שתי עובדות חשובות שכל משווק ב- 2019 כבר יודע:

  1. סרטונים זה התוכן הפופולארי ביותר
  2. את המכירות לרוב לא נעשה בפייסבוק או ביוטיוב – אלא באתר או בדפי נחיתה.

אם לוקחים את 2 התובנות הללו, אנחנו מבינים שמצד אחד אנחנו צריכים לייצר ולשלב יותר סרטונים באסטרטגיית התוכן שלנו ומצד שני אנחנו צריכים למצוא דרך לנתב גולשים מהסרטונים הללו לדפי המכירה ו/או לאתר שלנו.

אבל קודם כל, כמה מילים על קידום סרטונים בפייסבוק לעומת קידום סרטונים ביוטיוב.

קידום סרטונים בפייסבוק – אופטימי מדי?

פייסבוק עובדת יפה מאוד בכל הקשור לשיפור הכלים שלה בדגש על פרסום וידאו.  בשנתיים האחרונות פייסבוק דוחפת ומקדם באופן אגרסיבי סרטונים ולייב וידאו בפלטפורמה ומספקת אלפי חשיפות לכל סרטון.  מה שצריך לקחת בחשבון זה שפייסבוק סופרת צפיות החל מ- 3 שניות (בעוד שחיוב יבוצע לאחר צפייה של 10 שניות לפחות) – אז לא כל צפייה בפייסבוק משמעותה צפייה מעמיקה ואינטרקאציה אמיתית עם המותג שלכם.

חיסרון קריטי לטעמי הוא שברגע שהסרטון אינו מקודם ומסיים את החשיפה האורגנית שלו בניוזפיד, הוא למעשה "נבלע" ונעלם בתוך פייסבוק ולא מגיע לגולשים.

היתרון הגדול של פייסבוק הוא היכולת "לצבוע" קהלים שצופים בסרטונים (בחלוקה לפי משך צפייה) ולייצר קמפיין רימרקטינג שירדוף אחרי הצופים בסרטון.

 

קידום סרטונים באינסטגרם

יתרון נוסף, כמפרסמים בפייסבוק, לרוב גם מפרסמים באינסטגרם (ששייכת לפייסבוק).  אינסטגרם נחשבת לרשת חברתית מאוד פופולארית בישראל וגם שם יש אינטראקציה מאוד גבוהה עם סרטונים (קצרים יותר עד 60 שניות)

קידום ופרסום סרטונים בלינקדאין

לינקדאין נחשבת לפלטפורמה הממוקדת ביותר לשיווק B2B ובמהלך 2018 היא סוף סוף הכניסה את האפשרות לקדם סרטונים – גם ברמת הפרופיל האישי וגם ברמת דף חברה עסקי.

קידום סרטונים בלינקדאין מתאפשר קודם כל מטעם הפרופיל הפרטי, בו ניתן להעלות סרטון ללינקדאין (בניגוד לאפשרות לשתף לינק לסרטון מיוטיוב).  ממספר ניסויים ובדיקות שערכתי, החשיפות האורגניות של סרטון בלינקדאין גבוהות ובממוצע קיבלתי בין 1000-1500 צפיות לכל סרטון שהעליתי מטעם הפרופיל האישי.

לצד אפשרות זו, בחודש אפריל 2018, לינקדאין הכניסה סוף סוף את האפשרות להעלות ולפרסם סרטונים גם מטעם דף חברה בלינקדאין.   חשוב לציין שהחשיפה האורגנית שתקבלו בדף חברה בלינקדאין תהיה נמוכה משמעותית מהחשיפות האורגניות שהתקבלו בשיתוף הסרטון בפרופיל הפרטי.

עם זאת, לאחר שתעלו סרטון מטעם דף החברה בלינקדאין, תוכלו לפרסם אותו באופן ממומן ולהגיע לחשיפה גבוהה יותר.  פרסום ממומן של סרטון בלינקדאין מאפשר לנו גם להניע את הגולשים בהקלקה למעבר לדף נחיתה / אתר.

החיסרון: מי שמפרסם בפייסבוק כבר מכיר שניתן לבנות קמפיין רימרקטינג שירדוף אחרי כל מי שצפה באחוז מסוים מהסרטון (למשל כל מי שצפה בלפחות 75% מהסרטון) – מה שמאפשר שיווק יעיל וממוקד יותר.  בלינקדאין נכון להיום עדיין לא ניתן לייצר קהל על בסיס מי שצפה בסרטון , אך זה צפוי להיכנס במהלך 2018 כנראה.

קידום סרטונים ביוטיוב:

בכל הקשור לקידום סרטונים ביוטיוב יש מספר יתרונות חשובים שצריך לקחת בחשבון:

  1. צפייה ביוטיוב נספרת החל מ- 30 שניות (או צפייה בכל הסרטון במידה ומדובר בסרטון קצר יותר) – כלומר אם יש צפייה, זה בדרך כלל אומר שמישהו באמת התעניין וצפה בסרטון שלכם.
  2. גולשים ביוטיוב נמצאים "במצב" צפייה ומחפשים לצפות בסרטונים.
  3. סרטונים בגוגל נשארים תמיד, מתאנדקסים ומקודמים בגוגל.
  4. גם כאן ניתן לייצר פרסום רימרקטינג לצופים בסרטונים שלכם.

קידום סרטונים ביוטיוב ניתן לעשות באופן אורגני או באופן ממומן:

קידום סרטונים אורגני ביוטיוב:

יוטיוב כאמור שייכת לגוגל וקידום של סרטונים בה עובד באופן דומה לקידום תכנים בגוגל.  יש משמעות לאופטימיזציית SEO ושילוב מילות מפתח בכותרת ותיאור הסרטון.

 

מה משפיע על קידום אורגני של סרטונים ביוטיוב?

  • כותרת הסרטון + תיאור + תגיות
  • מספר צפיות (וכמה צפיות עד סוף הסרטון)
  • הוספות לפלייליסט
  • ותק הוידאו
  • כמות לייקים / דיסלייקים
  • כמות סימוני דגל על הסרטון (תוכן פוגעני)
  • כמות שיתופים
  • כמות תגובות
  • כמות נרשמים לערוץ היוטיוב
  • כמות הפעמים שהוטמע הסרטון באתרים אחרים
  • כמות ואיכות קישורים לסרטון

 

פרסום ממומן של סרטונים ביוטיוב:

פרסום בגוגל ויוטיוב נעשה ישירות ממערכת הפרסום של גוגל אדס (בעבר נקרא: גוגל אדוורדס).  כדי לפרסם סרטונים ביוטיוב / גוגל, עליכם קודם כל לחבר בין ערוץ היוטיוב שלכם לחשבון הגוגל אדס שלכם.

חיבור חשבונות פרסום ומדידה חשובים מאוד לקבלת נתונים רבים יותר במסגרת הפעילות.  מוזמנים לקרוא מדריך על החשיבות של חיבור בין גוגל אדוורדס לגוגל אנליטיקס

איך מחברים בין חשבון גוגל אדס לערוץ יוטיוב?

 

פרסום סרטונים ביוטיוב:

לאחר שתחברו בין החשבונות, תוכלו להקים קמפיין וידאו ישירות מגוגל אדס.  שימו לב שהסרטון חייב לעלות בערוץ היוטיוב שלכם לשם כך.  לא ניתן לפרסם סרטונים מאתר VIMEO  למשל.

התשלום יתבצע על כל צפייה – COST PER VIEW – CPV.   עלויות הצפייה ביוטיוב מגוחכות ונעות בין 4-9 אג' בממוצע לצפייה.  בנוסף, ביוטיוב תשלמו על צפייה רק במידה והגולש צפה לפחות ב- 30 שניות מהסרטון שלכם (בהנחה והוא ארוך יותר מ- 30 שניות) או יצר אינטראקציה עם הסרטון (הקליק עליו או על הנעה לפעולה שהופיעה בו למשל).  מדובר ביתרון אדיר שמרבית המפרסמים לא מנצלים – אם אתם מבינים את מה שאני רושם, אתם מבינים שכל הפרסומות שאתם רואים ביוטיוב של הסרטונים שניתן לדלג עליהם (ספירה לאחור של 5 שניות) – כל עוד הגולש לא צפה לפחות ב- 30 שניות או הקליק על המודעה – המפרסם לא שילם עבור החשיפה!

ביוטיוב קיימות 4 שיטות פרסום עיקריות:

  1. פרסום מודעת in stream ביוטיוב: הפרסומות המוכרות שניתן לדלג לאחר 5 שניות צפייה ובמקרה כזה תשלמו רק במידה והצופה צפה בכל הסרטון (במידה והוא קצר מ- 30 שניות) או לפחות ב- 30 שניות (במידה והוא ארוך יותר) או במידה והגולש יצר אינטראקציה עם הסרטון (הקלקה וכד').     עדכון 2019: נוספה האפשרות לפרסום סרטונים באורך 15 שניות ללא אפשרות דילוג לגולש.
  2. פרסום מודעת video discovery ביוטיוב: מודעה שדומה מאוד למודעת אדוורדס ומופיעה בחיפוש סרטונים ביוטיוב או לצד סרטונים אחרים.
  3. פרסום מודעת Bumper ביוטיוב: קידום סרטונים שלא ניתן לדלג עליהם. הסרטונים יופיעו לפני/במהלך/בסיום סרטונים.  אורך הסרטון נדרש להיות מקסימום 6 שניות.
  4. מודעות outstream – מודעות שיופיעו במובייל בלבד באתרים ואפליקציות ברשת המדיה של גוגל מחוץ ליוטיוב.  למידע נוסף על קמפיין outstream

 

איך מנצלים את הסרטונים ומייצרים מהם טראפיק ומכירות?

קידום סרטונים והגדלת כמות הצפיות היא פעולה חשובה, אבל כולנו כבר יודעים שזה לא משנה מספר הלייקים או החשיפות – בסופו של דבר לרובנו מה שמשנה זה כמה כסף יצא לנו מזה?

אז אם אנחנו בעניין של לייצר המשכיות מהסרטונים שלנו – אתם וודאי מבינים שאנחנו צריכים למצוא דרך להניע את הגולשים לפעולה ולמשוך אותם מהסרטונים לדפי נחיתה ו/או ישירות לאתר שלנו.

יוטיוב אפשרה עם השנים מספר דרכים יצירתיות להניע את הגולשים מהסרטונים לאתר שלכם:  הדרך הבסיסית ביותר היא כמובן הוצאת קישורים מערוץ היוטיוב ומהתיאור של כל סרטון.  זה נחמד אך לא ממש מייצר תנועה גדולה לאתר.

עד שנת 2017 הכלי העיקרי שדרכו הוצאנו קישורים מסרטונים ושלחנו גולשים לאתר היה annotations או בעברית "הערות".

כך זה נראה:

הערות ביוטיוב

 

הבעיה:  זה נראה מכוער, מיושר לשמאל ולא נצפה בכלל במובייל.

הנה מדריך שכתבתי על זה בזמנו

יוטיוב ידעה שהיא חייבת שינוי ובשנת 2015 הכניסה את כרטיסים ביוטיוב (youtube cards) שהביאו שינוי ויזואלי משמעותי ששיפר את הנראות והתוצאות.

כך זה נראה:

כרטיסי יוטיוב

 

משנת 2015, יוטיוב החלה להעלים בהדרגה את הפיצ'ר של "הערות" והכניסה חזק את הכרטיסים.   המפרסמים (וגם אנחנו) אימצו בהמוניהם את השינוי והחלו לשלב את הכרטיסים על גבי הסרטונים השונים ביוטיוב.

הכרטיסים אפשרו לנו להוציא קישור החוצה לאתרים חיצוניים (שמאומתים בבעלותנו ב- search console) ואף לאתרי גיוס המונים וחנויות אפליקציות.  מדהים!

עד שהגיעה הבשורה המעצבנת  מיוטיוב בתחילת 2018, לפיה מעתה רק ערוצי יוטיוב מבוססים עם מנויים רבים ושעות צפייה רבות – יזכו להנות מההטבה של הוצאת קישור מהסרטונים לאתר ולדפי נחיתה חיצוניים.

תכנית השותפים של יוטיוב

 

בשנה האחרונה יוטיוב הכניסה פיצ'ר חדש נוסף בשם "מסכי סיום".  מסכי הסיום הן עוד אלמנט שמחליף את "ההערות" ומאפשר לשלב עד 5 אלמנטים (קישורים לערוצי יוטיוב/פלייליסטים ו/או אתרים חיצוניים) בסיום כל סרטון.   את מסכי הסיום ניתן ליצור רק בסרטונים מעל 25 שניות.

 

אבל גם כאן, לא ניתן לקשר לאתרים חיצוניים לאור ההגבלה החדשה.

 

לסיכום,

יוטיוב עדיין נחשבת לפלטפורמה מעולה לפרסום וחשיפה לקהלים חדשים.

לטעמי מרבית המפרסמים עדיין לא מנצלים ומשתמשים בה מספיק.

איך אתם משלבים את יוטיוב באסטרטגיית השיווק שלכם?