן אורגני, ...

אילון סבג
04.12.2017
לקריאה