עמוד הבית > בלוג > איזו פלטפורמת איקומרס מתאימה לכם?

איזו פלטפורמת איקומרס מתאימה לכם?

מתכננים לפתוח חנות איקומרס חדשה משלכם? אני בטוח שאחת השאלות החשובות שהטרידה אתכם היא סוגיית הפלטפורמה. באיזו פלטפורמה לבנייה וניהול האתר כדאי לבחור? מה היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה? מה מתאים לצרכים שלי? אז עוד לפני שנתחיל להסביר על היתרונות והחסרונות של חלק מהפלטפורמות, נתחיל בסיפור.

זה קרה באחד הקורסים הראשונים שלקחתי בנושא איקומרס לפני מספר שנים. המרצה הראתה לנו צילום מסך משעשע של חנות אונליין חביבה לממכר תיקי נשים שנוהלה על ידי זוג מבוגר שהיו גם בעלי חנות פיזית בכפר סבא. לרוחב המסך למטה, על רקע תצוגת התיקים, הייתה הודעה על רקע אדום בוהק "לקוחות יקרים, האתר יוצא לחופשה למספר ימים ,נשמח לראותכם בקרוב".

המקרה הזה ממחיש בצורה כל כך חדה את המעבר בין חנויות העולם הישן המוגבלות בזמן ומקום לבין חנויות העולם החדש בו אתר קניות עובד ללא מגבלת מקום וזמן, מה שנראה כיום לכולנו כל כך טבעי ומובן מאליו. חשוב גם להרגיע את חובבי השופינג שבינינו, לפי מה שנראה כעת, די ברור שחנויות פיזיות תמיד תתקיימנה בצורה זו או אחרת שהרי אין כמו שופינג אמיתי, כזה שמסתובבים, נכנסים, מודדים, ממששים ,מריחים ומתנסים באופן מוחשי במוצרים. אבל, במקביל אליו מתקדם ומתפתח עולם של חנויות מסחר ברשת – איקומרס, שצובר תאוצה מיום ליום, בייחוד בימי הקורונה.

חנות אונליין היא דבר חובה לכל עסק גם בעל חנות פיזית כפלטפורמה משלימה. הנה כמה נתונים סטטיסטיים מעניינים על עולם האיקומרס.

  • על פי ההערכות בשנת 2022 יהיו למעלה מ2 מיליארד קונים דיגיטליים בעולם.
  • כשליש מהאנשים שנכנסים לחנות פיזית יגלשו ברשת תוך כדי בכדי לערוך השוואת מחירים לחנויות אחרות ברשת.
  • הסיבה שבגינה רוב האנשים יבחרו לקנות בחנות אונליין היא משלוח חינם.
  • רוב מוחץ של הצרכנים יפסיק לרכוש מחנות אונליין בשל חוויה לא נעימה בממשק או בשירות הלקוחות.

אז אחרי שהחכמנו קצת עם הנתונים, בואו נראה מהן האפשרויות הקיימות לבניית אתר מסחר אונליין ומה היתרונות והחסרונות בכל אחת מהן. במאמר הזה נסקור את ארבעת המערכות הפופולאריות ביותר.

 

פלטפורמת ווקומרס – Woocommerce (תוסף וורדפרס לחנויות אונליין)

כאמור, אחת הפלטפורמות הפופולאריות ביותר.  ווקומרס איננה מגיעה כמערכת איקומרס עצמאית נפרדת אלא מותקנת כתוסף על אתרי וורדפרס. נכון להיום, הורידו אותה למעלה מ-40 מליון משתמשים. וורדפרס, עליה מותקן תוסף הווקומרס, היא מערכת ניהול התוכן (CMS) הפופלארית ביותר כיום לבניית אתרי אינטרנט שמחזיקה בנתח של למעלה מ40% מהשוק. היא בנויה על קוד פתוח, מה שמאפשר למעשה התאמה מלאה לצרכי החנות/עיצוב החנות. כל הנתונים האלו בעצם אומרים דבר אחד מאוד פשוט: אם נתקלתם בשאלה או בעיה, אתם לא לבד, ישנה קהילה בינלאומית עצומה של מפתחים עצמאיים שעובדים ומפתחים אותה ללא הפסקה וסביר להניח שמישהו כבר שאל את אותה השאלה וקיבל תשובות מפורטות. דבר חשוב ביותר שצריך לדעת על ווקומרס הוא עניין הגמישות, המערכת מתאימה גם לניהול חנות עם מספר מוצרים מועט, אך תתאים גם לחנויות גדולות בנות מאות ואף אלפי מוצרים.

 

יתרונות ווקומרס

 

  • גישה מלאה לקוד – אם לא מצאתם תוסף או ערכת נושא שאתם מעוניינים בה תוכלו לבצע עריכות ישירות משלכם או לשכור מפתח שיעשה דברים בשבילכם וישנם רבים כאלו, אפשרויות העיצוב וההתאמה כמעט ולא מוגבלות.
  • גמישות– מערכת חינמית בבסיסה (ישנן תוספות שונות בתשלום) שמציעה גמישות מלאה, תוך שמירה על פשטות שימוש גם על ידי מי שאינם מפתחים מנוסים בכדי לבנות חנות מסחר אלקטרוני מאובטחת בתפקוד מלא.
  • מחיר– ווקמרס ללא הרחבות לא עולה כסף, ברוב המקרים המחיר יהיה זול יותר מהחלופות, בבסיסה המערכת דורשת להחזיק דומיין ושירות אירוח אתרים מה שמסתכם בעלות של 30-80 שקלים בחודש, בהתאם לגודל שרת האחסון.
  • תוספות– לרשותכם עומד מגוון עצום של קרוב ל60,000 תוספים ,בהשוואה לשופיפיי לדוגמא שם יש כ6000 תוספים בלבד.
  • אבטחה– מערכת מאובטחת ומעודכנת באופן תמידי. המערכת גם מאפשרת התקנת תוספי אבטחה שסורקים באופן קבוע את האתר לאיתור תוכנות זדוניות.

חסרונות ווקומרס

  • תוסף- אחרי הכל, WooCommerce הוא עדיין תוסף של וורדפרס ולכן עסקים מבוססים פלטפורמה שאינה וורדפרס יצטרכו לבנות מחדש את האתר שלהם.
  • עלויות נסתרות– אמנם התוסף עצמו הוא חינמי אבל אך הרחבות מסוימות עשויות להיות בתשלום מה שעלול ליצור תחושה שיש עלויות נסתרות ויהיו כאלו שלא ירגישו בנוח עם העובדה הזו.

 

פלטפורמת שופיפיי – Shopify

Shopify נוסדה בקנדה בשנת 2006 על ידי יזם שבנה חנות אינטרנטית למכירת סנובורד ואז הבין שהיא יכולה למעשה לשמש כמערכת לחנויות אונליין והשאר היסטוריה. עד היום הפלטפורמה הניבה יותר מ-400 מיליארד דולר במכירות של לקוחותיה ומנוהלות דרכה כיום כ4 מיליון חנויות מקוונות. הרעיון מרכזי מאחורי הפלטפורמה הוא לאפשר לכל אחד לבנות חנות מקוונת בעצמו מבלי לדעת שורה אחת של קוד. עם זאת, הפלטפורמה מתאימה גם למפתחים, מכיוון שהיא מספקת גישה ל-CSS, HTML ו-Liquid שהיא שפת התבנית של Shopify. הפלטפורמה פועלת על השרתים של החברה ואין צורך לקנות אירוח אתרים, או להתקין תוכנה בכדי להשתמש בה. המשתמש אינו בעלים על התוכנה אלא משלם תשלום חודשי כדי להשתמש בה.

יתרונות שופיפיי

  • קלות שימוש– לשופיפיי ישנן תבניות אטרקטיביות ומותאמות לכל סוגי המכשירים
  • תוסף לאתר קיים– 'כפתור הקנייה' של תוכנית Lite מאפשר לך להשתמש ב-Shopify כדי להוסיף עגלת קניות בקלות לכל אתר אינטרנט או נוכחות עסקית מקוונת.
  • תקופת נסיון- אפשר לנסות את Shopify בחינם, ומבלי לשלוח פרטי כרטיס אשראי, לפני שמתחייבים לכך.
  • קלות הקמה- בניגוד לווקומרס לדוגמא, כאן אין צורך להתעסק עם ענייני אבטחה, אחסון ,הרשאות ועוד. הכל נעשה in house וכלול בחבילה.

חסרונות שופיפיי

  • תכונות– לפעמים חסרות תכונות בסיסיות שהייתם מצפים שיהיו מובנות ודורשות לעתים קרובות התקנה של אפליקציה מה שעלול לגרור תוספת תשלום או להאט מעט את קצב פעולת האתר שלך.
  • מהירות האתר – בשופיפיי מהירות האתר עשויה להיות איטית ובכדי להשפיע על כך אתם תצטרכו בהכרח לפנות למתכנת, מה שעשוי ליצור עלות לא צפויה של זמן וכסף.
  • מעקב מגמות– מערכת ניטור ומעקב מקצועית אינה קיימת בחבילת הבסיס וניתנת רק בתוכניות יקרות יותר.
  • תשלום– שופיפיי משווקת די באגרסיביות את מערכת התשלום שלה בשם Shopify Pay שאינו זמין בארץ. כיוון שחיבור לכרטיס אשראי גם קיים אפשרויות התשלומים מוגבלת.
  • שיווק בדוא"ל– הפונקציונליות המובנית של שיווק בדוא"ל, למרות שהיא נחמדה למדי ומכילה מספר תכונות טובות, היא כרגע די בסיסית.

 

פלטפורמת מג'נטו – Magento

מג'נטו היא הפלטפורמה השלישית בגודלה עם קרוב לרבע מליון משתמשים. מג'נטו יכולה להוות אתגר רציני לסוחרים עם מעט ניסיון טכנולוגי. למרות החסרון הזה אין ספק שמג'נטו היא כלי טוב למי שאינו חושש מאתגרים טכולוגיים והיא זוכה לאמון על ידי סוחרים ברחבי העולם ולמעלה מ-155 מיליארד דולר של סחורה נמכרים בה מדי שנה. מג'נטו היא פלטפורמה שתתאים למי שצריך להקים אתר גדול, עם עשרות אלפי מוצרים לדוגמא. עלויות ההקמה של חנות מג'נטו יקרות משמעותית משאר הפלטפורמות שהוזכרו כאן.

יתרונות אתרי מג'נטו

  • גמישות– כמו ווקומרס, גם מג'נטו היא פלטפורמת קוד פתוח. שמאפשרת להתאים אישית את האתר. בנוסף היא מאפשרת גם אינטגרציה של צד שלישי למטרות שונות כמו ייבוא ​​מוצרים ועוד. גמישות זו היא נקודת היתרון הגדולה ביותר של מג'נטו, מכיוון שהיא מקלה על הסתכלות וניתוח הביצועים של אתרי אינטרנט וגם לקבל מידע בזמן אמת על משאבי העסק. במיוחד עבור חברות גדולות, ההתמשקות למערכות ניהול מלאי לוקחת חלק רציני בשיקולי הבחירה בפלטפורמה הזו.
  • תכונות מיוחדות– מגוון תכונות שאינן קיימות בפלטפורמות האחרות. בעזרת מג'נטו תוכלו לשנות את המחיר של המוצר הספציפי בהתאם לקבוצת הלקוחות, לקבל מחיר שונה עבור הצוות או עבור VIP כחלק אינטגרלי מהמערכת.
  • קהילה תורמת– למג'נטו קהילת מפתחים שעוררה השראה לפיתוח תוספים ופונקציות רבות .
  • ניתנת להרחבה בקלות– מג'נטו יכולה לתמוך בקרוב ל5000 מוצרים ואלפי עסקאות בשעה ללא בעיה. שוב, מתאימה להיקף עסקאות גדול.

 

חסרונות אתרי מג'נטו

  • יקר- מג'נטו זמינה בגרסאות רבות. אמנם הגירסה הבסיסית היא חינמית אך גרסת ה Enterprise Edition שמכילה תכונות מתקדמות יקרה מאוד ובהוספת תוספים שונים ההוצאה היא גדולה.
  • מיעוט מפתחים– אמנם למג'נטו יש קהילה גדולה של משתמשים וגם מפתחים. אבל קשה למצוא מפתחי מג'נטו אותנטיים שבאמת בקיאים במערכת. הסיבה העיקרית לכך היא ההבנה המורכבת שצריך להיות בפיתוח מונחה עצמים .
  • איטיות– למג'נטו יש זמן טעינה איטי. בהשוואה לפלטפורמות מסחר אלקטרוני אחרות. זה גם לא קל לעבור מפלטפורמת מסחר אלקטרוני אחרת למג'נטו כי היא מייבאת את הנתונים בקצב איטי מאוד.
  • תמיכת מוצר בעייתית– תמיכת המוצר היא די יקרה מכיוון שמפתחים ויועצים גובים כסף רב עבור מג'נטו בהשוואה לוורדפרס למשל. בנוסף, תמיכת הפורום שלהם היא באיכות ירודה משמעותית מהמתחרות והוא מוצף בספאם בגלל היעדר ניטור מאורגן.

 

פלטפורמת קונימבו Konimbo (ישראלית)

פלטפורמת איקומרס ישראלית תוצרת כחול לבן שקיימת כבר 10 שנים וצוברת תאוצה ופופולאריות בשנים האחרונות ולדברי החברה הלקוחות שלהם מונים למעלה מ1000 משתמשים.

יתרונות קונימבו

  • מערכת נוחה לתפעול– מצד בעל העסק מדובר במערכת עם ממשקים נוחים וקלות יחסית לתפעול גם למי שאינו בקיא בנבכי התכנות.
  • התאמה למכשירים– התאמה מעולה בהתאם לסוג המכשיר בין מחשב ,טלפון נייד או טאבלט.
  • נראות– מגוון רחב מאוד של עיצובים מושקעים וחשיבה על הפרטים לחווית לקוח מיטבית.
  • התאמה – מערכת עם חשיבה מהיסוד על קניות ושיווק ומותאמת באופן מיטבי בכל מה שכרוך בזה כגון ניהול מלאי, הצגת מוצרים ועוד.

חסרונות קונימבו

  • עיצוב– אמנם העיצוב הקיים מושקע אבל אחרי הכל הוא מוגבל ומי שמעוניין בתוספת עיצובית עשוי להיתקל בקשיים לא פשוטים.
  • מחיר– הוצאה של מאות שקלים ולעיתים כפול ממחיר של חנות ווקומרס.
  • "גן סגור" – גם כאן, מדובר במערכת קוד סגור שלא מאפשרת הטמעת קוד ולכן אפשרויות ההתאמה עשויות להיות מוגבלות.

 

בכדי לסבר את האוזן ולתת אפשרות להשוות בין הפלטפורמות תוכלו להיעזר בטבלה הבאה על מנת לקבל החלטה – להיעזר במקור – https://www.brillmark.com/shopify-vs-magento-vs-woocommerce-a-comparison/

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

תוצאות מקומיות בגוגל מול אורגני וממומן – מי מקבל יותר הקלקות?

לפני 4 שנים כתבתי מאמר על אחוזי ההקלקות על תוצאות ...

אנידור חקק
22.10.2015
לקריאה

איך בונים קמפיין בגוגל?

יש כל כך הרבה מאמרים שעוסקים בפרסום בגוגל (לא מאמינים? ...

צוות היידה
12.10.2021
לקריאה