עמוד הבית > בלוג > האם ניתן לקדם אתרי וויקס בגוגל?

האם ניתן לקדם אתרי וויקס בגוגל?

מי לא מכיר את וויקס? המערכת שבה ניתן לבנות אתרים יפייפיים ונוחים בדקות ספורות ובנוחות מירבית. וויקס, חברה ישראלית, הצליחה להנגיש את בניית האתרים למאות מליונים של משתמשים ברחבי העולם – עם מערכת נוחה, אינטואיטיבית וזולה.

ובאמת, בוויקס ניתן לבנות אתרי תדמית יפים מאוד במינימום זמן וידע תכנותי ולקבל אתר עם נראות מעולה – והמחיר (למי שעובד לפרימיום) הוא הוגן.

 

מכיוון שלא מעט עסקים בונים את אתר הבית שלהם בוויקס – לאחר שהוא בנוי – הם גם צריכים לשווק ולקדם אותו בגוגל.

וכאן כבר אנחנו נכנסים לשאלות הגדולות באמת:

האם ניתן לקדם אתר וויקס בגוגל?

אז בשאלה הזו דשים ומתווכחים ומתפלפלים בכל הפורומים והקבוצות העוסקות בקידום אתרים – והנה התשובה החד משמעית בנושא:

כן.

אבל…

וויקס שעברה מהפכה לא קטנה בנושא הSEO בשנה האחרונה והוסיפה פיצ'רים רבים להקל על האופטימיזציה של המערכת – עדיין רחוקה מלהיות מושלמת בכל תחום אפשרי באופטימיזציה – לעומת המתחרים שלה (וורדפרס בתחום התוכן ואתרי התדמית ומג'נטו בתחום הE-commerce).

לשם הבהרה: ניתן לקדם כל עמוד בגוגל למיקומים רלוונטיים. הכל תלוי בכמות ההשקעה והאנרגיה שניתן להשקיע.

הבעיה עם וויקס – זה לא שאי אפשר לקדם אותה. בוודאי שאפשר. אבל יחס ההשקעה-תוצאה אל מול הפלטפורמות המתחרות – מראות שיש לוויקס המון מה להתקדם בנושא.

 

עדכון 2021:  יש המון שיפורים ביכולות ה- SEO של WIX.

כתבנו מאמר עדכני כאן

והנה סרטון קצר שיסכם לכם את כל יכולות ה- SEO באתרי WIX נכון ל- 2021:

קידום אתר וויקס – מה הבעיות העיקריות?

אופטימיזציית אתר

בכל פלטפורמת קוד פתוח ישנו תוסף ייעודי שמסייע לעבודת אופטימיזציה. לוורדפרס יש את Yoast, למג'נטו יש את Ultimate suit וגם לדרופל וג'מלה יש פתרונות כאלה ואחרים.

לוויקס אין. כלומר – יש לה אזור בכל עמוד שבו ניתן להגדיר תגיות META  – אבל אין אפשרות לעשות משהו באופן גורף. אם למשל אני רוצה לעשות שינוי טייטלים גורף בוורדפרס – באמצעות YOAST אני יכול לעשות שינויים גורפים בפחות מ20 שניות. בוויקס? כל עמוד בנפרד. ואם אני צריך לעשות אופטימיזציה ליותר מ5 עמודים – ואני צריך לעשות זאת עמוד אחר עמוד – בוודאי שאני אאלץ להעלות את המחיר ללקוח. כי זמן עבודה שווה כסף. ואם פעולה שאני יכול לעשות בפלטפורמה אחת ב20 שניות לאינסוף עמודי אתר – אני נאלץ לבזבז בוויקס 2 דקות לעמוד אחד (ותכף נגיד למה) – המחיר יעלה. ולא במעט. או שהאופטימיזציה תהיה חלקית בלבד ורק על עמודי הנחיתה.

זמן טעינה בעולם הmobile first

לאתרי ויקס יש בעיה משמעותית מאוד בזמני טעינה במובייל. אם אתר דסקטופ בוויקס נטען בפחות מחצי שניה (נתון מדהים!) אותו אתר במובייל יטען בלמעלה מ35 שניות. זו בעיה שבוויקס מודעים אליה כבר מעל שנה(!) ועדיין לא נמצא מענה.

ובעולם שבו מעל 80% מהגלישה נעשית בסלולר, וזמן הסבלנות הממוצע של הגולש הוא עד 3 שניות – זמן טעינה של 30 שניות משמעותו איבוד של אחוז גבוה מאוד מהגולשים.

מהירות טעינת אתר, שגוגל הצהירה באופן רשמי שמדובר בנתון קריטי מאוד בדירוג האתר, הוא לבדו היה צריך לגרום לוויקס לשבת חזרה על שולחן השרטוטים לשיפור הנתון הביזיוני הזה – שבפירוש מעכב עליה בתוצאות בגוגל – בוודאי במובייל.

זמן עבודה על האתר

וכאן בעצם טמונה הבעיה האמיתית של וויקס בעולם הקידום. זמן, כאמור, שווה כסף. וכשמתמחרים קידום אתר – אחד השיקולים הוא כמות ההשקעה באתר על מנת שיגיע לאופטימיזציה ראויה בזמן הקצר ביותר ובצורה הראויה ביותר.

היום – על מנת לטעון עמוד וויקס לעריכה – אנחנו נאלצים להמתין כ2 דקות שלמות לטעינת העמוד. סתם בשביל לשנות תוכן. וכשמדובר על עשרות עמודים – הזמן ה"מת" שמתבזבז לנו רק על המתנה לאתר שיטען – הוא עצום וחייב להיות מתומחר ללקוח.

מה וויקס צריכה לעשות על מנת להקל על קידום ואופטימיזציה לאתרים שלה

לוויקס יש עוד דרך ארוכה להיות שחקן רציני ולאפשר לאתרים להתחרות בזירה תחרותית – ובינתיים לא נראה שהם משקיעים את המרץ שלהם בנושא.

אני במקום וויקס – הייתי מפסיק לתרץ תרוצים ומתחיל לחפש פתרונות.

  • הייתי בודק כלי קידום של הפלטפורמות המתחרות ומטמיע אותם במערכת.
  • הייתי משקיע בפיתוח כלי שיתן אופציה לאופטימיזציה רוחבית לאתר ולא לעמוד בודד.
  • נותן אופציות רחבות יותר להטמעות קודים – או אפילו מאפשר התממשקות לתאג מנג'ר.
  • משקיע את כל המשאבים שלי בפתרון למהירות טעינת אתרי המובייל ואזורי העריכה.

ובעיקר – הייתי יורד ממגדל השן שהם נמצאים בו – ומתחיל לעבוד צמוד עם קהל היעד – כלומר מקדמים. מאפשר להם להעלות בקשות ולקבל מענה הולם.

וויקס צריכים לזכור – יש להם 120 מליון לקוחות.  זה אומר 120 מליון לקוחות פוטנציאלים לקידום. למקדמי אתרים אין שום סיבה לברוח מוויקס אלא לעשות הכל בשביל לקבל אותם כלקוחות. אבל במצב הנוכחי – לא ניתן לעשות זאת בשל כל המגבלות שוויקס עצמה לא מוכנה לפתור.

בשורה התחתונה – על קידום אתר וויקס

כפי שכתבתי בהתחלה ולאורך כל המאמר – בהחלט ניתן לקדם אתר וויקס. אבל זה לחלוטין לא שווה את ההשקעה שיש להשקיע על מנת לקדם אתר וויקס באזורים תחרותיים.

אם אתר וויקס צריך להתמודד בזירה תחרותית מול אתרים מקודמים אחרים – זה יהיה כמעט בלתי אפשרי לקדם אותו באופן משמעותי, ובוודאי יידרוש תקציב גבוה יותר שיאפשרו הקצאת שעות עבודה סבירות לקידום אתר בפלטפורמת וויקס – בוודאי מול אתר דומה בוורדפרס או מג'נטו.

כולי תקווה שוויקס יקחו את הנושא בידיים – וב2018 נראה שינוי מקצה לקצה בכל הנוגע לSEO של אתרי וויקס – ואז נוכל לקבל, בשמחה רבה, את קהל לקוחות וויקס לקידום הוגן ויעיל בגוגל.

10 Replies to “האם ניתן לקדם אתרי וויקס בגוגל?”

  1. 1. זמן טעינת האתר שלי במובייל 6-8 שניות… כנ"ל אתרים אחרים שבדקתי.
    2. ניתן לבצע שינויי טייטלים באופן גורף באמצעות הדפים הדינאמיים של וויקס באמצעות טעינת DATABASE.
    3. במבחן התוצאה : לקוחות שבונים אתר בוויקס מעדכנים אותו באופן תדיר יותר לעומת המצב הקודם שהם היו בו בפלטפורמות אחרות שזה אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים.

    שורה תחתונה :
    וויקס לא מתאים לכל אתר או לכל חברה אך הוא מתאים לרוב המכריע של עסקים קטנים והוא פלטפורמה מעולה לקידום.

    1. אסף כהן הגיב:

      1) 6-8 שניות זה נתון נורא ואיום בכל קנה מידה. בוורדפרס יש מה לעשות עם נתון כזה. לשים קאש, לטפל בזמני טעינה, לסלק בוטים רעים ובמקרה קיצוני – להחליף שרת. בוויקס לא ניתן לעשות את כל אלו.
      2) התעסקות בדאטאבייס? לא בעל האתר ולא המקדם צריכים להתעסק בדאטאבייס בשביל לשנות טייטלים. זה לא הגיוני.
      3) גם בוורדפרס וגם בוויקס – בסופו של דבר מי שמעדכן תכנים אלו אנשי הקידום שאחראים לתוכן של האתר… ולכן זה לא נתון רלוונטי פרט לעצבים שלוקח 10 דקות להעלות עמוד וויקס כי המערכת נורא איטית מול וורדפרס שלוקח 30 שניות לעשות העתק הדבק ופרסום.

      שורה תחתונה – וויקס היום מתאימה לעסקים שלא רוצים ולא מכוונים לקידום אלא צריכים כרטיס ביקור בלבד.
      ברגע שצריך קידום, ובוודאי תחרותי – וויקס לא מסוגלת לעמוד באותו קו של מערכות אחרות.

  2. מורן (וויקס) הגיב:

    במדידת הזמן של גוגל. דף הבית של מוזי יצא אצלי כ 7 שניות. דף הבית של היידה יצא 22 שניות. https://testmysite.withgoogle.com/intl/en-gb הכלי של גוגל הוא לא האמת המוחלטת ואני מכיר גם הרבה דוגמאות הפוכות אבל זו עדיין דוגמא אחת יותר ממה שהובא בפוסט.
    אתרי וויקס צריכים לשפר מהירות ולהוסיף כלים ולספק את כל מה שציינת. ועד שזה יקרה יש מליוני בעלי עסקים ששמחים שהאתר שלהם בוויקס ויש גם סוכנויות ששמחות לשרת את הלקוחות הללו בלי חיוב אקסטרה והתוצאות ע״פ הלקוחות והסוכנויות לא שונות מפלטפורמות אחרות. הרכבת הזו כבר יצאה מהתחנה.
    אתה יותר ממוזמן לבוא אלינו למשרד ולתת לנו ישר על הראש:-)

    1. anidor הגיב:

      צודקת. אכן יש לנו קצת בעיות באתר שגררו זמן טעינה נוראי בדף הבית. ההבדל במקרה הזה, שאנחנו יכולים לעבוד על זה ולתקן את זה (ואכן יטופל בקרוב).
      מה שלא ממש ניתן לעשות במקרה של WIX כי זה לא תלוי בך.

    2. אסף כהן הגיב:

      היי מורן, את שוכחת מספר דברים:
      1) אני לא מתכנת – אבל במקרה של בעיות טעינה אני יכול ללכת למליארד מתכנתים או מנהלי שרת ולהתחיל לבצע אופטימיזציות (ממש כמו שאנחנו עושים היום). משתמש וויקס לא יכול לפנות אליכם בשביל שיפור נקודתי באתר.
      2) כמו שציינתי מספר פעמים – לאנשי SEO ואנשי קידום יש את כל האינטרס שאתרי וויקס יהיו מושלמים לקידום. אנחנו הרי לא מתפרנסים מבניית אתרים (לפחות אנחנו) והדבר הכי טוב לנו זה שללקוח יהיה אתר טוב, קל ושמיש לקידום. מה שהיום אין לוויקס. ותאמיני לי ניסינו. בוודאי שיש סוכנויות שמקדמות אתרי וויקס (גם אנחנו עושים את זה) אבל הלקוח מודע מראש שהתהליך ארוך יותר – אז גם אם חודשית הוא משלם אותו דבר – הוא ישלם יותר כי התהליך יהיה ארוך יותר. אין מה לעשות. כשזמן טעינה של עריכת עמוד היא 2 דקות – זה לא משהו שאפשר להשאיר באוויר. ואם בשביל לערוך טייטל של אתר עם 80 עמודים אני צריך לעבור עמוד עמוד ולשנות – ולא יכול לעשות את זה במקום אחד בפעם אחת – זה פאקטור רציני בעלות העבודה.
      לוויקס יש כלי מעולה של בניית אתרים מדהימים ברגע. אבל כדי באמת להיות רלוונטיים ללקוחות שגם צריכים קידום (וזה די כולם…) זו רשימת השיפורים הנדרשת.
      שוב מורן – אנחנו לא נגד וויקס. אנחנו פשוט לא מבינים מאיפה היהירות שלכם להגיד שהכל מושלם – כשלמעשה אתם רחוקים משם שנות אור.

    3. אילת הגיב:

      שלום מורן, לפני מעבר לוויקס. על אף החששות הרבים, עזרת לי להכריע. בין השיקולים למעבר מוורדפרס לוויקס – פרט לפורמט ידידותי לעדכוני טקסט תכופים – מינימום התעסקות עם "מומחי Seo" למיניהם, שרובם (ודאי שלא כולם) לא ראויים לאמון, לא מקצועיים, אבל נפוחים כמו כדור פורח.
      תמיד צריך לזכור, שהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו, וכי הפוסל במומו פוסל

  3. דרה הגיב:

    תודה על המידע למרות שזה מביא עוגמת נפש אחרי שהשקעתי זמן מאמץ וכסף ולפי מה שאתה אומר האתר זוחל. השאלה שלי חשובה היא, אם כתבת לייוקס עצמם. עבורי זה יכול להיות רלוונטי בדיוק כמו תלונות אחרות שקראתי בקבוצת וויקס בפייסבוק. אם לא נתעקש להתלונן בהמונינו, המצב יימשך.

    1. אסף כהן הגיב:

      יש באתר התמיכה של וויקס המון בקשות של משתמשים שמבקשים דברים כמו הוספת תאג מנג'ר, הוספת סכמה, אפשרויות למעקב על אלמנטים בעמוד ועוד יכולות אנליטיות ויכולות SEO. אלה לא דברים חדשים – אלו בקשות שנמצאות שם כבר כמה שנים טובות…

  4. אילת הגיב:

    שלום מורן, לפני מעבר לוויקס. על אף החששות הרבים, עזרת לי להכריע. בין השיקולים למעבר מוורדפרס לוויקס – פרט לפורמט ידידותי לעדכוני טקסט תכופים – מינימום התעסקות עם "מומחי Seo" למיניהם, שרובם (ודאי שלא כולם) לא ראויים לאמון, לא מקצועיים, אבל נפוחים כמו כדור פורח.
    תמיד צריך לזכור, שהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו, וכי הפוסל במומו פוסל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך הצלחנו להביא אתר איקומרס לדף ראשון בגוגל בזירה תחרותית?

SEO כבר מזמן הפך מרצף פעולות טכני וקבוע לעבודה סיזיפית ...

אנידור חקק
09.12.2015
לקריאה

החיפוש משתנה וגוגל משתנה בהתאם – מה צופן העתיד ב- SEO?

אי אפשר להתעלם מהשינויים התכופים בתוצאות החיפוש בגוגל. אנחנו פחות ...

אנידור חקק
17.05.2016
לקריאה