עמוד הבית > כללי > מדריך פרסום בטאבולה - TABOOLA

מדריך פרסום בטאבולה – TABOOLA

עודכן בשנת 2023

בעידן בו אנו צריכים לתפור למידותיו של כל גולש באינטרנט את התוכן המיועד בדיוק עבורו הופכות הפלטפורמות להמלצות תוכן לפופולריות מתמיד, כך שהתעלמות מהן ממש לא באה בחשבון, השחקנים המרכזיים במגרש כיום הם טבולה ואאוטבריין (הישראליות) שחולשות על שטחי הפרסום בכל האתרים המובילים בארץ ובעולם.

אז אחרי המדריך לפרסום מאמרים באאוטבריין  – הגיע הזמן לתת את הבמה גם לטבולה עם מדריך מקיף להקמת קמפיין.

איך לפרסם בטאבולה – שלבי עבודה:

  • פתיחת חשבון בטאבולה
  • נכנסים אל דף ניהול מסע פרסום – Campaigns
  • לוחצים על Create
  • הזנת פרטי קמפיין: הגדרות קמפיין (שם קמפיין, שם מותג, מטרה, זמני קמפיין וכו')
  • הגדרות טרגוט וקהלים
  • הגדרות מדידה והמרות
  • הגדרת תקציב
  • יצירת מודעות, קריאייטיב
  • השקת קמפיין, מדידה ואופטימיזציה בשוטף

 

פלטפורמות פרסום תוכן – טאבולה ואאוטבריין:

זה בדרך כלל יופיע בסוף הכתבות או בצדי האתר עם שלל כותרות מזמינות כמו למשל: "מומלץ עבורך", "מרחבי הרשת", "כתבות נוספות" – המטרה היא לתת לכם הגולשים ערך מוסף לאחר סיום קריאת הכתבה שלשמה נכנסתם עם המלצות לתוכן נוסף, פעמים רבות התוכן מותאם בדיוק עבורכם וההעדפות שלכם כך שיש סיכוי לא רע שלפחות אחת מהכתבות תעניין אתכם מספיק בשביל להקליק.

אתרים בהם תוכלו לפרסם באמצעות פרסום בטאבולה (עדכני לסוף 2022):

אתרים שאפשר לפרסם בהם בטאבולה

פתיחת חשבון בטאבולה:

פתיחת חשבון ב-TABOOLA קצת יותר מורכבת מפלטפורמות אחרות, למעשה יש שתי אפשרויות, הראשונה היא יצירת קשר עם נציג של טאבולה דרך הקישור הבא (– לחצו כאן –) ואחרי מספר ימים יצרו אתכם קשר להשלמת התהליך, האופציה השנייה היא דרך אשף התקנה (לחץ כאן להסבר).

היות ונציגי טבולה זמינים מאוד אני ממליץ על האופציה הראשונה, כך גם תוכלו לשאול עוד כמה שאלות שבוודאי יהיו לכם ולקבל מענה מיידי וממקור מוסמך.

כל פעילות מתן הגישות למשתמשים נוספים לחשבון הפרסום – גם נעשית באמצעות פנייה לנציג טאבולה.

הקמת קמפיין טבולה בממשק החדש – עדכון שנת 2022:

אז אחרי שהקמתם את חשבון הפרסום שלכם, תשמחו לדעת שהליך הקמת הקמפיין הוא פשוט ומהיר מאוד – ואלו השלבים:

  1. נכנסים אל דף ניהול מסע פרסום – Campaigns
  2. לוחצים על Create

הקמת קמפיין בטאבולה

יצירת קמפיין בטבולה

 

3. לאחר פתיחת קמפיין חדש יפתח בפניכם המסך הבא (חילקתי ל-2 צילומי מסך):

איך מקימים קמפיין בטאבולה

בשלב ראשון תצטרכו להזין את הפרטים הבאים:

  • שם הקמפיין – רצוי שם שירמז לכם על מטרת הקמפיין, זמני קמפיין וכד'
  • שם מותג / שם דומיין / שם לקוח  (בדר"כ מופיע בצבע אפור מתחת לכותרת והתמונה בקמפיין)
  • מטרת הקמפיין:
    • Awareness – הגדלת חשיפות למותג
    • Website engage – תנועה לאתר
    • Lead generartion – קמפיין לידים
    • Online purchase – קמפיין רכישות באתר
    • Mobile app installs – קמפיין התקנת אפליקציות

 

תחת הקטגוריה  Schedule תצטרכו לבחור את פרק זמן שבו ירוץ הקמפיין, ישנה אפשרות לשנות את השעות בו יופיע הקמפיין ביום על ידי לחיצה על CUSTOM.

הגדרת זמני פעילות לקמפיין טבולה

 

הגדרות טרגוט כלליות:

לאחר מכן אנחנו צריכים לטרגט את הקהל שלנו במסך  Campaign Targeting שלמען האמת האפשרויות בו הן די מצומצמות ביחס לפלטפורמות אחרות, כמו כן תצטרכו לבחור לאילו מכשירים המודעות יוצגו (סמארטפונים, דסקטופ, טאבלט) ולבסוף, ניהול תקציב הפרסום שלנו (כולל מחיר BID) ואפשרויות שונות לגבי ניצול התקציב.

טרגוט קהלים בטאבולה

 

הגדרות קהלים בטאבולה:

בדומה לפלטפורמות פרסום אחרות, גם בטאבולה תוכלו לשווק ולפלח למגוון סוגי קהלים.

בין היתר תוכלו להשתמש בקהלים שלכם / קהלים שנוצרו כתוצאה מהגדרת "המרה" כלשהי בקמפיין או בקהלים המובנים מתוך הדאטה שיש בטאבולה ורשת השותפים שלה.

ניתן גם לעשות טרגוט קונטקסטואלי (לפי נושאים)

קהלים בלינקדאין

 

 

Tracking

כאן תוכלו להגדיר את ההמרות בקמפיין.

מדידה ופיקסלים בקמפיין טאבולה

 

יצירת המרה בקמפיין טבולה

 

ניתן גם להגדיר המרה לפי Event:

הגדרת המרה לפי event

 

עוד אופציה שימושית מאוד היא הטמעת קוד UTM, בעזרתו תוכלו לזהות מהיכן הגיעו אליכם הגולשים, אחרי שתטמיעו את הקוד תוכלו לראות את הנתונים בגוגל אנליטיקס וזה יעניק לכם הרבה מידע על קהל היעד שלכם.

יצירת קהלים בקמפיין טאבולה:

ניתן ליצור קהל מבוסס פיקסל או מבוסס קהל שלכם (וממנו ניתן ליצור קהל דומה – Lookalike – רלוונטי כרגע בארה"ב בלבד)

יצירת קהלים בקמפיין טאבולה

קהל בטאבולה

 

lookalike in Taboola

 

תקציב קמפיין בטאבולה + עלות ממוצעת להקלקה

צריך להיערך עם תקציב מינימאלי של 20$ ליום, כשעלות מינימלית להגדרה עבור הקלקה – בין 0.1-0.5$ לקליק.

בטאבולה ממליצים על תקציב מינימאלי של 100$ ליום לכל פלטפורמה (100 לדסקטופ, 100 למובייל כל יום) – כדי לייצר מספיק הקלקות ונתונים שיעזרו למערכת של טאבולה ללמוד את הקמפיין ולשפר את החשיפה שלו לקהלי יעד רלוונטיים.

תקציב קמפיין פרסום בטאבולה

 

הגדרות מדידה נוספות:

פיקסלים בקמפיין טאבולה

יצירת מודעות בקמפיין פרסום בטאבולה:

  • תוכלו להגדיר עד 10 כותרות שונות (עד 100 תווים , מומלץ 35-45 תווים)
  • המערכת תמשוך מתוך ה- URL כותרת ותמונה רלוונטית (ניתן לשנות במידה ואתם רוצים).  שימו לב שהמערכת מזהה את ה- URL ומסמנת V
  • ניתן להוסיף תאור וכפתור הנעה לפעולה

יצירת מודעות בטאבולה

 

לאחר הגדרת כתובת URL לקמפיין (שממנה יישאבו כותרת הדף ותמונה), תוכלו לבחור את התמונות שיופיעו בקמפיין.

הגדרות לתמונות בקמפיין טאבולה:

  • גודל תמונה – עד 2.5MB
  • מידות (מינימום): 600X400
  • ניתן להשתמש ב- GIF – מידות (מינימום): 400X200
  • ניתן להוסיף וידאו

תמונות וקריאייטיב בטאבולה

יש לכם אפשרות להשתמש בתמונות מתוך ה- URL, להעלות תמונה ייעודית שלכם או להשתמש במאגר התמונות של טאבולה:

מאגר תמונות פרסום בטאבולה

 

 

A/B Testing לתמונות וכותרות:

שימו לב שהמערכת אוטומטית יוצרת לכם מכל התמונות והכותרות שהעליתם מספר מודעות ל- a/b testing

אתם תוכלו לסמן אילו מודעות להשאיר ואילו להסיר:

a b test

 

בסופו של דבר מספר ההקלקות או יחס ה-CTR אם תרצו לא יוכרע בשל איכות התוכן שלכם (והוא חשוב בהחלט!) אלא בזכות הכותרות/תמונות שתבחרו לשלב במודעות, אתם תצטרכו לבחור בין כותרת אינפורמטיבית לכותרת שיווקית, בין תמונה מושכת לתמונה שאולי פחות מושכת אבל מתארת את המוצר שלכם באופן טוב יותר.

סביר להניח שאתם מכירים את קהל היעד שלכם בצורה הכי טובה, ועדיין תצטרכו לבדוק מה גורם לקהל שלכם להקליק, לכן ההמלצה היא לערוך A/B Testing בין כותרות ותמונות שונות, אנחנו צריכים לזכור גם שכותרות/תמונות מושכות עלולות להשיג כמות יפה של הקלקות, אך לאו דווקא כאלה שנרצה שיקליקו, וכפי שאתם מבינים כל כניסה למאמר עולה לכם כסף ולכן זה יהיה בזבוז.

ואם אתם מחפשים קצת נתונים ספציפיים או עזרה ממשית, תוכלו להיעזר במאמר על הכלי השימושי של טבולה Taboola Creative Trends שייתן לכם קצת יותר מידע על מה עובד/לא עובד בכל הקשור לכותרות ותמונות.

גם לגבי התוכן עצמו תצטרכו לבחור בין מספר אופציות, ישנה אפשרות לתת ערך אינפורמטיבי בעזרת תוכן מקצועי ואז האופציה הטובה עבורכם היא לצבוע את הקהל שנכנס למאמר (יפורט בהמשך), יש אפשרות לבחור בתוכן שיווקי אבל צריך לזכור גם את העובדה שיש קהל רב שנרתע מתוכן שיווקי, והאפשרות היותר מומלצת היא לשלב ביניהם עם תוכן מקצועי בשילוב של טופס יצירת קשר או פסקה שיווקית בסוף המאמר.    חשוב לציין שהפלטפורמה של טבולה הרבה יותר ידידותית לתוכן שיווקית מהפלטפורמה של אאוטבריין ואם יש לכם תוכן שיווקי לקדם, סיכוי גדול יותר שזה יאושר בטבולה.

כמובן שישנם איסורים שיפסלו את הקמפיין שלכם כמו: איסור קידום תכנים פוגעניים, הונאות או פעילות בלתי חוקית, ותכנים הקשורים ב-אלכוהול, הימורים, מסחר אלקטרוני, פרסומים פוליטיים, תרופות ועוד – לרשימה האיסורים המלאה לחצו כאן.

 

בדרך כלל קמפיינים בטאבולה מאושרים תוך 24 שעות.

הנה דוגמה לקמפיין שערכנו עבור חברה גדולה ומוכרת:

Impressions – חשיפות: כמות האנשים שנחשפו לתוכן שלכם, ניתן לראות בדוגמה שלפניכם את הפוטנציאל הגדול, ככל שהתקציב יהיה גדול יותר כך גם כמות החשיפות תגדל.

CTR – אחוז המקליקים על המודעה מתוך כמות הנחשפים, זהו למעשה הנתון הכי חשוב. כך תדעו האם הצלחתם מבחינה קריאייטיבית ואם התוכן שלכם באמת מעניין, המטרה שלנו היא אחוז CTR גבוה, אולם חשוב להדגיש כי אם תשיגו CTR גבוה אבל הכותרת או התמונה לא יציגו את התוכן שלכם בצורה טובה אז לא השגתם את מטרתכם כי למעשה תקבלו הקלקות מאנשים שהם לא קהל היעד שלכם.

Clicks – כמות המקליקים על המודעות.

Average CPC – מחיר ממוצע לקליק, זאת אומרת כמות התקציב שניצלתם לחלק לכמות ההקלקות, או במילים אחרות כמה כסף עלה לכם בעבור כל כניסה של בנאדם בודד למודעה שלכם:            (0.3 = 835.80/2786)

CPM – מחיר לאלף חשיפות – מה המחיר ששילמתם בעבור 1000 חשיפות באתרים השונים.

Spent – כמות הכסף שנוצל מתוך סך התקציב שלכם.

מחיר לקליק CPC – מעיד על הסכום שאתה מוכן לשלם עבור כל קליק. ככל שהמחיר לקליק גבוה יותר, כך המאמרים שלך יהיו תחרותיים יותר בכל הרשת, כלומר, הם יוצגו בתדירות גבוהה יותר. אם תגדילו את הצעת המחיר שלכם, סביר שתקבלו יותר קליקים על מסע הפרסום שלך.

הקמפיין באוויר!

אז אחרי שיצרתם תוכן איכותי, בחרתם כותרות ותמונות – בוודאי תתעניינו בנתונים הסטטיסטיים של הקמפיין, במערכת קיימות מספר אפשרויות להצגה, אך בחרתי להציג כמה מתוך המעניינות ביותר:

כאן למשל, תוכלו לראות באילו אתרים קיבלתם את כמות החשיפה הגדולה ביותר ובאילו אתרים אחוז ה-CTR הוא הגבוה ביותר.

אפשר למשל לראות שבקמפיין הזה נחשפנו בעיקר ל-YNET, וואלה, רוטר, גלובס, ספורט 5 ועוד. זה מחולק לפי כמות חשיפות, הקלקות, אחוזי  CTR וממוצע תשלום בעבור כל הקלקה.

בצד ימין אתם יכולים לבטל אתרים שנראים לכם לא רלוונטיים, או להגביר חשיפה באתרים שמביאים לכם CTR גבוה יותר, למשל אם אתם מפרסמים משהו שיכול לגעת בקהל של חובבי ספורט כמו למשל שעוני ספורט אז מומלץ להגדיל את כמות החשיפה והתקציב באתר ספורט 5, ועדיין להשאיר תקציב לאתרים נוספים כי ייתכן שגם שם תמצאו קהל שרלוונטי אליכם.

הנה עוד נתון שאולי יעניין אתכם – בעידן שלנו הסמארטפונים הפכו למכשיר בו הגולשים מייצרים הכי הרבה אינטראקציה באינטרנט. כן, גם בכל הקשור לפרסומות וקריאת תוכן למרות המסך הקטן ביחס לדסקטופ, במסך הזה אתם יכולים לראות את האחוזים הגבוהים שתקבלו מסמארטפונים לעומת דסקטופ/טאבלט.

ישנם נתונים נוספים שתוכלו להסתכל עליהם במהלך הקמפיין כמו: אילו תוצאות אתם משיגים בימים שונים בשבוע, מאיזה מדינה מגיעות ההקלקות (בהנחה ואתם מכוונים גם להקלקות מחוץ לישראל), מה ההעדפות של הגולשים שהקליקו על התוכן שלכם ועוד, זאת אומרת אילו עוד תחומי עניין יש להם מלבד התחום שלכם.

פרסום רימרקטינג:

הטמעת קוד רימרקטינג באתר/מודעה שלכם תשדרג את האפקטיביות של הקמפיין שלכם, מה שקורה הוא שאתם מטמיעים קוד שבעזרתו תוכלו "לצבוע" (לאגור) את כל מי שנכנס לתוכן שלכם והתעניין, באמצעות הדאטה שתאספו תוכלו לפרסם להם תוכן שלכם במודעות הבאות.

צריך להבין שהקהל שנכנס כבר הביע עניין בכם, לכן האפשרות שהוא יהפוך ללקוח פוטנציאלי גבוהה בהרבה מאשר קמפיין רגיל, מה שכן פעמים רבות מפרסמים צובעים קהל יעד שהוא לאו דווקא רלוונטי אליהם, אבל אם הכותרת שלכם תהיה ממוקדת לקהל שלכם + ערך אינפורמטיבי שתעניקו להם באמצעות מאמר תהיו יכולים להיות בטוחים שהקהל שצבעתם הוא איכותי ורלוונטי אליכם.

ישנה גם אפשרות להוסיף בסיום המאמר טופס יצירת קשר על מנת לאסוף לידים, כמובן שכמות הלידים תהיה תלויה בערך האינפורמטיבי שתתנו לגולש, לכן חשוב מאוד שהתוכן יהיה באיכות גבוהה, כבר הקמתם קמפיין, כבר השקעתם כסף, אל תיפלו באיכות התוכן!

הפיקסל של טבולה:

אז כפי שכבר הבנו מפרסום רימרקטינג, הפיקסל מאפשר לבנות קהלים מותאמים אישית, קבוצות משתמשים שתוכלו להתמקד בהם על סמך ביקורים או אינטראקציות עם האתר שלכם.

ניתן להטמיע באמצעות תג מנג'ר או הטמעה ידנית.

יש להטמיע בתגית Head בכל דפי האתר.

יצירת והתקנה של הקוד היא פעולה די פשוטה וחד פעמית המבוצעת באתר שלך, אך ראשית תצטרכו להוציא את הקוד מטבולה.

ליצירת PIXEL (בחשבון חדש) – הקליקו Create pixel:

Taboola campaign pixel

לאחר מכן תצטרכו להטמיע את הפיקסל ישירות באתר או דרך תג מנג'ר:

הפיקסל של טאבולה

כמובן שתוכלו להטמיע בכל מאמר גם פיקסלים של ערוצי פרסום נוספים כמו גוגל/פייסבוק ועוד.

קידום סרטונים בטאבולה:

אפשרות חדשה שמציעה כעת טאבולה היא פרסום של סרטוני וידאו, כולנו מודעים לנתונים הסטטיסטיים שמדברים על כך שהקורא הממוצע צורך פחות תוכן ולכן יש חשיפה ותשומת לב גדולה יותר לעזרים ויזואליים וסרטונים, כך שאם אתם מעוניינים באופציה הזאת והיא רלוונטית עבורכם כדי שתנסו אותה – למידע נוסף על האפשרות לחצו כאן

סיום קמפיין בטאבולה:

סיימתם קמפיין? זה הזמן לנתח ולהבין מה בדיוק עבד/לא עבד, ניתוח נתוני ה-CTR והפקת דו"ח סיום קמפיין הם הכרחיים בעיני בהנחה ותרצו להמשיך ולפרסם בפלטפורמות להמלצת תוכן, אם ישנם אתרים שבאופן משמעותי משיגים עבורכם נתוני CTR גבוהים יותר אז מומלץ להגביר את הפרסום באתרים הללו בקמפיין הבא, מומלץ גם לנסות להבין אילו תמונות/כותרות הביאו נתונים טובים יותר על מנת להמשיך במגמה הזאת בקמפיינים הבאים.

שאלות נפוצות על פרסום בטבולה

מה זה טבולה?

טבולה זוהי פלטפורמה להמלצת תוכן – בדרך כלל יופיע בסוף כתבות באתרי תוכן פופולאריים או בצדי האתר עם שלל כותרות מזמינות כמו למשל: "מומלץ עבורך", "מרחבי הרשת", "כתבות נוספות" – המטרה היא לתת לכם הגולשים ערך מוסף לאחר סיום קריאת הכתבה שלשמה נכנסתם עם המלצות לתוכן נוסף, פעמים רבות התוכן מותאם בדיוק עבורכם וההעדפות שלכם כך שיש סיכוי לא רע שלפחות אחת מהכתבות תעניין אתכם מספיק בשביל להקליק.

באילו אתרים הפרסום יופיע?

בישראל, קידום מאמרים בטבולה יוביל לחשיפה באתרים כמו:  YNET, וואלה, גלובס, ספורט5 ועוד.  להשוואת אתרי פרסום בין טבולה לאאוטבריין – כנסו לעמוד

פרסום רימרקטינג רלוונטי לטבולה?

מאוד! הטמעת קוד רימרקטינג באתר/מודעה שלכם תשדרג את האפקטיביות של הקמפיין שלכם, מה שקורה הוא שאתם מטמיעים קוד שבעזרתו תוכלו "לצבוע" (לאגור) את כל מי שנכנס לתוכן שלכם והתעניין, באמצעות הדאטה שתאספו תוכלו לפרסם להם תוכן שלכם במודעות הבאות.

האם יש תוכן שאסור לפרסם בטבולה?

ישנם איסורים שיפסלו את הקמפיין שלכם כמו: קידום תכנים פוגעניים, הונאות או פעילות בלתי חוקית, ותכנים הקשורים ב-אלכוהול, הימורים, מסחר אלקטרוני, פרסומים פוליטיים, תרופות ועוד – את רשימת האיסורים המלאה ניתן למצוא באתר של טבולה.

6 Replies to “מדריך פרסום בטאבולה – TABOOLA”

  1. משה אסולין הגיב:

    מאמר מעולה! תודה רבה

  2. ענבר אנרגיה הגיב:

    מישהו יכול בבקשה להמליץ על מערכות דומות לשיתוף תוכן מלבד שתי אלו? יש משהו ישראלי יותר שנוטה לקהל הישראלי ויותר מדבר לאנשים בעברית, או שהכל זה אנגלית בלבד?

    1. anidor הגיב:

      תמיד אפשר לפרסם תוכן באופן ממוקד לקהלי B2B דרך לינקדאין או להמונים בפייסבוק.

  3. נתנאל הגיב:

    כתבה מעולה, תודה!מישהו יודע איך אפשר לגרום להם לעבור על הפרסום שלי (לאשר/לדחות אות)? יותר מידי זמן שזה בפנדינג…

  4. היידה דיגיטל הגיב:

    היי נתנאל, אם זה יותר מידי זמן אפשר ליצור איתם קשר במייל ולשאול . מניסיון הם זמינים מאוד.

  5. שיר הגיב:

    מישהו יודע אילו אמצעי תשלום קיימים אצלם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קלוד Claude.ai – תוכן בינה מלאכותית בעברית

מה זה קלוד? בשנה האחרונה , שוק הבינה המלאכותית חם ...

אופק פרץ -
26.12.2023
לקריאה

איך מסירים תוכן מגוגל? מדריך הסרת תוצאות מגוגל

הסרת תוצאות מגוגל הפכה בשנים האחרונות לשירות מבוקש, שהוביל לפתיחת ...

אנידור חקק
24.03.2014
לקריאה