עמוד הבית > כללי > קידום אתרי שופיפיי Shopify – כך תעשו את זה נכון

קידום אתרי שופיפיי Shopify – כך תעשו את זה נכון

לא מזמן השתתפתי בדיון בקבוצת פייסבוק על עניין קידום אתרי שופיפיי, היתרונות והחסרונות שלה כפלטפורמה וסוג של "מה צריך לקחת בחשבון" בעת פתיחת חנות. אז אם גם אתם שאלתם את עצמכם במה זה שונה מקידום אתרים על מערכות ניהול תוכן אחרות – כאן תוכלו למצוא את הדגשים החשובים שצריך להכיר.

 

מה חשוב לדעת על קידום אתרי Shopify

קודם כל כדאי להכיר, לצד אתרי Shopify, יש גם תכנית פרימיום שבשם שופיפיי פלוס.  התכנית מיועדת לאתרים/חנויות בעלי מחזור הכנסות ועסקאות גבוה של מיליוני שקלים בשנה שנהנים מעמלות נמוכות יותר, גישה ל- API, תמיכה מקיפה יותר ושלל אפשרויות מתקדמות.  אם יש לכם אתר שמוכר בכמה אלפי/עשרות אלפי שקלים בחודש – אתם לא קהל היעד של Shopify plus.

שופיפיי היא מערכת מאוד ידידותית ל-SEO ולמעשה ניתן למצוא בה אפשרויות עריכה לכלל הגדרות ה-SEO שנרצה להגדיר. בין אם מדובר בהגדרת תגיות מטא, ביצוע הפניות ועוד ועוד פעולות יומיומיות – הכל די פשוט.

למעשה, במהלך קידום אתרי שופיפיי אנו נדרשים לשים לב לדגשים הבסיסיים של קידום עליהם אנו מקפידים בכל אתר שהוא –

  • בחירת מילות המפתח הנכונות ובניית תכנית SEO
  • אופטימיזציית מבנה + תחזוקה שוטפת
  • אופטימיזציית תוכן + העלאת תוכן
  • קישורים – בניית פרופיל קישורים חזק ורלוונטי

היתרון שאני מוצא בקידום אתרי שופיפיי הוא היכולת להנות מראש מאתר הבנוי על פי הצרכים השונים של חנות מבחינת הגדרות SEO, מה שחוסך לא מעט זמן, מאמץ והשקעה כספית בפיתוח. באופן כללי, ניתן לומר כי הגדרות ברירת המחדל בשופיפיי מעולות וחוסכות לא מעט כאב ראש שקיים באתרים אחרים, אז, במה זה בא לידי ביטוי?

 

חסימות דיפולטיביות מעולות בקובץ robots

אחת הסוגיות המרכזיות בקידום אתרי איקומרס באופן כללי היא חסכון תקציב זחילה. למי שלא מכיר, מדובר למעשה על המשאבים אותם גוגל משקיעה בסריקת האתר שלכם. אחת המטרות בתהליך קידום אתרי Ecommerce היא להביא למצב שבו גוגל "מבזבזת" כמה שפחות משאבים על סריקת האתר. על מנת להביא לחסכון תקציב הזחילה אנו משתמשים בין השאר בקובץ robots.txt שמנחה את מנוע החיפוש כיצד לסרוק את האתר ומוודא שלא יגיע למקומות שלא נרצה שיאנדקס. המקומות שנרצה לחסום לסריקה הם האזורים ה"תפעוליים" של האתר – חשבון אישי, עגלה, רשימת משאלות, תוצאות חיפוש פנימיות, ממשק ניהול האתר ועוד. לכל אלה ולעוד דפים נוספים שלא נרצה באינדקס – יש חסימה מובנת בקובץ ה-robots.txt של אתרי שופיפיי. העובדה שהגדרות אלה מגיעות כחלק אינטגרלי מהאתר חוסכות את ההתעסקות עם עריכת הקובץ באופן ידני.

בהשוואה לאתרי וורדפרס בהם ניתן לערוך את קובץ הרובוטס דרך עורך הקבצים ב-Yoast – באתרי שופיפיי אין את האפשרות הזו ויש צורך לבצע את העריכה דרך קוד האתר עצמו.

ביצוע הפניות אוטומטי בעת שינוי URL

בעת שינוי כתובת URL של דף או מאמר בדרך כלל נדרש לבצע הפנייה לדף החדש. את ביצוע ההפניות ברוב האתרים מבצעים בצורה ידנית על ידי הגדרה של כתובת מוצא וכתובת יעד. בשופיפיי, לאחר שינוי הכתובת – תבוצע הפנייה בצורה אוטומטית, מה שמבטיח שההפניה תבוצע בצורה תקינה וכך נחסכים לנו גם הזמן וגם המאמץ.

וכך זה נראה (סימון הצ'קבוקס קורה אוטומטית)

קידום שופיפיי

 

 

 

 

 

 

אופטימיזציית תוכן באתרי שופיפיי – תגיות meta 

אחד הדברים החשובים המובנים במערכת הוא אזור ניהול הגדרות ה-meta של התוכן העולה לאתר. אם ניקח את וורדפרס להשוואה, על מנת לערוך טייטל/מטא דסקריפשן עלינו להשתמש בתוספים לשם כך בעוד שבשופיפיי זה מובנה.

בעת העלאת מאמר חדש לדוגמא – נוכל לערוך הגדרות אלה בקלות מהממשק שנראה כך:

שופיפיי- תיבת סימון

לאחר הקלקה על האזור נוכל לערוך את הדברים הבאים:

שופיפיי תיבת סימון שניה

כותרת העמוד – page title

תיאור העמוד – meta description

כתובת העמוד הייחודית – url

גם אורך המלל שנציג בתגיות אלה מוגבל מראש על פי הנחיות האיכות של גוגל

 על מנת להבטיח את קידום האתר בצורה מיטבית, ישנם מספר דגשים שחשוב להכיר.

 

בחירת תבנית שופיפיי – אירוע קריטי ביותר

אתרי שופיפיי בנויים על תבנית שעל בסיסה מייצרים התאמות ויזואליות. בשל העובדה שהתבנית הנבחרת היא ה"מנוע" האחורי של האתר, בחירת תבנית היא אירוע חשוב ובעל השפעה על קידום האתר בהמשך. בכדי לוודא שאנו בוחרים בתבנית המתאימה ביותר, נרצה לדעת בראש ובראשונה שהתבנית מציגה זמני טעינה מהירים, זהו הדגש המרכזי והחשוב ביותר. התבנית משפיעה מאוד על זמני תגובת האתר וכידוע מדובר בפרמטר סופר מרכזי בקידום כיום.  טיפול בבעיה הזאת בדיעבד, לאחר בחירת התבנית, עשוי להכניס אתכם להוצאות כלכליות לא מתוכננות בשל מורכבות הטיפול. על כן, בחרו תבנית מהירה מראש, באתרי שופיפיי מומלץ להימנע מהבעיה הזו – עוד לפני שנכנסתם אליה. בנוסף, מומלץ שהתבנית תהיה os 2.0 – מהדור החדש.

מספר תבניות שופיפיי שמצאתי כמתאימות ומומלצות משיקולי SEO:

אם מתכננים לבנות אתר שופיפיי באנגלית – תבנית מהירה ומעולה תהיה palo alto

אם האתר בעברית – נדרשת תמיכת RTL לתבנית (המאפשרת פריסה מימין לשמאל), תבנית מומלצת שתציג ביצועי מהירות מעולים תהיה negan

*השיקול המרכזי בהמלצה עליהם הוא כאמור משיקולי SEO לאתר שופיפיי – כמה יהיה קל לקדם את האתר בלבד, ללא התחשבות בעיצוב וכו'.

אם התבניות האלה פחות מתאימות לצרכים שלכם זכרו, השיקול העיקרי והחשוב ביותר בבחירת תבנית הוא מהירות. גם אם תבחרו בתבנית אחרת שימו לב לנתוני המהירות של התבנית כפרמטר מרכזי בבחירה.

 

התקנת תוסף SEO באתרי Shopify

אחד הדברים שיכולים לעזור ולשפר את נוכחות האתר בגוגל הוא תוסף SEO כמו yoast המוכר שנכנס לא מזמן לאתרי שופיפיי. בעזרת התוסף נוכל להגדיר סכמות מסוגים שונים, שישפרו את נראות האתר בתוצאות החיפוש. סוגיית הסכמות באתרי איקומרס היא סוגיה חשובה ביותר, שכן ישנן סכמות שיכולות לשפר מאוד את נראות האתר ב-SERP. סכמות רלוונטיות לעמודי מוצר יכולות להיות – ביקורות גולשים, נתוני מלאי, מחיר ועוד. שיפור נראות האתר מול יתר תוצאות החיפוש שעולות ב-SERP יסייע בשיפור CTR – מומלץ בחום!

 

קידום אתר שופיפיי – מה החסרונות?

ריבוי שפות – מלכודת מסוכנת

כאשר אתם מתלבטים איזו פלטפורמת איקומרס מתאימה לכם  חשוב לדעת שאחד התוספים הנפוצים בשופיפיי נקרא geolizer והוא תוסף המזהה את המיקום ממנו מתבצעת הגלישה ומגיש את האתר לגולש בשפה המקומית על ידי הפניית IP.

התוסף, או ה"אפליקציה" בשפה של שופיפיי, מאפשר (בשיתוף עם תוספים נוספים ועבודת תרגום כמובן) את תרגום האתר למגוון שפות רחב מה שמאפשר ללקוחות ממדינות יעד שונות לקבל את התוצאות בשפה המקומית וכך משתפרת חווית הגלישה שלהם באתר.

חשוב להכיר שריבוי שפות הוא פתח לבעיות SEO בכל סוג אתר (כולל שופיפיי) משתי סיבות עיקריות:

  • הפניית IP עשויה להיות לא מדויקת כיוון שלא תמיד כתובת ה-IP של הגולש חשופה בשל חסימות כאלה ואחרות, מה שעלול ליצור הפנייה לאתר בשפה שהגולש לא יכיר.
  • ריבוי דפים משוכפלים – שנגרמים מריבוי השפות. למעשה, לכל דף באתר נוצרות וריאציות בכל השפות שהוגדרו ובהנחה ולא כתבתם מלל בכל השפות – גם בדפים האחרים תופיע שפת ברירת המחדל של האתר, מה שעשוי לייצר ריבוי דפים מיותרים.

בשל העובדה ששופיפיי משמשת ישראלים גם לניהול פעילות בחו"ל, ריבוי השפות היא סוגיה שחשוב לשים אליה לב והיא חוזרת בלא מעט אתרים. אם החלטתם לייצר אתר מרובה שפות – תיקחו בחשבון שהתפעול השוטף דורש התייחסות לכל שפה בנפרד ולמעשה כל תוכן צריך להיות מיוצר בשפה אחת ומתורגם למספר השפות שתבחרו.

 

מגבלה על הטמעת קטעי קוד

כאמור, שופיפיי היא מערכת קוד סגור, אמנם בניגוד למערכות קוד סגור אחרות כן יש בה גמישות ואפשרות הוספה של אפליקציות, יכולות כאלה ואחרות ועוד. אבל בסופו של דבר ישנה הגבלה על הטמעה של קוד בצורה חופשית וזה משמעותית פחות ידידותי מאתרי וורדפרס לדוגמא, דברים שיכולים להיפתר בקלות יחסית במערכת קוד פתוח עלולים לדרוש יותר זמן והשקעה בשופיפיי.

 

סיכום

לסיכום ניתן לומר כי שופיפיי אכן מאוד ידידותית לקידום. בניגוד למערכות קוד סגור אחרות בהן עבודת הקידום עשויה להיות קשה ומורכבת – בשופיפיי ישנם כל התנאים להצליח, הכל קל, נגיש וידידותי מאוד.  למעשה ההמלצה שלנו בכל הקשור לבחירת פלטפורמת איקומרס היא לבחור לקדם אתרי שופיפיי או לבנות ולקדם אתרי ווקומרס, שנחשבת לקוד פתוח (וורדפרס) ומאוד ידידותית ל- SEO.

קידום האתר שלכם לעבר המקומות הראשונים בגוגל יסייע מאוד להגברת המודעות אליכם ובנייה שלכם כמותג, גיוס לקוחות חדשים ורכישות באתר. הנחת תשתית חזקה לקידום האתר בשלבי התכנון היא חלק משמעותי מאוד המשפיע על קידום האתר בהמשך אז אם אתם נמצאים בשלב הזה – מקווה שתמצאו את הטיפים שעלו כאן כמועילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

כמה קישורים יוצאים מותר להוציא מכל דף?

קישורים (קישורים פנימיים, חיצוניים, נכנסים) הם בהחלט עדיין מרכיב משמעותי ...

צוות היידה
17.01.2021
לקריאה

האם SMO זה ה- SEO החדש?

תעשיית ה- SEO  עוברת תהפוכות רבות בשנים האחרונות.  לצד עדכוני ...

אנידור חקק
07.12.2013
לקריאה