מה ההבדל בין דף פייסבוק לחשבון פרסום לביזנס מנג'ר בפייסבוק?
על אף שלרוב המפרסמים מדובר בשאלה די בסיסית, לקוחות רבים שמגיעים אליי עדיין נוטים להתבלבל בין המושגים השונים.
אז החלטתי לכתוב פוסט קצר ולהסביר:
דף פייסבוק – FAN PAGE:
אותו דף אוהדים שמוכר לכולנו, שאפשר לעשות לו לייק ולעקוב אחר התכנים שבו.
למעשה מה שמייחד דף פייסבוק הוא שמדובר בערוץ "חינמי" לעסקים וארגונים. זה המקום שבו כל עסק יכול לבנות לעצמו פרופיל (להבדיל מפרופיל אישי שמיועד לאנשים) ולשתף באופן חופשי וללא עלויות תכנים – פוסטים, תמונות, סרטונים וכדומה.
מדף זה יש גישה למסנג'ר, התכתבות עם עוקבים של הדף, קבלת סטטיסטיקות ועוד.
החשיפה לתכנים של הדף נעשית בצורה אורגנית (טבעית) ולצערנו מדובר בחשיפה מאוד נמוכה כיום, היות ופייסבוק מעוניינת שנשלם כדי שיראו את התכנים שלנו יותר אנשים.
חשבון פרסום בפייסבוק – Ad account / Ads manager
זו למעשה זרוע הפרסום של כל עסק בפייסבוק. מכאן נוכל לפרסם בפייסבוק באופן ממומן תכנים ופוסטים שעולים לדף, לצד קמפיינים ייעודיים שנפרסם לקהלי יעד שונים – החל מקהל שיצר אינטראקציה עם הדף שלי, טרגוט של קהלים בהתאם למאפיינים של קמפיין בפייסבוק (גיל, מגדר, תחומי עניין, השכלה, מיקום גיאוגרפי ועוד) ועד קהלים מותאמים אישית שהיו אצלי באתר (רימרקטינג) או קהל מבוסס דאטה (כתובות דוא"ל / טלפונים).
מכאן נוכל לקבל גישה להקמה וניהול קמפיינים, הקמת קהלים (דאטה/רימרקטינג/יצירת קהל שתאפיינו בהתאמה אישית), ניהול פעולות המדידה (פיקסלים ואירועים), גישה לכלי מחקר כמו Audience insights.
חשוב לציין שחשבון פרסום בפייסבוק נועד לחשיפה ממומנת (בתשלום).
ביזנס מנג'ר Business manager
הביזנס מנג'ר הוא למעשה הזרוע המנהלת שנועדה לסוכנויות פרסום וגופים שמנהלים וזקוקים לגישה למספר דפים ומספר חשבונות שונים. אפשר להקביל את זה ל- MCC למי שמנהל חשבונות פרסום בגוגל.
הגישה לביזנס מנג'ר נעשית דרך הכתובת business.facebook.com.
ליצירת ביזנס מנג'ר לארגון שלכם, עליכם להיכנס לכתובת: business.facebook.com/create
בביזנס מנג'ר נוכל להקצות גישה לאנשים שונים – לחשבונות הפרסום ודפי הפייסבוק /אינסטגרם שאנחנו מנהלים.
כאן למשל תוכלו לראות חלק מהדפים והחשבונות שהפרופיל שלי (אנידור) מקבל גישה אליהם:
אגב, רבים נוטים לחשבון שביזנס מנג'ר מיועד רק לסוכנויות פרסום, אך למעשה כיום מומלץ לכל בעל עסק לפתוח לעצמו ביזנס מנג'ר משלו ותחתיו להכניס את דף הפייסבוק וחשבון הפרסום שלו. כך הוא יוכל לתת בבוא העת גישת ניהול לסוכנויות פרסום שונות שהוא יעבוד עמן.
אם אתם רוצים להבין לעומק את הנושא של ביזנס מנג'ר וניהול גישות, אני חייב להמליץ על המדריך המצוין של יאנקו