פרסום בגוגל

  • ניהול תקציבים בינוניים וגדולים על ידי צוות מיומן ובעל ניסיון רב שנים בקידום ממומן בגוגל.
  • מקדמים מספר רב של ביטויים – אנחנו לא מתמקדים רק בביטויים הקלים והחלשים. אנחנו מקדמים קבוצת ביטויים רחבה שתביא לכם כמה שיותר המרות.
  • אופטימיזציה לשיפור תוצאות – אנחנו מנהלים את הפרויקטים שלנו מקרוב ועושים בדיקות יומיומיות – על מנת לבצע שינויים ועדכונים לקמפיין הממומן שלכם און ליין ולפי השינויים שאנחנו מזהים שיש לבצע.
  • מחקר מילות מפתח – תהליך הקמת הקמפיין הוא התהליך הכי חשוב – בעזרת כלים מתקדמים אנו בודקים מה הביטויים שיביאו הכי הרבה המרות והנעה לפעולה.
  • שקיפות ותודעת שירות גבוהה – אנחנו מאמינים כי הלקוח הוא שותף מלא בתהליך. אנחנו מנפיקים דוחות באופן קבוע, מתייעצים ומשתפים על פי הצורך. הלקוח מודע ומעודכן לכל שינוי שאנחנו עושים על פי שיקול דעתנו המקצועי.
  • מכיוון שאנחנו בטוחים כי השירות שלנו הוא הטוב ביותר שניתן לתת – אין אצלנו התחייבות!

צרו איתנו קשר

ונחזור אליכם בהקדם

פרסום ממומן בגוגל עושים עם היידה:

  • חיסכון: אתם בוחרים כמה לשלם
  • אפקטיביות: אתם בוחרים אילו גולשים יצפו בקמפיין שלכם
  • ייעול וחסכון של למעלה מ-50% בהוצאות על קמפיינים פעילים
  • החזר השקעה ROI: הכסף שאתם משקיעים היום יחזיר לכם לקוחות באופן מיידי!
 

 

צוות פרסום בגוגל של "היידה" מוסמך לפרסום ב Google Adwords מטעם חברת "גוגל"

פרסום בגוגל אדס - המדריך שילמד אתכם איך להקים קמפיין בגוגל

פרסום בגוגל הוא אחד הכלים הטובים והיעילים שעולם הדיגיטל מציע לנו. היתרון הגדול בפרסום דרך מנוע חיפוש, זה היכולת של כל בעל עסק לאתר גולשים מתעניינים באמצעות דרך מאד פשוטה – מילת חיפוש.   

מערכת הפרסום של גוגל יכולה להיות מאוד אינטואיטיבית וקלה לתפעול במבט ראשון.  עם זאת, צריך לדעת איך לנהל את המכונה הזו שגוגל מציעה לנו (גוגל אדס) וכדי לעשות את זה נכון צריך הרבה ניסיון וידע.

גוגל כפי שכולנו מכירים, הוא שער הכניסה שלנו לאינטרנט, אנחנו משתמשים בו בכל יום לעיתים כמה וכמה פעמים ביממה, זה מה שהופך את גוגל למקום שכדאי לפרסם בו. 

קודם כל חשוב להבין מה ההבדל בין פרסום בגוגל לבין קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני מתמקד בתוצאות החיפוש הרגילות, דורש עבודה קבועה לאורך זמן המשלבת אופטימיזציה, כתיבת תוכן ובניית קישורים לאתר.  

הפרסום הממומן לעומתו, מאפשר לנו לייצר נוכחות ותוצאות תוך מספר שעות במודעות הממומנות בחלק העליון/תחתון של הדף.

מבנה חשבון בגוגל אדס:

ראשית יש להכנס ל https://ads.google.com/intl/iw_IL/home ולפתוח חשבון חדש, אפשר כמובן להשתמש בחשבון גוגל קיים. 

לאחר מכן יש לקבוע הגדרות בסיסיות לחשבון: איזה מטבע החשבון יעבוד או באיזה איזור זמן אתם נמצאים.

צעד נוסף ובסיסי הוא להזין פרטי אשראי לחשבון – שימו לב שזה לא אומר שכבר תחויבו במשהו, רק כשתקימו קמפיין שיעבוד אז החיובים יתחילו.

סוגי קמפיינים:

  1. קמפיינים ברשת החיפוש
  2. קמפיינים ברשת המדיה
  3. קמפיין קניות (שופינג)
  4. קמפיינים ביוטיוב
  5. קמפיינים לאפליקציות.

את הקמפיינים מחלקים לקבוצות של מודעות (הסבר בהמשך) ומתחת לקבוצות המודעות יש בעצם את המודעות השונות (מודעת טקסט/באנר/וידאו)

חשבון שמוגדר נכון צריך להתחלק בין מספר קמפיינים, לכל קמפיין מטרה משלו.

 

למשל: בחשבון של חברת תיירות יוקם קודם כל קמפיין "מותג" שנועד לתת מענה לכל החיפושים הישירים לעסק (ושחלילה המתחרים לא יופיעו שם במקומנו), קמפיין מתחרים שיטרגט את מילות המפתח של המתחרים הישירים וקמפיינים שייתנו מענה לחיפושים אחר המוצרים והשירותים של החברה. כמו למשל: קמפיין של חופשות ברודוס ברשת החיפוש וקמפיינים לרודוס ברשת המדיה, ברשת החיפוש נטרגט את הביטויים הרלוונטיים לחופשה ברודוס וברשת המדיה נאתר גולשים בעלי תחומי עניין רלוונטיים לחופשות בחו"ל.

 

בהמשך המאמר אתאר את שלבי העבודה לאחר הקמת קבוצת המודעות בהתאם לסוג הקמפיין – חיפוש או מדיה.

 

פרסום ברשת החיפוש של גוגל:

קמפיינים ברשת החיפוש של גוגל פשוטים להבנה אך פחות לביצוע. 

תהליך העבודה במסגרת קמפיין פרסום בגוגל:

  • מחקר מילות מפתח לקידום 
  • איסוף וחלוקה שלהם בתוך קבוצות מודעות 
  • כתיבת מודעות והפנייה של הגולש לעמוד נחיתה ייעודי.

על פניו פשוט אך בואו נפרק לגורמים את השלבים.

שלב ראשון - מחקר מילים:

מחקר מילות מפתח הוא אחד התהליכים החשובים ביותר בתכנון קמפיין פרסום בגוגל. כשמחפשים ביטויים עבור קמפיין אנחנו נעזרים בכלים שונים, הראשון שבהם לדעתי הוא הכלי של גוגל עצמו.

את הכלי ניתן למצוא בתפריט תחת הלחצן "כלים והגדרות"

לאחר מכן ניתן לנווט בתוך הכלי ולחפש ביטויים רלוונטיים, שימו לב שגוגל עוזרת לנו ומוסיפה לנו רעיונות לביטויים שלא חשבנו עליהם ושיש להם נפח חיפוש כזה או אחר.

 

ניתן לקרוא עוד על הכלי לתכנון מילות המפתח לפרסום בגוגל במאמר הזה, עוד כלי מצוין למחקר מילים הוא semrush עליו כתבנו במאמר הזה.

למי שרוצה להעמיק בתהליך, הסרטון הבא יעזור לכם:

שלב ביניים – קביעת תקציב:

לאחר שביצענו מחקר מילים ניתן לקבל הערכה לעלות משוערת לקליק דרך כלי מילות המפתח של גוגל, אפשר לנוחיותכם להוריד את המחקר שביצעתם לטבלת EXCEL ולקבל ב 2 עמודות שונות תחזיות לעלות גבוהה ועלות נמוכה לקליק.

ההבדל בין עלות גבוהה לנמוכה נעה בין שעות מסוימות ביום או בין כמות מתחרים בזמן נתון או הופעה של מודעה בתחתית העמוד במקום בחלק העליון של העמוד ועוד…

 

אז איך קובעים תקציב פרסום בגוגל?

החשבון שאני בד"כ עושה הוא לקחת את סך כל המחפשים בממוצע בחודש ולהסיק כמה קליקים אני רוצה לקבל במינימום מדי יום. 

 

נבצע דוגמא:

נניח שמצאתי X ביטויים ויש להם סה"כ 10000 חיפושים בממוצע מדי חודש (ונניח לשם המתמטיקה שלרוב מוחלט של הביטויים יש עלות דומה ביניהן), השיקול צריך להיות שאם אני רוצה שיקליקו עלי לפחות 100 פעמים ביום וכ 3000 סה"כ מדי חודש אזי שיש לקחת את העלות בממוצע לקליק "גבוה" או "נמוך" או שניהם יחד ולהכפיל.

אם העלות הממוצעת של קליק נמוך היא כ 2 שקלים אזי שאנו צריכים תקציב יומי בן 200 שקלים במינימום (כי זה קליק נמוך כן?) ואם העלות הגבוהה היא 5 שקלים לקליק ואני רוצה להיות תמיד למעלה אז אני צריך להתכונן לתקציב יומי של כ 500 שקלים וצפונה.

 

טיפ חשוב – קחו בערבון מוגבל את התחזית לקליק שגוגל מציגה, לעיתים המציאות שונה לגמרי מהתחזיות, ז"א או שתראו שהביטויים יקרים בהרבה או זולים בהרבה, לכן תכנון התקציב לפי הכלי של גוגל צריך להילקח בערבון מוגבל.

כן – תתחילו עם התחזית כמו בדוגמא שנתתי ותוך שבועיים ואולי פחות כשהקמפיין כבר רץ, בדקו מהן העלויות האמיתיות שאתם רואים ואז עשו הערכת תקציב מחודשת, שימו לב שגם לאחוז ההקלקה (CTR) על המודעות יש השפעה על התקציב חודשי, אם מקליקים עלינו באחוזים גבוהים (מעל 10%) זה אומר שאתם בקצב מצוין אבל גם בקצב שדורש תקציב גבוה.

אם מקליקים עליכם באחוז נמוך (מתחת ל 5%) אז אולי שווה קודם לכתוב מודעות חדשות ולאחר מכן תתאימו את התקציב לאחוז שאתם רואים.

שלב שני - חלוקה לקבוצות מודעות:

בשלב הבא עלינו לחלק את מילות המפתח שבחרנו לקבוצות מודעות שונות. כדי להסביר את התהליך, נדמה קמפיין של טיסות לרודוס – לאחר מחקר המילים נאגד בקבוצה אחת את כל הביטויים שקשורים  ב:"חופשה ברודוס", בקבוצה שניה את כל הביטויים של "טיסות לרודוס" ובקבוצה שלישית את כל הביטויים של "דילים לרודוס" וכו וכו'.

 

בצילום המסך הבא תוכלו לראות דוגמא דומה על קמפיין שמטרתו למכור טיסות וחבילות ליעדים שונים באפריקה ושמחולק לתתי קבוצות לפי מדינות שונות:

רק לאחר שמקבצים ביטויים עוברים לשלב כתיבת המודעות – כאן יש תורה שלמה של קופירייטינג שעליו כתבנו בבלוג במאמרים שונים ולא נאריך כאן בנושא, הטיפ הכי חשוב ומהיר שיש לשלב זה הוא לזכור להטמיע את מילות המפתח שבקבוצה בתוך המודעה.

 

שלב ביניים – תוספי מודעות:

גוגל מעניקה לנו אפשרויות שונות המתווספות למודעה, ישנם כמה וכמה תוספים כמו:

  • תוספי מיקום
  • תוסף טלפון
  • תוספי יתרונות מרכזיים
  • תוסף אפליקציות
  • תוסף הודעות
  • תוספי מחיר
  • תוספי מפיצים
  • תוספי Sitelink

מטרת התוספים היא להציג מידע נוסף על המודעה שכתבתם ובניתם ובכך לספק עוד סיבות להקליק על המודעה שלכם על פני המתחרים. במקרים רבים גוגל מעניקה למי שמשתמש בתוסף עדיפות על פני מתחרה שלא צירף תוסף.  חשוב לציין שההחלטה אם להציג את המודעה עם התוסף היא של גוגל וזה שהשתמשתם בתוסף – לא בהכרח אומר שזה אכן יוצג.

דוגמאות לתוספים

תוסף Sitelink:

תוסף התקשרות:

ניתן לקרוא על כל התוספים במדריך של גוגל – כאן 

שלב שלישי - דף הנחיתה:

שלב זה הוא לפחות 50% מהפרסום, ישנן תורות שלמות שנכתבו על איך דף נחיתה אמור להיות בנוי, חווית המשתמש הינה קריטית לפרסום בגוגל ולפרסום באופן כללי – כי אם עשינו הכל נכון אבל לא גרמנו לגולש להשאיר פרטים/להתעניין/ לרכוש אז נכשלנו (ברור שלא רק חווית משתמש היא חזות הכל, יש למשל מחיר ומתחרים שיכולים לפגוע בהצלחת הפרסום גם אם חווית המשתמש שלי תהיה מושלמת).

 

טיפים חשובים לדף נחיתה מוצלח:

  • הטמעה של מילות המפתח בכותרת העמוד ולאורך התוכן בעמוד עצמו (כטקסט חי, כן?)
  • תיאור השירות/ המוצר בדרך הכי משכנעת שניתן – כדאי להשקיע בכתיבה של קופירייטר/ית
  • הנעה לפעולה – כמה כפתורי הנעה לפעולה לאורך העמוד (אם זה טלפון או לחצן צור קשר)
  • נקודות שכנוע – תיאור קצר כמו אחריות לשנה או משלוח חינם וכו
  • טופס השארת פרטים
  • המלצות – אנשים שקנו את המוצר ומספרים אם זה בסרטון או במלל על החוויה הטובה. לקוחות מחפשים הוכחה חברתית כדי שיוכלו לסמוך עליכם.

עד כאן החלק החשוב והגדול של פרסום בגוגל חיפוש, כעת נעבור לרשת פרסום נוספת בגוגל – Google display network (רשת המדיה של גוגל – GDN).

רשת המדיה של גוגל GDN:

חלק נוסף במערכת הפרסום של גוגל הוא שטחי הפרסום בהם גוגל מפרסמת באתרים שונים

קל לזהות את המודעות של גוגל בזכות סימן הקריאה שלצידו X, אם תשימו לב המודעות הללו נמצאות כמעט בכל אתר/אפליקציה שאתם גולשים בו/בה.

בעבר היו מספר חברות שלהן היו שטחי פרסום כאלה, גוגל עשתה מעשה וכמו כל תאגיד גדול קנתה את החברות הללו, מהלך שאפשר לה לשלוט ברוב שטחי הפרסום באתרים שונים.

פרסום ברשת המדיה של גוגל מצריך עבודת עיצוב לרוב, מה גם שיש מודעות דינאמיות ויש מודעות וידאו, אבל אם אתם מעוניינים להקים במהירות וביעילות קמפיין כזה ואין תקציב או זמן לעבודת עיצוב קחו בחשבון שגוגל אדס יודעת לייצר לבד מודעות מדיה.

תחילה, סרטון קצר על רשת המדיה של גוגל:

אז איך עושים את זה?

ניגש לגוגל אדס ונבקש להקים קמפיין מדיה (רשת המדיה)

נבחר קמפיין ברשת המדיה ונזין את כתובת האתר אותו אנחנו מפרסמים (שימו לב שאין צורך לשים את דף הנחיתה בשלב זה בשורת הכתובת, אם כבר עדיף לשים כתובת הדומיין הראשית ולא רק את עמוד הנחיתה הייעודי).

את השלבים הבאים הגדירו לפי הצרכים המתאימים להגדרות הקמפיין שאתם מקימים (למשל מדינות יעד/שפות/הצעות המחיר אם לפי המרות או קליקים ועוד) כפי שתוכלו לראות בצילומי המסך הבאים:

פרסום בגוגל מדיה - שלב טרגוט הקהלים

כאן אנחנו מגיעים לשלב חשוב מאד, לפני הכל בואו נחזור לאחור – לסוף החלק שעסק בקמפייני חיפוש בגוגל.

הפעולה המשלימה של קמפיין חיפוש בגוגל היא קמפיין רימרקטינג, קמפיין כזה חשוב מאוד להצלחת הפרסום, בעצם כל מי שנחשף אלינו מכל מקום – בין אם זה אורגנית ברשת או דרך הקמפיינים שלנו או שביקר בעמודי נחיתה/אתר או גם וגם, יכול לקבל פרסום חוזר מאיתנו – בין אם כבר רכש/השאיר פרטים ובין אם לא.

 

צפו במנכ"ל היידה מסביר מה זה רימרקטינג:

למשל אם רצינו להופיע בביטוי "שיווק דיגיטלי" ואנחנו רוצים שכל מי שהגיע לאתר או לדף הנחיתה ולא השאיר פרטים יראה אותנו שוב – ניתן לעשות זאת דרך מסך הקהלים בגוגל אדס

כדי לבנות קהל ייעודי, צריך קודם להטמיע קודי מדידה באתר, את הקוד מושכים ומטמיעים לפי ההוראות של גוגל

במסך הבא תוכלו לבחור בין מספר אופציות להטמעה של תג הרימרקטינג.

 

לאחר שהקוד הוטמע בכל עמודי האתר אנחנו מוכנים לטרגט שוב את הקהל שביקר באתר. אם נרצה להחריג קהל שהגיע לעמוד מסוים באתר זה גם אפשרי, למשל כל מי שביקר באתר ולא הגיע לעמוד תודה:

מקישים על לחצן ה + ובוחרים במבקרים באתר

כך נחריג את עמוד התודה:

נוכל להמשיך ולהגדיר עמודים וקהלים לפי הצורך ולפי מטרות הפרסום. 

כעת נחזור לשלב טרגוט הקהלים בקמפיין ברשת המדיה.

המשך יצירת קמפיין מדיה:

נבחר את הקהל הרלוונטי לפרסום (למשל קהל הרימרקטינג שתארנו) ונמשיך, שימו לב שכאן יש אופציה נוספת – פרסום לקהל חדש שלא שמע עלינו, שלא חיפש אותנו ואנחנו מעוניינים להיחשף מולו כמו שלט חוצות או מודעה בעיתון או מודעה ברשת חברתית.

 

תחומי עניין בפרסום ברשת המדיה:

בדומה לפרסום בפייסבוק שם אנחנו נחשפים בעיקר לקהלים חדשים "ודוחפים" להם מסרים ושיווק, כך גם גוגל מציעה לנו אפשרות לפרסם לקהלים לפי מאפיינים שונים.

נכון – פייסבוק כנראה יותר טובה בזה, אך למדנו וזיהינו בשנתיים האחרונות שגוגל שיפרה משמעותית את האלגוריתם הזה, היא יודעת יותר בעיקר בזכות המידע שהיא צוברת עלינו כשאנחנו גולשים באתרים שונים ולומדת במה אנחנו מתעניינים כעת וכך מכניסה אותנו לרשימות של תחומי עניין.

 

כך עושים את זה:

לאחר מכן אפשר לבחור מאפיין מתאים ולהתקדם לשלב הטרגוט הבא.

אלו אופציות הטרגוט ברשת המדיה של גוגל:

  1. נושאים – ניתן לבחור אתרים ודפים לפי נושאים, למשל כל האתרים שעוסקים ברפואה
  2. מילות מפתח – לבקש מגוגל לאתר אנשים שמחפשים ביטוי מסוים ולהופיע בפניהם
  3. מיקומים – אתרים ספציפיים, למשל להופיע רק בוואלה, מאקו ו Ynet (אגב זו לא אופציה מומלצת לרוב).

נזכיר שגם יוטיוב היא פלטפורמה ברשת המדיה של גוגל והקמת קמפיין ביוטיוב נעשית דרך מערכת הפרסום של גוגל אדס.   למדריך בנושא: פרסום ביוטיוב

 

יצירת מודעות מדיה:

כפי שאמרנו ניתן לייצר בקלות מודעות מדיה ללא שימוש במעצב/ת.

בוחרים במודעות רספונסיביות >> + "תמונות וסמלי לוגו" ונותנים למערכת לסרוק את האתר, שימו לב לשפע האופציות שהמערכת מעניקה,

ניתן להוסיף תמונות של מוצרים וסמלים ולעצב מודעות לבדכם.

 

חשוב לומר – אנחנו ממליצים להשקיע בעבודה מקצועית של מעצב/ת זאת משום שמודעות רספונסיביות לא נראות תמיד טוב, יש המון גדלים שבהם גוגל יכולה לפרסם, לאורך, לרוחב, ריבועים, מלבנים, מודעות למובייל ועוד. 

אתם לא רוצים לפספס הופעות או לאבד גולשים כי המודעה לא נראית טוב.

 

גדלי באנרים מומלצים בקמפיין פרסום בגוגל ברשת המדיה:

 

  • 250 x 250 – Square
  • 200 x 200 – Small Square
  • 468 x 60 – Banner
  • 728 x 90 – Leaderboard
  • 300 x 250 – Inline Rectangle
  • 336 x 280 – Large Rectangle
  • 120 x 600 – Skyscraper
  • 160 x 600 – Wide Skyscraper
  • 300 x 600 – Half-Page Ad
  • 970 x 90 – Large Leaderboard
  • 320 x 50 – Mobile Leaderboard



קבוצות מודעות בקמפייני מדיה:

ניתן לפרסם באנרים לפי פילטור של כמה מאפיינים כגון אתרים ספציפיים ("מיקומים") או נושאים, ז"א שאתם יכולים לבחור באילו אתרים תרצו שהבאנרים יופיעו, או למקד לפי "נושאים" – שזה בעצם אומר לגוגל תציב את המודעות שלי באתרים שעוסקים למשל בחדשות או באתרים העוסקים בספורט וכדומה.

אם המיקוד שלכם משתנה לפי ההגדרות הללו כדאי להקים קבוצות מודעות לפי הטרגוטים השונים שאתם קובעים.

 

סיכום:

פרסום בגוגל ידוע כאפקטיבי מאוד אך מומלץ ללמוד ולרכוש ניסיון. הקמה וניהול של קמפיינים בגוגל דורשים הבנה רחבה של המערכת.

 

צ'קליסט קמפיינים ברשת המדיה של גוגל:

  1. מחקר קהלים
  2. הערכת תקציב ריאלית
  3. הקמה של קמפייינים לפי יעדי השיווק וחלוקה שלהם לתתי קבוצות לפי הביטויים והמודעות
  4. כתיבת מודעות
  5. תוספי מודעות
  6. דף נחיתה
  7. הטמעות קודים (המרות/ רימרקטינג)
  8. הפעלה של קמפיינים בצורה מדודה – אל תשימו את כל התקציב היומי שקבעתם בימים הראשונים, אלא למדו את הקמפיין ובדקו שלא פספסתם כלום. רק לאחר מכן העלו את התקציב 

טיפים נוספים לפרסום ברשת המדיה:

  1. הכינו עיצובים איכותיים, אל תוותרו כפי שכתבתי על המקצועיות של העיצובים זה שווה כל שקל.
  2. ערכו מחקר ונסו להבין היכן הגולשים שלכם יכולים להיות,
    אם זה לא בהכרח ברור – למשל אם אתם מוכרים מוצר שיכול להופיע בכל אתר שהוא אז אין חובה לפלטר את מיקומי המודעות וניתן בהתחלה לפחות לא למקד את הקמפיין ורק לאחר שיש נתונים "לנקות" אתרים בזבזניים.
  3. הקימו קמפיין לפי ההגדרות המתאימות לכם ואל תשכחו להקים קמפיין רימרקטינג ייעודי.
  4. את התקציב אתם יכולים לקבוע לפי עומק הכיס, שם המשחק פה הוא יותר תקציב = יותר חשיפה.

 

אנו מזמינים אתכם לקרוא עוד מאמרים ומדריכים בבלוג שלנו, אם הגעתם עד לפה ואתם רוצים שנעזור לכם בפרסום בגוגל אתם יכולים להשאיר פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

 

היידה!